Zorunlu Hizmet Affı Olacak mı?

Maarifsen: ''Öncelikle belirtelim ki; zorunlu hizmet affı keyfiyetten değil ihtiyaçtan dolayı istenmektedir. Sahadan edinmiş olduğumuz bilgiler ışığında zorunlu hizmet affının neden gerekli olduğunu kamuoyu ile paylaşmak istiyoruz.''

''2000 ve 2010 yıllarında tüm kadrolu öğretmenlere çıkartılmış zorunlu hizmet affı, 2010-2016 yılları arası atanmış kadrolu öğretmenlere çıkartılmamıştır. Bu anayasanın eşitlik ilkesine aykırıdır. 2010-2016 döneminde atanmış 326 bin kadrolu öğretmen ara bir dönem olarak kalmıştır. 2010 yılına kadar tüm kadrolu öğretmenlere verilmiş bir hak olan zorunlu hizmet affı, 2010-2016 yılları arasında atanmış olan tüm kadrolu öğretmenlere de çıkartılmasının hakkaniyet adına doğru olacağını düşünüyoruz.
 
2010 sonrası kadrolu öğretmen olarak atanmış olan yaklaşık 326 bin öğretmenden bir kismi her sene bu hizmetini belgeler sunarak erteletmekte ve bazen bu anlamda çeşitli sıkıntılar yaşamakta ve aile düzenleri gerekli mazareti göstermedikleri takdirde resen atamalarla bozulmaktadır. Eş durumu gibi özür sebebiyle zorunlu hizmet alanı dışına tayin isteyen öğretmenlerin boşanma durumları hariç tekrar zorunlu hizmet alanlarına tayini zor görünmektedir. Fakat her sene bakanlık bu durumda olan meslektaşlarımızdan belge istemekte dolayısıyla zaman ve iş gücü israfı yaşanmaktadır.
 
Bunun yanı sıra başka kurumlarda zorunlu hizmet bölgelerinde çalışmış olup Milli Eğitim Bakanlığı bünyesine geçmiş olanlar tekrar zorunlu hizmete tabi tutulmakta ve diğer sebepler gibi bu da büyük mağduriyet yaratmaktadır. Daha önce başka kurumlarda çalışanların görev yeri dikkate alınmadan öğretmenliğe başlayan herkesin zorunlu hizmete tabi tutulması adaletsizliktir ve devlette devamlılık esasına aykırıdır. Örneğin dağ başında bir köyde on yıl imam hatip olarak görev yapan biri öğretmenliğe geçtiğinde daha önceki çalıştığı yer dikkate alınmadan bir süre daha mahrumiyet bölgesinde çalışması istenmektedir. İkisi de devlet görevi sayılan bu durumda öğretmenlik mesleğine geçiş yapan için durum zulme dönüşmektedir.
 
Çeşitli sebeplerle süresini tamamlayamayan hatta zorunlu hizmetin tamamlanması için birkaç ayı kalan meslektaşlarımız da mağdur olmaktadır. Örneğin öğretmen askerlik çıkar umuduyla zorunlu hizmet bölgesindeyken askerlik başvurusu yapan öğretmenlerimizden kısa dönem askerlik yapanlar askerlikte geçen sürelerini zorunlu hizmet kapsamında değerlendirememektedirler.  Halbuki en zorunlu hizmetin askerlik görevi olmasına rağmen...
 
ZORUNLU HİZMET DEĞİL TEŞVİK İSTİYORUZ…
 
Öğretmen istihdamında sıkıntı yaşanan, çalışılması zor olan ve öğretmen tutulamayan bölgelerde istihdamın sürekli hale getirilmesi mevcut zorunlu hizmet uygulaması ile sıkıntılı ve zor görünmektedir. Öğretmen istihdamında sıkıntı yaşanan bölgeler için zorunlu hizmet değil teşvik sistemi getirlmelidir. Eğitim gönüllülükle yapılırsa ortaya güzel işler çıkar. Zorla ve zorunlulukla güzellik olmaz. Öğretmen istihdamında sıkıntı yaşanan yerlerde öğretmen devamlılığının sağlanması için önerilerimizi ise ayrı bir konu başlığı olduğu için burada değerlendirmeye almıyoruz.
 
Bizler geçmişte örnekleri olan zorunlu hizmet affının aileleri ile birlikte yaklaşık bir buçuk milyon kişinin mağduriyetine son vereceğini düşünüyor; Milli Eğitim Bakanlığının ve Milli Eğitim Bakanı Sayın Ziya SELÇUK’un 5. Dönem Toplu Sözleşme Görüşmeleri öncesi zorunlu hizmet affını gündemlerine almalarını ve gereğini yapmalarını istiyoruz.''
 
 
  • 2 25
  • 23 Temmuz 2019 11:15 11.040
  • yavyil69
  • Aktif Haberler
  • NAZMANYA
    26 Temmuz 2019 22:47
    2 0
    mebbisimde 2010 dan beridir zorunlu hizmet yükümlüsü değil yaziyor. ben ise hala köylere mahkûm. 2 yıla bir kademe alamadık yer değiştiremedik herşeyi geçtim ah bi birleştirilmiş sınıf denilen lanetten bi kurtalaydım.
  • HAMZA97
    26 Temmuz 2019 14:20
    6 0
    Mert1980 cok dogru doğu da vatansa haydi doğuya gõreve bati gormeyenler batiya gelsin.millet doğu da çakili kaldi sizin gibi vatan sever dogu ile batiyi ayni gorenler sayesinde.
  • hakan_gs
    26 Temmuz 2019 13:40
    0 0
    Zorunlu hizmet affi bundan once neden yapıldı cunku dogudaki de batidaki de bir muddet yerinde kalsin ve sirkulasyon olmasin diye yapildi. 2015 sonrasi atananlar hep sozlesmeli olduguna gore ve 2015 oncesi atananlarinda zorunluda son yıllarına girdigini düşünürsek 2020 de zorunlu hizmet affi olmaz gibi.
  • unodeca
    26 Temmuz 2019 10:55
    8 0
    Hakikatten "Mert1980" Almanya seni çekemiyor !
  • Mert1980
    26 Temmuz 2019 06:26
    2 19
    Niye bu cekememezlik zorunlu hizmet affi olmali tabii. Ben okumadim o da okumasin mantigi ile hareket etneyin ayip yahu. Ogretmen boyle dusunmez affa destek cikacaginiza karsi cikiyorsunuz. Doguda vatan bati da...
  • HAMZA97
    25 Temmuz 2019 16:44
    9 1
    Asla Olmamalı 2000 Yılında Geldi, Doğuda çakılı Kaldık,af çıkarken Zorunlu Hizmetini Tamamlayıp Memleketine Gitmek İsteyenler Düşünülmeli.
  • yasmin-seyma
    25 Temmuz 2019 15:42
    6 1
    Kesinlikle olmasın ben faydalanamadım, üstüne bir de benden düşük puanlılar doğuyu görmeden batıda kadroya geçtiler ben kadromla doğuya gittim bizim suçumuz neydi? Hakkımı helal etmiyorum
  • ademk
    25 Temmuz 2019 15:16
    1 21
    2000 ve 2010 da yapıldı tekrar yapılmalı.
  • ademk
    25 Temmuz 2019 15:15
    0 11
    2000 ve 2010 da yapıldı tekrar yapılmalı.
  • göbekligeneral
    25 Temmuz 2019 12:18
    10 1
    ben önceki aflarda mağduriyete uğradım.tam batıya tayin isteyecek batının boşalmasını beklerken üç yıl fazla daha kaldım en doğuda.herkes tatmalı o duyguyu.
  • raul
    25 Temmuz 2019 11:19
    13 1
    herkes zorunlu hizmetini yapsin bundan once affa ugrayanlar da dahil
  • laylaylom_
    25 Temmuz 2019 10:05
    14 0
    Herkes zorunlu hizmetini yapsin. Biz paşa paşa yaptik insanlar yarim donem zorunlu hizmet bolgesinde calisip es durumundan gidiyorlar hoop zorunlu hizmet affi sonra da meslek hayatlari boyunca bir daha ne doguya ne zorunlu hizmete gidiyorlar. Adam zorunlu hizmetini yapmamis es durmundan il merkezinde okula atanip affa ugramis tek derdi evinin yaninda okul varmis da artik orda calismak istiyomus oraya mi isteseymis ama duzenini de bozmak istemiyormus. Biz de 14-15 sene doguda cakili kalalim tayin isteyince size acik degil es durumuna acilacak densin
  • HÜSAMETTİN
    25 Temmuz 2019 09:42
    9 0
    Zorunlu hizmet affıda olmasın, adaletsiz puan dağılımıda, katlamalı hizmet puanı sistemi tüm zorunlu hizmet bölgelerinde çalışan personele yer değiştirme şartına bakılmaksızın verilsin. 15 yıldır memleketimin çeşitli illerinde zorunlu hizmet bölgelerinde çalıştım. kolayı ile zoru ile birbirinden güzeldi. -42 dereceye de tanık oldum. +45 dereceye de ne mutlu bana ki birbirinden güzel yerler gördüm. iyisiyle kötüsüyle insanlar tanıdım. Asıl adaletsizlik zorunlu hizmet affıdır...
  • samle41
    25 Temmuz 2019 08:36
    9 0
    Bizler o zaman neden zor şartlarda çalıştık, bizlerin de ailesi vardı, biz de insandık! Her zaman ki gibi yine bir adaletsizlik yaratılmaya çalışıyor. Herkes paşa paşa zorunlu hizmetini yapsın!
  • hacile
    25 Temmuz 2019 07:19
    9 1
    Bu zamana kadar zorunlu hizmeti yaparken çok büyük sıkı ntılar yaşayan öğretmenlerimizin canı yok muydu?..İlk görev yerine şubat dönüşü giderken ilçede tanımafığım insanların evinde bir hafta kaldım.Sonra köy için yarı yola kadar araba yarısını da at kızağı ile gittik.Elimiz ayağımız dondu .Gece varınca karla ovdular.Sular günlerce dondu.Kar eritip kullandık.Aylarca maaşımızı almaya gidemedik.Üstelik terör korkusu çoktu o zamanlar.Okula girip bilgi sayarı alıp taktaya tehdit cümleleri yazdılar.23 Nisan ı korucu kontrolünde kutladık ki onlara da güven yoktu.
    Yıllarca şehirde çalışmış az puan almışlar nedenmiş..?
  • Systemturk
    25 Temmuz 2019 01:57
    16 0
    Doğuda 8 yıl en kötü şartlarda çalıştım . Bunlardan 4 yılı suyun dahi olmadığı etraf köylerden tankerlerle gelen sularla geçindiğim bi köydeydi. Kar toplayıp eritip traş olduğumu bilirim. Hatta müfettişler bi defa okula geldiklerinde sobayı temizlerken halimi görüp ciddi ciddi bana öğretmenler nerde diye sormuşlardı. Kimse kimsenin kusuruna bakmasın da bizim o zaman da ailemiz vardı şu anda var çok şükür. Ağaç kovuğunda büyümedik. Herkes gider çalışır gelir bu kadar basit. Utanmadan Şener Şen in filmdeki tiplemesi gibi “yaptım ama neden yaptım bi sor” diye açıklamışlar. Doğuda yıllarca çalışanlara bi sorun bakalım onların size tepkisi nolucak
  • Barbarouslaz
    24 Temmuz 2019 21:43
    15 0
    Zorunlu Hizmet Affına kesinlikle karşıyım. Doğuda çakılı kalan özellikle sınıf öğretmenlerine ve diğer öğretmenlere büyük haksızlık yapılmış olur.
  • metin_mezit
    24 Temmuz 2019 21:26
    0 27
    Kesinlikle yapilacak..yapilmali..goreceksiniz az kaldi
  • dürüst
    24 Temmuz 2019 17:52
    17 0
    Ne affi ne eş durumu. öyleyse eşi olanların eşinin tayini zorunlu hizmet bölgesine yapılsın. zorunlu hizmet yapanların günahı ne ? oralarda çalışanlar kadro açılmadığı için fazladan yıllarca çalışıyorlar. orası bizim toprağımız değil mi.sadece zorunlu hizmet yapmamak için evlenenler var. ne bu? kardeşim mesleğin gereğine katlanamayacaksan git başka iş yap. adamın emekliliği gelmiş daha zorunlu hizmeti yok. bu adaletsizliktir. kimse mazlum, mağdur edebiyatı yapmasın. yurtdun her tarafı hizmete layıktır. bazılarının kendini bunun dışında tutmaya çalışmasını kınıyorum. ben mi? zorunlu hizmet ve köyler toplam 16 yıl. dahası emeklilik geldi.
  • iolp2006
    24 Temmuz 2019 17:26
    7 0
    Yapılmış ve yapılacak olan tüm aflara karşıyım. Şahsi menfaat için yazmıyorum. Genel olarak eşitsizlik oluşturuyor. Haksızlığa eşitsizliğe herkesin karşı olması gerektiğine inanıyorum.
  • aloza
    24 Temmuz 2019 15:02
    6 0
    biz de 2004 de atandık ama yaptık bizim günahımız neydi?
  • harunca
    24 Temmuz 2019 14:10
    5 1
    İlk atama tercihi yaparken sözleşmeli olarak kendi memleketime atanabiliyorken sırf kadrolu olacağım diye başka şehirleri tercih ettim. Yeni evliyken eşimin tayini doğuya çıktığı zaman Ömer Dinçer şubatta eş durumu yok dedi, bir yıl eşimden ayrı kalmak istemediğim için batıdan doğuya tayin istedim; 4 ay sonra eş durumu yaptılar. Görev yaptığım okul zorunlu hizmete giriyorken af çıktı hiç bir işime yaramaması ile beraber arkadaşların dediği gibi bir çok haktan yararlanmadım. doğudan batıya isteğe bağlı tayin isterken memleketimiz açılmadı başka bir gurbeti tercih etmek zorunda kalmışken bir ay sonra ikinci il dışında memleketten bir çok okul açıldı. Aslında say say bitmez. Ancak şu "hakkımı helal etmiyorum" söylemini anlayamıyorum. Yapılan uygulamaları eleştirebiliriz, beğenmeyebiliriz ama kime ne hakkı helal edilmiyor anlayamıyorum. Devletine bağlı çalışan bir memursun bazı isteklerin, söylemlerin, eleştirilerin olabilir, olacaktır ve olmalı da. Ancak çocuk gibi hakkımı helal ettim, etmiyorum çok saçma. İnsanların vergisiyle maaş alan sadece batıdakiler değil; gideceksin yapacaksın dersek biri de bize devletin bir yönetmelik çıkarıyorsa sen de kabul edeceksin o zaman der.
    Bu arada af konusuna gelirsek, bence en az 4-5 yıldır zorunlu hizmeti eş-sağlık durumundan ertelenen kişiler için gelebilir. Bu kişiler zaten her halükarda rotasyona girmiyorlar. Diğer türlü göreve daha yeni başlayan bir kaç yıllık öğretmenlere af doğru bir uygulama olmayabilir.
  • unodeca
    24 Temmuz 2019 11:22
    13 1
    Kısa ve net öğretmene ihtiyaç olan yere gideceksin beğenmiyorsan istifa edeceksin.İnsanların vergisiyle maaş al.Kusura bakma ben orada çalışmam de.
  • feli
    24 Temmuz 2019 11:22
    10 1
    Zorunlu hizmet affı geldiğinde yapanlarla yapmayanlar bir tutulup, yapanlar boşuna yapmış oluyor. Hiç doğuyu görmeyenlerin doğuda çakılı kalanların karşısında kayırıldığı haksız bir uygulamadır doğu affı.
  • hakan_gs
    24 Temmuz 2019 07:18
    1 1
    4 5 yıl önce atananların zorunlu hizmeti zaten bitmek üzere ne gerek var?
  • hazanın dünyası
    24 Temmuz 2019 06:37
    0 0
    1990-2000-2010 bu tarihlerde hizmet afları yapılmış. Af politikasına 2020'de tamam mı devam mı diyecekler hep birlikte _kimimize göre tatlı kimimize göre acı _bakıp göreceğiz?
  • tayhan54
    24 Temmuz 2019 00:51
    17 2
    Kesinlikle istemiyorum. Herkes keyfinin peşinde. Hiç asker, polis bu kadar söyleniyor mu acaba? Şu mesleği kendi ellerimizle yerlere düşürmenin alemi yok.

    Madem öğretmeniz. Paşa paşa o bölgelere giderek mahrum durumda olan yerlerde çalışarak görevimizi icra edeceğiz. Gidenlerin bu kadar sesi çıkmıyor.

    Sendikaların görevi bu mudur sadece?
  • baybuk
    24 Temmuz 2019 00:24
    9 2
    2010 yılında aynı HAKSIZLIĞI yaptınız Allah için bir daha istemeyin.yeter artık.sendikalarin amacı çoğunluğu savunmak midir? Hak olanı savunmak midir?yazik yemin ediyorum yazık.sayilari az olsada, sesleri çıkmasada,o dağ başlarında köyde tek başına lojmanında yaşayan öğretmenlerin hakkını ödeyemezsiniz.
  • boran.
    23 Temmuz 2019 21:47
    12 1
    Bir kere Doğuda çakılı kalmış öğretmenlerin hakları için bi açıklama yapın. Eş durumu ve zorunlu aftan başka öğretmen milletinin sorunu yok mu? Senelerdir hakkıyla Doğuda durmuş öğretmenler ne zaman batı yüzü görecek
  • fatih119006
    23 Temmuz 2019 21:26
    9 3
    İki kere haksızlık yapıldı.2010 dan sonra atananlar yararlanamadı diye bir kere daha haksızlık istiyorsunuz .Alkışlıyorum
  • Mert1980
    23 Temmuz 2019 20:55
    3 24
    Affin zarari olmaz. Affa ihtiyac var.
  • Mert1980
    23 Temmuz 2019 20:53
    2 24
    Olur insallah insanlar esinden ayri olmasin. Zorunlu hizmet affini destekliyorum. Kesinlikle olmali karsi çikmanin mantigi yok.
  • venharun
    23 Temmuz 2019 20:29
    5 0
    Zorunlu hizmetimi yapmak için 2009 yılında Van a gitmiştim 1 yıl sonra gelen af hakkında ne düşündüğümü bilmek istemezsiniz 6 yıl çalışıp İstanbul un en kötü ilçesinin en kötü okuluna il dışı tayinim çıkmıştı. O sene bir de ikinci il dışı yapıldı.. güler misin ağlar mısın...
  • Unexpected
    23 Temmuz 2019 20:26
    6 1
    Ben Adanada calisiyorum. Urfadan adanaya es durumundan gelirken esimle ayri olmayi goze alip adananin zorunlu hizmet bolgesine tayin istedim. Ve tam zorunlu hizmetim bitecekken af geldi.
    Kendi acimdan umurumda olmadi
    Cunku adanadaydim. Ya yillarca doguda calisan ve calismaya devam eden ogretmenler ne olacakti?
    Hic dogu yuzu gormeyen bir suru insan afla kurtulmus oldu.
    Es durumu dahi olsa gerekirse esi doguya gitmeli ve dogu gorevi bitirilmeli.
    Ama en mantikli olan php korsan beyin devamli dile getirdigi doguda calisma tesvigi. Doguda calisan ogrwtmene 2 bin fazla para verilmeli. Hem tecrubeli ogretmenler calisir. Bu sayede egitim kalitesi yukselir. Hem de cani gonulden isteyerek calismis olur.
  • yoncaöğrt
    23 Temmuz 2019 20:02
    1 0
    Scorpios öğretmenim ben yeterince çınlatıyorum başkasını bilemem. Hakkım diyip kendini paralayanları da anıyorum onlar da kendilerini eksik hissetmesinler diye.
  • mselimmm
    23 Temmuz 2019 19:57
    2 0
    Uzun zamandır kendime yazma diyordum. Yazınca bazı arkadaşlarımızın hoşuna gitmiyor. Kendi adıma nefsi davranmaya çalışıyorum. Rabbim hakkımızda en hayırlısı bilendir. Elhamdulillah işimizde ekmeği de var. Allah elimizden almasın. Şükür de ediyorum. Uğradığım haksızlığı söylemek şükürsüzlüj değil. Bunu birçok yerde yazdım. Burada itiraz eden hakkım diyen çok oldu yine olacak. Sendikalara yazdım. Cevap alanadım. Okula geldiler söyledim haklısın ama bişey yapamıyoruz falan kem kün. Af isteyeceğine bu haksızlığı gider. Batıda ki arkadaşlarımıza da af yapacağız merak etmeyin dediklerini düşünüyorum. 2010 yılında doğu affını adını bile bilmezken affa uğradım. Neki önemli bişey değil dedim toy dönemimdi. Yıllar geçince anladım. 2 e 1 kademe varmış. Ek puan varmış. 10 uncu yılım doldu. Hala aynı ilçedeyim. Daha bir 10 yılda tayin çıkmayacak puanlar böyle giderse. Benden 4 yıl sonra göreve başlayanlar puanda kademe de beni geçtiler. Katlamaya da devam edecekler. Bu arkadaşlar hakkını alıyor. Bişey demiyorum. Ben hakkımı almamışım. Affı duyunca nefsim yapsınlar kimse ek puan alamasın adiyor. Ama benim düşüncen değil ben mağdur oldum kimse olmasın. Af olsun ama isteyene olsun. Ve af yaparken de bize de yaptıkları haksızlığı düzeltsinler. Bir zahmet sendikalar böyle çalışsın. Geriye dönük puan ve kademelerinizi almaya çalışsınlar. Bize üye olun demek için gelmesinler. Bu hakkınızı aldık, sınıf öğretmenlerinin maş karşılığını düzelttik, il içi il dışını ağustosa aldık, tüm boş kadroları açtırdık, sıra tayini getirdik vs..... Bunları yaptık demek için gelsinler biz kapılarına gidelim çaylarını içip üye olalım.....
  • paçuli
    23 Temmuz 2019 19:47
    3 0
    Af gorenlerdenim ama 13 yıllık öğretmenim ve hiç zorunlu hizmet dışında çalışmadım
  • mselimmm
    23 Temmuz 2019 19:44
    2 0
    Uzun zamandır kendime yazma diyordum. Yazınca bazı arkadaşlarımızın hoşuna gitmiyor. Kendi adıma nefsi davranmaya çalışıyorum. Rabbim hakkımızda en hayırlısı bilendir. Elhamdulillah işimizde ekmeği de var. Allah elimizden almasın. Şükür de ediyorum. Uğradığım haksızlığı söylemek şükürsüzlüj değil. Bunu birçok yerde yazdım. Burada itiraz eden hakkım diyen çok oldu yine olacak. Sendikalara yazdım. Cevap alanadım. Okula geldiler söyledim haklısın ama bişey yapamıyoruz falan kem kün. Af isteyeceğine bu haksızlığı gider. Batıda ki arkadaşlarımıza da af yapacağız merak etmeyin dediklerini düşünüyorum. 2010 yılında doğu affını adını bile bilmezken affa uğradım. Neki önemli bişey değil dedim toy dönemimdi. Yıllar geçince anladım. 2 e 1 kademe varmış. Ek puan varmış. 10 uncu yıkım doldu. Hala aynı ilçedeyim. Daha bir 10 yılda tayin çıkmayacak puanlar böyle giderse. Benden 4 yıl sonra göreve başlayanlar puanda kademe de beni geçtiler. Katlamaya da devam edecekler. Bu arkadaşlar hakkını alıyor. Bişey demiyorum. Ben hakkımı anlamamışım. Affı duyunca nefsim yapsınlar kimse ek puan alamasın adiyor. Ama benim düşüncen değil ben mağdur oldum kimse olmasın. Af olsun ama isteyene olsun. Ve af yaparken de bize de yaptıkları haksızlığı düzeltsinler. Bir zahmet sendikalar böyle çalışsın. Geriye dönük puan ve kademelerinizi almaya çalışsınlar. Bize üye olun demek için gel etsinler. Bu hakkınızı aldık, sınıf öğretmenlerinin maş karşılığını düzelttik, il içi il dışını ağustosa aldık, tüm boş kadroları açtırdık, sıra tayibi getirdik vs..... Bunları yaptık demek için gelsinler biz kapılarına gidelim çaylarını içip üye olalım.....
  • isikayhan
    23 Temmuz 2019 19:44
    12 0
    Af, suçu veya kusuru olanlarca istenir.
  • creasy
    23 Temmuz 2019 19:34
    0 22
    iniaallah olur
  • scorpios
    23 Temmuz 2019 18:58
    10 0
    Doguda cakili kalan ve seslerini kimseye duyuramayan gariban ogretmen arkadaslarim eminim maarifsen'in kulaklarini cinlatiyordur.
  • php_korsan
    23 Temmuz 2019 18:25
    10 6
    Askerlik gibi bedelli olsun.Gitmek istemeyen 30bin tl yatırsin.Gitmek isteyene ödensin.Askere alinan uzmanlarin maaşı nasıl ödeniyor zannediyorsunuz?
  • yoncaöğrt
    23 Temmuz 2019 18:22
    13 0
    Şu adalet dedikleri birazda doğuda yıllardır çalışanlara işlese. Bu aile bütünlüğü meselesinden nefret ettim iyice. Sendikalar resmen batıdaki öğretmenlere çalışıyor. Bu ne rezalettir. Allah’a havale ediyorum ne diyim.
  • balamirkan
    23 Temmuz 2019 18:17
    5 0
    Zorunlu hizmet af edildiğinde zorunlu bölgede oluşan mağduriyeti kimse düşünmedi. bir hak diğer tarafa haksızlık ise bunun nesini savunuyorsunuz. Yapacaksanız diğer tarafa da eş değer bir hak vermelisiniz.
  • mondschein
    23 Temmuz 2019 18:09
    6 1
    Eşitlik ilkesine aykırıymış, ben 7 yıl doğuda bulundum bir gün bile doğuya gitmemiş kimselerin eşitlik olsun deyip de bize de af gelsin denmesi garip. Ülkemizde öğretmen de olsa böyledir kendine gelince eşitlik, eşitlik olması için önce bir doğu görevi yap.
    Şu da var af çıkarsa da şaşırmam. 2010 daki af söylentisi bile yokken bir anda çıktı, burası Türkiye
  • Unexpected
    23 Temmuz 2019 18:03
    10 1
    Zorunlu hizmet affi yapanda talep eden de bir gram vicdan yoktur.
  • memetrabia
    23 Temmuz 2019 17:40
    3 0
    27 Eylül 2002 zorunlu hizmet.Yıl 2019 zorunlu hizmete devam.Siz af çıkarın,biz devam ederiz.
  • eren_87
    23 Temmuz 2019 17:35
    5 0
    2009da atandim, 2010da af verildi ve o zaman dogudaydim.5 sene doguda calistim. Hicbir artisi olmadi. 2yila 1 ilerleme verilmedi. Ek puan da verilmedi. Benden sonra baslayanlarin puanlari beni gecti.dogu gorevi affi maalesef her ogretmene yaramiyor.
  • müdürümsü
    23 Temmuz 2019 17:27
    8 1
    Birinin bir yakini var zaar ona lazım.
  • züleyha11
    23 Temmuz 2019 17:19
    8 0
    ahmetpitt hocam ben de size benzer bir durumdayım.2010 öncesi atanıp ek puan alamayan mağdur kitle belirlenip ek puan ve kıdem haklarımız geçmişe dönük iade edilebilirse hak yerini bulur.
  • hayat_turkusu
    23 Temmuz 2019 17:19
    10 1
    Kesinlikle kabul etmiyorum. Zorunlu hizmetini tamamlayanlara haksızlık olmaması ve eşit olmak için bir zahmet herkes zorunlu hizmet görevini tamamlayanlara!
  • snowball
    23 Temmuz 2019 17:18
    14 0
    84 puanla sırf zorunlu hizmeti tamamlamak adına doğuya gittim.Sonra ne mi oldu? Nimet Çubukçu zamanında zorunlu af yapıldi.Kpss 74 lerle batınin en güzel yerlerinde sözleşmeli çalışan arkadaşlar hem kadroya geçti,hem zorunlu hizmetten muaf sayildı.Birbirimizin düşmanı değiliz hepimiz aynı gemideyiz ama düpedüz haksızlık..Baştan kartları açık oynasinlar
  • hadis
    23 Temmuz 2019 16:38
    11 0
    Zorunlu hizmet affedilsin doğudaki öğretmen boşalmayan batıya hiç gidemesin. Tövbe tövbe
  • ahmetpitt
    23 Temmuz 2019 16:31
    15 0
    12 yıldır doğu görevinde hala köyde çalışan bir sınıf öğretmeniyim.
    2010 yılında zorunlu hizmet affına ( ne ceza işlediysek af deniliyor)uğradığım için şuan da ek puan bile alamıyorum.
    Nedeni affa uğramam
    Doğuyu görmeyenlerle yıllardır doğuda zor şartlarda çalışanlar arasında hiç fark yok
    Biz yeni bakanımızdan adalet bekliyoruz
    Ama en ufak bir değişikliği bırak yine zorunlu af için zemin oluşturuyorlar
    Balta döner sap döner devran bir gün ters döner inşallah...
  • delininbiri
    23 Temmuz 2019 16:20
    25 1
    Olmasın. Herkes tıpış tıpış yapsın zorunlu hizmeti
UYARI: Yayınlanan haberler, Egitimhane.Com'un görüşlerini yansıtmaz. Yazılan yorumlar, onaylanmış olsalar bile yazanın sorumluluğundadır.

Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK