Konu: 2. Sınıf Öğretmenleri Günlüğü 2019-2020  (Okunma sayısı 386743 defa)

Eğitimci35

  • Moderatör
  • *****
  • 4. Sınıf Öğretmeni
  • İleti: 5.412
  • Teşekkür 89774
    • Çevrimdışı
  • # 03 Haz 2020 13:01:07
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Bu konuda yardımcı olabilecek materyaller ararken, konunun 7. sınıf müfredatında olduğunu gördüm.
Bu farkı, ikinci sınıf düzeyinde vermek doğru mu? Teknik bir konu ile başlamak kafa karıştırıcı olmaz mı? Asıl anlamak istediğim bu.


[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.] Haklısınız öğretmenim, bu sınıf seviyesinde çocukların bu durumu algılaması biraz zor olabilir...

zeynepgulsu

  • Moderatör
  • *****
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • İleti: 21.870
  • Teşekkür 39169
    • Çevrimdışı
  • # 03 Haz 2020 18:55:13
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Bu konuda yardımcı olabilecek materyaller ararken, konunun 7. sınıf müfredatında olduğunu gördüm.
Bu farkı, ikinci sınıf düzeyinde vermek doğru mu? Teknik bir konu ile başlamak kafa karıştırıcı olmaz mı? Asıl anlamak istediğim bu.

Hocam sadece kazanimi verecegim.Detaya gerek yok.İleriki siniflarda ögrenirler.

aliyildirim.66

  • Uzman Üye
  • *****
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • İleti: 3.464
  • Teşekkür 38692
    • Çevrimdışı
  • # 03 Haz 2020 21:36:49
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Hocam sadece kazanimi verecegim.Detaya gerek yok.İleriki siniflarda ögrenirler.
MEB matematik kitabında kütle ifadesi kullandığı için sordum.

Açıkçası iki arada kaldım: Çocuğun hayatında yer aldığı gibi "ağırlık"kavramı ile devam mı edeyim yoksa ilerde sorun yaşamasın diye konuyu yaş seviyesine indirip kısaca söz mü edeyim?
Ağırlık kavramıyla devam edersem ket vurmuş olur muyum?  ??? ???

(Yoksa ben konuyu fazla mı karıştırıyorum? :o)

zeynepgulsu

  • Moderatör
  • *****
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • İleti: 21.870
  • Teşekkür 39169
    • Çevrimdışı
  • # 03 Haz 2020 21:43:26
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
MEB matematik kitabında kütle ifadesi kullandığı için sordum.

Açıkçası iki arada kaldım: Çocuğun hayatında yer aldığı gibi "ağırlık"kavramı ile devam mı edeyim yoksa ilerde sorun yaşamasın diye konuyu yaş seviyesine indirip kısaca söz mü edeyim?
Ağırlık kavramıyla devam edersem ket vurmuş olur muyum?  ??? ???

(Yoksa ben konuyu fazla mı karıştırıyorum? :o)
Evet hocam kitabi gordum.Kazanima da baktim.2.sinif cocugunun kafasini karistirmaya gerek yok bence.Kutle ve agirligin ayni sey oldugunu soylicem.İlerde aradaki farki ogretiriz.Uzaktan yapabilecegimiz cok sey yok.

huseyinyesilot

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • İleti: 9.857
  • Teşekkür 124774
    • Çevrimdışı
  • # 03 Haz 2020 22:14:58
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Merhaba arkadaşlar,
Matematikte konuları bitiren arkadaşlar; kütle-ağırlık farkı ile ilgili bir açıklama yaptınız mı? Yaptıysanız nasıl bir açıklama getirdiniz?

Hocam biz de TEKNOARTI yayıncılığın kitabını kullanıyoruz.Kütle ve ağırlık iki farklı kavram olarak kullanılmış.En azından iki kavramın da içerik olarak aynı olmadığını bilsinler istiyorum. Zorlanırlar mı bence de zorlanırlar ama ağırlıkla kütlenin de bir şekilde farklı olduğunu anlatmak zorundayım.Kısaca anlatılmaz mı o da başka bir seçenek  sadece tanımları verilebilir.
 
KÜTLE: Bir cismin değişmeyen madde miktarıdır. Kütle, eşit kollu terazi ile ölçülür. Kütlenin birimi olarak kg veya g, kilogram/gram kullanılır.Maddelerin kütlesi Dünya’da,Ay’da diğer gezegenler de her zaman aynıdır ,değişmez.
 
AĞIRLIK : Bir cisme etki eden yer çekimi kuvvetinin büyüklüğünü ifade etmektedir. Ağırlık dinamometre ile ölçülmektedir. Ağırlık birimi Newton yani N'dir. Deniz seviyesinden yükseklere çıkıldıkça cisimlerin ağırlığı azalır.   
 
Bizim kullandığımız kitaptan örnek sorular aşağıya ekliyorum:
 
PROBLEM: Mehmet  40  kg’dır.  Ahmet,  Mehmet’ten 5 kg eksiktir. Ahmet ile Mehmet’in toplam kütlesinin kaç kilogram olduğunu bulunuz.
 
PROBLEMİN BENZERİNİ YAZALIM: Ahmet  Mehmet’ten  5  kilogram  daha  ağır  olsaydı  ikisinin  kütleleri toplamı kaç kilogram olurdu?
 
DOĞRU/ YANLIŞ SORUSU:90 kg kum, 83 kg çimentodan ağırdır.

aliyildirim.66

  • Uzman Üye
  • *****
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • İleti: 3.464
  • Teşekkür 38692
    • Çevrimdışı
  • # 03 Haz 2020 22:59:06
Cevaplar için teşekkür ederim [linkler sadece üyelerimize görünmektedir.] ve [linkler sadece üyelerimize görünmektedir.] öğretmenlerim.

Konuya baktıkça kafamda bazı şeyleri yerine oturttum. (sanırım) Tanım vermeden iki kavramın birbirleriyle ilişkili ama farklı anlama gelen kavramlar oluğunu, farkını ilerleyen yıllarda öğreneceklerini söyleyerek kütle ile devam edeceğim.
Problemlerde de "kütle kavramını" kullanarak ya da hiç kavram kullanmadan devam edeceğim. En azından ket vurarak başlamamış olurum diye düşünüyorum.

lunat

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • İleti: 257
  • Teşekkür 235
    • Çevrimdışı
  • # 04 Haz 2020 20:31:51
Merhaba arkadaşlar bugün hangi konular işlendi Eba tv de kaçırdım

zeynepgulsu

  • Moderatör
  • *****
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • İleti: 21.870
  • Teşekkür 39169
    • Çevrimdışı
  • # 04 Haz 2020 21:00:38
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Merhaba arkadaşlar bugün hangi konular işlendi Eba tv de kaçırdım
Hayat Bilgisinden doga olaylari bitti.Doga olaylarinin etkileri,korunma yollari filan islendi.Turkceden metin inceleme yapildi.

*HAYAT*

  • Uzman Üye
  • *****
  • İleti: 2.176
  • Teşekkür 1985
    • Çevrimdışı
  • # 04 Haz 2020 21:21:12
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Hayat Bilgisinden doga olaylari bitti.Doga olaylarinin etkileri,korunma yollari filan islendi.Turkceden metin inceleme yapildi.

Öğretmenim  siz bugün hastanede değil miydiniz? 😊

Valla helal olsun..

abone19

  • Bölüm Sorumlusu
  • *****
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • İleti: 3.837
  • Teşekkür 12132
    • Çevrimdışı
  • # 04 Haz 2020 21:52:45
Bugün üç basamaklı doğal sayıların okunması yazması konusuna başladım.. Pazartesi  fen bilimlerinden  gezegeniz Dünya ünitesine başlıyorum. ;)

zeynepgulsu

  • Moderatör
  • *****
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • İleti: 21.870
  • Teşekkür 39169
    • Çevrimdışı
  • # 04 Haz 2020 22:19:32
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Öğretmenim  siz bugün hastanede değil miydiniz? 😊

Valla helal olsun..
Ogleden sonra gittim hastaneye.Her sabah ebayi izlerim mutlaka.11de de kizim izliyor😊

aliyildirim.66

  • Uzman Üye
  • *****
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • İleti: 3.464
  • Teşekkür 38692
    • Çevrimdışı
  • # 04 Haz 2020 22:20:23
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Bugün üç basamaklı doğal sayıların okunması yazması konusuna başladım.. Pazartesi  fen bilimlerinden  gezegeniz Dünya ünitesine başlıyorum. ;)

Harikasınız öğretmenim. İmrendim doğrusu. Ben de öyle yapmayı düşünmüştüm ama bir haftalık ara vermem planlarımı birazcık bozdu.

erdemir-1905

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • İleti: 419
  • Teşekkür 444
    • Çevrimdışı
  • # 05 Haz 2020 01:40:32
Ebada matematikte hangi konuya geçtik arkadaşlar, 2 gündür izleyemedim

zeynepgulsu

  • Moderatör
  • *****
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • İleti: 21.870
  • Teşekkür 39169
    • Çevrimdışı
  • # 05 Haz 2020 07:54:18
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Ebada matematikte hangi konuya geçtik arkadaşlar, 2 gündür izleyemedim
Uzunluk problemleri anlatildi.Uzunluklari tahmin etme anlatildi.

Mrşş

  • Aktif Üye
  • **
  • İleti: 30
  • Teşekkür 21
    • Çevrimdışı
  • # 05 Haz 2020 10:23:51
Zümrelerim ingilizcede bugün  hangi konu işlendi

 

Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK