Bu süreçte tüm öğrenciler için mutlaka bir kazaç vardır.
Tecrübe
Neler yapması gerektiğini
Neler yapmamak gerektiğini
Hedefteki okul
Hedefe yakın okul
Gidebileceği son okul
Cep telefonu basta olmak üzere aşırı teknolojinin zararını
Az ama verimli çalışmanın yararını
Bütün emeklerin; sınavda stres yönetimi yetersizliğinin acizliğine uğrayabileceğini
İyi çalışmanın ileriye dönük yararını
...
...
Bunlara odaklanmak süreci en iyi şekilde değerlendirmek olsa gerek.
LGS ilk oturumu olan sözel bölümde özellikle Türkçe dersinde çok bocalayan öğrenci oldu. Morali bozulan öğrenciler ikinci oturumda da motive olamadılar. 14 yasinda olan bir çocuk için oncesi ve sonrası ile yönetilmesi zor bir süreç. Bu süreci sağlıklı yürütenler ayakta kalabildi. Cocuk konuyu biliyor işlem becerisi de mukemmel ama nasıl cozecegini bulamıyor.
Neyse..
Benim bu sinavdan ogrendigim matematik ve fen fark atmak için önemli ama Türkçe olmadan hiçbir anlamı olmuyor. Sorular uzun ve okdugunu anlamakta zorlanan için moral bozucu 6 ve 7.siniftan itibaren okuma, okuduğunu anlama, görsel yorumlama, sözel mantık ve paragraf sorularına yonelik çalışmaya başlamakta fayda var ve benim görüşüm artık veliler matematik ve fen kadar Türkçe dersinden de özel ders aldırma yoluna gidecek gibi...
