31 Ağustos-18 Eylül Arası Ek Ders Ücreti Açıklaması

Milli Eğitim Bakanlığı 31 Ağustos-18 Eylül arası yapılacak telafi eğitimleri sürecinde yapılacak ek ders ücreti ödemelerine ilişkin bir açıklama yaptı.

 

Egitimhane.com

  • 7 39
  • 04 Eylül 2020 20:05 81.962
  • baybars33
    10 Eylül 2020 17:16
    1 7
    Arkadaşlar doğruya doğru şartlar kısıtlı .kriz ortamı varsa devletimiz bu tasarruf ile bir rahatlama sağlayacak da ne ala ama bu süreçte kesinti bir bizden mi yapılmalıydı ek ders denerek asla düşünmüyorum .Fakat benim çok rahatsız olduğum bir konu daha var öğretmenler iş yapmıyor gibi gösterilmesin ya da bir performans sistemi getirilsin .Şahsen Ben kendim canlı dersler için 10 a yakın PowerPoint ve birçok içerik v.b hazırladım ve devam ediyorum hazirlamaya başkasını bilemem bakilsin ne yapmış.
    Devlete rica ediyorum Allah aşkına devlet kurumları incelensin.cogu yerde 5-6 kişinin yetecegi işte 10 memur çalıştırılıyor.Devlet bu konuyu incelesin okullara mesela verilen memurlarin cogunun işini idareciler göremiyor mu mesela .Benim okulda memur yok idare pekala her işi halledebiliyor bu okullardaki memurların acaba kaçı gerekli gerçekten?
    Bir örnek daha vereyim daha önce ben ram da çalıştım .kadrom zihinciydi . Rehberlik personeli bizle eşit sayıda idi fakat zor zekat öğrenci alıp değerlendiriyordu.haftada 16 rapor yazdığım zamanlar oldu.Rehberlik 3-4 ve sonra dışarıya giderse gider .ona da ücret alır devletten görev ücreti diye .
    Pandemi sürecinde ramlardaki raporlar 6 ay uzatıldı sanıyorum .Ramlar şu an ne yapıyor sahaya inmisler mi psikolojik çalışmalar için .bir kere ogrenci değerlendirme yok .yaz ında ful ek ders aldılar şimdi de alıyorlar .onların farkı ne ? Sadece adalet için değil aynı zaman da gerçekten bu ek dersler in tüm bu arkadaşlara ödenmesi israf değil mi acaba bir incelenmeli .mesela Ramda boş bekleyen zihinci arkadaşlar da canlı ders verebilir veya içerik hazirlayamaz mi ya da okullar da gerekli pozisyon Lara verilemez mi ?Gerçekten Ramlarin durumuna bir bakmasını istiyorum devletimizin en azından bir baksın sonra yine takdir kendilerinindir
  • Osman42tr
    10 Eylül 2020 11:53
    9 1
    Sendikalar uyanın! Bu pandemi döneminde branş farketmeksizin maaş karşılığı ek ders saçmalığı kaldırılmalıdır. Öğretmenlere her anlattığı canlı ders için ek ders ücreti ödenmelidir.
  • ütopya27
    09 Eylül 2020 16:30
    5 0
    deniz4071
    07 Eylül 2020 15:46
    Öğretmenin hakkı ödenmez

    Ödemediler zaten.
  • metro1970
    09 Eylül 2020 16:20
    0 0
    Ebadan haftalık 8 saat ders veriyorum.Diger uzaktan erişim programlarıyla da 22 saat veriyorum.Haftalk 30 saat ediyor Simdi ben ek ders alamayacak miyim?
  • jackb
    07 Eylül 2020 16:18
    13 2
    Diğer tüm çalışanlar hatta veliler yakınlarımız bile bizim sadece okulda derslere girip ders anlatarak bu işi yaptığımızı sanıyor. Bilmiyorlar ki biz özellikle bu pandemi döneminde mesai hafta sonu farketmeksizin velilerle,öğrencilerle iletişim halinde olduk. Sorarım herkese hangi memur eve iş götürdü bugüne kadar? Biz öğretmenler bunu her dönemde yaptık, pandemi dönemi daha fazla yaptık. Ne bakanlık ne hükümet ne sendikalar bizim çalışmalarımızı ön plana çıkarmadı aksine daha berbat hale getirdi. Yazıklar olsun diyorum, emeğimizin karşılığını para ile ölçmeye kalkmayın zira para ödeyemezsiniz emeğimize...
  • deniz4071
    07 Eylül 2020 15:46
    9 0
    Öğretmenin hakkı ödenmez.
  • emir3417
    07 Eylül 2020 14:06
    2 3
    Ebaya hala sıkıntılı giriyoruz
  • kadir55
    07 Eylül 2020 12:27
    30 1
    15 yıllık üyelğmi (eğitim bir sen) geçen yıl sonlandırdım. Hiç pişman değilim. Ayırım yapmadan, tüm sendikaların fanatik futbol taraftarı gibi hareket etmelerinden kendi adıma bıktım, sıkıldım. Gün geçtikçe elimizden alınan haklarımız, itibarımız umurlarında değil. Kim iktidarda ise oma yakın sendika teslim oluyor, diğerleri kısır çekişme içinde. öğretmen olarak sığ ideolojik ön yargılardan sıyrılmış olarak mesleğimle ilgil hak ve hukuku mu savunanacak, beni satmayacak onurlu ve duruşu olan bir sendika kuruluncaya kadar mevcut bütün sendikaları yok sayıyorum.... Tüm öğretmen arkadaşlarıma saygılarımı sunuyorum
  • tatanka82
    07 Eylül 2020 12:14
    25 0
    Hani bir klişe vardır. Mecliste konu vekil maaşı olunca tüm vekiller destek verir, habere gelen yorum sayısına aklıma o geldi. her gelen bakan vs eğitim sistemine bir mezar taşı daha dikmesine, öğretmenin onuru bir çok konuda ayaklar altına alınmasinin bir nedeni de budur. Hayatı meselelerde birlik olup ses çıkarmazken üç kurus ek ders için ne yorumlar yapılmış, insanlarında çok umrunda olur öğretmenin bu serzenişi...
    Peşinen soyliyim:
    - TEK maasliyim eşim çalışmıyor ve maaş hesabım kredi lartini ödeyince eksiye dusecek
    - öğretmen maaşları , lisans mezunlarina göre çok düşük
    - ekders olayında çok haksızlık var
  • selahat
    07 Eylül 2020 11:41
    14 0
    Bizden adam olmaz.Arkadaş gasp edilmeye çalışılan hakkının peşine düşeceğine ben yandım herkes yansının derdine düşmüş "sınıfcılar ekders almayacaksa branșcılarda almasın" yazmış. İçin rahat olsun arkadasim biz de alamıyoruz 5 tane 9. sınıfı 120 öğrenciyi bir derse tanımlayıp dersi öyle yaptırıyorlar yani 5 sınıf toplam 1 saat sayılıyor.
  • erson
    07 Eylül 2020 00:44
    25 0
    Ögretmen maaşına "yük" deniyor,
    Hemen ardından ekderslerin ödenmeyeceği ortaya çıkıyor.
    Ama yetkili sendikadan tık yok.
    Yetkili sendika mı,yoksa bakanlığın bir birimi mi?
  • adaletlazım
    06 Eylül 2020 23:58
    7 3
    Sayın mayıss hocam sendikalilarin yapıp da sendikasizlarin yararlandığı 1 tane adam gibi kazanım söyleyin de bizde mutlu olalım.
  • mahmutocak42
    06 Eylül 2020 23:13
    7 7
    Muhalif sendika açıklama yapmış da millet kendini avutuyor.Yahu o adam yetkili olsa zaten aynı pozisyonda olacak.Hiçbirinde samimiyet yokki.Bu yasalar ortada olduğu sürece kendimiz zirvede olsak yetkili olsak bir şey yapamayız ki.
  • emir3417
    06 Eylül 2020 23:12
    5 0
    Yarınki derse hazırlık saat 21.00 de başladı 22.44 de bitti.ek ders maalesef yok
  • mayıss
    06 Eylül 2020 22:43
    8 19
    Yeter yahu şu sendikalı öğretmenlere laf söylemeyi bırakın. Bir seferde siz eylemi başlatın , söz biz arkanızda olacağız. Bazılarınız gibi sendikalılar her şeyi yapsın biz de yararlanalım demeyeceğiz:)
  • özlemyurtsever
    06 Eylül 2020 22:26
    34 2
    Ekders almak için hastanede çalışacak halimiz yok.Bize kaç saat canlı ders yazılıyorsa o kadar işliyoruz.Özel okul gibi 6 derste yazsalar onuda yaparız.O zaman sistemi kursunlar ne öğrenci eğitiminden geri kalsın,ne de öğretmen ekonomik anlamda zarar görsün.Ders yazıldı da girmedik mi?
  • tahir1699
    06 Eylül 2020 21:32
    41 1
    Ben canlı derste daha çok yoruluyorum.
    Artık eve iş getirdik.
    Günün 16 saati öğrenci ve velilerle irtibat halindeyim.
    Sabah 08.30'dan 11'00'e kadar canlı ders.
    12'00'ye kadar ödevlendirme.
    Gecenin 12.00'sine kadar gönderilen ödevleri kontrol etme.
    Kontrol edildiğini bildirme.
    Eksiklileri, yanlışları yazma, gönderme.
    Veli ve öğrencilerin gün içindeki sorularını cevaplandırma.
    Kaybedilen yeni EBA şifreleri oluşturma, gönderme...vb...
    Evet.
    Gerçekten evimizde rahat rahat oturuyoruz!!!
  • gencer87
    06 Eylül 2020 21:30
    6 3
    Tahir1699 eğitim is açıklama yaptı. Diğer sendikalar gibi sessiz kalmadi
  • gencer87
    06 Eylül 2020 21:28
    5 2
    Tahir1699 eğitim is açıklama yaptı
  • tahir1699
    06 Eylül 2020 21:16
    9 0
    Sendikalardan bir haber var mı arkadaşlar?
    Bir açıklama yaptılar da yoksa ben mi duymadım?
    Hükumet ile aynı fikirdeler her halde?
    Üye sayısı ile meşgul olmaktan,
    açıklama yapmaya fırsat bulamamışlardır.
  • fzk64
    06 Eylül 2020 21:09
    9 1
    bertiazra öğretmenimin fikirlerine katılıyorum.aynı okuldaki gibi yoruluyoruz üstelik 30 saattende fazla çünkü sabah akşam bazen gece veli ve öğrencilerle bol bol konuşma yapıp psikolojik olarak destek vermemiz de cabası..
  • necati0640
    06 Eylül 2020 20:50
    9 2
    Sendikadan istifa edeceğim gık çıkmıyor kimseden
  • turgay-dilek
    06 Eylül 2020 20:40
    3 12
    Bu yazıda bakanlık ders yükü tanımlanan öğretmenlere normal ek dersi dışında, sekizinci madde kapsamında ek ders ödemesi yapmak istemediğini dayanağıyla açıklamış. Yani ek ders ile ilgili bir sorun yok ancak canlı dersler için haftalık 10 saate kadar fazladan ek ders ödemesi yapmayacak. Yazı bunu anlatıyor.
  • scorpios
    06 Eylül 2020 20:15
    5 2
    Sendikalı arkadaşlar,siz daha sendika ağalarını zengin etmeye devam edin...
  • mehmetalibozlu
    06 Eylül 2020 19:31
    3 2
    haftada 15 saat maaş karşılığı üzerine ek ders verişrim 15 saati tamamlayamazsanız vermem hafta sonu olursa bu hesaba katmam veririm diyor gayet açık ve matıklı verirse lutfettim verdim der vermesin daha iyi
  • mehmet6752
    06 Eylül 2020 19:22
    38 0
    Ve sonunda öğretmenleri birbirine düşürmeyi başardılar.Yaptığı işi küçümseyen öğretmen arkadaşlarımızın olduğunu görmek çok üzücü. bütün dünyada kabul gören satın alma gücü ölçüsü altındır.Her öğretmen göreve başladığı yıl ile içinde bulunduğumuz yılda aldığı son maaş ile kaç gram altın alındığını rahatlıkla karşılaştırabilir.Yok altın değil dolarla karşılaştıralım derse sizlere çok basit bir örnekle açıklayayım.200 TL kağıt para ilk defa 1 Ocak 2009'da tedavüle çıktığında 131 dolar alınabiliyordu.Bu gün ise 200 TL sadece 27 dolar ediyor.Sonuç olarak diyeceğim şu öğretmen fakirleşiyor.Aldığı her kuruşu da sonuna kadar hak ediyor.Sendikalara gelince inanınki hiç birimiz sendikaların umurunda bile değiliz.Uzaktan eğitim döneminde mesai kavramı kalmadı gece gündüz watsapp gruplarında idik.Ama maalesef bazı arkadaşlarımız yüzünden öğretmen yatıyor imajı yaratıldı.Bir ve beraber olmadığımız sürece bizi yıpratmaları çok kolay olacaktır.Saygılarımla.
  • emir3417
    06 Eylül 2020 18:48
    16 2
    Sendikamdan istifa edeceğim
  • bertiazra
    06 Eylül 2020 18:22
    22 0
    Her gün saat 23:00'e kadar velilerle iletişim halindeyiz. Etkinlik gönderiyoruz,etkinlikleri tekrar kontrol edip geri bildirimde bulunuyoruz. Öğrenci ile ilgi tüm sorunları çözmeye, yardımcı olmaya çalışıyoruz. Sadece canlı ders yapmıyoruz. Okul açıkken daha az yoruluyorduk. Veli arıyor yarım saat konuşuyoruz, yol gösteriyoruz. Gerçeklik bu. 30 saat canlı ders vermemiz imkansız ama biz 30 saatten daha fazla emek veriyoruz. Her gün okuldayız. Fotokopi çek, EBa'dan etkinlik gönder, Whatsapp'tan etkinlikleri kontrol et-durumda paylaş, EBA'da saatlerce araştırma yap, velilerle sürekli iletişim kur... Çok yoruluyoruz.
  • alatay
    06 Eylül 2020 18:07
    5 0
    Sendika aidatları devlete kalsa tableti olmayan öğrencilere tablet alınabilir. Anladınız siz onu.
  • AKİL 1
    06 Eylül 2020 17:27
    4 33
    Arkadaşlar bu yazıda ekders verilmeyecek demiyor ekdersler yazılırken haftalık 15 saati geçmeyecek, cumartesi pazar dersi olanlarda bunun üzerine eklenerek yazılacak deniyor
  • müdüryetkisiz
    06 Eylül 2020 17:27
    37 0
    Askerler savaşmıyor,itfayeciler yangın yok çalışmıyor diye ücreylerini keselim diyorlarmı.sanki biz çıkartık koronayıda bizi cezalandırıyorlar hemen...
  • hasan380
    06 Eylül 2020 17:08
    28 1
    MEB ek dersimizi kesiyor.Bazı meslektaşlarımız bunun doğru olduğunu,ek dersi hak etmediğimizi savunuyor.PES DOĞRUSU bu kadar bencil olunamaz.(tek maaşla geçinen+çocukları üniversitede okuyan+kredi borcu olan ve büyük şehirde yaşayan) kısaca maddi sorunlar yaşayan meslektaşlarını hiç mi düşünmezler. Sizin ununuz tuzunuz kuru olabilir ama bu kadar bencil olmayalım...Öğretmenlere dışarıdan düşman aramaya gerek yok içimizdeki düşmanlar yeterde artar bile.
  • fatihdyr
    06 Eylül 2020 16:39
    20 0
    arkadaşlar bugün en büyük sendika sosyal medya.herkes yaptığı yorumlara dikkat etmeli bence.ayşe fatmadan çok ekders alıyor diye kıskanıp kessinler ekdersi diye düşünen insanlar var.haketmiyoruz devlet haklı diyor kılıf olarak ve bunu tweterdan yayınlıyo.şu kıskançlığı bi kenara bırakıp birlik olmamız gerek.çünkü tek maaşla büyükşehirde bi aile geçindirmek zorunda olanlar var.sırf onlar için bile bazı öğretmenler çenelerini tutmalı diye düşünüyorum
  • yagmur06
    06 Eylül 2020 16:16
    3 9
    Öğretmen Arkadaşlar,geçtiğimiz mart,nisan,mayıs ve haziran aylarında aldığımız ek dersler aynı esasla mı ödendi,geri ödememiz gerekekbilir mi,bilginiz var mı?
  • ömer02
    06 Eylül 2020 16:11
    14 0
    6 aydır oraya buraya sosyal yardımlar yapıldı.Haketmediği halde bir sürü sosyal yardım alanlar oldu.Öğretmenin ek dersine göz dikenler bu yardımları bi daha gözden geçirsin
  • ömer02
    06 Eylül 2020 16:09
    17 1
    Covid-19 un faturası öğretmenlere kesildi
  • filiz_07
    06 Eylül 2020 15:28
    9 0
    tepkisiz kalmayalım.
  • Memuzin
    06 Eylül 2020 15:00
    16 0
    Sendika işverene(devlet,patron) karşı çalışanın hakkını koruyan birlikte hareket etmenin gücünü kullanan yapıdır. Bizdeki 'sendika'lar daha çok işvereni savunup çalışanın hakkını kırpan organizasyonlardır.
  • mskb
    06 Eylül 2020 14:56
    16 0
    Yıllar önce sendika ödeneğinin devlet tarafından karşılanması kararı alındığında, beş veya altı arkadaş sendikamızdan istifa etmiştik. Sendikaya üye isem devlet neden benim yerime sendikaya para ödesin? Ne kadar haklı olduğumuz şimdi daha iyi anlaşılıyor. Yetkili sendika üyesi olan arkadaşları yıllardır hiç bir işe yaramayan sendikalarından istifa etmeye davet ediyorum.
  • pigafetta
    06 Eylül 2020 14:30
    16 1
    meb kendi kendine konuşuyor. Ziya Selçuk öğretmen maaşları MEB'in sırtındaki en büyük yük diye açıklama yaparsa böyle bir yazının olması da normal. 2. işim pazarcılığa devam.
  • aliyildirim.66
    06 Eylül 2020 14:13
    14 1
    t_yildirim öğretmenim,

    "Sendikaya üye oluşlarımız tamamen ideolojik ve bir kısmı da kişisel menfaat olduğu için bir kişinin bile sendikadan ayrılacağını asla inanmıyorum." sözünüze dayanarak yazıyorum:

    1. Sendikalar ideolojik bir yapı değil çıkar gruplarıdır. Görevleri de mensuplarının çıkarlarını koruyacak çalışmaları yapmaktır. Sendika mensuplarının ideoloji sahibi olmaları olağandır ama sendikanın ideolojisi olmamalıdır. Yani bizdeki sendikalar daha kuruluştan sakattır. Ve dernekten öteye bir anlam taşımıyor.

    2. İstifa konusuna gelince; 18 Eylül tarihine kadar, "kendisine sendika diye bu yapılar" bu konuda bir girişimde bulunmaz ya da etkili olacak bir sonuç alamazlarsa üyesi olduğum sendikadan istifa edeceğimi pek çok yerde yazdım, söyledim. Bir kez daha söylüyorum: "Eğer sendikalar (hangisinin olduğunun bir önemi yok) nutuk atmak yerine bu sonucu değiştirecek bir etki yapamazlarsa üyesi olduğum sendikamsı yapıdan istifa edeceğim." İstifa dilekçemi de göndereceğim.

    Tek kişiden bir şey çıkmaz diye düşünülebilir elbette ama ben kendi yaptıklarımdan sorumluyum.
  • orhangazi72
    06 Eylül 2020 13:16
    6 1
    Ömer bey bir iş güzarlık yapmış bence... Hani kraldan çok kralcı deriz ya ondan.
    1. yeni eğitim öğretim yılına başladık.
    2. yönetmelikte dönem sonu veya sene sonu yetiştirme ve telafi diyor ama sene başındayız.
    3.zaten canlı ders vermeyen uzaktan eğitime katılmayan öğretmenin ek ders ücreti kesilir diye bir yazı gelmişti o yazı niyeydi ... o yazıdan anlaşılan uzaktan eğitim veren öğretmenler ek ders ücretlerini alacak...
    4. geçen eğitim öğretim yılında gönüllük esasına göreydi...
    5. minareyi çalan kılıfını hazırlar demiş atalarımız ama bu kılıf bu minareye göre değil...
    bence...
  • airtor
    06 Eylül 2020 13:15
    13 2
    23 yıldır hiçbir sendikaya üye olmadım
    Niye mi iste bu sebeplerden dolayı
    50 tane sendika var
    Ve hiçbirine inanmıyorum
    DYK daki Ekdersle İYEP ile normal dersdeki ekdersler ayni mı
    Sadece bunun için bile seslerini çıkarmadılar
    Simdi bunun için mi harekete geçecekler

  • t._yildirim
    06 Eylül 2020 12:20
    12 0
    Sendikaya üye oluşlarımız tamamen ideolojik ve bir kısmı da kişisel menfaat olduğu için bir kişinin bile sendikadan ayrılacağını asla inanmıyorum. Sadece bu yolla ses getirebileceğim bizi de maalesef çok iyi biliyorum.
    Ben biraz da şunu düşünüyorum. devlet ekonomiye Can gelsin diye kredileri düşürdü. maaşlı çalışanlar özellikle de öğretmenler bu süreçte kredi çekip ev araba aldı. bunlar bankaya taksidini ödeyemezse; bankaya para girişi olmaz. oradan para çıkışı da olmaz. esnaf da diğer insanlar da piyasada sıkışıklık olur. Bunun bize zarar olduğu gibi topluma da zararı olur. Devlet bize verecek biz de piyasaya dağıtacağız. Hele bu süreçte Kesinlikle böyle olacak. kimseye yetiremiyor ki zaten. kenara atsın
  • gencer87
    06 Eylül 2020 11:50
    2 1
    https://www.egitimis.org.tr/guncel/sendika-haberleri/meb-den-kaynakli-sorunlar-egitimciye-mal-edilemez-3397/
  • erdem2828
    06 Eylül 2020 11:46
    31 1
    Suçlu biziz bu toplum hiçbirşeyi haketmiyor. Ben kaç kere çocuklara kitap kırtasiye ihtiyacını cebimden aldım hatırlamıyorum. Okulu boyadık, yeri geldi sildik süpürdük, Ama yapmamalıydık şimdi bizim aldığımız 3 kuruşa göz diktiler. Diğer memurlukların hiç bizim yaptıklarımızı yaptığını gördünüz mü? Hayır. Ama onlar daha değerli. Bundan sonra biz de yapmamalıyız belki biraz değere bineriz.
  • 524943
    06 Eylül 2020 11:13
    23 2
    Bizim ekmeğimizle oynamalarına göz yuman bütün sendikalara ve bu sendikalara üye olmaya devam edenlere varsa hakkımı helal etmiyorum. Ek ders ne demek bir öğretmenin maaşı diğer memurlara göre bu kadar düşük olacak ve bir lutuf gibi verdikleri ekderside kesecekler... Yazıklar Olsun.
  • serganii
    06 Eylül 2020 09:51
    19 0
    Simdi biz neden okula girmiyoruz. Idari izin diyorlarsa o zaman ekders yatmasi lazim. Yok okuldaki dersini evde ver diyorlarsa yine ekders yatmasi lazim. Kimse agustosta ve temmuzda ekders istedi mi hayir. Biz hakkimizi istiyoruz. Zaten maasta butun herkese ezigiz birde olaganustu halde yagimizi çikarmayin.. meslektaslarimiza da diyecegim bu hakkimiz bunu her platformda dile getirelim.
  • öğretmen1934
    06 Eylül 2020 09:39
    18 0
    Işin daha kötüsü memlekette hukuk yok ki kendimiz şahsen veya sendika olarak hak aramak için çaba harcayalim.
  • jsmn1
    06 Eylül 2020 09:31
    11 1
    #ekdersimedokunma tagi altında yazabilirsiniz twitter da..en çok orası okunuyor en çok orda tepki toplanıyor..
  • eskiyol
    06 Eylül 2020 08:33
    54 2
    Neymiş önce maaşı hak edelim neymiş efendim şükredelim falan fıstık. Ben hakkım olanın azını alıyorum zaten. Aldığımız paraların değeri ölmüş. 5 sene önce 50 bin olan araç şimdi 250 bin. Senin maaşın 5 kat zam aldı mı. Alışmissiniz fakir edebiyatına. Pandemi de hakimler de işi bıraktı dava görülmedi kimse hakimin bilmemnenin maaşını konuşmaz. Ki kimin ne aldığı da umrumda değil. Allah herkese çok versin. Benim kızdığım nokta şu burda tuzu kuru olanlar ya da siyasilere yaranmak isteyenler maaşı hak ediyor muyuz durumuna getirenlere lafım. Evet kardeşim bu maaşı hak etmiyoruz daha fazlası olması lazım. Öğretmeniz biz öğretmen
  • daktilo38
    06 Eylül 2020 00:17
    19 5
    Sendikamı bırakıyor7m.
  • oonurss
    06 Eylül 2020 00:04
    17 2
    Bu yazida 18 Eylul e kadar telafi egitimi olacağından ek ders ödemesi yapilmayacaktir diyor fakat açıklamanin devaminda 18 Eylul den sonra canli egitim devam ederse eğer maas karşılığını doldurmayacagindan ek ders alamayacaksin. Ekderslerin ustune bir bardak soguk su iç diyor...
  • burakenesabay
    05 Eylül 2020 23:26
    56 2
    Ayrıca bazı ar arkadaşlar önce maaşı hak edelim diye saçma birşey yazmışlar..hak etmediğine inanan arkadaşlar mesleğinizi bırakın o zaman ...bana edebiyat yapmayın ..
  • burakenesabay
    05 Eylül 2020 23:23
    26 1
    Bu saatten sonra canlı dersimi iptal ediyorum..okula çağrılan günde de sevk alırım.ogretmene düşman olan o kadar çok ki..
  • Petrucci
    05 Eylül 2020 22:29
    33 0
    Ek dersleri batsın. Yıllardır bizi ek derslerle ezdiler. Öğretmen maaşları acilen iyileştirilmelidir nokta.
  • Deniz_03
    05 Eylül 2020 22:17
    36 3
    Malum sendikadan toplu istifalar başlasın bakın bakalım bu karardan dönülüyor mu dönülmüyor mu?
    Ama nerde... çıkar dünyası...
  • alatay
    05 Eylül 2020 21:41
    54 2
    Hukuk bu altı boş dayanaksız uygulamaya dur diyecektir. Çünkü ders veren öğretmen ek ders alamayacak.ders vermeyen rehber öğretmen ve idareciler alacaktır.hatta 6 saat veren sınıfçıda 15 saat ders veren branşçıda ek ders alamayacaktır.bu mantık kabul etmeyen uygulamaya mahkeme dur diyecektir. Yüz yüze eğitime göre hazirlanan ek ders yönetmeliğini sen uzaktan eğitim için UYGULAYAMAZSIN.Hukuksuzdur.Ca nli ders görevi için uygun cihaz internet ve ortamı hazırlamak mecburiyetindeler.Ozel sektör bile sen git cebinden yap demez.Ayıptır.Not:idareciler de rehberlikcilerde tüm öğretmenlerde ek dersi ana sütü gibi helal hak ediyorlar.
  • koala16
    05 Eylül 2020 21:13
    11 39
    Lütfen 3 Nisan tarihli resmi gazeteyi okuyalım. Pandemi döneminde okulların kapalı olduğu dönemde ödenen ek dersler telafi ve uzaktan eğitim yapılması şartıyla verilmişti. O dönem alınan ek ders karşılığında 3 hafta telafi yapılıyor. Çok da uzatacak bir şey yok. Önemli olan 21 Eylül ve sonrası.
  • SadıkÇ
    05 Eylül 2020 20:52
    50 1
    Ünlü bir düşünürün sözü aklıma geldi: "Dolarla mı maaş alıyorsunuz?" Bende şunu ekleyeyim. Geçiminizi parayla mı sağlıyorsunuz?
  • öffpüff
    05 Eylül 2020 20:45
    46 4
    Şimdi başlar yine fedakarlık lakırdıları.yaşamam için para lazım.çok fazla fedakarlık gösteriyoruz ama kira ödemesi parayla oluyor.
  • Mercury
    05 Eylül 2020 20:38
    22 0
    Uzaktan kaç saat ders yapılırsa yapılsın her sınıftan en az on kişi derslere katılmıyor . Bu durum için çözüm bulmaları lazım . Ayrıca haftalık canlı ders programı incelenirse sınıf öğretmenleri haftada 8 ders saati yapabiliyor . Bu durumda öğretmenlere yapılan bir haksızlık var ortada ...
  • akayalar
    05 Eylül 2020 20:20
    13 0
    Bu hafta kaç ögretmen maaş karsiligini doldurdu ki? Bu yaziya ne denebilir ki.
  • adaletlazım
    05 Eylül 2020 20:16
    34 2
    Hep bu ek ders gündeme geliyor. Biri de çıkıp demiyor ki en düşük maaş öğretmende. Herkes sendikasindan istifa etmeli.
  • hoca48
    05 Eylül 2020 20:11
    19 0
    Sabah canlı ders yayınımdan önce bu haberi duyunca bende ne moral ne keyif kaldı. Ben alacağım ek derse güvenerek canlı yayınlarda kullanmak üzere 4100₺'ye yeni bir dizüstü bilgisayar bile aldım. Şimdi onun ödemelerini nasıl yapacağım düşünmeye başladım (Evde diğer bilgisayarı günde 4 saat kızım canlı yayınında kullanıyor). Bari oldu olacak eğitim - öğretim ödeneklerimizi de vermesinler.
  • helhel
    05 Eylül 2020 19:13
    49 3
    Sağlık çalışanlara helal olsun direttiler ve hakları olan ücreti aldılar pandemi sürecinde çok yıprandıalr diye 850 ile 3000tl arası sabit ödeme alacaklar. Eğitim alanında bir seferberlik başalatsalar bizlerde seferber olsak en fazla alacağımız "öğretmenlik para için yapılan bir meslek değil" gibi süslü cümleler olacak en başta da bizim şükürcüler diyecek çünkü güzel ve iyi olan hiçbirşeyi kendine layık görmez insanca yaşamanın bu olduğunu düşünür
  • mskb
    05 Eylül 2020 19:01
    4 7
    Haksız mıyım?
  • RhEmek
    05 Eylül 2020 19:00
    34 0
    Okullar teknik olarak her öğretmene günde şu kadar ders saati atama olanağına sahip değil. EBA altyapısı bu şekilde güçlendirilmemişken ders saatini doldurmayana ek ders ücreti yok ne demek ? Ayağımızdan zincirledikten sonra , "Aman sen koşamıyorsun" demek gibi bir şey bu.
  • mskb
    05 Eylül 2020 19:00
    16 11
    Bence bu karar yanlış. Doğru olanı şu: Ek derslerin verilmemesinin yanında maaşlarımızdan da en az %20-30 civarında bir kesinti yapılmalı. Hatta mümkünse kesinti yapıldıktan sonra elimize geçen miktarın yine %20-25 lik bir kısmını da bakanlığın yatırımlarına hibe etmeliyiz.
  • inan@
    05 Eylül 2020 17:48
    11 64
    Rızkı veren Allah'tır. Herşey olacağına varır.
  • nçiftçi
    05 Eylül 2020 17:33
    59 2
    Ek dersi fazla bulan hocalarım öğretmenliği yan meslek olarak yapıyorlar sanırım. Malum ticaretle uğraşıp boş bulduğu zamanlarda da öğretmenlik yapan az değil. Ön gelir olunca ek dersi de fazla bulmaları çok normal.
  • asper01
    05 Eylül 2020 17:21
    18 1
    Öğretmenin gönlü alınmaya başlanmış...
  • filiz_07
    05 Eylül 2020 16:59
    26 1
    yıldırdiniz...öğretmenlerin moralini sürekli bozdunuz..
  • HAMZA97
    05 Eylül 2020 16:58
    13 0
    bu rezilliğe sendikalar ne zaman el atacak ders verdiler de sınıfçılar yapmadı mı
  • Oguz8
    05 Eylül 2020 16:46
    62 2
    Devlet neden öğretmenin yerine sendika ücretini ödüyor? Hiç düşündünüz mü?
    -Çünkü 1 milyon öğretmene 3 kuruş vereceğine az çalışanlı sendikaya 5 kuruş vererek herkesi susturmayı başarıyor.
    Hak savunmak yerine hak satan sendikalara hakkımız helal değildir
  • Deniz_03
    05 Eylül 2020 16:28
    22 1
    Haftada 1 gün çağırıyorlardı, ben de sevk alırım o zaman gitmem o gün...
    Neden yol parası vereyim boş okulda beklemek için?
    Zaten 1. sınıfım, bizi direkt silmişler. yok size ek ders diyorlar...
  • php_korsan
    05 Eylül 2020 16:24
    14 0
    3 sene sabah 5de kalkıp bir köye gittim.Orada bir de öğle yemeği vardı.Ek ders ücreti komple yola gitmişti.Ek ders almamak nasıl birşey 3 sene çektim bilirim.
  • zerrin84
    05 Eylül 2020 16:07
    29 6
    Yorumlara çarpı atan kardeş , aldığın parayı fazla buluyorsan ulaş bana , ibanımı atayım sana
  • kaansaatci
    05 Eylül 2020 15:54
    19 21
    Ekders yönetmeliği değiştirilmeli , maaş iyileştirilmesi yapılmalıdır.Ekders tamamen kaldirilabilir.Boylece Sınıf öğretmenlerine yapılan haksızlık da ortadan kalkar.Ogretmen öğretmendir.Branscilar neden sinifcilardan fazla ekders alıyor? Ekders kalkarsa bu adaletsizlik de ortadan kalkar.1000 TL iyileştirme haksızlığı ortadan kaldiracaktir.
  • Fatma Rıza TOSU
    05 Eylül 2020 15:46
    27 2
    Her gün araç tutup yüz lira vererek okula çağrılan öğretmene ek dersi fazla görenler düşünsün....
  • hamurcu38
    05 Eylül 2020 15:42
    30 2
    Bakın buraya yazıyorum..Bunlar iyi günlerimiz..devamı gelecek..
  • iskete
    05 Eylül 2020 15:29
    105 0
    Öğretmene, öğretmenden daha muhalif bir kesim bulamazsınız. Bu kararı doğru bulan arkadaşlar; maaşınız ve ek dersiniz devletin size birer lütfu değil, ananızın ak sütü gibi helalinizdir. Etmeyin, eylemeyin; bu şekilde düşünmeye devam ederseniz yarın bütün haklarınız devlet tarafından gasp edilir ve kendinizi ortada güvencesiz olarak bulursunuz. Her şeyi normalleştirmeyin. Her kararı alkışlamayın. Lütfen yanlışa yanlış deyin ki bu sizin en temel insani hakkınız.
  • HAMZA97
    05 Eylül 2020 15:27
    11 6
    madem branş öğretmenlerine de ödenmesin veya sınıfçılara da 30 saat haftalık canlı yayın yapsın biz üvey evlatmıyız
  • HAMZA97
    05 Eylül 2020 15:24
    9 4
    sınıfçı isen ekders yok
  • faul
    05 Eylül 2020 15:20
    38 1
    Kraldan çok kralcı idareciler , whatsapp idare grunda ne yani öğretmenlere bir de ekders mi ödeyeceğiz, şimdi başımıza üşüşürler gibi sanki kendi ünvanı öğretmen değil, görevlendirme ile idareci görevini üstlenmiş değil, sanki parası kendi cebinden çıkıyormuş gibi işgüzar sözde idareciler var..Devlet öde der ödersin, ödeme der ödemezsin. bu neyin düşmalığı, bu neyin kibiri.(Şeytanın avukatı:"En sevdiğim günah kibir" ) Aklınızı başınıza alın ve bu şartlarda çabalayan öğretmenlerin emeklerini hiçe saymayın..En azından ödenmese de lafını etme söylenme..İdareciler girmedikleri dersin ücretini alırken sesleri çıkmıyor..Dyk larda öğretmen öncelikli iken bir şekilde kendilerini öne atıp dersleri alınca( dykda müdür yardc. kendilerine haftalık 16 saat yazarken öğretmenlere 6-8 er saat yazarken sesleri çıkmıyor).Herkes adam olsun işine baksın..Kimseye sadaka verilmiyor, devletin tasarrufunda, kendinize rol biçmeyin.
  • karaipkorsanı
    05 Eylül 2020 15:15
    15 0
    Keşke öğretmenlerede işçiler gibi sendikal hak verilseydi, sendikaları olsaydı ve o sendikalarda böyle özlük haklarımıza müdahale durumunda haklarımızı savunabilseydiler. Ama ne yazıkkı bizim sendikamız yok ve hiç bir zamanda olmadılar!!!!!
  • aGReSiFiM
    05 Eylül 2020 15:13
    5 0
    Şu ek ders sorunu artık çözülmeli aylık sağlıkçıların sabit döner ücreti gibi bir ücret belirlensin. Hiç değilse bizde önümüzü görelim.
  • Şevkiyat
    05 Eylül 2020 15:08
    9 2
    MEB Bakanı Ziya Selçuk bu aşamadan sonra maaşı külfet olan öğretmenler için ne yapacak acaba...
  • Mercury
    05 Eylül 2020 15:01
    17 0
    Çok zor bir sene geçiriyoruz. Yani canlı ders olarak yaptığımız dersler bile çalışma olarak sayılmıyor. Canlı ders yaptığımda sınıf mevcudumun yarısı derse girebiliyor . Ayrıca diğer yarısı için haberleri olsa bile Eba’ ya bağlanmama, internet kotasının az olması , teknolojik araç ihtiyacı gibi mazeretler olduğunu biliyoruz . Mesela günde beş ders saati canlı ders versek ailenin internet kotası yetmeyebilir . Zaman sorunu olabilir . Çocuk ailesinin cep telefonu ile bağlandığı için sürekli arama ve mesaj ile dersleri dinleyemediklerini duymuştum. Yani teknolojik imkansızlıklar ile yapılamayan canlı dersler için hatta yapamadığımız yüz yüze eğitim nedeniyle cezalandırılmamız çok acımasızca . Dilerim her öğrencimizin imkanları olsun ve derslerimizi işleyelim . Okullar açılsın .
  • bekhas
    05 Eylül 2020 15:00
    23 1
    Milli eğitim bakanlığının personeli olmak çok zor!
    Önümüzü göremiyoruz, her an her şey olabiliyor , sahip çıkanımız da yok.
    Şimdiki aklım olsa öğretmen olmazdım, meslekten soğuttular resmen!..
  • mstykt
    05 Eylül 2020 14:49
    30 1
    Kendi içimizdeki İrlandalilar bile ek dersi hak etmediğimizi düşünüyorsa biz bitmişiz.Doktorlar gibi birlik beraberlik yok.Ogretmen öğretmenin kuyusunu kaziyor...5 ceyrek maasa calisan insanlarin 3 kuruşluk ek dersine de goz dikildi ya artik söylenecek söz yoktur..Gule gule harcasinlar..
  • hesap23
    05 Eylül 2020 14:12
    4 20
    Bu karar, Mart ayından bu güne ödenen ekderslerin geri ödenmesini de beraberinde getiriyor.
    Uygulanabilir olduğunu düşünmüyorum.
    Sendikalar gereğini yapacaktır.
    Bürokrasinin, devletin başı ile mücadelesi olarak okuyorum bu kararı.
  • susas
    05 Eylül 2020 13:50
    29 1
    Bir canli ders vermek icin sabahin köründe cik cocugunu ailene birak su covid zamani hem onlari hem cocugunu tehlikeye at nie cunku ders verirken cocuk rahatsiz etmesin isimiz cok onemli..snr diger cocukla ders saatin ayni olsun ona tablet al nie cunku cocuk geri kalmadin egitim onemli..snr de ki napiosun ki ek ders alacaksina laf getir..soguttunuz yemin ederim soguttunuz..bir tek biz onem veriorz ama bizi de yıldırdiniz...
  • yenibasak
    05 Eylül 2020 13:46
    35 2
    Neticede fiili olarak eğitim öğretim yılı başladıysa böyle bir kararın ne hukuki ne de insani bir tarafı vardır. "Öğretmenin itibarı benim itibarımdır." ve "Öğretmenin eserine değer biçilemez." diyen bir bakanın uygulaması buysa; adama sorarlar bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu...
  • umut268
    05 Eylül 2020 13:44
    2 3
    Acaba Sn. Bakan soyle bir aciklama mi yapacak " canli derse bakilmadan ekdersler odencektir , ogretmenimiz magdur edilmeyecektir vb. " ve sonrasinda kahraman olacak camia icinde...bi senaryo yazdim...maaslarla ilgili yaptigi gaftan sonra olasi geldi.
  • Muallimm34
    05 Eylül 2020 13:40
    11 28
    Telafi yapılırsa ekders verilmeyeceği 3 nisan da resmi gazetede yayınlanmıştı..
    Sanki yeni bir durummuş gibi şaşırmak ta garip..
  • ütopya27
    05 Eylül 2020 13:39
    42 1
    Hakkınız ödenmez dediler,ÖDEMEDİLER!
  • zafre34
    05 Eylül 2020 13:37
    20 5
    Çok şükür sendikalı değilim. Hangi sendika olursa olsun herkes sendikalardan çıkmalı.
  • hakan6783
    05 Eylül 2020 13:24
    21 1
    Bir hafta önce Miili Eğitim Bakanının öğretmenlerin yük oldugundan bahsetmesi ve peşine ek ders yazısı normal mi sizce?
  • alatay
    05 Eylül 2020 13:23
    13 1
    Ek ders vermesinler maaş şu kadar olsun diyen meslektaşım lütfen sağlıklı düşünün yarın birgün maaştan tekrar düşüş yapıp ek dersi aratirlar.ek ders bir ödeme kalemidir neden bu hakkımızdan vazgeçelim.
UYARI: Yayınlanan haberler, Egitimhane.Com'un görüşlerini yansıtmaz. Yazılan yorumlar, onaylanmış olsalar bile yazanın sorumluluğundadır.

Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK