Dinimize Göre....

Çevrimdışı melih_6361

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.212
  • 2.211
  • 1.212
  • 2.211
# 01 Mar 2013 23:09:21
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Hocam Hanefîyim ama midye yemem tavşan da yemem. Helâl deseler de yiyemem.
hocm tavsanı neden yemiyor sunuz?

Çevrimdışı evgi-47

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 956
  • 5.482
  • 956
  • 5.482
# 01 Mar 2013 23:13:03
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
hocm tavsanı neden yemiyor sunuz?
Hem kemirgen hem de yenilmez diyerek büyüdük.

Çevrimdışı melih_6361

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.212
  • 2.211
  • 1.212
  • 2.211
# 01 Mar 2013 23:16:19
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Hem kemirgen hem de yenilmez diyerek büyüdük.
Hocam sunu sormak istiyorum sağlık ve dini açıdan sıkıntısı var mı

Çevrimdışı asumanöz

  • Bilge Üye
  • *****
  • 9.159
  • 20.157
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 9.159
  • 20.157
  • 1. Sınıf Öğretmeni
# 01 Mar 2013 23:20:00
Hocam Kuran'da yenilemeyecek şeyler Rabbimiz tarafından belirlenmiş, açık ve net.
Tartışmaya meydan vermeyecek şekilde belli.

Çevrimdışı evgi-47

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 956
  • 5.482
  • 956
  • 5.482
# 01 Mar 2013 23:21:43
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Hocam sunu sormak istiyorum sağlık ve dini açıdan sıkıntısı var mı
Sağlık açısından sıkıntı olduğunu sanmıyorum. Dinî açıdan hangi mezhepte yenip yenmeyeceğini de bilmiyorum ki zaten hayvanlarla ilgili ilk soruyu sorarak konuyu ben başlattım bilgilenmek için...
     Benim yememem kişisel bir tercih, ayrıyeten söz konusu iki canlının da muayyen günleri olduğunu söylerdi büyüklerimiz, o yüzden yenmemeliymiş. Fakat hiç araştırmamıştım.

Çevrimdışı evgi-47

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 956
  • 5.482
  • 956
  • 5.482
# 01 Mar 2013 23:22:52
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Hocam Kuran'da yenilemeyecek şeyler Rabbimiz tarafından belirlenmiş, açık ve net.
Tartışmaya meydan vermeyecek şekilde belli.
Tartışmıyoruz.

Çevrimdışı melih_6361

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.212
  • 2.211
  • 1.212
  • 2.211
# 01 Mar 2013 23:22:57
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Sağlık açısından sıkıntı olduğunu sanmıyorum. Dinî açıdan hangi mezhepte yenip yenmeyeceğini de bilmiyorum ki zaten hayvanlarla ilgili ilk soruyu sorark konuyu ben başlattım bilgilenmek için...
     Benim yememem kişisel bir tercih, ayrıyeten söz konusu iki canlının da muayyen günleri olduğunu söylerdi büyüklerimiz, o yüzden yenmemeliymiş. Fakat hiç araştırmamıştım.
hocam cok tesekkürler beni aydınlattınız

Çevrimdışı melih_6361

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.212
  • 2.211
  • 1.212
  • 2.211
# 01 Mar 2013 23:24:12
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
hocam cok tesekkürler beni aydınlattınız
bu arada hocam sorularımla umarım sizi rahatsız etmiyorumdur .öğrenmek için siz değerli hocalarıma soruyorum

Çevrimdışı memetrabia

  • Uzman Üye
  • *****
  • 2.678
  • 9.497
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 2.678
  • 9.497
  • 1. Sınıf Öğretmeni
# 01 Mar 2013 23:27:18
Arkadaşlar  kısa  bir  araştırma yaptım  bu  deniz  canlılarının  yenip  yenemeceği  konusunda  bakmak  isteyen  arkadaşlar  ayrıntılı  inceleyebilirler.
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]

Çevrimdışı melih_6361

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.212
  • 2.211
  • 1.212
  • 2.211
# 01 Mar 2013 23:29:46
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Arkadaşlar  kısa  bir  araştırma yaptım  bu  deniz  canlılarının  yenip  yenemeceği  konusunda  bakmak  isteyen  arkadaşlar  ayrıntılı  inceleyebilirler.
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]

hocam elinize sağlık

Çevrimdışı evgi-47

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 956
  • 5.482
  • 956
  • 5.482
# 01 Mar 2013 23:31:58
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Hocam Kuran'da yenilemeyecek şeyler Rabbimiz tarafından belirlenmiş, açık ve net.
Tartışmaya meydan vermeyecek şekilde belli.
Kur'an' da belirli ise neden her mezhepte değişiklik gösteriyor ve yüzyıllardır mezhepler her türlü konuda tezat ve farklılıklar içindeler? Tek bir din varsa uygulamadaki bu karışıklık ve çeşitlilikler neden? Tartışma çıksın diye sormuyorum, oldum olası merak ettiğim bir konudur sayın hocam.

Çevrimdışı kulut

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 3.145
  • 4.568
  • Müdür Yetkili
  • 3.145
  • 4.568
  • Müdür Yetkili
# 01 Mar 2013 23:41:06
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Kur'an' da belirli ise neden her mezhepte değişiklik gösteriyor ve yüzyıllardır mezhepler her türlü konuda tezat ve farklılıklar içindeler? Tek bir din varsa uygulamadaki bu karışıklık ve çeşitlilikler neden? Tartışma çıksın diye sormuyorum, oldum olası merak ettiğim bir konudur sayın hocam.
4 hak mezhep vardır ve hepsinin söylediği gerçektir.

Çevrimdışı memetrabia

  • Uzman Üye
  • *****
  • 2.678
  • 9.497
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 2.678
  • 9.497
  • 1. Sınıf Öğretmeni
# 01 Mar 2013 23:43:33
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Kur'an' da belirli ise neden her mezhepte değişiklik gösteriyor ve yüzyıllardır mezhepler her türlü konuda tezat ve farklılıklar içindeler? Tek bir din varsa uygulamadaki bu karışıklık ve çeşitlilikler neden? Tartışma çıksın diye sormuyorum, oldum olası merak ettiğim bir konudur sayın hocam.
Değerli  öğretmenim .İnneddîne ındallâhil İslâm."Allah katında din, şüphesiz İslâmiyet'tir.Al-i İmran/19.Yani tek  bir  din  var.Sorunuzun  diğer  kısımlarını  Mehmet  KIRKINCI  Hoca  Efendinin  şu  sözleri  ile  cevaplamak  inşallah  yetrli  olacaktır.Allah-u Zülcelal Hazretleri, Habib-i Ekremi (a.s.m.) hürmetine, mezhepler arasındaki farklılıklar ile nihayetsiz rahmet ve kolaylık kapılarını açtı. Peygamber Efendimiz bir hadis-i şeriflerinde "Ümmetimin ihtilafı geniş bir rahmettir." buyurmakla bu hakikati ifade etmiştir. Evet bu hadis-i şerif her türlü olumlu farklılığı içine aldığı gibi, mezhepler arasındaki farklılıkları da kapsar.

Bazı âyet ve hadislerdeki kelime ve cümleler ayrı ayrı hükümleri içermiştir. Bir tek sedefte birden çok inci bulunabilir. İşte müçtehitler âyet ve hadislerin sedefindeki cevherlerde farklı görüşler beyan etmiştir. Bu ise muhtelif kapıların açılmasına vesile olmuştur. Bu ihtilaf ümmet-i Muhammed için büyük bir kolaylıktır. Cenâb-ı Hakk:

"Allah size kolaylık ister, zorluk istemez."

Din hususunda üzerinize hiçbir zorluk yüklemedi."

"Ve üzerlerindeki ağırlıkları, sırtlarındaki zincirleri atar (yani, hata ile adam öldürmekte kısas icrasını ve günah işleyen azaların, pislik değen elbisenin kesilmesi gibi ağır teklifleri kaldırır.)"

gibi âyet-i kerimelerle şeri'at-ı Muhammediye'nin gayet derecede kolay olduğunu ifade etmektedir.

Meselâ, İmâm-ı Şafiî'nin "Kadına el değince abdestin bozulması" şeklindeki görüşü, günümüz şartlarında Hac ibadeti esnasında çok sıkıntıya sebebiyet verir. Zira tavafın abdestli olarak yapılması lazımdır. Milyonlarca insanın toplandığı o kalabalıkta bu hükmün uygulanması adeta imkansız olduğundan, bu mezhep mensupları diğer mezhepleri taklit ederek tavaf yaparlar.

Abbasi halifesi Harun Reşid, İmâm-ı Mâlik'e "Senin kitaplarını yazdıralım, âlem-i İslâm'ın her tarafına dağıtalım. Ümmeti bunlara sevk edelim.", teklifinde bulunur. İmâm-ı Mâlik şu cevabı verir: "Ya emire'l-mü'minin, alimlerin farklı görüşleri Allah'tan bu ümmete rahmettir. Her biri kendi nazarında doğru olana tâbi olur. Hepsi hidâyet üzeredir ve hepsi Allah'ın rızasını ister."

Müspet ayrılıklar, sahabe döneminde sıkça meydana gelmiştir. Hazret-i Peygamber de (a.s.m.) ümmetini, dilediği sahabenin içtihadıyla amel etme hususunda serbest bırakmakla böyle bir ihtilafa razı olmuştur. Sahabelerini içtihat farklılığından dolayı tenkit etmemiş, her iki tarafın da hükmünü hak ve münasip görmüştür.

Sefere çıkan iki sahabe, namaz vakti geldiğinde su bulamayınca teyemmümle namazlarını kılarlar. Sonra vakit içinde su bulurlar. Biri namazı iade eder, yeniden kılar. Diğeri ise önceki kıldığını yeterli görür. Dönüşte durumlarını Resûlullah'a sorarlar. Hazret-i Peygamber iade etmeyene "Sünnete isabet ettin.", diğerine de "Sana iki defa ecir var." cevabını verir.

"Sahabelerim yıldızlar gibidir, onlara uyarsanız hidâyete erersiniz." hadis-i şerifi de bu hakikate işaret etmektedir. Buna binaen herhangi bir insan hak mezheplerden dilediğini tercih edebilir.

Kıblenin bilinmediği yerde namaz kılan bir mümin, kendi içtihadı ile bir yön tayin etse veya her rekatını bir başka yöne doğru kılsa namazın doğruluğuna fıkhen hükmolunur.

Bu sayede Müslümanlar zaruret hallerinde ruhsatı azimete tercih edebilmektedirler. Bu ise onlar için büyük bir rahmet olmuştur. Evet, Müslümanlar kendi mezheplerinde çözümü olmayan bir mesele hakkında, zaruret halinde, diğer bir hak mezhebin ruhsatı ile hareket edebilir ve böylece sıkıntıdan kurtulurlar.

Zaten şeriat-ı Muhammediye insanların fıtratına uygun olarak Allah tarafından vaz' edilmiştir.

Müçtehitler arasındaki ayrılıklar ümmet hakkında rahmet olduğu halde; geçmiş ümmetlerin helakine sebep olmuştur. Peygamber Efendimiz (a.s.m.) bir hadis-i şeriflerinde "Ayrılıklar geçmiş ümmetlere azap olduğu halde, benim ümmetime rahmet olmuştur." buyurmuşlardır.

Geçmiş peygamberlerin dinlerinde bütün hükümler açık ve kesin idi. Âyetlerde yoruma açık şeyler yoktu. Kat'i ve kesin olan meselelerde ayrılık olmayacağı da açıktı. İnsanlar bu kesin hükümlere uymakta zorluk çektiler, ayrılığa düştüler ve bu ayrılık onları helake götürdü. Fakat bizim şartlarımız geçmiş milletler üzerindeki darlığı kaldırmıştır. Meselâ, Hazret-i Musa'nın (a.s.) şeriatinde adam öldüren bir katile kısastan başka ceza verilmesi mümkün değildi.

İsa'da (a.s.) dininde ise sadece diyet vacip idi, kısas yasaktı. Şeriat-ı Muhammediye'de ise maktulun velisine kısas, diyet ve af arasında tercih hakkı verilmiştir. Diğer bir misal, onların şeriatında elbisenin, kirlenen yerini kesip atmak vacip iken bizim şeriatımızda temiz suyla yıkamak yeterlidir. Bu manada pek çok misaller vardır.
İnşallah  yardımcı  olabilmişimdir.Selametle  inşallah

Çevrimdışı asumanöz

  • Bilge Üye
  • *****
  • 9.159
  • 20.157
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 9.159
  • 20.157
  • 1. Sınıf Öğretmeni
# 01 Mar 2013 23:43:40
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Kur'an' da belirli ise neden her mezhepte değişiklik gösteriyor ve yüzyıllardır mezhepler her türlü konuda tezat ve farklılıklar içindeler? Tek bir din varsa uygulamadaki bu karışıklık ve çeşitlilikler neden? Tartışma çıksın diye sormuyorum, oldum olası merak ettiğim bir konudur sayın hocam.
[/quote

Hocam ben sadece Kuran odaklı düşünüyorum, orada da hüküm belli.. Yeterince okursak Kuranı( buna ben de dahil elbette) hiçbir konuda soru işareti kalmayacak gibi.
Saygılar sunarım.

Çevrimdışı evgi-47

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 956
  • 5.482
  • 956
  • 5.482
# 01 Mar 2013 23:53:06
Teşekkür ederim.

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK