İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı ilkerburus82

  • Aktif Üye
  • **
  • 37
  • 42
  • 37
  • 42
16 Ara 2010 23:16:40
Hocam dosya dönüştürme programı kullanınca sorun kalmıyor, tüm dosyaları açabiliyorsunuz.bende olacaktı eğer bulabilirsem burada sizlerle paylaşırım

Çevrimdışı osmem

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 239
  • 279
  • 239
  • 279
16 Ara 2010 23:20:29
Harfi yazdıktan sonra bağlantı yerini yapmak için el kalkıyor mecburen yoksa bakanlığın kitbındaki D sesini eli kaldırmadan yazamayız



[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Zümrelerim ben D sesini yazdırırken eli kaldırarak göserdim.İki farklı yayında da el kaldırılarak vermişti bende öyle öğrettim.Bence çok tartışmaya gerek yok her üç beş ylda bir bu yazımlarda değişiklik yapıyorlar nasıl olsa bitişik eğik yazıda ben öğretmenliğe başladığımdan beri 13 yıl oldu  3-4 kez değişti yakında yine değişirse şaşırmam zaten!

Çevrimdışı ajda35

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 7.681
  • 33.299
  • 7.681
  • 33.299
16 Ara 2010 23:20:55
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Benim eklediğim problemleri mi açamadınız?

hocam 2003'e dönüştürdüm izninizle...

Çevrimdışı cigaerkan

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 325
  • 150
  • 325
  • 150
16 Ara 2010 23:22:44
arkadaşlar bugun müfettiş geldi sınıfıma..Girere girmez cümle söyledi ve çocuklardan yazmalarını istedi.Yazanda oldu yazamayanda.Defter düzenine baktı.Begendi iyi çalışmışssın dedi.Bundan sonra dikte çalışmasını bol bol yap dedii.KESİNLİKLE HECE TABLOSU kullanma dedi.Hece tablosu kullanırsan çocukları bocalatırsın,okumayı yavaşlatırsın dedi..BİLGİNİZEE..

Hayırlısı bakalım dikte yapacam bol boll artıkk

Çevrimdışı fmerve

  • Bilge Üye
  • *****
  • 5.128
  • 7.189
  • 5.128
  • 7.189
16 Ara 2010 23:30:08
cigaerkan hocam merhaba nasıl ilerliyorsunuz ve cocuklar nasıl okuyor :)

Çevrimdışı alicam46

  • Uzman Üye
  • *****
  • 598
  • 4.449
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 598
  • 4.449
  • 1. Sınıf Öğretmeni
16 Ara 2010 23:31:17
Alıntı
hocam 2003'e dönüştürdüm izninizle...

Ne iyi ettin sevgili öğretmenim :)))))

Çevrimdışı destina_oznur

  • Üye
  • *
  • 29
  • 16
  • 29
  • 16
16 Ara 2010 23:49:29
sayın hocalarım LÜTFEN AKIL VERİN BANA doğudayım çocukalrım çok şımarık kural tanımak yok bi kaç ay kalem tutmakla uğraştım ancak düzene girdi haal düzgün yazmayan var bi kısmı heceleyerek okuyor 4 5kişi çok fena evde tekrar yok büyük bi çoğunlupuyla dikte problemi yaşıyorum okuyor ama yazamıyor bakmadan evde çalışma yok müfettiş dikte yaptır diyo kitabı kullan diyo ama kitabı kullanınca ders hiç verimli geçmiyor kitaptan takip edemiyorlar zaten karışık ders heba oluyor ben ne yapıcam çözemdim ki kürtçe ve türkçe bildikleri için algılamalrı çok yvaaş sbep ne bilmiyorum bişeyi en az on defa söylüyorum ama hala anlamıyorlar artık stresten hasta oldum yaa ne yapabilirim nasıl ders işliyim çözemedim ki.....

Çevrimdışı cigaerkan

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 325
  • 150
  • 325
  • 150
16 Ara 2010 23:49:53
fmerve hocam walla öğrenciler aynı ama hızlanıyolar gibi...:)  bugun müfettiş geldi dediğim gibi..Okutmadı hiçç.Yazdırdı..Yazaralrsa okurlar hocanm hiç merak etme dedii.Dikte yaptır sınıfın okumasını o zaman gör dedii..okurlar bunlar mantık kavarnmış dedi.Bilemiyorum artık:)

Çevrimdışı ozge_ogr

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
16 Ara 2010 23:51:44
oleyyy ben bu işi bitirecem haftaya cumaya:))))
sınıfım 32 kişi......
1 kişi okula bile gelmiyor kaçıyor..
3 tanesi m sesinde geriden geliyor...
2 öğrencimin 2 sesi kalmış(f j) bitirecek...
3 öğrencide benle geliyor yani bugün p sesini verdim..
23 taneside tıkır tıkır okuyup yazıyolar.....
bu gün dikte yaptım......4 kişi hariç 28 tanesi hatasız yazdı...sadece bazıları büyük harf kullanımında hata yapmıştı........allahım çokkkk mutluyummmm....tabiii çocuklarımdaaaaaa:))))
mutluluğumuda siz zümrelerimle paylaşmak istedim.......

Çevrimdışı macellan72

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 218
  • 80
  • 218
  • 80
17 Ara 2010 00:10:03
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Bugün ç ve  z sesini veridm.  z 'nin yapılışında bazıları çok zorlandı.Üstteki ve alttaki dalgalı gidişleri yaparken zorlandılar.Epeyce bir uğraştık.Tam okumaya geçen 15 kişi bugünlük.Bekleyenler var ama onları biraz daha seri okumaları için bekletiyorum bazıları heceleri çok uzatıyor.Bu yüzden okuyor diye ilan etmedim onları :)) Sınıfa hikaye seti aldık 40 kitaptan oluşuyor.Okuyanlara vermeye başladım ,okudukça okuma hızları da artar .
hocam özel mesaj yazamadığımdan buraya yazıyorum.teşekür ederim yakın ilginizden dolayı sizden aladığım destekle karneye kadar sınıfın 3 te 2 si okumaya geçecek insallah.sınıfımın bi özelliği var herkesin seviyesi hemen hemen aynı hepsi(6 kişi hariç)yani kalan 34 kişi beraberde okumaya geçebilir beraber geçmeyebilirde.benim sınıfta dikte yaparken mesela bugün metin yazın dedim mtn yazıyorlar eren e ise erne diye yazıyorlar bunu nasıl düzelte bilirim sesli harf pek kullanılmıyor.sizin bahsettiğiniz gibi bazı öğretmenler bilgilerini sır gibi saklıyorlar.bu bizde pek yok sizinle yaptığım yazışmaları bazı çömez arkadaslarada paylaşıyorum sizin sayenizde 2-3 arkadas geçte olsa dikte yapmaya başladılar.bir bilgiyi paylaşmaktır  en güzel şey.6 kişiye ayrı ders veriyorum içlerinden 2 tanesi ne versem hemen öğreniyor onlarlada hızlanmam lazım.sınıfta 3 grup var.hepsine ayrı ders veriyorum.bi de 1 ders başında 3 veliye okuma yazma dersi veriyorum ısrar ettiler dayanamadım hani çocuklarını hallettik te sıra onlarda.müdür yardımcıları okuma yazma kursu açtılar bize vermediler bana ya yanına geliriz yada okula gelmeyiz dediler bende gaza geldim silpideyken kurs açıyordum genç kızlara bunlar kadın bi  tanesi sınıfta çocuğunu emziriyor arada sıcak ekmek getirmese onu tersleyecektim bu kadarda samimiyetmi olur.yarın hocam tekrar ilk 1.5 dersi dikteye ayıracam  bu defa el al dan başlayayım 20-30 tane vereyim 5 cümle yazdırayım zaten bugünde u yu verdim artık bakalım ne olacak inşallah desteğinizle işi hallederim.hocam kendinize iyi bakın güzel tavsiyelerinizi bekliyorum siz bana özelden yazın ben burdan cevap yazarım herşey için teşekürler

Çevrimdışı macellan72

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 218
  • 80
  • 218
  • 80
17 Ara 2010 00:14:54
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
oleyyy ben bu işi bitirecem haftaya cumaya:))))
sınıfım 32 kişi......
1 kişi okula bile gelmiyor kaçıyor..
3 tanesi m sesinde geriden geliyor...
2 öğrencimin 2 sesi kalmış(f j) bitirecek...
3 öğrencide benle geliyor yani bugün p sesini verdim..
23 taneside tıkır tıkır okuyup yazıyolar.....
bu gün dikte yaptım......4 kişi hariç 28 tanesi hatasız yazdı...sadece bazıları büyük harf kullanımında hata yapmıştı........allahım çokkkk mutluyummmm....tabiii çocuklarımdaaaaaa:))))
mutluluğumuda siz zümrelerimle paylaşmak istedim.......


yaw bizi kızdırmak içinmi bunları söylüyorsunuz .kendim için söylemiyorum ama halen u da olan arkadaslar var onlara ayıp oluyor bence

Çevrimdışı stslmz

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 45
  • 217
  • 45
  • 217
17 Ara 2010 00:17:54
mutluluğunuz mutluluğumuzdur. Darısı başımıza. Biraz belki geç olacak ama olacak. Kaçarı yok. Karamsarlık yok..

Çevrimdışı ajda35

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 7.681
  • 33.299
  • 7.681
  • 33.299
17 Ara 2010 00:27:56
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]

yaw bizi kızdırmak içinmi bunları söylüyorsunuz .kendim için söylemiyorum ama halen u da olan arkadaslar var onlara ayıp oluyor bence

hocam bence hiç aceleye gerek yok... birinci dönemin sonuna kadar (sınıf düzeyi normalse tabiii) uygulayacağımız program belli... işin uzmanları bilirler herhalde program hazırlamasını ;) eğer bu dönem olmazsa önümüzde koca bir dönem daha var, ayrıca çabuk okumaya geçen çocuk zekidir ya da sınıfı çabuk okuyan öğretmen iyi öğretmendir diye bir düşünceye kapılmak yersiz... 6 kez 1. sınıf okuttum tecrübelerime dayanarak rahat olun diyorum... hangi öğretmen hangi harfte önemli değil... benim öğrencilerimin de hazır bulunuşluk düzeyleri çok iyi ama ben kılavuza uygun gidiyorum ve ü harfindeyim.  bir öğrencim ise sadece sesli harfleri, l ve t harflerini biliyor :( demekki bizim ne verdiğimiz değil bebelerin ne aldığı önemli ;)

Çevrimdışı blusk

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 276
  • 428
  • 276
  • 428
17 Ara 2010 00:32:02
Arkadaşlar d sesini nasıl gösterdiniz?Neler yaptınız?

Çevrimdışı macellan72

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 218
  • 80
  • 218
  • 80
17 Ara 2010 00:38:05
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
hocam bence hiç aceleye gerek yok... birinci dönemin sonuna kadar (sınıf düzeyi normalse tabiii) uygulayacağımız program belli... işin uzmanları bilirler herhalde program hazırlamasını ;) eğer bu dönem olmazsa önümüzde koca bir dönem daha var, ayrıca çabuk okumaya geçen çocuk zekidir ya da sınıfı çabuk okuyan öğretmen iyi öğretmendir diye bir düşünceye kapılmak yersiz... 6 kez 1. sınıf okuttum tecrübelerime dayanarak rahat olun diyorum... hangi öğretmen hangi harfte önemli değil... benim öğrencilerimin de hazır bulunuşluk düzeyleri çok iyi ama ben kılavuza uygun gidiyorum ve ü harfindeyim.  bir öğrencim ise sadece sesli harfleri, l ve t harflerini biliyor :( demekki bizim ne verdiğimiz değil bebelerin ne aldığı önemli ;)


teşekkür ediyorum hocam ince tavsiyeniz için aslında bende espiri mahyetinde söylemiştim.bazı öğretmen arkadasların öğrencilerinin okumaya geçmesi en az onlar kadar benide mutlu eder bende kendime az çok dersler çıkarıp bunları uygulamaya çalışıyorum bu konuda herkese teşekkür ediyorum fikirlerini ve bilgilerini açıklayıp bizede bunları harmanlayıp kullanmamızı sağlayan herkese

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK