İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı elif33_

  • Aktif Üye
  • **
  • 51
  • 34
  • 51
  • 34
26 Ara 2010 19:44:31
konuk 35 hocam tüm sesleri bitirdik 23 kişi okuyor,3 kişi heceleri doğru okuyor kelime olarak okuyamıyor,7 kişide sesleri okuyor ama birleştirmeyi yapamıyor.bunlar için ayrı ayrı çalışmalar mı yapmalıyım.
Öğretmenim okumaya geçenlerle, (tahminim verilmemiş sesleriniz de vardır) normal çalışmalar yanında serbest okumaya yönelik, tek renkli basit okuma kitapları ile okuma çalışmaları yapabilirsiniz örneğin. Diğer geriden gelenlerle de ses kavrama, hece oluşturma dahil basit kelime-cümle çalışmaları yapabilirsiniz.

Örneğin diktede 4-5 cümle yerine 1 cümle, 10 kelime yerine basit heceli 3-4 kelime, 7-8 cümle yazdırmak yerine 1-2 cümle yazdırmak şeklinde tüm çalışmalardan kopmalarını önler, üstelik geri kalmış grup psikolojisi de yaşamazlar. Çünkü bunların her biri kendince bir kavrama hızıyla öğrenirler, tamamen sonraya bırakmaya gerek yok. Hatta tüm sesler bittiğinde bu gruptan bazıları size süpriz de yapabilir.

Özetle herkes kendi hızında ilerler, ama genel çalışmalardan da kopmamış olur.

Kolay gelsin öğretmenim.
[/quote]

Çevrimdışı cigaerkan

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 325
  • 150
  • 325
  • 150
26 Ara 2010 20:07:07
arakdaşalr müfetişler kesinlikle hece tablosu kullanılmamalı dedi..Şimdiye kadar kullanmıssın belli dedi.Bundna sonra kullanmazsan okumdaki gelişmeyi görürsün dedi.bilginize

Çevrimdışı wanted1

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 3.442
  • 3.859
  • 3.442
  • 3.859
26 Ara 2010 20:09:09
müfettişler hece tablosuna herzaman karşıdır.. :)

Çevrimdışı muarmu

  • Uzman Üye
  • *****
  • 332
  • 1.494
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 332
  • 1.494
  • 1. Sınıf Öğretmeni
26 Ara 2010 20:12:45
konuk35 hocam çok teşekkür ederim cevap verdiğiniz için :)

Çevrimdışı konuk35

  • Bilge Üye
  • *****
  • 1.346
  • 2.800
  • 1.346
  • 2.800
26 Ara 2010 20:18:39
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
konuk 35 hocam tüm sesleri bitirdik 23 kişi okuyor,3 kişi heceleri doğru okuyor kelime olarak okuyamıyor,7 kişide sesleri okuyor ama birleştirmeyi yapamıyor.bunlar için ayrı ayrı çalışmalar mı yapmalıyım.
Öğretmenim okumaya geçenlerle, (tahminim verilmemiş sesleriniz de vardır) normal çalışmalar yanında serbest okumaya yönelik, tek renkli basit okuma kitapları ile okuma çalışmaları yapabilirsiniz örneğin. Diğer geriden gelenlerle de ses kavrama, hece oluşturma dahil basit kelime-cümle çalışmaları yapabilirsiniz.

Örneğin diktede 4-5 cümle yerine 1 cümle, 10 kelime yerine basit heceli 3-4 kelime, 7-8 cümle yazdırmak yerine 1-2 cümle yazdırmak şeklinde tüm çalışmalardan kopmalarını önler, üstelik geri kalmış grup psikolojisi de yaşamazlar. Çünkü bunların her biri kendince bir kavrama hızıyla öğrenirler, tamamen sonraya bırakmaya gerek yok. Hatta tüm sesler bittiğinde bu gruptan bazıları size süpriz de yapabilir.

Özetle herkes kendi hızında ilerler, ama genel çalışmalardan da kopmamış olur.

Kolay gelsin öğretmenim.


Maşallah öğretmenim tüm sesler bitmiş.

Öğretmenim anladığım kadarıyla sesleri bilmeyen öğrenciniz yok. 7 kişinin birleştirme (ekleme, hece, kelime, cümle oluşturma=mantığı kavrama sorunu var anlattığınız kadarıyla).

Öğretmenim diğer 3 kişi de aslında onlarla aynı ortak sorunu yaşıyor. Heceleri okuyup birleştirememesi; ilk grup seslerde bir süre sınıfla birlikte gitmiş, sonra sınıfın hızına yetişemeyip (yavaş kavramaları nedeniyle de olabilir) kelime, cümle oluşturma aşamasında takılıp kalmışlar gibi görünüyor.

Hepsine ayrı ayrı çalışma yerine, bu 10 kişilik grubla ses birleştirme dahil, hece-kelime oluşturma (ekleme-birleştirme) çalışmaları ve basit 2-3 kelimelik cümle kurma çalışmaları ile tahminim ocak sonuna kadar yavaş da olsa okuma-yazma mantığını kavrayabilirler.

Renkli hece, kelime ve okuma kitaplarından set kullanıyorsanız ilk 1-2-3 nolu kitapçıklar bu öğrencilerimize çok pratik bir çözüm olabilir öğretmenim.

Okuma-yazma işini haleden öğrencilerimizle tek renk yazılı metinlerle hızlanmaları mümkündür öğretmenim.

Sadece iki çeşit çalışma; gerideki 10 kişi için hece-kelime-cümle ağırlıklı çalışma. İleride (bir iki hafta sonra kısa renkli metinler)

İleride olanlarla da okuma-yazma çalışmaları (tek renk-serbest okuma-dikte) ve anlamaya yönelik; resim yorumlama, hakkında birkaç basit cümle kurma-yazma, basit soruları (ilgili) cevaplama, yazım kuralları v.s çalışmalar şeklinde olabilir öğretmenim.

Kolay gelsin, başarılar, iyi çalışmalar öğretmenim.

Çevrimdışı mersin123

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.998
  • 2.125
  • 4. Sınıf Öğretmeni
  • 1.998
  • 2.125
  • 4. Sınıf Öğretmeni
26 Ara 2010 20:23:58
arkadaşlar doğum tarihleri hiçde öğrenmelerini etkilemiyor daha önce e okul yokken 6 yaşını doldurmamış öğrencilerim vardı çok güzel öğrendiler şimdi baktım hala öğrenemeyen bir öğrencim 2003 doğumlu diğerleri ise nisan haziran doğumlu en başarılı bri öğrencim ise kasım doğumlu anlaşılan 5-6 ay fark etmiyor yeterki zeka olsun bir tanesi var ffiziki yapı çok iyi 2003 doğumlu ama hala öğrenemedi yazısı sınııfın en kötüsü diğer yandan ondan bir yaş küçük fiziki yapısı nerdeyse onun yarısı olan ise en başarılı verdiğim çalışmayı en önce bitirip ben ne yapayım diyor diğeri ise daha bir kelime yazmıyor buyrun

Çevrimdışı eralp.30

  • Uzman Üye
  • *****
  • 988
  • 1.463
  • 988
  • 1.463
26 Ara 2010 20:29:36
özge öğretmenim o zaman başarınızı gerçekten tebrik ediyorum

Çevrimdışı hazer

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 4.009
  • 12.669
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 4.009
  • 12.669
  • 1. Sınıf Öğretmeni
26 Ara 2010 20:35:15
6 öğrencim var 3 işi bitirdi okuyor
2 öğrencim istek yok evde biraz çalışsa okuyacak
okumayı sevdiremiyorum galiba
okumayı sevdirmek için neler yapabilirim

Çevrimdışı Fehaş

  • Bilge Üye
  • *****
  • 3.128
  • 9.523
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 3.128
  • 9.523
  • 1. Sınıf Öğretmeni
26 Ara 2010 20:35:48
yaşını doldurmadan okula verilmesine karşıyım ama bu yıl sınıfımda 22 aralık  27 aralık doğumlu iki öğrencim var... ikisi de sınıfın  eniyilerinden...  inşallah ilerde sorun yaşamazlar...yakınlarıma veya bana soranlara asla önermiyorum...  birkaç veliyi ikna ettim ve okula vermediler..  anasınıfına devam ettiler..

Çevrimdışı hazer

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 4.009
  • 12.669
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 4.009
  • 12.669
  • 1. Sınıf Öğretmeni
26 Ara 2010 20:37:37
okumayı sevdirmek için neler yapabilirim

Çevrimdışı ozge_ogr

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
26 Ara 2010 20:39:43
hocam ben de 1 yaş küçük gittim.okula gitmeden okuma yazma biliyordum .yeğenşm var 4 buçuk yaşında dahaokumayı kendi kendine çözüp öğrendi..tmm zeka önemli ama bence yaşında yollanmalı 72 ayını doldurmayan alınmamalı.....çocuğada bize de yazık.....
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
6 öğrencim var 3 işi bitirdi okuyor
2 öğrencim istek yok evde biraz çalışsa okuyacak
okumayı sevdiremiyorum galiba
okumayı sevdirmek için neler yapabilirim

Çevrimdışı ozge_ogr

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
26 Ara 2010 20:40:55
hocam onlar derler tabii.yapan gizli yapacak:))))bende düşündüm ama sanırım gerekl,kalmayacak.....
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arakdaşalr müfetişler kesinlikle hece tablosu kullanılmamalı dedi..Şimdiye kadar kullanmıssın belli dedi.Bundna sonra kullanmazsan okumdaki gelişmeyi görürsün dedi.bilginize

Çevrimdışı mersin123

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.998
  • 2.125
  • 4. Sınıf Öğretmeni
  • 1.998
  • 2.125
  • 4. Sınıf Öğretmeni
26 Ara 2010 20:45:37
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
okumayı sevdirmek için neler yapabilirim
 öğretmmenim önce biz büyükler öğretmen anne baba okumalıyız çocuk görmeli örnek almalı

Çevrimdışı wanted1

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 3.442
  • 3.859
  • 3.442
  • 3.859
26 Ara 2010 20:47:58
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
6 öğrencim var 3 işi bitirdi okuyor
2 öğrencim istek yok evde biraz çalışsa okuyacak
okumayı sevdiremiyorum galiba
okumayı sevdirmek için neler yapabilirim
ben diğer öğrencinizi merak ettim.. :))

Çevrimdışı elif33_

  • Aktif Üye
  • **
  • 51
  • 34
  • 51
  • 34
26 Ara 2010 20:50:44
konuk35 hocam tüm sesler bittiğinde bütün sınıfın okumaya mı geçmesi gerekiyor şimdi benim sınıfımın durumu çok mu kötü sizce 33 mevcutlu sınıftan 23 ünün okuması diğerlerinin okuyamaması
Maşallah öğretmenim tüm sesler bitmiş.

Öğretmenim anladığım kadarıyla sesleri bilmeyen öğrenciniz yok. 7 kişinin birleştirme (ekleme, hece, kelime, cümle oluşturma=mantığı kavrama sorunu var anlattığınız kadarıyla).

Öğretmenim diğer 3 kişi de aslında onlarla aynı ortak sorunu yaşıyor. Heceleri okuyup birleştirememesi; ilk grup seslerde bir süre sınıfla birlikte gitmiş, sonra sınıfın hızına yetişemeyip (yavaş kavramaları nedeniyle de olabilir) kelime, cümle oluşturma aşamasında takılıp kalmışlar gibi görünüyor.

Hepsine ayrı ayrı çalışma yerine, bu 10 kişilik grubla ses birleştirme dahil, hece-kelime oluşturma (ekleme-birleştirme) çalışmaları ve basit 2-3 kelimelik cümle kurma çalışmaları ile tahminim ocak sonuna kadar yavaş da olsa okuma-yazma mantığını kavrayabilirler.

Renkli hece, kelime ve okuma kitaplarından set kullanıyorsanız ilk 1-2-3 nolu kitapçıklar bu öğrencilerimize çok pratik bir çözüm olabilir öğretmenim.

Okuma-yazma işini haleden öğrencilerimizle tek renk yazılı metinlerle hızlanmaları mümkündür öğretmenim.

Sadece iki çeşit çalışma; gerideki 10 kişi için hece-kelime-cümle ağırlıklı çalışma. İleride (bir iki hafta sonra kısa renkli metinler)

İleride olanlarla da okuma-yazma çalışmaları (tek renk-serbest okuma-dikte) ve anlamaya yönelik; resim yorumlama, hakkında birkaç basit cümle kurma-yazma, basit soruları (ilgili) cevaplama, yazım kuralları v.s çalışmalar şeklinde olabilir öğretmenim.

Kolay gelsin, başarılar, iyi çalışmalar öğretmenim.


[/quote]

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK