EBA Canlı Sınıf Uygulama Esasları

Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından 20.11.2020 tarihli EBA Canlı Sınıf Uygulama Esasları yazısı

Egitimhane.com

  • 11 46
  • 20 Kasım 2020 20:18 101.825
  • alonewolf
  • Aktif Haberler
  • fzk64
    24 Kasım 2020 01:21
    0 0
    saati 09.10 bir türlü ayarlayamıyorum ben 09.10 yazıyorum zoom da da 09.15 seçiyorum çünkü 09.10 yok. ama ayarladığımda ders saatim 10.10 a geliyor nasıl yapmalıyım.teşekkürler.
  • Aycanwind
    23 Kasım 2020 22:57
    0 0
    Zoomdan hangi saat dilimini seçtiniz
  • ozgurpembe
    23 Kasım 2020 21:36
    0 0
    Günde 6 saat uzaktan eğitim yapın diyen müdür, neyin kafasını yaşıyor?
  • Karakedi
    23 Kasım 2020 19:16
    0 0
    Aynen bir 4 e basin tekrar kendi sinifiniza basin tekrar tarih ve saat oyle oyle yolunu buluyo ama dolambacli biraz.
  • newzad
    23 Kasım 2020 18:23
    0 0
    1-kendi sınıfınızın dışında sınıf seçin
    2-Tarih değiştirin saatgelecektir.
    3-Şimdisınıfınız seçin
    4-Altta ders açılacaktır
    5-tekrar tarih saat atayıp işleme devam edin.
    denendi cumaya kadar atadım
  • newzad
    23 Kasım 2020 18:18
    0 0
    Önce bir sınıf seçin sonra tarih seçin
    tekrar kendi sınıfınızı seçin alttaki dersler gelecektir
    sonra tekrar tarih saat seçip devam edin
    ben cumaya kadar atadım
  • zekirdek
    23 Kasım 2020 18:13
    0 0
    kardesim canlı ders tanımlanmıyor ki sabahtan beriii sanırım kota dolmuş:))
  • Mahmudiye
    23 Kasım 2020 14:17
    1 0
    Tarih saat sinif değiştirip tekrar kendi sinif bilgilerinizin değiştiğini göreceksiniz.
  • Mahmudiye
    23 Kasım 2020 14:15
    0 0
    Tarih saat sinif değiştirip tekrar kendi sinif bilgilerinizin değiştiğini göreceksiniz.
  • sedatcigdem
    23 Kasım 2020 13:33
    0 0
    sürekli okul öncesi yazısı çıkıyordu şimdi saatler de görünmüyor
  • Keles1
    23 Kasım 2020 13:30
    0 0
    Ders atamasını sınıf,tarih,saat belirlesemde ders konusu ve sınıf gözükmedigi için yapamıyorum.
  • rosendorn
    23 Kasım 2020 13:29
    0 0
    Hocam o şekilde tarih değişiyor tamam ama ana sınıf değişmiyor bir türlü. Dolayısıyla ders canlı ders tanımlanmıyor.
  • mahx
    23 Kasım 2020 13:09
    2 0
    Ders atayamayanlara yardım etmek amacı ile yazdım bu mesajı. Önce tarihi değiştirin mesela bir gün sonrası .Sonra saati yazın. İstediğiniz tarihe getirin ve sınıf belirleyin. Göreceksiniz olacak...
  • mmelih_25
    23 Kasım 2020 12:26
    3 0
    özel eğitime muhtaç çaocuklara uzaktan nasıl bir eğitim vermemiz bekleniyor acaba çok merak ediyorum .
  • erolozkisi@msn.
    23 Kasım 2020 12:21
    0 0
    Saat 09,30 da okula geldim. Bu güne kadar bütün canlı dersleri okuldan verdim. Lakin bu gün bir türlü ders atayamıyorum.. Saat 12,30 oldu, hala öğleden sonra 14,30 daki dersi girmeye çalışıyorum.. Sistem bir türlü öğrenci gruplarını yüklemiyor.. Anasınıfı var sadece.. Yardımcı olacak var mı?
  • HLDD
    23 Kasım 2020 12:18
    3 0
    Bilindiği üzere; dünyayı etkileyen korona virüsten dolayı ülkemizde de hasta sayısı artmış ve sonuçlarından korunmak için okullarda yüz yüze eğitime ara verilmiştir. Şu anki duruma göre 23 Kasım-4 Ocak arası öğrenciler uzaktan eğitim yoluyla eğitime devam edeceklerdir. Salgın kaynaklı riskler okul öncesi öğretmenleri ve öğrencileri için de geçerli iken ilk planlamada olmamasına rağmen sonradan verilen bir kararla okul öncesi eğitime yüz yüze devam edilmesi büyük bir risk taşımaktadır. Bu karar gözden geçirilmeli, ani verilen kararlar yerine paydaşlarla bir araya gelinebilmelidir.
    Öğretmenlerin haftada bir gün okula gitme zorunluluğu kaldırılmalı, uzaktan eğitim yapabilen öğretmenler zümre istişaresini uzaktan iletişim yoluyla da yapabilirler.
  • newzad
    23 Kasım 2020 11:34
    9 0
    Yani öğretmene güvenip zoomdan google meet ten veya skype den direk ders işleseler ve görevlerini yapmış sayılsalar olmaz mı? Birde 8-9-10 yaşındaki çocukları küçücük telefon ekranından derste tutmak zulümdür. Gerçi Özel Okullar sorunsuz işliyorlar nasıl olsa o çocukların sınırsız internetleride var kocaman tv veya bilgisayarları da var gariban halıkn çocuğu da Allaha emanet... Hakkımı helal etmiyorum bu yönetenlere okul idarecileri dahil.
  • nazifer5180
    23 Kasım 2020 11:29
    1 0
    yeni şeyler eklemişler..
    ders atamaya..
    yoğunluğu azaltmak için galiba..
    google meet
    skype
  • gsli0311
    23 Kasım 2020 10:37
    18 0
    Sendikaları göreve davet ediyoruz. Bir an önce bu zulüm bitmeli. Bir link eklemekle göçen sistemi kullanmak zorunda değiliz. Sabahtan akşama kölelik düzeniyle yönetilmek zorunda değiliz. Bizlerinde bir veli ve insan olduğu unutuluyor. Sabah 8 de okula gidip üstüne akşam 8 de ders yapmak nedir? Mesai saatleri, hafta sonu tatili delik deşik edilmiş bizim sendikalar hala daha ıvır zıvır işler, günlük siyaset derdinde.
  • Elvik
    23 Kasım 2020 10:22
    2 0
    atab hocam bende de aynı durum var.
  • öğretmen1934
    23 Kasım 2020 10:04
    13 0
    Günde 3 ders yeter. EBA tv den de yararlansinlar
  • Karakedi
    23 Kasım 2020 09:08
    4 1
    14.30 dan 18.20 ye atadim.6 ders 1.sinif uzaktan nasil okuyacak bakalim.kac kisi gelecek.simdiden basim ve bogazim agrimaya basladi.Allah yardim etsin herkese zor bir durum.
  • güneyapt
    23 Kasım 2020 08:43
    0 0
    Derin Toprak hocam idareniz ders programı yapmadı mı, dersler çakışmamalı
  • DuyurSesini
    23 Kasım 2020 06:11
    37 0
    Çok yönlü bir akıl tutulmasıyla karşı karşıyayız:
    1- Sanki ortada bir mücbir sebep yokmuş ta öğretmenler keyif yapıp yattıkları yerde maas alıyormuşlar gibi bir algı oluşuyor toplumun diğer kesimlerinde.
    2- Sanki böyle durumlar için mevzuatta bir hüküm yokmuş gibi, hukuki değeri olmayan resmi yazılarla günü kurtarmaya çalışıyor bakanlık bürokratları.
    3- Sanki ekran başında ders vermenin kanuni altyapısı varmış gibi öğretmenlere internetten günde altı ders yapmayı ders yapmayı dayatıyor okul idareleri.
    4- Sanki çocukların internete erişiminde büyük bir adaletsizlik yokmuş ta her çocuğa ulaşabiliyorlarmış gibi bir hevesle bu canlı ders saçmalığına normal birşeymiş gibi bakıyor çoğu öğretmenler.
    5- Sanki materyalsiz ders yapılabiliyormuş gibi, sadece ekrandan gevezelik yapmakla bu iş kotarılabilirmiş gibi bir havada bazıları.
    6- Sanki ekran karşısında hem de çoğunlukla küçücük telefon ekranı karşısında saatler harcamanın çocukların ve öğretmenlerin sağlığına özellikle de gözlerine ciddi zarar vereceğini hiç bilmiyormuş gibi yapıyor birçokları.
  • atab
    23 Kasım 2020 01:54
    3 1
    Ders atayamıyorum.Okul öncesi olarak gözüküyorum.
  • foncexa6026
    23 Kasım 2020 01:09
    2 0
    Canlı Dersin Konusu ve Öğrenci Seçimi " kısmının altındaki " ders " bölümünde sadece okul öncesi seçeneği çıkıyor.Aynı sorun bende de var.Ya çok mu zor öğretmen kaçıncı sınıf okutuyorsa önüne düşmesi?Manyak mıyım okul öncesine ne diye ders tanımlayayım?Okul öncesi öğretmeni olsam da tanımlamam küçücük çocukların ne işi var pc başında?
  • hazanın dünyası
    23 Kasım 2020 00:58
    6 0
    sezz hocam yatıp kalkıp müdürünuze dua edin. :)
    4 saat ders olması beklenen.. net bir yazı yok son ana dek bekledim. Yarin oldu hayır olmadi hâla??
  • sedatcigdem
    23 Kasım 2020 00:52
    0 0
    yarın için canlı ders oluşturdum ama salı günü için yapmaya çalıştığımda sınıfımı seçtiğimde , " Canlı Dersin Konusu ve Öğrenci Seçimi " kısmının altındaki " ders " bölümünde sadece okul öncesi seçeneği çıkıyor.
  • feyza78
    23 Kasım 2020 00:12
    5 0
    Eba Canlı Ders Tanımlayamıyorum. Okul öncesi çıkıyor 3. Sınıf Yok
  • DerinToprak
    22 Kasım 2020 23:50
    1 1
    arka arkaya işlemem gereken 3 saatlik dersim var ama onu tanımlarken araya başka öğretmen kendi dersini atamış. yani ders saatleri kapış kapış gidiyor. kaldı ki benim bütün derslerimi eba alamıyor. yani günde 9 dersim var ama ben sadece 3 ders atayabildim. geri kalan derslerimi ne zamana koyacağım?
  • cimbom_80
    22 Kasım 2020 22:56
    1 1
    Hâlâ aynı Arzubelgin hocam. Ben velilere 14.30 diye bildirdim, dersi atamadan. Yarın ders saatine kadar sistem gelir gelir, gelmezse, benim adım Hıdır, elimden gelen budur.
  • sezz
    22 Kasım 2020 22:53
    10 0
    arkadaşlar benim müdürüm,4 dersinizi yapın 2 saatte eba tv izlesinler ,eder 6 saat dedi.şaşırdım kaldım,ne yapayım bilemiyorum.
  • arzubelgin
    22 Kasım 2020 22:43
    2 0
    Cimbom 80 bende de aynı hocam uğraşıyorum olmadı
  • tevazu73
    22 Kasım 2020 22:40
    2 0
    arkadaşlar özel durumlardan dolayı eba canlı ders saatleri ile uyuşmuyoruz.eba üzerinden verilen canlı ders saatlerini girip farklı bir kaynak ortam ile farklı saat dilimi üzerinden dersimizi yaparsak zoom whatsap gibi kabul görür mü acaba?
  • hlmssknhrf
    22 Kasım 2020 22:35
    38 0
    Saat 19.00'dan beri yarınki altı dersi atamaya çalışıyorum. Sadece altı ders, haftalık dersler değil. Yok Trafik dersinde Almanca üniteleri çıkar, yok seçtiği hâlde ünite ve konu seç der, öğrenci listesini vermez, dersi kaydetmez döner durur. Mecbur muyum altı dersi atamak için bu kadar zaman bilgisayar başında ekrana bağımlı kalmaya?.. Eba'dan da, ekrandan da, teknolojisinden de tiksinizr duruma geldim. Diğer problemleri, bürokrasisini ve pedagojik esasları bile es geçiyorum. Bir de işin ek dersi verelim mi, vermeyelim mi, hak ediyorlar mı etmiyorlar mı tarafı var. Hak etmiyoruz Milli Eğitim, biz kölelik düzeninde tam zamanlı çalışmaya geçtik ve sesimizi bile çıkarmadan, itiraz etmeden 7/24 sizin emirlerinizi bekliyoruz. Hiç hak etmiyoruz insanlıktan çıkmış bu hâllerimizle... (!)
  • ufukbey
    22 Kasım 2020 22:34
    17 1
    Sendikalar ne işe yariyor acaba bu zulmü görmüyor öğretmene istediği saatte ders atama izni gelmeli ,öğretmen köle mi
  • ercoist
    22 Kasım 2020 22:26
    2 0
    Hocam ders saatini seçerken başka saat seçip tekrar istediğiniz saate gelin öyle düzelip hata vermiyor.
  • halil6666
    22 Kasım 2020 22:19
    1 0
    Uzaktan eğitim(eme) daha başlamadan hata vermeye başladı. Ben de ders atayamıyorum. Bu zoom'u Eba'ya ulama ısrarı nerden geliyor anlamak güç.
  • abdullah06
    22 Kasım 2020 22:10
    0 1
    Bende de aynı durum var cimbom_80 öğretmenim.
  • cimbom_80
    22 Kasım 2020 22:06
    9 0
    Arkadaşlar an itibariyle, ders atanmıyor bende, konuyu sectiğim halde konu seçmelisiniz diyor, sizde de öyle mi?
  • mayıss
    22 Kasım 2020 22:01
    5 0
    Cimcime88 öğretmenim; eğitim konusunda gerçekten harika olan bakanlığımız bizler için gerçekten çok çalışıyor. Öyle programlar hazırlıyorlar ki beynimiz çözmek için gerçekten çok çalışıyor.
  • esen kolera
    22 Kasım 2020 21:31
    23 0
    Öğretmenler gerektiği yerde elini taşın altına koymaktan asla çekinmez. Fedakarlık bizim diğer adımız resmen. Pandemi sürecinde elimizden geleni tabiki yapacağız ama kimse evini çalışma ortamına dönderirken bakanlığın saatlerine bağlı kalmak zorunda değil. Bu dayatma hoş değil etik değil. Bilgisayarımız, internet durumumuz, evdeki oda sayısı, evimizi paylaştığımız insanların durumu vs gibi unsurlarda bakanlığın bir desteği olmayacaksa bize saatlerimize müdahale etmemeli.
  • defne1020
    22 Kasım 2020 21:09
    19 1
    Çocukların izinli oldukları bir ve dört saatleri arasında ders atamak yeni yazıyla yasaklanmış oluyor. Peki öğretmenler saat dörtte başladıkları beş dersi sekiz buçuk dokuzda mı bitirecek? Memurun mesaisi 17.00 değil mi? Fazla ücrete girmez mi bu durum? Sendikalar ne yapmayı düşünüyor?
  • pucca
    22 Kasım 2020 20:58
    16 0
    İdarecilik öğretmene köstek olma kurumu haline geldi maalesef.
  • PekdemirKonuk
    22 Kasım 2020 20:14
    4 0
    Ben kendi adıma, 09:10 'dan başlayarak 13:00'da dersleri bitiriyorum. Birleştirilmiş Sınıf olduğu için 14 saat 3. Sınıflara, 16 saat 4. Sınıflara olmak üzere 30 saat ders ayarladım. Salı ve perşembe 2 şer saat eba, kalan dersleri zoom üzerinden yapacağım. İngilizce ve Din Kültürü derslerini branş öğretmenleri veriyor.
    Verilen çizelgeye göre program hazırlamak imkansız. Bizim köyde evler sobalı, herkes aynı odada, 16:00'dan sonra ders ayarlayıp, tüm aileye aynı anda online ders anlatmak istemiyorum.
  • D.Hoca7
    22 Kasım 2020 20:10
    15 0
    Cimcime88 ; okul idarecilerinin ve MEB yetkililerinin hangi sorunlarla uğraştığının farkında bile değiliz. Ne gibi sorunlar?
    Velilerle ve öğrencilerle uğraşan ve uzaktan okuma yazma öğretmeye çalışanlar yoksa MEB yetkilileri mi?
    Saatlerce bilgisayar ve telefon başında boğaz patlatan müdürler mi?
    Oturdukları yerden ucu açık yazılar göndermekten başka yaptıkları birşey yok
  • eren1903
    22 Kasım 2020 19:21
    6 0
    MEB açıklama yapmalıdır.Karışıklığı çözmek için.
  • ronin22
    22 Kasım 2020 19:05
    5 0
    Öğretmen, veli, öğrenci bir açıklama bekliyor ?????
  • cimcime88
    22 Kasım 2020 18:57
    17 70
    Kişiye özel olumsuzlukları dile getirip şikayet etmek bana anlamsız geliyor. Bir öğretmen derse girmek istemiyor ders saatinin fazlalığından şikayetçi oluyor, bir diğeri ekders almak istiyor bana ders atayın diyor, bir diğeri bakıcı sorunu diyor, bir diğeri evde tek bilgisayar diyor. Arkadaşlar bu sorunların hepsini herkesi mutlu edeceğini söyleyerek çözebileceğini iddia eden var mı?
    Her şey açık ve net, haftalık ders saatini haftada 6 günü kullanarak vereceğiz. Öğretmenler her şeyden şikayet eder oldu, bu olağan dışı günlerde okul idarecileriniz ve Milli Eğitim yetkililerinin hangi zorluklarla uğraştığının farkında bile değilsiniz.
    Bu süreci hep birlikte aşacağız.
  • ferhat47
    22 Kasım 2020 18:48
    0 7
    okul müdürümüz günde 4 saat haftada 24 saat ders tanımlamamızı istedi. Doğru bir karar mı yoksa yanlış mı? Bu konuda görüş alabilir miyim. Eğer hafta da 24 saat tanımlarsak maalesef hem ek derslerin bir kısmı gider ve öğretmenler mağdur olur. Belki 30 saati tanımlamadığımız için MEB soruşturma bile açabilir. ikilem arasında kaldık... Bu konuda görüş alabilir miyim?...teşekkürler...
  • retkit1
    22 Kasım 2020 18:01
    3 2
    Bakan Selçuk, uzaktan eğitim konusunda velilere şu tavsiyelerde bulundu: "Bizim çocuklarımızın ekran başında 8-10 saat kalması gibi bir tecrübemiz veya deneyimimiz asla olmadı ve olmaz. Biz ekranda o kadar kalınmasını istemiyoruz. En fazla 4-5 ders civarında kalmasını istiyoruz, aralıklıysa... Burada bireysel özelliklere dikkat etmek gerekiyor. Bazı çocuklar ekrandan hiç hoşlanmaz. Hiçbir şekilde bu tür bir etkileşeme girmek istemez. Bazıları da çok sever, hatta bağımlılığa kadar gidebilen bir süreç olabilir. Bunu her bir çocuk için ayrı ayrı değerlendirmek lazım."

    Bakan Selçuk, şöyle devam etti: "Çocuk akademik olarak bir şekilde eksik kalsa da bunu tamamlama ihtimali var. Belli bir dönem kaybettiklerini verme imkânımız var ama sosyal, duygusal kayıpları biraz zor telafi ediyoruz. Öncelikle sadece akademik bakış açısıyla bakılmaması, çocukların kişiliklerinin dikkate alınması, çalışma alışkanlıklarının dikkate alınması, arkadaşlarıyla beraber çalışma alışkanlıklarının desteklenmesi ve bu konuda ekranda eğer 4-5 dersten fazla bir ders saati varsa bunu zaten basılı kaynaklara yönelerek devam ettirmeye çalışmalarını bekleriz."KAYNAK :TRT HABER
  • bulbul01
    22 Kasım 2020 17:43
    0 0
    Şu an butun saatleri acik goruyorum
  • mrty
    22 Kasım 2020 17:16
    9 0
    Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü çalışma yapmış... İyi ki varlar(!). Çalışma yapmamış olsalardı kafamız karışacaktı...:-)
    Yüz yüze eğitime geçene kadarki dönemde de kafamız karışmıştı. Bakanımızda günde 6 saat çok demişti... Sonrasında gelen açıklama yazısında haftalık 30 saati tamamlayacaksınız deniyordu... o yazı değişmediğine göre 30 saat haftalık yapmalıyız... (Günde 6 saat canlı dersi doğru bulmuyorum... 2-3 saatten fazla canlı dersi verimli bulmuyorum. )
  • filizer80
    22 Kasım 2020 16:58
    15 1
    Biz eğitimci olarak zaten her türlü fedakarlığı yapıyoruz. Neredeyse telefonla yapışık bir şekilde geziyoruz. Velilere , öğrencilere 7 gün 24 saat rehberlik ediyoruz. Doktor ,memur vb çalışanlar mesafe kuralını koyup bant çekerken tek bant çekmeyip çalışan meslekte biziz. İdareciler sizlerde öğretmen olduğunuzu unutmayın. İşlerine geldiklerinde bizlerde öğretmeniz öğretmenin şu hakkından faydalanmalıyız diyorlar. İşlerine gelmediklerinde biz idareciyiz diyorlar. İdarecilerimizi kendimiz seçme şansımız olsa bugün idareciler bu şekilde öğretmeni sorunlarla karşı karşıya bırakmazdı.
  • RhEmek
    22 Kasım 2020 15:58
    57 3
    "Madem ek ders ücreti alacaklar o zaman 30 saat ders yapsınlar" mantığından kurtulamadık bir türlü. Tabii öğretmen olduğunu iddia ederek fedakarlıkı çağrıları yapan arkadaşların, fedakarlığın neden hep çalışana düştüğünü de yanıtlamaları beklenir onu da ekleyeyim.
    En baştansıra dışı bir dönemden geçtiğimizi bakanlık kabul etmeliydi. Bu durumda 20 saat, 30 saat hesabı yapmak işin en son kısmıdır. Çalışanların ve öğrencilerin en verimli şekilde süreci geçirebileceği bir planlama yapılmadı. Eylül'de öğretmenler okula çağrıldı ücret verilmedi, ders yapıldı ders saatinden sayılır sayılmaz hesaplarına girildi velhasılı eğitim değil de verilecek paranın merkeze konduğu bir seyre tanık olundu.
    13 Mart'ta okullar kapanınca bu kadar gündeme gelmemişti öğretmenlerin alacağı para, öyle olunca da insanlar işlerine odaklandılar ve bir çok farklı yolla öğrencilerine ulaştılar. Zoom,Skype,Google Class gibi programları bakanlık mı önerdi öğretmenlere yoksa tam tersi mi oldu hatırlayın.
    Aylardır devam eden süreçte sağlam bir bilişim alt yapısı tesis edilemediği gibi her geçen gün yenisi gelen yazılarla hem kafalar karıştı hem de motivasyon düştü. Oysa ki sürece bağışıklığımız arttıkça bugün konuşuyor olduğumuz çoğu şeyi çoktan halletmiş olmamız gerekmez miydi? Haftada kaç saat ders ve ek ders nasıl yazılacak sorusunun cevabı her ay başka şekilde hep gündeme geldi.
    Personel ödemelerini canlı yayında dahi gündeme getiren bakanımız, nasılsa herkesin bilgisayarı,interneti vardır denilerek eğitim öğretimin idare edildiğini dillendirmeyi uygun görmedi. Bugün bilgisayarımız bozulsa ders ücretimizden olacağız, şaka gibi.
    İşin özveri kısmına hiç girmeyeceğim, evladını yitiren meslektaşlarımız dahi oldu canlı ders esnasında o yüzden kimse öğretmenlere akıl,vicdan dersi vermeye kalkmasın, yatarak para kovalıyormuşuz imasında bulunmasın.
    En son gelen yazıda ise hem 6 saat derse kapı aralanıp hem de hafta içi 3 gün 14:30'dan öncesine ders atamayı olanaksız kılan EBA'ya yönlendirildi öğretmenlerimiz.Buna bir de 13:00 ve 16:00 saatleri arasına ders koymayın önerisi eklendi. Bu öneriyi baz alan bir öğretmenimiz, üç gün boyunca 16:30'dan önce derse başlayamıyor ama o zaman da o gün için 6 ders yapması olanaksız oluyor, ders yapma ücret de alma gibi sanki değil mi?
    Tüm dünyada yaşamı alt üst etmiş böyle bir salgın söz konusu iken konunun çalışanların alacağı paranın karşılığını ders saati üzerinden denk getirme çabası, ticari alacak verecek mantalitesi bizi bir yere götürmez. Kafası rahat öğretmen ve öğrenci ile her şeyi hallederiz. İnanın ki bakanlık "Kimse parayı kafasına takmasın, önemli olan sizlerin verimi ve çocukların başarısı" dese tıpkı mart ayında nisan ayında olduğu gibi herkes elinden geleni yapar.

  • filizer80
    22 Kasım 2020 15:41
    4 1
    İdarecilerimiz hem 30 saat canlı ders yakacaksınız hem de 6 saat 1 gün okula geleceksiniz diyorlar.Yukarıdaki yazıdan nasıl 36 saat çıkardılar.?
  • filizer80
    22 Kasım 2020 15:38
    2 1
    Bizim müdür 1 gün okula geleceksiniz, canlı derside 30 saat şeklinde yapacaksınız, diyor.O zaman 36 saat çalışmış olmuyor muyuz? Ben anlamadım.
  • Karakedi
    22 Kasım 2020 15:12
    2 1
    Bugun pazarda 7 den 70e herkes ic ice.dugun salonundan davul sesleri.lokantaci cafeci ogretmen ogrenci gunah kecisi.herkes kendi aleminde gerisi.
  • 3005eko
    22 Kasım 2020 14:43
    14 0
    Bugün itibariyle meb içinde kendi özerkliğimi ilan ediyorum. Ne eba ne zoom tanımıyorum. Teamlink ten günde 3 saat canlı ders yapacağım. Alayına gider.
  • mujganinci
    22 Kasım 2020 11:18
    5 0
    zoom -schedule-Recurring meeting-personel meeting-belirleyeceğiniz şifre ile birlikte size verilen linki dosyanıza kaydedin. bu şekilde zoom üzerinden eba da harici ders oluşturunuz . sabit ID ve şifre ile saat farkı oluşmadan kendinize ders atayabilirsiniz. ve bir o kadar da işiniz kolaylaşmış olur.
  • hsyn50
    22 Kasım 2020 10:15
    1 0
    Zoomdan ders atayıp da, EBA'da ders saati yanlış çıkan arkadaşların yapması gereken bilgisayarın saat dilimini ve saatini Türkiye'ye göre ayarlamaktır.
  • jsmn1
    22 Kasım 2020 10:11
    30 1
    Ben bu programı alta koydum üste koydum olmadı..bunu yazıp bize gönderenin kesinlikle öğretmen düşmenı olduğuna inanıyorum..bu çizelgeye göre çocuğumu kime ne zaman bırakacagım ne zaman ders anlatacagım katmakarısık..ne güzel harici ders atayıp zoom altyapısıyla kesinti olmadan anlatıyorduk..hangi bakıcı birgün sabah bir gün akşam 8 e kadar bakar? Bu çizelgeyi yapmayıp direk zoomdan sabit ıdle sabhtan öğleye kadar yapıp bitiriyorum sanki eba tv izleyen var..izlemek isteyende gitsin öğleden sonra izlesin bu nedir yahu dünyanın neresinde öğretmen bu kadar zora sokuluyor..
  • seyfi ünaldı
    22 Kasım 2020 09:38
    16 0
    Sabah diliminde 14.20, öğleden sonra diliminde 20.20'ye kadar ders atamasına izin veriyor sistem. Teoride bu mümkün ancak aralıksız 5-6 saat canlı ders küçük sınıflarda hem öğrenci hem de öğretmen için akıllara zarar.
  • furkan2743
    22 Kasım 2020 09:22
    2 0
    Günaydın arkadaşlar, ptesi için eba ya ders atadım, ama zorunluluktan dolayı sabah yapmam gerekiyor, eşim de sınıf öğretmeni,ilkokula giden cocuk ta var,ama bilgisayar bir tane,ayrıca sabah zooma ders atasam ordan işlesem olur mu?
  • sedatcigdem
    22 Kasım 2020 03:15
    2 1
    Bu çalışma saatlerini yeni gördüm. Tüm planlarım alt üst oldu. 30 saati doldurmak için cumartesi günü bile çalışmak gerekiyor. Yanılıyor muyum , öğretmenlerin hafta sonu çalıştırılması yasak değil mi? Çocukların günde 2,5 - 3 saat tutulması da cabası. Ayrıca , zoom üzerinden canlı ders oluştururken saat sorunu yaşadım. zoom da 16.30 , eba da 14.30 yazıyor. Yardımcı olabilirseniz sevinirim .
  • bulbul01
    22 Kasım 2020 01:56
    0 0
    Orta Ogretim Genel Mudurlugunun bu yazisi ilkokullari bagliyor mu acaba?
  • yardımcım
    22 Kasım 2020 01:06
    3 0
    EBA gitmiş zaten.
  • gunes2001
    22 Kasım 2020 00:29
    8 1
    1. sınıfımı yüzyüze eğitimde olduğu iki gruba ayırıp, her iki gruba günde üçer saatten toplam altı saat ders vereceğim. Çünkü 1.sınıf öğrencisini 6 saat ekran karşısında tutmak - mümkün olabilme ihtimali olsa da- verilen dersin verimliliğini sıfıra düşürecektir. Tüm öğrencilere 6 saat vermektense sınıfı iki gruba ayırıp 3 saat vermenin dersin verimliliğini artıracağını düşünüyorum. Böylece çocuklar da aşırı derecede yorumlamış olacaklardır. Sonraki günde derse isteyerek katılabikeini
  • mstfzkn2000
    22 Kasım 2020 00:26
    2 2
    Benim anladığım kadarıyla çizelgeye göre ders ataması yaparsak haftada 6 gün 3 er saat oluyor. Toplamda 18 saat maaş karşılığı. İdareden bununla ilgili bir açıklama yok Pazartesi 1. sınıflar saat 10 da okulda olacağız
  • kafkasian
    21 Kasım 2020 23:42
    1 1
    Arkadaşlar şimdi biz önceki gibi zoom programından canlı ders atayalım mı?Yoksa sadece EBA mı kullanacağız?
  • yavuzeroll
    21 Kasım 2020 23:24
    2 1
    saat dılımı helsınkı yazıyor istanbul secimi yapıyorum 14,30 kaydedıyorum kayıttan sonra 13,30 yazıyor zoom da bulamadım care
  • dürüst
    21 Kasım 2020 23:24
    28 1
    1-4 sınıflar sabah olsun. yoksa çok sorun olacak, bir gün sabah bir gün öğleden sonra, saat 13- 16 arası ders koyma, akşam yemeğinde canlı ders yap yapabilirsen. nasıl bir düşünceyle yapılmış bu çizelge? yapanın psikolojik durumu baya bozuk galiba.
    öğrenci disiplini kaybedecek, çalışan veliler ne yapacaklarını şaşıracaklar. zaten bu çizelgeyi yapanda şaşırmış. her zaman olduğu gibi. yakında kafayı bozmayan öğretmen kalmayacak gibi. meb de işini düzgün yapanlar bir öğretmenler zaten, gerisi angarya.
  • delininbiri
    21 Kasım 2020 23:23
    9 0
    yoğunluk olmaması için mi, yoksa bıktırmak için mi yapılmış bu çizelge.
  • meral73
    21 Kasım 2020 23:16
    1 1
    Erkanerbas ogretmenim cokk tesekkur ederim.Aynen oyle yaptim canli ders tanımlandı
  • dürüst
    21 Kasım 2020 23:08
    36 1
    bu zik zak ın anlamını çözen var mı? ya sabaha koy ya öğleden sonraya. MEB in kendi disiplinsizliği yazının gönderme zamanı ve içeriğine de yansımış. öğrenciler bir öyle bir böyleler ile disiplinsizliğe alıştırılıyor. bu yazıyı ve şemayı yapanın eğitimci olduğunu düşünmüyorum. okul bitirmişse bile , olmamış. 13- 18 ders yapma diyor, eba tv zaman akışı belli değil. bakanlıkta eğitimi önemseyen tek bir kişi bile yok. kopyala yapıştır. hepsi bir birinin aynı. eba, bakanlık hiç bir müdürlük hazır değil ve bir çabada yok. her şey öğretmenlere yükleniyor. ya biz yazı gönderdik, ne yaparsanız yapın işte deniyor. bir de gönderdikleri yazı açık anlaşılır olsa bari. yoruma açık bulmaca.
    sendikalar zaten yok, yok oğlu yok. bu ülkede eğitim adına yapılan bir akıllıca iş yok. sorunları yazmaya kalksan ne zaman var ne mecal. Allah sonumuzu hayırlı etsin.
  • yavuzeroll
    21 Kasım 2020 23:02
    3 1
    Dersın Yapılacagı Unıte Ve Konuyu Secmelısınız Sectık Hala Secmelısın Error
  • erkanerbas
    21 Kasım 2020 23:02
    3 0
    Ünite konu seçin uyarısı alanlar : Ders saatini en alttan bir tane seçin öğrencileri listeleyin uyarı vermeyecek. Sonra saati tekrar istediğiniz dilime getirin öğrencileri listeleyip kaydedin.
  • meral73
    21 Kasım 2020 23:01
    2 0
    Ders tanimlayamiyorum.Konuyu ve uniteyi secin diyo sinif listesini aktif yapmıyor
  • Atacan Kuş
    21 Kasım 2020 23:00
    0 0
    Türkçe Dersinde ünite Ve Konu Seçin Hatası Veriyor
  • Atacan Kuş
    21 Kasım 2020 22:57
    0 1
    Türkçe yi oluşturabiliyormusunuz harici
  • piri-reis
    21 Kasım 2020 22:54
    0 0
    harici canlı ders oluşturulabiliyor.
  • Atacan Kuş
    21 Kasım 2020 22:49
    0 0
    üniteyi seçiyom konu çıkmıyor üniteyi konuyu seçin diyor eba. türkçe de yapıyor
  • irish
    21 Kasım 2020 22:41
    1 2
    Her yazıda hemen hemen aynı şeyler yazıyordu.
    Yani sene başında da eba tv ve eba portaldan yaralanabilirsiniz yazıyordu.
    Burda yine itirazlar oldu.
    Ancak her seferinde 30 saati tamamlayacak şekilde program yaptık.
    Yine aynı şey söz konusu. Tartışılacak bir şey yok.
  • Atacan Kuş
    21 Kasım 2020 22:37
    0 0
    üniteyi seçiyom konu çıkmıyor üniteyi konuyu seçin diyor eba
  • kervan24
    21 Kasım 2020 22:13
    1 0
    yavuzeroll hocam üniteyi seçiyom konu çıkmıyor üniteyi konuyu seçin diyor eba
  • gülizer
    21 Kasım 2020 22:07
    3 1
    Canlı ders saatlerinde çocuğunu bakıcıya verecek kişi ne yapacak.bir gün öğle,diğer gün sabah 3.gün öğle .....Hangi bakıcı bunu kabul eder.Herkesin kendine göre bir planı var.İnşallah bir düzenleme getirirler
  • htaylan
    21 Kasım 2020 22:05
    13 1
    Meb. pandemi süreci ile esnek çalışma sürecini başlatmıştır!
    13 ile 16 saatlerine ders koymayın! Çocuklar cumaya gitsinler, cuma namazı saatine denk getirmeyin! ''Kahvaltısız ders olmaz.'' dememişler ama! Kahvaltı saatine de ders konmamalı... Bak ayarla 30 saat ''online'' ve ille de eba'dan olsun takip edelim durumu...
  • yavuzeroll
    21 Kasım 2020 22:04
    1 0
    Canlı Dersın Unıte Ve Konuyu Secın
  • kervan24
    21 Kasım 2020 22:02
    0 0
    ebadan an itibarıyla canlı ders oluşturamıyorum acaba cuma günü mü oluşturmam gerekiyordu
  • cihangir4010
    21 Kasım 2020 21:57
    15 1
    Eba, HEBA oldu.
  • dlvt62
    21 Kasım 2020 21:55
    9 0
    fedakarlık yapmak isteyenler(maaşıyla)yapabilirler. Verirsin dilekçeyi bütün aylğını bağışlarsınız.buradaki ders saatleri neden öğretmenin yetkisne bırakılmamış.Siz öncelikle öğrencilerin ihtiyacı olan internet. tablet gibi ihtiyaçlarını temin edin .Gerisini bize bırakın
  • yavuzeroll
    21 Kasım 2020 21:48
    2 0
    eba su an için ders olusturmuyor
  • yavuzeroll
    21 Kasım 2020 21:46
    2 0
    Eba Nakavt
  • furkan2743
    21 Kasım 2020 21:37
    2 0
    eba ya giremedim :(
  • stone0707
    21 Kasım 2020 21:36
    21 1
    Sendikalarımiz covid 19asisi bulmaya çalışıyor sanırım.bu kadar sessiz olamazlar yoksa
  • rızarıza
    21 Kasım 2020 21:33
    0 0
    arkadaşlar ben birşey soracağım. maalesef derslerimi harici canlı ders olarak atadıktan sonra direk canlı ders atanması gerektiğini gördüm. beni yönlendirebilir mis niz. ne yapmalıyım.
  • muhibbanı-suf
    21 Kasım 2020 21:26
    7 2
    ÖNERİ
    Canlı derslerinizi eba üzerinden oluştabilisiniz(idarenin görebilmesi açısından) fakat sabit meeting ID ve şifresi ile sadece zoom üzerinden ders verebiliriz.
    Böylece haftanın 3 günü bize dikte edilen 14:30 kısmını aşarak o günleri sabah saatine alabiliriz.Ailelere sadece zoom üzerinden vereceğimiz ders saatlerini sunabiliriz.
    Daha sağlıklı ders saatleri olacağı gibi verimlilik de artacaktır.
  • zafer48
    21 Kasım 2020 21:17
    2 0
    İngilizce ve Din Kültürü dahil 5 gün 6 saatten 30 saat girdim.
  • cihangir4010
    21 Kasım 2020 21:17
    2 0
    30 saat canlı dersin 19 saati mihver ders. Resim-müzik-beden-serbest etkinlik saatlerinde eba izletsek olmaz mı ?
  • eylem28
    21 Kasım 2020 21:16
    5 0
    Haftalik 30 saatlik ders saati değil ki mesele....Biz bu dersleri zaten yapiyoruz...Bu derslerin farkli platformlardan yapilabilecegi belirtilmisken EBA canli ders yoluyla günlük 6 ders yapacaksiniz,demenin anlamı nedir?13 ve 16 saatleri arasi disari cikma saati,sonra EBA tv ders saati....Bütün bunlari hesap edince 20.20 ye kadar uzayabilen dersler...
UYARI: Yayınlanan haberler, Egitimhane.Com'un görüşlerini yansıtmaz. Yazılan yorumlar, onaylanmış olsalar bile yazanın sorumluluğundadır.

Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK