Konu: Ek Ders Ücretleri Hakkında Soru Cevap  (Okunma sayısı 691414 defa)

halil_41

  • Bilge Üye
  • *****
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • İleti: 2.581
  • Teşekkür 2430
    • Çevrimiçi
  • # 06 Haz 2020 01:48:17
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Başkan hocam teknik hususları yakalamış hocam. Öğretim yılı yönetmelik tanımlarına göre ders zili çalınan tarih ile başlar. Eylül seminerleri bundan önce olduğu için dahil olmaz. Bu sebeple ki muhtemelen Bakan imzalı yazı yayımlanıp 2 haftalık daha ücretten yararlandırılacağı bildirilecektir.


4-Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin "Tanımlar" başlıklı 4. maddesi 1. fıkrası (f) bendindeki; "(1) BuYönetmelikte geçen; f) Ders yılı: Derslerin başladığı tarihten kesildiği tarihe kadar geçen süreyi ifade eder." hükümleriyle ders yılının tanımı yapılmıştır.


Öğretmenlerinin Ders Ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Kararın "Tanımlar" başlıklı 4. maddesi 1. fıkrası (ı) bendindeki; "(1) Bu Kararda geçen; ı) Öğretim yılı: Ders yılının başladığı tarihten ertesi ders yılının başladığı tarihe kadar geçen süreyi ifade eder." hükümleriyle,


Seminer yazısında öğretim yılından bahsediliyor.
Ders yılı ile öğretim yılı aynı şey olabilir mi?
Aynıysa neden 2 farklı tanım yapılmış?

Başkan600

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • Sosyal Bilgiler
  • İleti: 1.756
  • Teşekkür 1429
    • Çevrimdışı
  • # 06 Haz 2020 01:58:31
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Sene başı (eylül)seminerleri o yılla ilgili kararların alındığı seminer değil mi?
Sene sonu(haziran) ise o yılın değerlendirilmesinin yapıldığı seminer değil mi?
İkisi de aynı eğitim öğretim yılına ait işleri kapsar.


1-Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici Ve Öğretmenlerinin Ders Ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Kararın "Tanımlar" başlıklı 4. maddesi 1. fıkrası (ı) bendindeki; "(1) Bu Kararda geçen; ı) Öğretim yılı: Ders yılının başladığı tarihten ertesi ders yılının başladığı tarihe kadar geçen süreyi ifade eder." hükümleriyle,


Sizin bahsettiğiniz tanım ders yılına ait.
Yazı ders yılından değil öğretim yılından bahsediliyor.

Yahu bakın tanımlara öğretim yılı nedir ne zaman başlar. Bakanlık genelgesi ne de bakın. Öğretim yılı ve ders yılı başlaması aynıdır. Okullar açılınca başlar ama ders yılı okullar kapanınca biter öğretim yılı bitmez. Eylül de okul açılana kadar devam eder öğretim yılı. Yani eylüldeki semineri de kapsar.

muratxx1988

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • İleti: 908
  • Teşekkür 424
    • Çevrimdışı
  • # 06 Haz 2020 02:05:11
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]

4-Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin "Tanımlar" başlıklı 4. maddesi 1. fıkrası (f) bendindeki; "(1) BuYönetmelikte geçen; f) Ders yılı: Derslerin başladığı tarihten kesildiği tarihe kadar geçen süreyi ifade eder." hükümleriyle ders yılının tanımı yapılmıştır.


Öğretmenlerinin Ders Ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Kararın "Tanımlar" başlıklı 4. maddesi 1. fıkrası (ı) bendindeki; "(1) Bu Kararda geçen; ı) Öğretim yılı: Ders yılının başladığı tarihten ertesi ders yılının başladığı tarihe kadar geçen süreyi ifade eder." hükümleriyle,


Seminer yazısında öğretim yılından bahsediliyor.
Ders yılı ile öğretim yılı aynı şey olabilir mi?
Aynıysa neden 2 farklı tanım yapılmış?
Öğretim yılının başında ve sonunda 2 hafta olarak 15 er saat üzerinden vurgu yapılmış. O zaman sizin dediğinize göre yeni seminer sistemi ile öğretim yılının başında Kasım ve Nisan Seminerlerini aldık. Sonunda da Haziran ve Eylülde ki 1 er haftalık Ücretler kalıyor. O halde Haziranda 15 saat, Eylülde de 15 saat ücretten faydalandırılacaklardır. Çıkış noktamız öğretim yılının başında ifadesi olması gerekiyor.

black-eagle

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • İleti: 213
  • Teşekkür 150
    • Çevrimdışı
  • # 06 Haz 2020 10:42:34
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Arkadaşlar bir şey sormak istiyorum. Ilkokullarsa bu çocuk kulübü ücretleri çocukların okula gitmediği zamanlara ait olan ödemeler iade edilecek mi? Böyle bir yazı var mı? Biz oğlanın okuluna dönemlik ödemiştik. Ama okul 13 martta kapandı. Geri kalan ayların ücretleri iade edilmedi. Biz peşin verdik ama çoğu öğrenciler aylık ödemiş.

Resmi yazı görmedim kulüplerle ilgili. Egzersiz ve kurslar mart sonunda yayınlanan resmi yazıyla iptal edildiği için nisandan itibaren ücretlerin iade edilmesi gerekir bence. 2018 yılında ben de görev aldım. Ücretleri ay sonunda ödeniyordu bize. Fiilen yapılmayan haftalar kesiliyordu.

black-eagle

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • İleti: 213
  • Teşekkür 150
    • Çevrimdışı
  • # 06 Haz 2020 10:55:30
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Arkadaşlar bir şey sormak istiyorum. Ilkokullarsa bu çocuk kulübü ücretleri çocukların okula gitmediği zamanlara ait olan ödemeler iade edilecek mi? Böyle bir yazı var mı? Biz oğlanın okuluna dönemlik ödemiştik. Ama okul 13 martta kapandı. Geri kalan ayların ücretleri iade edilmedi. Biz peşin verdik ama çoğu öğrenciler aylık ödemiş.

Yönetmelikte aylık ödenir diye bir ibare var. 1 Nisan gününden sonrasını geri isteyin okul idaresinden.

ozelogretmen_34

  • Aktif Üye
  • **
  • İleti: 73
  • Teşekkür 17
    • Çevrimiçi
  • # 06 Haz 2020 16:44:50
Arkadaslae hamileligin 24.haftasinda olan hocalarimiz bildiginiz gibi idari izinliler.Semlner doneminde bu hocalarimiza ek ders odemei yapacakmiyiz?Tskler

sınıff58

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • İleti: 178
  • Teşekkür 45
    • Çevrimdışı
  • # 06 Haz 2020 16:49:41
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Geçmez. Bu öğretim yılı 9 eylül 2019da başladı ve 7 eylül 2020 de sona erecek. 9 eylül 2019 öncesi yani geçen sene eylülde yapılan mesleki çalışmalar bu öğretim yılına dahil değildir. Bu sene öğretmenler sadece 2 hafta ücret aldılar.
  bu seminer zamanında 1 hafta ve 29 39 haziran için ödenir bence.yalniz 2020 eylül ayındaki seminer zamanı da 2019 2020 içerisinde sayılacağı için o zman odanız ödenmez konusu daha çok gund3m olabilir eylül ayında özetleyebilir bu seferde

antalyalicavit

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • Müdür Yetkili
  • İleti: 916
  • Teşekkür 572
    • Çevrimdışı
  • # 06 Haz 2020 16:59:07
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Arkadaslae hamileligin 24.haftasinda olan hocalarimiz bildiginiz gibi idari izinliler.Semlner doneminde bu hocalarimiza ek ders odemei yapacakmiyiz?Tskler
Doğum iznine ayrilmayanlara ek ders ödemesi yapılacak hocam

ozelogretmen_34

  • Aktif Üye
  • **
  • İleti: 73
  • Teşekkür 17
    • Çevrimiçi
  • # 06 Haz 2020 17:11:48
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Doğum iznine ayrilmayanlara ek ders ödemesi yapılacak hocam
Tsk ederim hocam

esneyenesek

  • B Grubu
  • İleti: 43
  • Teşekkür 37
    • Çevrimdışı
  • # 07 Haz 2020 23:31:47
Diyarbakır Çınar ekdersler hala yatmadı. Ne bir açıklama ne başka birşey.

t._yildirim

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • İleti: 728
  • Teşekkür 1629
    • Çevrimiçi
  • # 08 Haz 2020 00:02:34
Sivas bugün yattı

mefa

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • İleti: 802
  • Teşekkür 8755
    • Çevrimdışı
  • # 08 Haz 2020 00:38:04
Meram 4 haziranda yattı.

uralethem

  • Aktif Üye
  • **
  • İleti: 45
  • Teşekkür 11
    • Çevrimdışı
  • # 08 Haz 2020 10:57:12
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Ek Derslere İlişkin Kararın 6. maddesinin 3. fıkrasında

(3) (Değişik :29/11/2019/30963 RG) Öğretmenlere, ilgili mevzuatına göre yaptıkları meslekle ilgili çalışma sürelerinde bir öğretim yılında dört haftayı geçmemek üzere ve fiilen görev yapmaları kaydıyla haftada 15 saat ek ders ücreti ödenir denilmektedir.

Son 2 gün belirtilen maddede bahsi geçen "öğretim yılında 4 haftalık süreyi" geçtiği için ödenmez hocam.
2019-2020 Öğretim yılı 09/09/2019 tarihinde başladı. Yani öğretmenler şuana kadar 2 hafta seminer ücreti aldılar. Bilginize

useoff

  • Uzman Üye
  • *****
  • İleti: 1.523
  • Teşekkür 3614
    • Çevrimdışı
  • # 08 Haz 2020 11:08:32
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
2019-2020 Öğretim yılı 09/09/2019 tarihinde başladı. Yani öğretmenler şuana kadar 2 hafta seminer ücreti aldılar. Bilginize
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.] hocam öğretmenler 02/09/2019 tarihinde başladılar ve 1 hafta da o zaman aldılar. seminer ücreti, yani toplam 3 hafta şimdiye kadar.

ferayserhan

  • Uzman Üye
  • *****
  • İleti: 2.594
  • Teşekkür 6982
    • Çevrimdışı
  • # 08 Haz 2020 11:16:08
Sınıf öğretmenleri bu ay ne kadar ek ders ücreti alacak acaba?

 

Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK