İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı meleke

  • Uzman Üye
  • *****
  • 2.951
  • 3.658
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 2.951
  • 3.658
  • 1. Sınıf Öğretmeni
04 Ara 2011 21:27:18
birleştirilmiş sınıf ilk iki dersimiz sırf onlarla geçiyor diğerlerini ödevlendiriyorum misal sesin yazımını mı gösterdim siz yapın bu sayfayı diyorum hoop koşuyorum 2 lere hayat bilgisi hepsini baştan okutuyorum sonra koşuyorum hoop 45 lere ders sonu çalışmaları kontrol ediyorum yani benim ilk 2 dersin 40 dakikasını 30 dakikası 1 ler 10 dakikası gerisi diğer derslerde 1 lere okuma yazma veriyorum kendi kendilerine mecburuz 5 kolumuz ağzımız yok:)

Çevrimdışı lhollyl

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.481
  • 2.468
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 1.481
  • 2.468
  • 3. Sınıf Öğretmeni
04 Ara 2011 21:33:00
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
doğru diyosunuz öğretmenim de stres yapıyorum işte bitiremicem diye :( benim sınfta sesi verip yazma çalışması okuma çalışması yaparken 10 dakikada süper yazıp okuyanlar oluyo onlara ne yaptırceğımı şaırıyorum,bi de bi gün önceden sesin yazılışını versem ertesi gün iyi olanlara ne yaptırabilirm??
hocam ben yapması gerekenleri çabuk yapanlara eğlenceli etkinlik veriyorum ki diğerleri de heves etsinler diye. en çok bu siteden indirdiğim seslerle ilgili boyama sayfaları var onları seviyorlar. bunların dışında labirent oyunlarını, kelime ve görselini eşleştirme etkinliklerini de kullanıyorum. oyun hamuruyla oynatıyorum bazen. bir de hece oyunumuz var onu veriyorum.

Çevrimdışı scimen

  • Uzman Üye
  • *****
  • 2.136
  • 2.887
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 2.136
  • 2.887
  • 3. Sınıf Öğretmeni
04 Ara 2011 21:38:00
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
  scimen hocam 3. grup bitene kadar haftada üç ses vermeyin .Sınıfınızın durumunu tahmin edebiliyorum. 2 ses verin,naçizane önerim.
 ilkokuma serileri aldırın, önce 1 .kitabı evde çalışıp gelsinler ,okuma yarışı yapacağım diyin,başka birgün 2. kitabı evde çalışıp gelsinler. okuyamıyanları ikişer ikişer yanınıza alıp okutun ,çalışkanın yanına oturtun beraber okusunlar .Küçük okuma serileri renk renk çok hoşlarına gidiyor.,hevesi olmayan da hevesleniyor (genelde) Örneğin bir gün fotokopi vermeyin ,kitabı baştan sona oku, 'rrrr' sayfalarını bakmadan yaz diyebilirsiniz.
 3. grupta mantığını kavrayanlar artıyor, ama acele etmeyin ,haftada iki ses yeterli . Pazartesi, çarşamba verin, salı- perşembe yeni sesin etkinlikleri .cuma  o hafta verilen ikises tekrarı ve okuma kitabı olabilir. Hocam tavsiyelerim böyle:)

çok teşk ederim tavsiyleriniz için hocam :) okuma kitaplarımız var zaten ikinciyi merakla bekliyolar.hatta bende de 3-4 kaynak olduğundan hikaye kitapları masamda duruyo iyi öğrencilere veriyorum okumaya çalışıyolar

Çevrimdışı scimen

  • Uzman Üye
  • *****
  • 2.136
  • 2.887
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 2.136
  • 2.887
  • 3. Sınıf Öğretmeni
04 Ara 2011 21:38:53
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
hocam ben yapması gerekenleri çabuk yapanlara eğlenceli etkinlik veriyorum ki diğerleri de heves etsinler diye. en çok bu siteden indirdiğim seslerle ilgili boyama sayfaları var onları seviyorlar. bunların dışında labirent oyunlarını, kelime ve görselini eşleştirme etkinliklerini de kullanıyorum. oyun hamuruyla oynatıyorum bazen. bir de hece oyunumuz var onu veriyorum.
boyamalrı ben dikte sınavından hepsini doğru yapanlara veriyorum bayılıyolar :) hece oyunu nedir hocam anlatırmısınız?

Çevrimdışı klasika

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 52
  • 91
  • 52
  • 91
04 Ara 2011 21:51:27
Arkadaşlar okumaya geçen öğrencileriniz için ne yapmayı planlıyosunuz malum kırmızı kurdele devri bitti.

Çevrimdışı ici

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 138
  • 232
  • 138
  • 232
04 Ara 2011 21:54:19
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Arkadaşlar,öğrencimiz okuyor demek;okumakla beraber ne söylenilinirse yazıyor demek değil midir?
Soruma cevap veren yok mu?Sadece sürekli sohbet edenler mi birbirine cevap veriyor? ::)

Çevrimdışı melekmelek34

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 269
  • 307
  • 269
  • 307
04 Ara 2011 21:56:16
bence değildir...söyleneni yazmadağı halde okuyanlar cok var çünkü

Çevrimdışı scimen

  • Uzman Üye
  • *****
  • 2.136
  • 2.887
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 2.136
  • 2.887
  • 3. Sınıf Öğretmeni
04 Ara 2011 21:57:05
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Arkadaşlar,öğrencimiz okuyor demek;okumakla beraber ne söylenilinirse yazıyor demek değil midir?
bu konuda farklı yorumlar oldu hocam.yani bence şuana kadar gösterilen harfleri heceleri kelimeleri okuyup yazarsa o zman okuyo bu çocuk derim ben.

Çevrimdışı funtan

  • Uzman Üye
  • *****
  • 264
  • 103
  • 264
  • 103
04 Ara 2011 21:57:23
arkadaşlar değerlendirmeye yönelik çalışma sayfanız var mı

Çevrimdışı melekmelek34

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 269
  • 307
  • 269
  • 307
04 Ara 2011 21:59:37
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Arkadaşlar okumaya geçen öğrencileriniz için ne yapmayı planlıyosunuz malum kırmızı kurdele devri bitti.

 ben kurdele takıcammm

Çevrimdışı AYŞE 55

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.422
  • 3.591
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 1.422
  • 3.591
  • 1. Sınıf Öğretmeni
04 Ara 2011 22:09:15
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Soruma cevap veren yok mu?Sadece sürekli sohbet edenler mi birbirine cevap veriyor? ::)

söylenileni yazamayan okumaya geçmiş sayılmaz hocam, okuma-yazma bir bütündür.

Çevrimdışı ici

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 138
  • 232
  • 138
  • 232
04 Ara 2011 22:39:08
Çok teşekkür ederim AYŞE 55 Hocam.Ben de sizin gibi düşünüyorum.Peki öğrencilerimizin hepsi okudu diyenler bunu gözardı mı ediyorlar acaba?
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
söylenileni yazamayan okumaya geçmiş sayılmaz hocam, okuma-yazma bir
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
söylenileni yazamayan okumaya geçmiş sayılmaz hocam, okuma-yazma bir bütündür.

Çevrimdışı s-aslan

  • Bilge Üye
  • *****
  • 5.402
  • 15.200
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 5.402
  • 15.200
  • 1. Sınıf Öğretmeni
04 Ara 2011 22:48:52
İci hocam, okuma ve yazma farklı gelişen becerilerdir, ancak birbirlerini tamamlarlar. Verilen her sesi tanıyıp, birleştirip okyuorsa, okuma becerisini kazanmıştır. söylenilen açık-kapalı heceleri, kelimeleri, cümleleri doğru ve eksiksiz yazabiliyorsa yazma becerisini kazanmıştır. Ancak şu unutulmamalı, yazma becerisi en son gelişen beceridir. Kolay gelsin.

Çevrimdışı TAKMAN

  • Aktif Üye
  • **
  • 38
  • 31
  • 38
  • 31
04 Ara 2011 23:24:10
merhaba ben de şu ana kadar 10 ses verdim 37 öğrencim var 25 i verdiğim harflerle ilğili cümleleri okuyor ve dikte de ufak hatalar oluyor.yaklaşık 15 öğrencime henüz göstermediğim harfle ilgili cümle  okutmaya çalıştım bilmediği harfi bana sordu söyledim birleştirerek okuyorlar ..onlarla hızlı gitmek istiyorum ama sınıf bölünüyor nasıl yapacağım bilemiyorum.

Çevrimdışı AYŞE 55

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.422
  • 3.591
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 1.422
  • 3.591
  • 1. Sınıf Öğretmeni
04 Ara 2011 23:26:21
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Çok teşekkür ederim AYŞE 55 Hocam.Ben de sizin gibi düşünüyorum.Peki öğrencilerimizin hepsi okudu diyenler bunu gözardı mı ediyorlar acaba?

bence gözardı ediliyor,öğrenci okumaya geçse bile arada harf unutabilir. Talat ı her gördüğü yerde okuyan bir öğrencim var , yazarken T yazıp bekliyor,şimdi bu okumayı öğrenmiş mi oluyor?Hayır tabii ki ,sadece ezberlemiş

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK