benim bazı öğrencilerim sesleri önce içinden söylüyor sonra birden okuyo.bunu engellemekte zorlanıyorum.Ne yapabilirim ne önerirsiniz?
Engellemenize gerek yok öğretmenim, zamanla (hızlandıkça yavaş yavaş bırakırlar içinden okuma işini).
Toplu ve bireysel okuma çalışmaları arttıkça (cümle-metin, tahtada, defterde, okuma kitapçıklarında), özellikle cümle-metin okuma çalışmalarına alıştıkça direk okuyanların sayısı da artmaya başlayacak öğretmenim.
Şu aşamada parmakla takip etmelerine (sınıfça toplu ve takipli-aynı materyalden- okuma) izin verebilirsiniz, çocuk parmakla takip ederken farkında olmadan sesini dıştan kullanmaya başlayacaktır.
İyi çalışmalar öğretmenim.