Tam Gün Eğitimde Öğle Arasının Kaldırılmasına Pilot Uygulama

Tam gün eğitim yapılan okulların öğle arası dinlenme süreleri ile ilgili çok önemli bir karar alındı. Osmaniye’de 2017-2018 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde normal eğitim yapılan okullardan seçilen pilot okullarda öğle araları kaldırıldı.

İlkokulların giriş çıkış saatleri belirlenmesi husunda önemli bir uygulamaya geçiliyor. Osmaniye Valiliği tarafından alınan kararda 2017-2018 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde belirlenen okullarda öğle arası kaldırılıyor. Normal eğitim yapılan okullarda öğle arasının kaldırılması bu uygulamadan sonra diğer illerde de hayata geçirilebilir.

TAM GÜN EĞİTİMDE ÖĞLE ARASI KALDIRILDI

Osmaniye İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından ilkokullara gönderilen 04.01.2018 tarihli 306950 sayılı “İlkokulların giriş ve çıkış saatlerinin belirlenmesi” konulu  resmi yazıda “2017-2018 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde ders saatinin sabah saat 08.00’da başlaması, teneffüs aralarından birinin 20 dakika olacak şekilde ayarlanması ve eğitimin buna göre tamamlanması ile ilgili alınan 04.01.2018 tarihli ve 268154 sayılı Valilik oluru ekte gönderilmiştir.” ifadelerine yer verildi.

Valilik oluruna baktığımızda ise  04.01.2018 tarihli 268154 sayılı İlkokulların Giriş ve Çıkış Saatlerinin Belirlenmesi konulu Valilik olurunda “2017-2018 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde ders saatinin sabah 08.00’da başlaması, öğle arasının kaldırılarak teneffüs aralarından birinin 20 dk olacak şekilde ayarlanması ve eğitimin buna göre tamamlanması uygun bulunmuştur” ifadesine yer verilirken bu kararın Osmaniye merkez ilçesinde belediye sınırları içerisinde normal eğitim yapan ilkokullarda öğle aralarında yaşanan sorun ve aksaklıklardan dolayı alındığı belirtilmiştir. 

KANDEMİR; MÜJDELİ HABER GELDİ

Türk Eğitim-Sen Osmaniye İl Başkanı Ahmet Kandemir tam gün eğitimde öğle arasının kaldırılması uygulaması için yaptığı açıklamada “Ve müjdeli haber geldi Sayın Valimiz girişimlerimiz sonucu zulme dur dedi.” ifadesini kullandı. “Normal eğitimde sabah derslerin saat 8:00’da başlatılıp öğle saat 13.00’da derslerin bitirilip öğrencilerin yemeklerini evde yemesi sorunu ortadan kaldırılması için iki yıldır mücadele ediyoruz. Ve bu zulmü durdurmaya için yetkilileri göreve davet ediyor talepte bulunuyorduk. Müjdeli, haber bugün geldi Osmaniye’de 12 okulda pilot uygulama başlatıldı.” açıklamasında bulunan Ahmet Kandemir “Osmaniye ili Merkez ilçesinde yer alan 12 okulda öğle arası olmayacak ve pilot uygulama yapılacaktır.” dedi.

  • 51 3
  • 07 Ocak 2018 21:37 15.913
  • ckurt
  • Aktif Haberler
  • birsev5
    10 Ocak 2018 18:30
    5 0
    Öğle arasını destekleyen arkadaşların okullarında sanırım basketbol sahası,futbol sahası ,yeşil alan çocuklara dinlenme odası falan bulunuyor.Çünkü bizim okulda bunlar yok onun yerine teneffüste birbirine uçan tekme nasıl atılır denemesi yapan öğrenciler var. Kızdığınız halde yüzüne baktığınız halde durmayan öğrenci modelleri var.Çok yerinde hatta geç alınmış bir karar.
  • necip767
    10 Ocak 2018 14:55
    2 0
    Bernard shaw'ın sözü ne kadar doğru.eğitimime okul sebebiyle ara verdim , diyor.
    Hem öğretmen hem de 4 çocuk babası olarak tamamıyle katılıyorum
  • hazan_gazel
    10 Ocak 2018 13:21
    8 0
    beslenme saatinde beslenmesini yapan çocuk zaten öğle yemeği yemiyor ki koridorda sınıfta koşturup duruyor inşallah uygulamaya koyulur beslenme saati gercekten yeterli oluyor hem devlet taşımalılara yemek yükünden de kurtulur
  • kutlu11
    10 Ocak 2018 11:13
    0 4
    sosyal etkinliklere öncelik veren müfredat hazırlayın gerisi teferruat.
  • uyusuk
    10 Ocak 2018 10:09
    2 14
    mantıksız bir uygulama. Öğleden sonra verimin düşmesi ise daha da saçma. oyun ve fiziki etkinlikler, serbest etkinlikler, görsel sanatlar ve müzik dersleri İŞLENDİĞİ takdirde zaten öğleden sonraları çocuklar için dinlendirici ve eğlendirici olabilmekte. Çocukları ve geleceğimizi formal eğitimden uzaklaştırmak, onları özel kurslar etütü merkezleri ve tarikatlarına eline düşürmek anlamına gelir.
  • alper bocut
    10 Ocak 2018 09:24
    11 3
    Okul sabah 9 da başlasın diyoruz da sabah işe giden ve mesaisi 8.00-8.30 da başlayan velilerin çocukları 9 a kadar ne yapacak?Zaten çocuklar velileriyle kalkıyorlar.Köylerde ise zaten çocuklar sabah ezanında kalkıyor.Saat 9 demenin bir mantığı yok bence.Hem erken kalkmaya alışsın çocuklar.Bereket erkendedir.Geç vakte kadar uyumak marifet değil.Aslında yetişkinlerin mesai saatlerini de güneşin doğuşuna göre ayarlayacaksın.Güneş kaçta doğuyorsa mesai o saat başlasın.Say üzerine 8 saat, mesai bitsin.
  • emrece
    10 Ocak 2018 08:02
    13 3
    kumsaati54 ....
    okullar hayat olsun di y e bir proje vardı hatırlıyor musun? amaç çocukları gençleri kötü ortamlardan uzak tutmak ,okulda tutmak etkinliklere katılmasını sağlamak idi. ne oldu?okullar hayat oldu mu? ....
    olmadı. ...hangi etkinliği kimle yapacaksın?
    benim şu an görev yaptığım okula özel okuldan çocuğunu alıp gelen veli var...doktor ,senarist prof.vs ... olan veli var...açılan kurslar var çocuklar akşam 5.30 a kadar okuldalar.çocuklar yerlerde sürünüyor...akşam oturdukları yerde uyuyakalıyor
    .biz 09.00 başlıyoruz 15.00 da eğitimi bitiriyoruz...öğrenciler öğle arasında başıboş...kazalar yaralanmalar...ben bu sistemin bir faydasını görmedim...
    ayrıca meslektaşlarına akıl verirken sabah 08.00 da başlayan eğitime burda yorumlarıyla destek veren arkadaşları da mağdur edeceğini hatta çocuk sahibi olan a r kadaşları daha da mağdur edeceğini düşündün mü? sen bence kafanı otomatiğe bağlamışsın konuşuyosun...kaldır kafanı etrafa bak iyi gözlem yap...madem 27 yıllık öğretmesin ...ben senden maddeler halinde ıllama değilde bizzat bu sistemin faydasını anlyabilmemiz için yaşadığın bi r kaç olayı amlatmanı beklerdim..ve bekliyorum


  • $ule
    10 Ocak 2018 07:23
    1 8
    Ve bu uygulamanın adına da tam gün egitim mi deniyor yani.İlginç.
  • tolunays
    10 Ocak 2018 01:36
    9 0
    40 dakikalık arada beslenme yapan bir çocuğa rastlamadım. Habire birbirini çekiştirip koşturuyorlar. Ağlayan, sızlayan, sakatlanan... Çok isabetli bir karar olmuş. 30 dakika eve erken giderlerse kıyamet kopmaz ya!
  • kavaközü
    09 Ocak 2018 22:32
    4 0
    darısı başımıza
  • bir adam
    09 Ocak 2018 21:26
    1 5
    taşımalı eğitim yapan okullarda sıcak yemek dağıtımını nasıl yapacaksın?
  • harunca
    09 Ocak 2018 20:06
    4 9
    Bence kurallı cümle ile yorum bile yazamayanlar, eğitimin geleceği için ahkam kesmesin.
  • turmalin68
    09 Ocak 2018 19:15
    2 0
    haftada iki gün nöbet tut
  • turmalin68
    09 Ocak 2018 19:11
    4 1
    bu uygulama sadece pilot illerde mi başka illerdede olacak mı öğlenleri nöbet tutmaktan yorulduk artık
  • divane
    09 Ocak 2018 17:50
    2 13
    Okuldan kaçmamak çocugu okuldan uzaklaştırmamak gerekiyor. Bilakis okulu çocuk için daha yaşanılır bir yer haline getirmek gerekir. Birçok arkadaş çocukluğumuzdaki gibi 5 ders eğitim olsun diyor. bir baba olarak katılmıyorum Sokaklar bizim çocukluğumdaki kadar güvenli değil. Çocuk eğlenecekse de okulda eğlensin. Tam gün kalmalı. Öğlenden sonra gerekiyorsa sadece temel beceri, yetenek, spor kursları verilmeli. Okullarımız ne kadar yeterli aslında istersek yeterli sadece bu konuda önümüz açılsın.
  • kazablanka55
    09 Ocak 2018 17:10
    4 1
    8 çok erken 9 olmalı.çocuk kahvaltısını yapmalı.öğle arası bir eziyetti bence de.düşen yaralanan çocuklar okul karman çorman.en önemlisi de bence ilkokul 5 saat olmalı aynı çocukluğumuzdaki gibi.
  • kont142
    09 Ocak 2018 16:37
    11 1
    12 yıl ortaöğretim hayatımda öğrenciliğimden hatırladığım en güzel yıllarım, öğlene kadar okulun olduğu zamanlar, herşeye vakit bulurdum, ödeve eğlenceye oyuna herşeye. Maalesef hiç öyle öğretmenlik nasip olmadı. 8 yıllık öğretmenliğimde de gördüm ki öğlenden sonra verim en az %40 düşüyor. Yorumları okudum ne kadar güzel yorumlar var, keşke şu eğitim işini bizlere bir sorabilseler.
  • a.badem
    09 Ocak 2018 15:59
    6 0
    13. Yılımda ilk kez normal öğretim bir okulda görev yapıyorum. Büyükşehir olduğundan cocuklar okulda duruyor. Her gün bir yerler kırılıyor. 40 dk cok uzun. Destekliyorum.
  • yoncaöğrt
    09 Ocak 2018 15:22
    0 19
    Ben çok uygun bulmuyorum bu çocuklar küçücük daha nasıl bu kadar bilgi yüklenmesi yapılır Allah aşkına. Herkes kendi açısından bakar olmuş. Bu çocukların çoğusu nasıl sıkıntı yaşar hiç kimse düşünüyor mu? Hiç sanmıyorum erken bitmesine sevinen arkadaşlar olmuş peki ne kadar verimli olur bu dersler düşünebiliyor musunuz? Ben düşünemiyorum. Kimisi biraz daha fazla uyumanın derdinde kimisi biraz daha fazla süslenebilir miyim derdinde. Geç başlasın erken bitsin muhabbeti almış gidiyor. Geleceğimizi İstikbal’imizi düşünerek birazda yorum yapılmasını isterdim.
  • creasy
    09 Ocak 2018 14:12
    13 1
    çok güzel bir uygulama olmuş tebrikler Osmaniye
  • matroxa1
    09 Ocak 2018 11:44
    0 2
    Hanım sen de haklısın..
  • çardak02
    09 Ocak 2018 11:11
    3 2
    öğle abur cubur yiyormuş. sanki sabahın 7 sinde kavurma yiyip gidiyordu.
    çocuklar abur cuburu boş ver hiç bir şey yemeden gidiyorlar .9 dan önce başlamamalı. bunun sonunda normal öğretime gerek yok diyecek bakanlık ikili öğretime devam edecek çocuklar aç gitmeye devam edecek. tek iyi tarafı bizim için öğleden önce veya sonra önemli işlerimize bakacaz
  • çardak02
    09 Ocak 2018 11:04
    3 6
    ikili eğitimde kurtulalım normal eğitime geçelim diye bas bas bağıranlar şimdi hesap çıkar sözkonusu olunca çocukların erkenden okula gitmesini normal karşılamaktadırlar. yazık bu ülkenin çocuklarınıa . çocuklar özellikle ilköğretim 9 da başlamalıdır. bu sağlanmalı çocuklar kahvaltı yapmadan okula gitmemelidir. öğle arasını dert edenler çocukların sabah simit poaça ile atıştırmasını normal karşılamaktadır. Bu uygulamaya tepkiler gelecektir.
  • 44734527242
    09 Ocak 2018 09:50
    9 0
    8 çok erken çocuklara da yazık 9 iyiydi 09.00-13.30 olabilir
  • Gülirem
    09 Ocak 2018 09:42
    2 7
    akabinde sorunları çoğaltan bir çözümden öteye gidemez.
  • miness
    09 Ocak 2018 09:27
    23 3
    Ders sayısı 5 olsun
    Öğle arası kaldırılsın.çocukların uykusunu da göz önüne alırsak 9 da ders başlayabilir.
    Okula başlama yaşı 72 ayı dolunca olsun
    Bence pedogojik olarak ikokula ait olan 5.sınıflar ilkokula tekrar dahil edilsin.
    Çevremdeki herkes de inanın böyle olmasını istiyor.Lütfen artık sesimiz duyulsun.
  • harunca
    09 Ocak 2018 09:24
    8 14
    Uygulamayı yapan söz konusu kişi vali olunca maşallah ne çok egitimsever, öğrenci sever eleştiri yapabilen öğretmenimiz varmış. Teog bir gece de kaldirildiginda nedense bu eleştirel meslektaslarimizdan pek bir ses duyamadik. Pedegoji den girip beslenme uzmanligindan çıkan arkadaşlar bir gece de kaldırılan sınav sisteminin oldugu bu değişikliği Meb bakaninin TV den öğrendiği eğitim sistemi hakkında neler düşünürler çok merak etmekteyim.
  • carpediem03
    09 Ocak 2018 07:33
    7 17
    HAy çok yaşa kumsaati54 öğretmenim. Ama sizi de çarpıya boğarlar şimdi. Öğle tatili olmayacak ama öğleden sonra kurs olacak arkadaşlar bunu söylüyor peki ne oldu yemek sorunu? Ne oldu disiplin sorunu ?
    Bu istekten bile sadece ve sadece kendilerini düşündükleri sonucunu çıkarıyorum ben kimse kusura bakmasın.
    Dün de yazdım hepsi bir tarafa bir öğretmen sabah 8 ders başını nasıl savunabilir?
  • berkimay
    09 Ocak 2018 01:40
    4 1
    bu uygulama amaca yönelik olursa güzel olur.ev hanımlarının tam istediği gibi.anneler öğle arasını yemek telaşı+gidiş geliş güvenliği açısından pek benimsemiyordu.bizim okul tam gün olmasına rağmen veli çocuğunu diğer okula gönderiyordu.o okulda yarım gündü.
    uygulamada çalışan ailelere ekonomik fedakarlık düşecek.bu uygulamada özel okullar durumdan vazife çıkartıp bu uygulamayı kazanç kapısına çevirecek.süreç sancılı olabilir ama çözümü keşke bakanlık üretseydi!
  • kumsaati54
    09 Ocak 2018 00:48
    24 27
    Bu kararın alınması ile ilgili olarak;
    1- Bu kararı alırken çocukların temel ihtiyaçları, psikolojik, duygusal, sosyal, durumları dikkate alındı mı?
    2- Bu kararı alırken acaba eğitim uzmanı, çocuk psikoloğu, pedagog, çocuk doktoru, beslenme uzmanı vb. kişilerin görüşleri alındı mı?
    3- Bana öyle geliyor ki bu soruların cevabı hayır.
    4- İkili eğitimin sabahçı kısmını alıp tam gün eğitim diye sunmak bana hiç de akılcı gelmiyor.
    5- Bir kere, yangından mal kaçırır gibi sabah 08:00’de niçin ders başlıyor ve dersler niçin 13:00’te sona eriyor.
    6- Sabah 08:00’de ders başlarsa bu çocukların önemli bir kısmı ilk derse geç kalacaklar. Bu durum göz ardı ediliyor gibi.
    7- Çocuklar, sabah uykusunu güzel bir şekilde alsalar, güzel bir kahvaltı yapsalar ve okula öyle gelseler.
    8- Madem tam gün eğitime geçiliyor; o halde saat 08:00 yerine 09:00’da hatta 10:00’da ders başlasa daha iyi olmaz mı?
    9- Çocukların oynamaya, eğlenmeye ihtiyacı var. Tuvalete gidecek, çeşmeye gidecek. Tabii ki koşacak, enerjisini atacak.
    10- Teneffüs araları çocukların rahatlıkla tuvalet vb ihtiyaçlarını görebileceği, koşup oynayabileceği şekilde en az 20 dakika, hatta ikinci dersin teneffüsü 30 dakika olmalı. Öğle arası da öğle yemeğini rahatlıkla yiyebileceği ve yine oynayıp eğlenebileceği şekilde en az 60 dakika olmalı.

    Biz öğretmeniz;
    1- Çocukların koşup oynamasından, eğlenmesinden, bağırıp çağırmasından rahatsız olup; bir an önce okuldan çıksın da nereye giderse gitsin diyemeyiz.
    2- Çocuk saat 13:00’te okuldan çıkacak, Sonra, sonrasını niçin düşünmüyoruz.
    3- Biz eğitimciyiz. Robot yetiştirmiyoruz. Vatanın, milletin geleceği için; hatta kendi geleceğimiz için çocuk eğitiyoruz. Lütfen bu hususu göz ardı etmeyelim.
    4- Biz, masa başı memur değiliz eğitimciyiz. Aldığımız maaş kadar çalışırız diyemeyiz, benden bu kadar diyemeyiz.
    5- Öğretmenlik fedakarlık ister, yoruldum, diyemeyiz.

    Ben fedakarlık yapamam diyen varsa;
    1- Arkadaşlar, hiç birimizi kolumuzdan tutup zorla öğretmen yapmadılar.
    2- Biz öğretmenlik mesleğini seçerken devletle ya da herhangi bir kişi ya da kurumla pazarlık yapmadık.
    3- Atandığımız gün sevinçten ağladığımızı unutmayalım.
    4- Eğitim fakültelerini bitirdiği halde; KPSS denilen engeli aşamadığı için farklı işlerde hayat mücadelesi veren ve öğretmenliği hepimizden daha iyi yapacak binlerce insan var.
    5- Öğretmenlik ulu orta her yerde şikayet edenlerin yapacağı bir iş değil, tam tersine fedakarlık yapacak olanların işidir.
    6- Öğretmenlik başkasının çocuğunu, kendi çocuğu gibi göremeyenlerin yapacağı bir iş değildir.
    7- Hala şikayet edenler varsa sizi tutan yok. Öğretmenlikten ayrılırsınız, nöbet derdiniz olmaz, başka okulda okuyan çocuğunuzun yemeğini yedirmek için koşturmazsınız vs. vs.vs.)
    Bir de öneri;
    Ya da çocuklar okula hiç gelmese, biz öyle öğretmenlik yapsak nasıl olur?
    Dertsiz, tasasız, gürültüsüz, acaba yine de yorulur muyuz?
    27 yıllık öğretmen




  • mutlusefer
    08 Ocak 2018 22:20
    9 1
    Öğretmenler ne iş yapıyordu dan artık hiç bir iş yapmıyora dönmeseydi... En makulü ilkokulda 5 ders öğleden sonrası da çocuğun gidebileceği sportif ,el becerisi kendini ortaya koyabileceği çocukluğunu yaşayabileceği betondan uzaklaşıp toprağa suya, doğaya değebileceği yaşayabileceği ortamlar hazırlamak olmalı bütün kurumlar arasında irtibat olmalı sıkı takip olmalı...Öve öve bitiremediğimiz Finlandiya eğitim sisteminde ders saatleri 4 saat hep etkinlik öğrencinin bir şeyleri yapabilmesi güven kazanabilmesi üzerine biz de ise ezber ,zorla matematik öğretme ,test çözme gibi... Öğleden sonra çocuğun dersinin olmaması güzel ama çalışan anne babalar planını yemek aralı eğitime göre yapanları da göz önünde bulundurup çocuğun güvenliğinin sağlandığı çocuğun zevk alarak bir şeyleri yaptığı vakitler olarak planlamak daha mantıklı olabilir insanlar o saatlerde de kurs etüd vb. şeyler peşinde koşmamalı..
  • egitimci034
    08 Ocak 2018 21:19
    4 2
    Yerinde bir karar. Öğle aralarında ev yakında olsa çocuk çıkarmak güvenli değil. Öğle arsında yemeğe gidiyorum deyip gitmeyen çok çocuk var aile okulda biliyor. 20 dk lık bir beslenme teneffüsü gayet yeterli olur.
  • fatoş80
    08 Ocak 2018 20:19
    12 1
    tüm Yurtta uygulanması dileğiyle
  • öznur33
    08 Ocak 2018 20:01
    0 2
    Yalniz sabah 8 erken olmus.9 cok iyi .bizim bu sene o sekilde.
  • öznur33
    08 Ocak 2018 19:59
    5 1
    Super.com yerinde bir karar olmus.umarim bizlerdede uygulanir. Ogle arasi olayi ogretmene zulum .
  • adanadas
    08 Ocak 2018 17:40
    5 0
    Tebrikler.
  • osmangazi41
    08 Ocak 2018 16:49
    10 1
    Meb Sınıf öğretmenleri İçin Maaş Karşılığı 18 Saatten 15 Saate Düşürecek.aynı Zamanda Günlük Ders Saati Sayısını Da Beş Saate Düşürüp Ek Ders Saati Adaletsizliğini De Kaldırmış Olacak.ders Saatleri De 8.40-13.00 Olamalı...
  • duru81
    08 Ocak 2018 16:46
    2 1
    Böyle bir karar alındıysa ders saati de özellikle 1.sınıfta aza indirilmeli, ama 8 de başlaması da çok erken , köye gidiş-geliş yapan öğretmenler için sorun teşkil edebilir ,çok farklı açılardan değerlendirilmeli
  • dilekdz
    08 Ocak 2018 16:02
    5 2
    çok yerinde bir karar umarım her yerde uygulamaya geçer
  • ahmeter0101
    08 Ocak 2018 15:53
    4 0
    Bakanlığın düşün(e)mediğini valilik uygulamaya koymuş.Tebrikler.
  • harunca
    08 Ocak 2018 15:22
    8 1
    Alınan kararı eleştirenler nedense hep fazladan vakti kalacak öğretmen üzerinden eleştirmişler. Ama öğrenciler üzerinden ne gibi sakıncaları olur gibi öğrenci üzerinden eleştiren pek yok. Mevcut düzende çocukların yaratıcı düşüncelerini geliştirmede büyük bir paya sahip olan bireysel, özgün oyunları oynamaları için yeterli vakit yok. Eğitim işi tüccarlık veya esnaflık mantığı ile yürütülmemeli. Ne kadar mesai o kadar performans mantığı yanlış. Ortaokullar önceden günde 6 saat derse giriyordu şimdi günde 7 saat derse giriyor. Peki ortaokulların eğitim kalitesi aynı oranda arttı diyebilir miyiz? Geleceğimizin teminatı çocuklarımızın eğitimi için bir şeyler söylerken veya eleştiri getirirken merkeze çocukları almadan, önce onları konuşmadan bir yere varamayız.
  • melekll
    08 Ocak 2018 14:29
    7 0
    Sabah 8 çok erken . Dersler 9 da başlamalı ve 5 saat olmalı
  • hazan_gazel
    08 Ocak 2018 14:22
    8 1
    inşallah uygulanır çok iyi olur
  • reeemat
    08 Ocak 2018 14:09
    6 1
    Öğle aramız 11.50'de başlıyor 13.20'de bitiyor. Eziyet...
  • geogle
    08 Ocak 2018 14:04
    19 1
    Farklı açılardan düşünürsek doğru bir karar bence de Öğle arası çocuklar yemek yedikten sonra kontrol zulüm, kavgalar, yaralanmalar düşmeler... Özellikle hava kötüyse dışarı çıkamayıp okul altı üstüne geliyor. Taşımalı okullarda devletin yemek yükü azalabilir. Bir de benim kanaatim öğle arasından sonra çocuklar derse pek odaklanmıyor. Bu uygulama sayesinde öğleden sonra isteğe bağlı kurslar ve etkinlikler düzenlenerek oyun ve serbest etkinlikler yapılabilir.
  • kunce
    08 Ocak 2018 13:44
    8 1
    Kesinlikle çok doğru bir karar.
  • complex
    08 Ocak 2018 13:35
    9 1
    çok İsabetli Bir Karar Olmuş.
  • metci
    08 Ocak 2018 13:30
    22 1
    İlkokul 5 ders olmalı.
    Öğlene kadar dersler bitmeli.
    Uygulaması zor serbest etkinlikler ile oyun ve fiziki etkinlikler azaltılmalı ve öğleden sonra gönüllü öğretmenlerimizin açtığı kurslarda öğrenciler eğlenebilmeli/öğrenebilmeli.
  • öğretmen ist34
    08 Ocak 2018 13:02
    8 1
    Bütün Sendikalar bu kararı desteklemeli.Çocuklar yemeklerini 10 dk.da bitiriyorlar ve geriye kalan 40dk.ölü zaman.Çünkü soğuk ve yağmurlu havalarda çocukları 40 dk.koridora havasız bir binanın içinde kalitesiz zaman geçirmelerini bekliyoruz.Eğitimde alınacak en doğru adım -.
  • Cemil BORUCU
    08 Ocak 2018 12:57
    7 0
    Öğretmen yarım gün çalışıp ek iş yapıyor algısıyla alınan bir karardı. Öğle arasıyla öğretmen okulda tutulmak istendi. Zorlukları hiç hesap edilmedi. Bence fazla ümitlenmeyin bu algı tekrar hortlayabilir.
  • ogretmen42
    08 Ocak 2018 12:53
    9 0
    Ders sayısı eskisi gibi 5 olursa zaten sorun kalmaz.Öğleden sonraları için çeşitli kurslar açılıp çocukların sosyalleşmesi sağlanabilir. Satranç,halk oyunları,el sanatları,tiyatro ... gibi
  • türkoglutürk
    08 Ocak 2018 12:13
    15 1
    Seneye tüm Ülke geneline yayılmalı. Devlet yemek yükünden, nöbetçi öğretmen öğle arası olaylarından kurtulmuş olur...
  • tsey
    08 Ocak 2018 12:10
    6 1
    kesinlikle doğru karar. bir an önce tüm şehirlerde uygulansın.
  • uçankuş
    08 Ocak 2018 12:04
    3 0
    Taşıma gelenler sorundu.İnşallah uygulama başlatılır.Ders süresi 30 dakika olmalıdır!!!!!!!
  • uçankuş
    08 Ocak 2018 12:02
    3 0
    20 dakika beslenme saati arkadaşlar.Yoksa çocuklar açken ders yapamazlar.
  • maydin1973
    08 Ocak 2018 11:53
    5 2
    çocuklar Uykusunu Almalı Sabah En Erken 9 Olmalı. çıkış Ayarlanabilir.
  • carpediem03
    08 Ocak 2018 11:10
    9 34
    Süper uygulama arkadaşlar devam. Savunmaya devam. Hepsini geçtim, yahu bu uygulama hayata geçtiği gün öğretmenler zaten 3 saat çalışıyor olacak.
    Sabah 8de girişi bir öğretmen nasıl savunabiliyor anlamış değilim. 8 geç 7:20 de girilsin dedim ya 10:00 da bitsin gün de size kalsın. Öğleden sonra çok mühim işlerinizi yaparsınız.
  • gülbahçem2
    08 Ocak 2018 10:40
    4 18
    bir teneffüsü neden 20 dakikaya çıkardık...herkes eve gideceğine göre.nedennn tam gün diyelim diye mi... 8 --- 13 ün neresi tam gün...sabahçılılığın adı tam gün olunca...oluyor öyle mi... hepsi değil...oldu olacak o mantıkla..teneffüsler 40 dakika ... dersler 10 dakika olmalı...
  • tatanka82
    08 Ocak 2018 10:22
    1 13
    ülke ülke olsa pilot uygulamada doğrular yanlışlar tespit edilip ona göre tekrar deneme yapılır ama nerdee. bu ülkede pilot uygulama demek -hazır olun hepiniz bunu yapacaksınız demek.
    - öğle arasının 1 saat olması günümüzde sorundu düzenlensin.
    -ders niye sabah 8'e alınıyor? öğlen evde yemek yesin diye ders saatini öne almak nedir ya?
  • alper bocut
    08 Ocak 2018 10:10
    2 0
    Burdur'da sabah ders girişi 08.50 öğle çıkışı 12.15 tir.Öğleden sonra 13.30 da girilir 15.10 da çıkılır.Öğle arasını 60 dakikaya indirmiştik ama servisle gidip gelenler sorun yaşadığı için 60 dk iptal edildi.Teneffüsler sabah bölümünde 15 er dakika öğleden sonraki 20 dk.
  • zekirdek
    08 Ocak 2018 09:58
    14 1
    AYNEN GÜZEL OLMUŞ ÖĞLE ARALARINDA OKULUN ANASINI Ağlatıyorlar kazalar çarpışmalar vs cabası nöbetçi öğretmene ayrı dert okulla yetinmemeli öğrenciler büyük adam olcaksan okulu geç kardeşim okul basamaktır
  • eztemur
    08 Ocak 2018 09:52
    11 2
    Bu uygulamayı destekliyorum.Öğrenciler boşu boşuna öğleden sonra sıkıntısı çektiriliyor.Bunun yerine isteyen öğrenci öğleden sonra kurs,aktivite,spor gibi faaliyetlere katılsın...
  • karaali71
    08 Ocak 2018 09:46
    9 0
    Bu uygulamanın yararlı olacağını düşünüyorum. detaylı bir araştırma yapılmalı. veli, öğrenci, idare, öğretmen, okul personeli, servis şoförü, semt sakinleri,okul güvenliği ... daha bir çok açıdan değerlendirme yapılarak uygulamanın uygunlunluğu varsa ivedilikle tüm ülke genelinde bu sisteme geçiş yapılmalıdır.
  • ezgi82
    08 Ocak 2018 09:26
    6 1
    Ben de uygulamaya katılıyorum cocuklar için oyun saaati oluyor kontrolü güç olduğu için yaralanmalar, kavgalar, sorunlar artıyor zaten çoğu yemek yemiyor bile ama iyi düşünülmesi gerek sabah erken başlaması da olumsuz olur .
  • nazmi33
    08 Ocak 2018 09:18
    10 2
    Yorum yapan arkadaşlar bu uygulamanın sonuçlarını kestirebiliyor mu?
    Önce ders saatlerinin azaltılmasını tartışalım.
    Ders sürelerinin azaltılmasını tartışalım.
    Sınıf öğretmenlerinin, okul öncesi öğretmenlerinin ve özel eğitim öğretmenlerinin maaş karşılığı ders saatini gündeme getirelim.
    08.00-13.00 arası eğitimi destekliyorum.
  • yelcin
    08 Ocak 2018 09:11
    9 0
    Çok güzel bir uygulama bence. 2 ders saati için öğrencinin eve gidip gelmesi çok mantıksız. Sadece ders başlama saati 8 değil dokuz olmalı yavrularımızı kışın sabah soğuğunda yola vurmanın bir anlamı yok. Ayrıca ders süreli 30 dakikaya indirilip günlük ders sayısı da 5' düşülür bitiş de saat 2 olarak planlanırsa öğrenciler okula gidip geldiklerinin farkına varmaya başlarlar bence.
  • cihanahmetoglu
    08 Ocak 2018 08:33
    4 4
    e kardeşim sadece öğle yemeği sorun değil ki.
    burada sabah kahvaltısı yapmıyorlar. asıl sorun bence kahvaltı...
  • muallimakif
    08 Ocak 2018 08:15
    3 12
    :) gül geç normal mektep 9'da başlamalı teneffüsler 20 dakika olmalı öğle arası 60 dakika olmalı: bana sormadılar ama yine de doğru bildiğimi yazdım
  • latife123
    08 Ocak 2018 07:43
    20 2
    Öğle yemeği 12 senedir çalıştığım tüm okullarda problem.cocuklarin hiçbiri eve yemeğe gitmiyor hepsi okulda abur cubur yiyor.bazi veliler yemek getiriyor park köşelerinde çocuklar yemek yiyor.siniflar karman çorman.basibos geçen 45 dakika 1 nöbetçi öğretmen kime yetişsin.bizim okullarımızda yemekhaneler mi varda öğle aramız var zaten.avrupada nerdeyse her öğrenciye özel yemek cikiyo.allerjisi olana ayrı.beslenme diyeti olana ayrı.bizim okullarda kantin bile yok.tam gün uygun diyen arkadaşlar yarim gün okuldan kaçacak diyen arkadaşlar...hergun öğle arasında en az bir park kazası bir düşme bir tartışma zorbalık sorunu oluyor.sanirim siz süper donanımlı okullarda çalışıyorsunuz.bazi veliler çocuğunun cebine 5tl koyuyor ne yediğini ne yaptigini merak bile etmiyor.asil pedagoglar bunu incelemeli.
  • seyfi ünaldı
    08 Ocak 2018 07:31
    15 2
    Ders süresini düşür, ders sayısını düşür, müfredatı gerçekten hafiflet ve okuldan kalan zaman için mutlaka sosyal etkinlik fırsatı sun. O zaman çok daha isabetli bir karar olur sanırım. Karar göreceli, farklı yaklaşımların olması da normal. Burada yorum yapan herkesin meslektaşımız olduğunu unutmadan düşüncelerimizi yazalım lütfen.
  • carpediem03
    08 Ocak 2018 07:23
    5 22
    Nava hocamın yazısını da çarpılmışlar :) söylediklerinde haksız mı? Yazdıklarının hangisi yanlış ?
    Şu yukarıdaki sistemi savunan çok net söylüyorum kendini düşünüyordur. Öğrencileri değil. Biz bu kafayla devam edelim, sonra öğretmenle çok uğraşıyorlar. Uğraşırlar tabi...
    8 de ders başlat öğlen bitir ne güzel memleket. Öğlen geç bile olur arkadaşlar 10 gibi bitsin çok yormayalım sizleri.
  • gülbahçem2
    08 Ocak 2018 05:58
    5 4
    şimdi bunun adı tam gün eğitim mi..bu olay pantolon olmadı gömlek verelin değil mi...bunun temel hedefinden vazgeçtik..adın tam gün değil mi...bunun neresi tam gün...doğabilecek sorunları öngörebilme yetisi yok mu... yemek veremiyorsun u vazgeçtik... okulu boyuyabiliyor musun.. .fotokobin , tonerin, spor malzemen var mı...bir gezi yapacak olsan gidebilecek aracın var mı ..suriyeli öğrencilere ne yapıyorsun..dilini konuşamıyor... anlamıyor. yaşı büyük ne yapıyorsun...yemeği kaldırdık...20 dakika tenefüs yaptık ...mücade ile bunu başardık... süper.. sen neymişsin be abi.. ver gazı... sorunu çözdük öyle mi...niye özel okulda bu tip sorun yok... orada cumartesi de okul açık...her hafta deneme sınavı...ve özel okulun kapısında milyonlar...
  • n66demirel
    08 Ocak 2018 00:36
    0 6
    İki fıkra
    İşsizdir sadrazamın yakını. Helada ibrikçilik işi ayarlanır ama o işi yıllardır yapan biri daha var ama olsun. Otur otur adam sıkılır. Helaya giren birisi alır ibriği içeri doğru yürürken "o ibriği bırak sonrakini al" der tuvalete girmek üzere olan "farkı var mı" diye sorar. Torpilli "yok ama biz burda e.. başımıyız" der.
    Adam açlıktan kıvranıyor. En kolay yemek olarak pilavı bilir kendince. Tarif arar. Bakar malzemelere ve yapılışına. Bulgur, salça, yağ vs. pilav deyince bulgurdan başkasını tanımaz. Koyar tencereye sertleştirir iyice. Sonuç tek şikayeti var dişim niye kırıldı.
  • TURKUM
    08 Ocak 2018 00:30
    15 2
    Tam gün eğitimde, öğle arasının kaldırılması uygulamasına tam destek
  • SiMYaCı44
    08 Ocak 2018 00:25
    16 3
    Carpediem03 hocam herkesin evi okulun dibinde değil.benim oğlum ortaokula gidiyor öğlen arası kantindeki yiyecekleri tüketmesine karşıyım sebeplerini saymama gerek yok sanırım. Annesi her gün sefer tası tarzı öğle yemeği hazırlıyor ve soğuk yemeği yemek zorunda kalıyor. Ayrıca o kadar süre okulda gereksiz yere kalmış oluyor. O yüzden kararın ülke çapında uygulanmasını diliyorum
  • nava
    08 Ocak 2018 00:18
    3 16
    Maşallah ne mücadele ne mücadele.
    Anlayamadığım şey şunlar. Mücadeleyi verenlere soruyorum. Bu kararı alırken hangi sosyolog psikolog pedagog ve beslenme uzmanına danıştınız?
    En verimli 3 dersi çöpe attınız: Kahvaltı sonrası 1., beslenme sonrası 3. ve öğle yemeği sonrası 5. dersler.
    Sabah 8 de ders başlasın diyenler. Bir an önce okul bitsin diye uğraşmış saat 13:00 de okulu kapatmış: Peki öğleden sonra kim etkinlik yapacak, aç bitap.
    Saat 8 de dersi başlatmak istiyorsanız karar alımsın tv ler akşam 21:00 de çizgi filmleri kapatsın da çocuklar erken uyusun veliler uyutabilirse.
    Neden bilimsel araştırmalar yapılmadan pilot uygulama yapılıyor.
    Bekleyelim görelim. Tam gün eğitimi!
  • clz
    08 Ocak 2018 00:07
    14 2
    Dersi 8 de başlatmanın anlamı ne ? 9 da başlasın öğrenci 1 saat daha uykusunu alsın, 20 dakikalık süre beslenme için yeterli bence de, Tüm Türkiye'ye yayılması dileğiyle...
  • haydiin
    08 Ocak 2018 00:02
    20 0
    12. yılımı çalışıyorum, hem veli hem de bir öğretmen olarak düşüncem ben de öğlen arasının kaldırılmasından yanayım. öğlen kendi okulumdan çıkıp koştur koştur çocuklarımı alıyorum, yemek yedir geri bırak, git 2 saat oyun oyna çocuklarla geri apar topar çık, çocukları almaya git, bana zor geliyor, ayrıca okula servisle gelen öğrencilerim var, öğlen arası da servis tekrar alıp bıraktığı için daha fazla ücret ödüyor, servise binemeyen evi okula uzak olan öğrencim gidip gelirken yolda geçiyor zamanı, geçen yıl taşımalı okulda çalıştım, öğlen yemek geliyor, çocuklar yüzüne bakmıyor, çöpe dökülüyor tamamen israf, bu şekilde olsa onlara da öğlen yemek gelmez, taşımalı eğitimin masrafı azalır, bunu evet bu uygulama olsun yarım gunumuz boş kalsın diye yazmıyorum, saat 9 da başlasın 2 de bitsin, çocuk sabah uykusunu da uyusun, kahvaltısını da yapsın gelsin. ben ilkokula giderken ilkokul 5 saatti, bence daha iyi idi, arada bi ders saati azalacak diye haberler çıkıyor, sadece derslerin adı değişip, derslerin süreleri ile oynuyorlar, günlük ilkokul 5saat , otaokul 6, lise 7 saat olabilir diye noktalıyorum, uzun oldu kusura bakmayın.
  • fatars
    08 Ocak 2018 00:02
    10 0
    Çok doğru bir karar. 20 dk beslenmesini en iyi şekilde yapmaya yeterli.
    Öğle arası özellikle köy okullarında sıkıntılı.
  • gsli0311
    07 Ocak 2018 23:24
    4 8
    Bence yanlış. Sabah 8'de ders çok erken. ikili öğretimin sabahçı kısmı olmuş katılıyorum
  • ardic61
    07 Ocak 2018 23:21
    4 0
    karar doğru ama 8'de başlamasının ne mantığı var ki :)
  • volkankaz
    07 Ocak 2018 23:18
    5 8
    Sabah kahvaltı yapmadan gelen öğrenciler için daha çok abur cubur yemek olacak. Zihin olarak öğlen dinlenmesi, iyi kötü yemek yemesi bence faydalı.
  • İSMAİL DURMUŞ
    07 Ocak 2018 23:10
    4 2
    6 ders çok değil mi?
  • tekmen
    07 Ocak 2018 23:01
    8 4
    Ders sayısı ve ders saati süresi konusunda yapılacak düzenlemelerle bu uygulama daha verimli hale gelecektir.
  • daywalker_01
    07 Ocak 2018 23:00
    12 2
    Türkiye capında bekliyoruz uygulamayı
  • karanlıksevdam
    07 Ocak 2018 22:58
    7 2
    iyi de bu bildiğiniz ikili öğretimin sabahçı kısmı olmuş...
  • göbekligeneral
    07 Ocak 2018 22:52
    10 4
    bu kararı olumlu buluyor,takdir ediyorum.öğle araları tam bir zulümdü.öğrencilerin ne yediği belli değildi,tamamen sağlıksız hazır gıda ürünleriydi.en azından şimdi öğleleri evlerinde anneleriyle beraber sulu yemek,adam akıllı yemek yerler.
  • php_korsan
    07 Ocak 2018 22:41
    14 2
    Şahane bir uygulama.Taşımalı gelenler okulda yemek yiyor kısa sürede.Köyde oturanlara evinize gidin diyoruz gitmiyorlar hatta sınıftan çıkmıyorlar.Okul yıkılıyor öğle arası.En iyisi öğle tatilini kaldırmak.20dklık bir zamanda herkes yemeğini yer bu sorun çözülür.
  • carpediem03
    07 Ocak 2018 22:41
    15 24
    Tam gün eğitim ve öğle arasına kim neden karşı çıkar anlamış değilim. Herhalde ben bu işten anlamıyorum.
    10 yıllık meslek hayatımda bu dönem dahil 2 dönem tam gün çalışma fırsatı buldum. En verimli olduğum çalışma şekli tam gün çalışma şekildir. Çocukların da en verimli olduğu sistem gözlemlerime göre tam gün sistemidir.
    Yarım dönem çalıştığım zaman 10 dakikalık teneffüs öğrenciye de öğretmene de yetmiyor. Hele hele büyük okullarda. Günümüz koşturmaya geçiyor.
    En az yarım saat-40 dakika öğle arası verilmesi taraftarıyım. Ya da uzun teneffüslü, 15er dakikalık teneffüsü olan bir sistem.
    Yarım günü savunan arkadaşların argümanı genelde şuydu: Yarım günümüz boş kalıyor işlerimizi hallediyoruz. Sanırsın herkes belediyede encümen üyesi de her gün toplantıya katılıyor.
    Bu yorumumu yarım güncü arkadaşlar muhtemelen çarpıya boğacak ama acı gerçek bu. Haricinde mantıklı bir argümanları varsa buyursunlar yazsınlar.
    Ben yazdım. En verimli olduğum ve öğrencilerin en başarılı olduğu sistem bana göre tam gün eğitimdir.
    Hele günümüzde zaten çocukların oyun alanı yok bari okulda koşsunlar, oynasınlar.
  • amanx2
    07 Ocak 2018 22:38
    24 8
    Son zamanlarda eğitim adına alınmış güzel bir karar. Umarım pilot uygulama başarılı olur ve tüm okullarda uygulanmaya başlar.
  • yunus-emre
    07 Ocak 2018 22:25
    27 6
    Kesinlikle çok doğru bir karar. Öğle arası köyler haricindeki yerlerde tam anlamıyla sorunlar yumağı. Öğrenciler evleri uzak olduğu için eve gidemiyorlar. Dolayısıyla öğrenciler okulda olunca mecburen dikkat etmemiz gerekiyor. Başıboş olan öğrenciler bolca kavga ediyorlar. En çok öğle arasında problem çıkıyor. Dolayısıyla eğitim öğretime katkısı değil zararı oluyor. Fazladan yorulduğumuz da cabası... Üstelik eğitimin kalitesine de hiç bir katkısı olmadı maalesef. Kısacası veliler, öğrenciler ve okul personeli dahil herkes rahatsız bu durumdan...
  • çıracı
    07 Ocak 2018 22:19
    0 0
    Hangi okullarda acaba?
  • nba2k12
    07 Ocak 2018 22:13
    41 4
    Destekliyorum. Çok doğru bir karar bence. Tüm Türkiye’de olmalı bu uygulama.
UYARI: Yayınlanan haberler, Egitimhane.Com'un görüşlerini yansıtmaz. Yazılan yorumlar, onaylanmış olsalar bile yazanın sorumluluğundadır.

Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK