Konu: Ev Almak İsteyenlere Önerileriniz Nelerdir?  (Okunma sayısı 517467 defa)

cmustafaengin

  • Bilge Üye
  • *****
  • Birleştirilmiş Sınıf
  • İleti: 1.567
  • Teşekkür 1241
    • Çevrimdışı
  • # 30 Haz 2020 23:31:00
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
hocam bu insanlar hangi dinden?
:) İslamiyet olduğunu iddia ediyorlar. Kooperatif yasası böyle sonuçta diyorlar :( Hocam 11 yıldır ödüyorum. Şöyle düşün , gururuna yedirip yedirmemeyi attım kenara da 11 yıldır neler çektim! Eşimin doğumunu taksit ödemekten fakültede yaptırdım pıhtı attı akciğerine vs. Yani buna hakkım helal bile desem helal olmaz :(

halil_41

  • Bilge Üye
  • *****
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • İleti: 2.618
  • Teşekkür 2475
    • Çevrimdışı
  • # 30 Haz 2020 23:49:36
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Ederinden fazla demeyelim hocam sonuçta ticaret. Yani alıp satmada bunlar hep oluyor.
Ama yine de o yüzden %51 tatmin oldum diyorum ya hocam. Ama bunu banka değilde şahıs yapsa içimde gram tereddüt kalmaz. Atıyorum benim 300 bine beğendiğim evi siz alsanız, sadece 400 bin hocam. 120 aya böleyim, aylık öde desen bir sıkıntı yok. Sonuçta yıldan yıla paran değersizleşiyor?

Şahıs yapsada yinede vadeden dolayı verilen fazla para faiz ödemektir.
Yıldan yıla para değersizleşiyorsa parayı faize koyup değerini korumaya çalışmak bu mantıklı caiz olabilir.
Ben böyle düşünüyorum.
Sonuçta insanların amacı paradan para kazanmak değil parasının değerini korumak.
Bu konuda ortak yol zor bulunur 🖐

efoo

  • Bilge Üye
  • *****
  • Müdür Yetkili
  • İleti: 5.167
  • Teşekkür 82863
    • Çevrimdışı
  • # 30 Haz 2020 23:50:59
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
:) İslamiyet olduğunu iddia ediyorlar. Kooperatif yasası böyle sonuçta diyorlar :( Hocam 11 yıldır ödüyorum. Şöyle düşün , gururuna yedirip yedirmemeyi attım kenara da 11 yıldır neler çektim! Eşimin doğumunu taksit ödemekten fakültede yaptırdım pıhtı attı akciğerine vs. Yani buna hakkım helal bile desem helal olmaz :(
Allah yardımcınız olsun hocam. Adamı bu insanlar yaşlandırır

rifaterenler

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • İleti: 124
  • Teşekkür 144
    • Çevrimdışı
  • # 01 Tem 2020 00:04:46
Ülkede ekonomi çok çokk iyi olsa enflasyon 0'a yakın olsa kimse faize bulaşmaz bankayı tefeciyi zengin etmez zaten.Biriktirir 5-10 yıl,bilir ki evin fiyatı hep aynı,bekler para denkleşince alır evini...Ben de meraklı değilim 100 bin çekip 170 bin ödemeye.E kimsenin kimseye verecek yastık altı parası da yok,millet zor geçiniyor.Zaten borç verecek olan da euro dolar veya altın veriyor.TL borç kimse vermez.Bu durumda,bankadan başka çare kalıyor mu?

Unexpected

  • Üye
  • *
  • İleti: 681
  • Teşekkür 748
    • Çevrimdışı
  • # 01 Tem 2020 00:10:45
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Ülkede ekonomi çok çokk iyi olsa enflasyon 0'a yakın olsa kimse faize bulaşmaz bankayı tefeciyi zengin etmez zaten.Biriktirir 5-10 yıl,bilir ki evin fiyatı hep aynı,bekler para denkleşince alır evini...Ben de meraklı değilim 100 bin çekip 170 bin ödemeye.E kimsenin kimseye verecek yastık altı parası da yok,millet zor geçiniyor.Zaten borç verecek olan da euro dolar veya altın veriyor.TL borç kimse vermez.Bu durumda,bankadan başka çare kalıyor mu?
haklisiniz.

42muhammed

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • İleti: 128
  • Teşekkür 102
    • Çevrimdışı
  • # 01 Tem 2020 11:44:21
Bence katılımda olsa emin evimde olsa normal faizde olsa mantık aynı gibi geliyor. Dini konularda çok bilgili olduğumu düşünmüyorum fetva veremem ben bu konularda hep soyle düşünürüm bu günaha bulastik Allah affetsin. Yok gunah değil diye iddia etmek daha tehlikeli gibi sanki

müdüryetkisiz

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • Birleştirilmiş Sınıf
  • İleti: 829
  • Teşekkür 1256
    • Çevrimdışı
  • # 01 Tem 2020 12:03:05
Reel faizle , faizi karştırmayın.şuan bankaya yatırdığınız paranızın -3 reel faizle işlediğini biliyormusunuz.
Ha bankadan şimdi faizle almışsın,ha bu sahtekar din tüccarı hüllecilerden almışsın.yok evi alıyomuşta sana satıyormuş.çocukmu kandırıyorlar yoksa allahımı kandıracaklar akılları sıra....

6mayıs

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • İleti: 138
  • Teşekkür 745
    • Çevrimdışı
  • # 01 Tem 2020 12:15:16
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Ülkede ekonomi çok çokk iyi olsa enflasyon 0'a yakın olsa kimse faize bulaşmaz bankayı tefeciyi zengin etmez zaten.Biriktirir 5-10 yıl,bilir ki evin fiyatı hep aynı,bekler para denkleşince alır evini...Ben de meraklı değilim 100 bin çekip 170 bin ödemeye.E kimsenin kimseye verecek yastık altı parası da yok,millet zor geçiniyor.Zaten borç verecek olan da euro dolar veya altın veriyor.TL borç kimse vermez.Bu durumda,bankadan başka çare kalıyor mu?
Enflasyon  sıfıra yakın  olsa  para  biriktirilmez öğretmenim hemen  ev  alınır. sizin  mantığınızla  10 yıl  biriktirdiniz 10 yıl da kira  ödediniz. Birinde ev sizin birinde değil. Kimse  Türkiye ' de açıklanan enflasyon oranına inanmadığı için önünü  göremiyor. Bu  nedenle  saçma  sapan hareketler oluyor.

php_korsan

  • Uzman Üye
  • *****
  • İleti: 6.956
  • Teşekkür 6455
    • Çevrimdışı
  • # 01 Tem 2020 13:01:19
Evi aldığımda kiradan kurtuldum.7 sene ödedim.7 sene kirada otursaydım. 78 bin lira kira verecektim.

taylantaylan

  • Uzman Üye
  • *****
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • İleti: 1.686
  • Teşekkür 14367
    • Çevrimdışı
  • # 01 Tem 2020 13:14:24
içinde oturacaksanız ev alın. kira ödemek parayı sokağa atmak demek. banka borcu zor da olsa ödeniyor her yıl ev sahibi arayıp zam konuştuğunda insanın içinden ağlamak geliyor. bu nedenle ev alın ama hesabınızı iyi yapın çünkü ilk birkaç yıl taksit öderken insan zorlanıyor. çocuklar büyüyüp masrafları artmadan almak çok mantıklı.

aayygg

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • İleti: 83
  • Teşekkür 58
    • Çevrimdışı
  • # 01 Tem 2020 13:39:41
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Sanırım burda kul un imtihanı devreye giriyor.sonuçta dinimiz bize ev sahibi olmadan ahirete göç etme demiyor.faize bulaşma diyor.Allah cümlemizi affetsin.
bu cümlemizi çok beğendim...
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Sanırım burda kul un imtihanı devreye giriyor.sonuçta dinimiz bize ev sahibi olmadan ahirete göç etme demiyor.faize bulaşma diyor.Allah cümlemizi affetsin.
bu cümlemizi çok beğendim...

dinimiz bize ev sahibi olmadan ahirete göç etme demiyor.faize bulaşma diyor

cmustafaengin

  • Bilge Üye
  • *****
  • Birleştirilmiş Sınıf
  • İleti: 1.567
  • Teşekkür 1241
    • Çevrimdışı
  • # 01 Tem 2020 18:19:39
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Şahıs yapsada yinede vadeden dolayı verilen fazla para faiz ödemektir.
Yıldan yıla para değersizleşiyorsa parayı faize koyup değerini korumaya çalışmak bu mantıklı caiz olabilir.
Ben böyle düşünüyorum.
Sonuçta insanların amacı paradan para kazanmak değil parasının değerini korumak.
Bu konuda ortak yol zor bulunur 🖐
Hocam bu mantığa göre vadeli her şeye faiz demiş olursunuz. Bu mantıkla emekli olunca maaşınız da faiz olmuş oluyor?

Kişi malını vadeli satabilir bunda bir sıkıntı yok.Başta peşin şu vadeli şu derse biraz farklı olabilir ama bu araba 40 bin lira, vadeli verirsem benim de durumum malum 45 bin lira dese bir sıkıntı yok bence. Bu paranın 10 yıla bölündüğünü düşünürsek...

Misal bana 300.000 TL verseniz 10 sene sonra 300.000 TL al diye versem hakkınızı helal etmezsiniz. Para pul oldu diye.

cmustafaengin

  • Bilge Üye
  • *****
  • Birleştirilmiş Sınıf
  • İleti: 1.567
  • Teşekkür 1241
    • Çevrimdışı
  • # 01 Tem 2020 18:20:10
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Allah yardımcınız olsun hocam. Adamı bu insanlar yaşlandırır
Çok teşekkürler hocam aynen de öyle oldu maalesef.

toprakana

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • İleti: 33
  • Teşekkür 71
    • Çevrimdışı
  • # 01 Tem 2020 21:42:27
 Katılım bankaları da dahil ,bankaya bulaşmadan eminevim vs olmadan  ev sahibi olunamayacağı düşüncesi başlı başına yanlış bir düşüncedir bence , insan, ozellikle çalışan eşler sadece birikim yaparak rahatlıkla ev sahibi olabilir bu düşünceyi bizim kafamıza yerleştirerek başladılar işe bankalar başarılı da oldular , iki sene sonra olur ötesi var mı ?

Unexpected

  • Üye
  • *
  • İleti: 681
  • Teşekkür 748
    • Çevrimdışı
  • # 01 Tem 2020 22:31:28
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Katılım bankaları da dahil ,bankaya bulaşmadan eminevim vs olmadan  ev sahibi olunamayacağı düşüncesi başlı başına yanlış bir düşüncedir bence , insan, ozellikle çalışan eşler sadece birikim yaparak rahatlıkla ev sahibi olabilir bu düşünceyi bizim kafamıza yerleştirerek başladılar işe bankalar başarılı da oldular , iki sene sonra olur ötesi var mı ?
300 binlik ev alinsa ve kari koca ogretmen olsa ki mesela benim esim asgari ucretli ve esi calismayan da var. 6 sene para biriktrmesi lazim. Bu arada faiz de haram oldgu icin ya parayi yastik altnda tutacak ya da altin dolar alacak.
Yastik alti olunca par a pul olur. Altin dolar alsa onun da artacaginin garantisi yok. Ki dolar gevur parasi. Altin piyasasi da gevurlarin elinde.
Ayrica 6 sene sonra 300 binlik ev olacak 600 bin.
Uzun.lafin kisasi alakasiz bir ilcede degilseniz, miras da yoksa faiz olmadan ev almak zor sayin hocam.

 

Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK