MEB, Öğretmenlerin Artırımlı Hizmet Puanında Yargı Kararını Uyguladı

Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğünün 16.03.2021 tarihli ve 22414251 sayılı ''Öğretmenlerin Hizmet Puanı (Yargı Kararı Uygulaması)'' konulu resmi yazısı

 

Egitimhane.com

  • 21 11
  • 16 Mart 2021 20:56 20.280
  • Aktif Haberler
  • Mert1980
    19 Mart 2021 21:27
    1 1
    Çok iyi oldu zaten saçma bir sistemdi. Artirimli puanı da kaldirsinlar aynı okulda herkes eşit puan alsın. Eş durumuna gelince adam eşinin yanında olacak tabi. İsterse 0 puanı olsun. Millet çocuğu ve eşinden mi ayrilsin bekara kadın boşamak kolay tabi
  • pedagogy
    19 Mart 2021 21:02
    2 0
    İptal edilen puanlarla tayini çıkanlarında puanları iptal edilmeli.
  • pedagogy
    19 Mart 2021 21:00
    0 0
    Keşke öğretmen arkadaşlar öğretmen arkadaşlarının isteği olmayan bu puan sisteminin değişmesini öğretmen arkadaşlarının puan isteği gibi düşünüp eleştiri dozunu düşmanca yapmayıp,yorum yaparken öğretmen olduklarını unutmasalardı...Bu arkadaşlar farklı platformlarda da neden birlik olamıyoruz demiyorlar mı ne kadar tezat...
  • bilal29
    19 Mart 2021 19:44
    3 1
    Değerli Arkadaşlar ,puanı falan bir tarafa bırakın. Yıllarca il içinde sağda solda ,ilçelerde hatta köylerde sürüm sürüm sürünneler ,evlerine ve ailelerine ,eşlerine ,çocuklarına 2-3 saatlik yollarda çalışanlar hem il içi eş özründen hem de normal sıra tayinlerinde elleri boş dönerken(20-25 yıllık öğretmen bunlar) 1-2 yıllık öğretmenler il dışından şak diye ilçe emriyle evinin ,ailesinin olduğu ilçeye ,merkezi yerlere gelmekte.Haksızlığın daniskası ,en ulusu e,en büyüğü,en içi acıtıcısı budur.Buna kimse kafa yormuyor.O il dışlarından 20-30-40 paunlı kişileer ilçe emrine gelince norm fazlası oluyorlar ve ara atamalarda onlar norm ataması adıyla okullara yerleşiyor ve mazeret dönemlerinde veya sıra tayini dönemlerinde bizlere bir tane bile yer kalmamakta.Öğretmenlerin yüzde 90 ı bunun tam olarak böyle olduğunu bilmiyor. Öğretmen arkadaşlar tayinlerinin bu nedenden çıkmadıklarını bilse yer yerinden oynar diye düşünüyorum. Böyle bir haksızlık yok .
  • cihan4444
    19 Mart 2021 14:54
    2 0
    Aslında iyi bir uygulamaymış ama eklenen puanlar çok abartılı ve adaletsizmiş. Tezli yüksek lisansa 50 puan, tezsize 30 puan ama başka 4 yıllık fakülte bitirene 10 puan hiç doğru değil. Puanlar biraz düşürülüp verilen emeklerin arasındaki farklar adil bir şekildr kapatılsa öğretmen için teşvik edici olur.
  • zgryks
    19 Mart 2021 13:32
    12 2
    Artırımlı puanlara niye ses çıkmıyor??? adalet herkese lazım 9 yıllık öğretmen 300 küsur puanda şaka gibi çalıştığı yerde istanbul.
  • php_korsan
    19 Mart 2021 11:15
    2 0
    Oyleki 2 puan farkla ildisi değiştirdiğimi biliyorum.50 puan seni Mars'a götürür.
  • thundercats
    19 Mart 2021 10:20
    2 0
    bu işlerin tek çözümü öğretmen yanlısı sendika...
    ve ne yazık ki yok...
    sadece belli bir zümrenin nemalandığı mekan ...
    diğer üyeler için zor günler için elinin altında tuttuğu bir dayanak...
  • php_korsan
    19 Mart 2021 09:34
    8 2
    Puanlar kalıcı bir şekilde silinirse tayinciler için bir kişi dava açsa bu da kazanılır artık.Emsal olur Haziran'da herkes yerine tekrar döner.Meb bunu göze alacak mı bakalim
  • Akcay77
    18 Mart 2021 23:59
    8 2
    Onca insan tayin oldu ? Hakkımızı yediler
  • Akcay77
    18 Mart 2021 23:57
    4 2
    Il disi gitmek icin puan sayıyoruz. Bu puanlarla istedikleri yere gidenler ne olacak? Silsinler sıkıntı yok .benim hakkımı yediler. Ne olacak?????? Basından eklemeyeceklerdi .ben bunu hep dedim yüksek lisansı ne parayla yaptım ne de puan icin yaptım...bu işin pardonu olmaz ...??? Hakkımı yedirmem net
  • php_korsan
    18 Mart 2021 22:49
    2 1
    Hocam hesabını sorun.Hep gulusme hep olumlama ile yürümüyor bu isler.Bugun okula ilksancilar ve sendikacılar geldi.Herseyi yüzlerine vurduk adamlar gülünce okuldan kovduk.
  • küçükjoe
    18 Mart 2021 19:16
    9 1
    Sorgulamamiz gereken asıl şeyi es geçiyorsunuz hocalarım.

    Ülkemde neden siyasilesmeden sadece özlük ve mali haklarimizla ilgilenecek bir sendika yok?
    Neden öğretmen camiasi, gelen iktidara göre sendikalasip bölünüyor?
    Halbuki sadece özlük ve mali haklarla ilgilenen tek bir sendikamiz olsa, her hakkımızı söke söke alırız.
  • gurdaltekin
    18 Mart 2021 14:58
    17 6
    Olması gereken oldu. Adı üstünde hizmet puanı. Görev yaptığınız yerle alakalı bir puan sistemidir.
  • turko_
    18 Mart 2021 11:02
    25 3
    Eşit işe eşit ücret verilmesi gerekmiyor mu?
    2005'te sınavla veya yüksek lisansa uzman öğretmen olanlar 15 yıldır fazla maaş alıyor.
    O tarihten sonra atananların suçu nedir?
    Bize de uzman öğretmenlik hakkı verilmeli.
  • Şimal53
    18 Mart 2021 11:02
    24 2
    Asıl adil olmayan 2010 dan sonrasi ogretmenlerin artirimli puan almasidir!
    Ayni okulda calisan ogretmenler, farkli puan almamalidir!!!
  • volkansurmeli
    18 Mart 2021 07:37
    36 2
    Şimdi bu puanlar haksızlıktı kalktı bu 1yilda halledilebildi, olması gereken oldu
    Peki 18 saat maaş karşılığı haksızlığı neden giderilmiyor,
    Birden fazla nöbet tutana nöbet ücreti verilmemesi neden giderilmiyor,
    Doğu görevimi bitireyim diyen gidip tamamlarken, af çıkaran haksızlık neden giderilmiyor,
    Zorunlu hizmet bölgesinde çalışıyor yıllardır af çıkarmış diye sana katlamalı puan alamıyor ama digeri aftan sonra sonra atanmış diye iki kat puan alma haksızlığı neden giderilmiyor,
    Burada da bir al takke ver külah olayı var bakalım gelen yeni yazı gideni aratmasın :)
  • Barbarouslaz
    18 Mart 2021 00:53
    10 2
    Emeğin karşılığını Maddi olarak veremeyen Meb, Hizmet Puanı gibi uygulamalara gidiyor maalesef.
  • g_k_c
    17 Mart 2021 22:52
    17 3
    Uzman öğretmen için neden sendikalar ses çıkarmıyor? O da haksızlık değil mi ? Bu kadar çabuk durdurulması bana tuhaf geldi. Sendikaların konuşmak dışında yaptığı bir iş görmedim, bunu da doğru bulmuyorum. Puanlar fazla yüksekti fakat çoğu kişiyi heveslendirdi, motive etti. Ogretmenligin ödüllendirilmeye ihtiyacı var, ister maddi olsun ister manevi, yoksa monotonlasma kaçınılmaz. Abuk sabuk onca saçmalığın, adaletsizligin içinden bu seçilmiş (!), en azından bunda tüm öğretmenler emek veriyordu, haksız bir kazanç söz konusu değildi.
  • sirnettaki
    17 Mart 2021 20:41
    25 4
    destekleme ve yetiştirme kurslarından hizmet puanı alan birisi olarak....bu kurslarlada hizmet puanı verilmesini yanlış buluyorum....çünkü zaten öğretmen bunun maddi olarak karşılığını fazlasıyla alıyor....birde hizmet puanı verilmesi yanlış tabi
  • pedagogy
    17 Mart 2021 20:32
    26 3
    Keşke uzman öğretmenliğe de böyle hızla bir çözüm bulunsa...
  • pembali
    17 Mart 2021 20:10
    13 12
    İş öğretmenin aleyhinde olunca hemencecik uygulanıyor yargı kararı. Yazıklar olsun.
  • Oguz8
    17 Mart 2021 19:50
    32 11
    Hala yüksek lisans yapanlara karşı olan öğretmenler var sanırlar :)
    İnsanlar yüksek lisansa puan verilmesine karşıdır.

    Yüksek lisans yapanları çok çalışan, yapmayanları ise yatan olarak sunanlar var. Bu nasıl bir yakıştırmadır. Yüksek lisans yaparken derslerini ihmal eden öğretmenlere şahit oldum ben. Bunlara şahit oldum deyu kalkıp da her yüksek lisans yapana derslerini ihmal edip yüksek lisans yaptı mı diyelim.
    Bir konuda yorum yaparken haddi aşmasın hiç kimse. Yüksek lisansın hizmetle ve hizmet puanıyla hiç bir alakası yoktur. Ben yüksek lisans yaparsam kendim için yaparım sen de yaparsan kendin için yaparsın. Kaldı ki yüksek lisans yapılan yerlerin kontenjanı bellidir. Tüm öğretmenlerin şartları da eşit değildir. Bir çok öğretmen şartlarından dolayı yapamazken yapabilenler bu şartlara sevineceğine üstüne puan beklerler.
  • memetrabia
    17 Mart 2021 19:31
    10 3
    Başarı belgesinden dolayı 3 puanım vardı.Ben bu puanı ve bu belgeyi almak için başvuruda bulunmadım.19 yıllık meslek hayatımda tüm yaz tatili bitip Eylül ayın da öğrenciler ders yaparken pencere ,kapı değişimi yapıldığı günden bu yana bakanlıktan çok beklentim kalmadı.
  • orhan003
    17 Mart 2021 19:05
    7 2
    Arkadaşlar bana göre haberin başlığındaki "arttırımlı puan ifadesi" yanlış. Arttırımlı ifadesi katlamalı puanı ifade ediyor olmalı. "Belgeye ve diplomaya dayalı ek puan" şeklinde yazılsa daha doğru olurdu.Çünkü katlamalı puan uygulaması devam ediyor ve puan silme söz konusu değil.
    Puanların geri alınmasına gelirsek bence puanların geri alınması doğru bir karar (Benim de 10 puanım silindi). Çünkü puan kurumda çalışılan süreye bağlı olmalı. Hatta aynı okulda çalışıp farklı hizmet puanı alma uygulaması da değişmeli. Bazı durumlar var ki okulun en yenisi en eskisinden fazla puan alıyor(2010 sonrası atamalar).Bana göre yanlışlıklardan biri de batıda çok fazla zorun hizmet bölgesi var. Mesela Afyon'un merkez hariç tüm bölgeleri zorunlu hizmet bölgesi. Doğuda ve Güneydoğu'da yıllarca çalışmış biri olarak söylüyorum bu da çok yanlış bir uygulama. Ne diyelim hayırlı olsun.
  • ergun2032
    17 Mart 2021 17:40
    5 4
    Yıllardır öğretmenler için objektif bir değerlendirme ve öğretmenlerin kendini geliştiremelerini teşvik edici bir uygulamayı geliştirilemedi. Önce yüksek lisanslılara % 25 doktoralı olanlara % 40 arttırımlı ek ders vardı. Sonra bunları düşürüp % 5 ve % 15 yaptılar. Uzman ve başöğretmenlik getirdiler. Mahkeme iptal etti. Olan oldu bitti. Şimdi puan işi geldi. Oradada olan oldu o da bitti. Sonuçta bu gibi bir çalışma olmalı mı? Mutlaka olmalı ama bu çalışmalar tüm paydaşlarla beraber adil bir şekilde yapılabilmeli. Aksi halde herkes bir yere çeker lastik gibi haklı olarak. Daha iyi hakettiğimiz çalışmalar için tüm sendikalar elini taşın altına koymalıdır. Bu çekişmeler sonunda sahip olunan haklar kaybolmaktadır.
  • hazanın dünyası
    17 Mart 2021 17:24
    8 3
    Denizvekum hocam ne kadar çarpı gelirse: o derece doğru söylemişsinizdir. Doğru söyleyeni kovan ve meyve vereni taşlayan bir milletiz:/
    Arttırımli puanlar asıl adaletsizlik orda başladı.
    Düşün ki 19 hzr değişikliği tüm puan türlerini al, yine de aynı kurumda çalıştığın senden sonra atanan kişiyi geçemezsin, hesaplandı! Ya geriye dönük herkese ver, ya da onu da sil!
  • kanrevan
    17 Mart 2021 15:44
    11 9
    çok iyi oldu çok sevindim...........
  • ayd_murat
    17 Mart 2021 15:41
    18 8
    Adı üstünde 'hizmet puanı'.
    Çalışma süresi ve çalışma şartları bu puanı belirler, belirlemeli.
    Tartışmaya kapalı.

    'Ben bir öğretmenim, kendimi geliştirmeliyim. Yüksek lisansını, doktoramı yaparım. Projelere katılım gösteririm. Tüm bunları öğrencilerim için yaparım.' diyorsanız ne mutlu size.
    Yok ben puan için tüm bunları yapıyorum, diyorsan , zaten olmamışsın değerli öğretmenim.
  • Petrucci
    17 Mart 2021 14:20
    24 9
    Bir öğretmen kendi alanıyla ilgili tezli yüksek lisans (parayla yapılan tezsiz ile karıştırmayın) veya doktora yapmayı başarmışsa bunun karşılığı hizmet puanından da öte maaş artırımı olmalıdır.
    Ben almıyorsam başkası da almasın kafasındaki öğretmen arkadaşlar hemen çarpıya basabilir.
  • nthen
    17 Mart 2021 14:14
    6 5
    peki atananlar, alan değiştirenler ne olacak. bu yüzden mağduriyet yaşayanlar yargıya başvurunca ne olacak
  • Denizvekum
    17 Mart 2021 11:37
    9 9
    Esasen yüksek lisans vs.. gibi öğretmenlerin bireysel gelişim faaliyetlerine MEB tarafından hizmet puanı vererek teşvik etmesi pek doğru görünmese dahi sonuçta en azından öğretmenleri teşvik ettiği ve bireysel gelişime katkı sağladığı ortadadır. Mevcut şartlarda Z ve alfa kuşağına hitap edebilmek için bireysel gelişim zaruridir. Harcanan zaman ve emek düşünüldüğünde az bile bence. Asıl şu mesele gözden kaçıyor; Hizmet puanlarına bakıldığında 2010 sonrası göreve başlayanlar ve emeklisi gelen öğretmenlerin hizmet puanlarının 300,400 puana ulaşıldığı görülüyor. Zor şartlarda görev yapan hocalarımızın tabi ki hizmet puanları hakkıdır. Ancak hizmet puanı 190,200 e ulaşan bir hocamız rahatlıkla şartların kolay olduğu okullara tayin isteyebilmektedir. Mesela 3. bölge 6. alanda bir hocamız 6 yıl sonunda 233 puana ulaşabiliyor. Bence 200 puan üzerine kota getirilerek normal hizmet puanları verilmelidir. Eğer puanı yettiği halde bir hocam tayin istemiyorsa bence orda zorunlu görev yapma durumu yoktur. Hizmet puanlarının bu kadar konuşulmasının ve önem kazanmasının asıl sebebinin katlamalı puan sisteminin hatalı uygulandığından kaynaklandığını düşünüyorum.
  • alibey20
    17 Mart 2021 11:33
    11 5
    2 yıl önce kimse Yüksek lisans yaparsam şu kadar puan alacağım.2. üniversite okursam şu kadar puan alacağım hesabı yaparak bu tür işlerin içine girmedi.
    Bundan sonra da girmezler olur biter.
  • 10minutes
    17 Mart 2021 11:25
    19 16
    Yargı kararı doğrudur ve olması gerekendir. Durum öyle bir hal almıştı ki artık öğretmen arkadaşlar e-twinning, yüksek lisans vs yapmaya kendilerini adayarak eğitimi 2. plana atmışlardı (örnek çevremizde çok). Puan hizmetin gereğidir, yüksek lisans ise unvan değişikliğinde vs. işe yarmalıdır.
    Haricinde DYK, iyep proje vs zaten karşılığı ek ders ücreti ile alınan şeyler, neden puan veriliyor?

    Bakanlık da bu konuda umarım ısrarcı olup işi çıkmaza sürüklemez.
  • hazanın dünyası
    17 Mart 2021 11:11
    17 3
    aishe: "Tmm yüksek lisansa verilen puan silinsin ya 2010 sonrası atananların her yıl aldıkları artirimli puanlar ne olacak adam 8-10 yıllık öğretmen 400 puan ben 20 yıllık öğretmenim daha 300 u göremedim"
    İşte olay budur, bunu yıllardır niye görmüyorsunuz??
    Yazın il dışı sinemalarda göreceksiniz!
  • serdarsa48
    17 Mart 2021 10:01
    21 8
    yüksek lisans yaptı diye benim istediğim yere atanan öğretmenlerde eski görev yerine dönsün o zaman
  • Can Yongası
    17 Mart 2021 09:26
    17 7
    Yüksek lisansı, bu ülkede "öğrenim özrü" aracı olarak kullandılar mı? Kullandılar.

    Şimdi de hizmet puanı aracı olarak kullanacaklar mı? (ydı) Bittabi.

    Bir insan gerçekten "kendini gerçekleştirmek" ya da "geliştirmek" adına yüksek lisans, doktora, proje, vb. yapıyorsa amacına zaten ulaşacaktır.

    Ne hizmet puanı? Ne ödülü?

    Hizmet puanı meselesinde benim tek tartışacağım ve gerçekten hak kaybına yol açan durum, yüksek hizmet puanlı diye tercih edilen okulun görev esnasında puanının düşürülmesidir. Zorlu şartlara katlanırım diye tercih ettiğin 30 puanlı bir okulun sen daha oradayken 18 puana düşürülmesidir hak kaybı.
  • 131981
    17 Mart 2021 09:13
    14 3
    Bir insanın kursta verdiği dersin karşılığında ek dersini alması hakkıdır.
    Kurs verenlere ayrıca puan verilmesi en büyük haksızlıktır. Çünkü kursun karşılığında ücretini alıyor, verilen puan haksızlığa neden oluyor.
    Örneğin benim hizmetim 5 yıllık bir öğretmenin hizmetinin 4 katıdır. Aynı yerde de görev yapıyoruz.
    Öğretmen; DYK, İYEP vb. kurslarla onlarca puan alıyor. Aldığı puanlarla puanımın önüme geçiyor. Tayin dönemlerinde ataması yapılırken ben yerimde duruyorum. Umarım bu haksızlık bir an önce çözülür.
  • aishee
    17 Mart 2021 07:29
    22 7
    Tmm yüksek lisansa verilen puan silinsin ya 2010 sonrası atananların her yıl aldıkları artirimli puanlar ne olacak adam 8-10 yıllık öğretmen 400 puan ben 20 yıllık öğretmenim daha 300 u göremedim
  • venharun
    16 Mart 2021 23:51
    16 15
    Senelerce doğuda çalıştım hala zorunlu hizmet bölgesi okulum.. hizmet puanı adaletsizliğinin son bulmasına sevinenlerdenim.. düşünün en zor koşullarda 1 yıl 30 puan yaşadığınız onca Zorluk.. ama son yıllarda yüksek lisans vs ticarete döndü ver parayı al diplomayı 30 puan.. olmuyordu olamazdı..
  • php_korsan
    16 Mart 2021 23:26
    9 5
    Puan silinmesi durumu genislerse iş tayincilere kadar gider.Meb bunu göze alacak mı bakalim.
  • kaynarca87
    16 Mart 2021 23:24
    20 13
    doğru bir karardır. yüksek lisansı ve ikinci lisansı olan biri olarak söylüyorum bunu. farklı şekillerde ödüllendirmeler olabilir ama hizmet puanı alakasız bir durumdu.
  • doğru kalem
    16 Mart 2021 22:51
    12 7
    Ek puanı olmayan öğretmenlerin hak kaybı yaşadığı tescillendi.

    Hak kayıpları nasıl telafi edilecek?

    Puanlar silindi. Oldu bitti. Giden gitti. Böyle olmamalıdır.

    Ayrıca 2021 il içi - iller arası yer değiştirmeler ile ilgili açıklama yapılmalı; yer değiştirme takvimi paylaşılmalıdır.
  • Taner ÖZER
    16 Mart 2021 22:51
    12 3
    Bu puanlarla il içi il dışı yer değiştirenler ?
  • FARUKAHMET
    16 Mart 2021 22:45
    13 12
    ek puan alabiliyor olsam da yargı kararı bence de doğru.bakanlik maddi olarak vermesi gereknleri puan olarak verip avutmak istedi bizleri.yanlisin neresinden dönülürse kar.
  • musauyu35
    16 Mart 2021 22:37
    12 3
    Artırımli hizmet puanlarıyla il içi il dışı özür grubu atamaları yapıldı. Artırım puan sayesinde bir çok kişi artırımli puanı olmayanların önüne geçti. Dolayısıyla atı alan üsküdarı gecmis oldu.
  • doğru kalem
    16 Mart 2021 22:23
    13 4
    Günün Sorusu: Adalet nasıl sağlanacak?
  • yeni-üye
    16 Mart 2021 21:38
    35 12
    entwining belgem da var. ikinci lisnsimda var. bu puan isi benim isime gelen bi sey.

    ama bu tur seylere puan verilmesini dogru bulmiyorum. adi ustunde hizmet puani. bu puan hizmet bolgene gore alinan puandir. bu sekilde degisik seylere puan verilirse bu is onu alinamaz bi yere gider.
  • naciekinci
    16 Mart 2021 21:09
    36 14
    Bence yargı kararı doğru, hizmet puanı hizmetle ilgili yüksek lisans ile alakası yok. Yüksek lisansla ilgili unvan verebilirsin, idareci atama vs. de avantaj sağlayabilirsin. Eşya tabiatına aykırı bir durum oluştuğundan zaten danıştay yürütmeyi durdurdu.
UYARI: Yayınlanan haberler, Egitimhane.Com'un görüşlerini yansıtmaz. Yazılan yorumlar, onaylanmış olsalar bile yazanın sorumluluğundadır.

Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK