MEB: Seminerler 24-28 Ağustos'ta Okullarda Olacak

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan açıklama;

"2020 - 2021 Eğitim Öğretim Yılı Açılış Dönemi Mesleki Çalışma Programı, 24 - 28 Ağustos tarihleri arasında Bakanlığımıza bağlı her derece ve türdeki eğitim kurumlarında görevli yönetici ve öğretmenlerimizin katılımıyla okullarımızda gerçekleştirilecektir. "

 

  • 21 37
  • 15 Ağustos 2020 10:42 51.544
  • Aktif Haberler
  • agbuluto
    19 Ağustos 2020 12:15
    0 0
    Arkadaşlar seminerden sonra 21 eylule kadar okula gidilecek gibi laflar dolaşıyor bu konuda kesin bilgisi olan var mi acaba?
  • öğretmen3444
    17 Ağustos 2020 21:58
    0 2
    Insallah ama cok zor hocam.bundan sonra dönüş olmaz.sahalardayiz temmuza kadar
  • öğretmen3444
    17 Ağustos 2020 21:33
    0 1
    Insallah ama cok zor hocam.bundan sonra dönüş olmaz.sahalardayiz temmuza kadar
  • öğretmen1934
    17 Ağustos 2020 20:36
    2 0
    Inşallah seminer online yapılacak
  • sINIFÇI SELİ
    17 Ağustos 2020 15:30
    15 1
    öğretmenler nefes alsa aldığınız nefes haram diyen bir kesim var. marttan haziran sonuna kadar biz biliyoruz ki öğretmenler yatmadı çalıştı. uzaktan eğitimle veli ve öğrencilere ulaşmak çok daha zor oldu. bunu bilmeyen, öğretmenler çalışmadan para kazandı dedi. sayıların artmasıyla yaz semineri uzaktan yapıldı. 1 hafta okula gitmeye eriniyorsunuz aldığınız parayı geri verin diyenler oldu. velhasıl şu anki kararin toplumsal baskıyı azaltmaya yönelik bir hareket olduğunu düşünenlerdenim. sürekli hashtag açıp seminer uzaktan olsun diyen arkadaşların da daha fazla tepkiye ortam olusturdugunu dusunuyorum. gerek yok. 5 gün gidelim ve işimize bakalım...herkese kolaylıklar dilerim
  • php_korsan
    17 Ağustos 2020 14:53
    2 1
    Sendikanın biri şimdi İlksanşa uğraşıyor.Diğer sendika hizmet puanı ile uğraşıyor.Diğeri hayatta gerçekleştiremeyeceği hayali işlerle uğraşıyor.
  • teacherman911
    17 Ağustos 2020 14:24
    1 1
    Seminerlerle iligili sendikalardan haberi olan var mı?
  • gasas
    17 Ağustos 2020 11:49
    2 4
    Merhaba.Biz tabiki bakanlığın talimatlarına uyacağız.Haziran semineri uzaktan yapılmıştı.1 Eylül itibariyle zaten bizim mesaimiz başlar.Buna kim itiraz edebilir.Her öğretmen görev ilinde bulunurken seminerde uzaktan yapılabilir görüşündeyim.Saygilar
  • gülgülgül1923
    17 Ağustos 2020 09:55
    2 4
    Evet evimiz yok hocam eşlerimizin tayini çıktı taşındık,biz özür grubunu bekliyoruz,esim tsk personeli.
  • sınıf2362
    17 Ağustos 2020 09:29
    18 10
    Yapılan bu yorumlar mesleki olarak bizi çok aşağılara çeken yorumlar. Bizler birer eğitinciyiz. Toplumsal normları da mesleki normları da bilmemiz gerekir. Kaç gündür yapılan yorumlardan utandım ve yazmaya karar verdim.Yok 5 gün için neden sirkülasyon olsun. Arkadaşlar biz eğitimciyiz, aynı zaman da devlet memuruyuz. 24 sğustosta okullar açılacak ise eğitim öğretim yılı da başlayacaktır. Nasıl ki bir devlet memuru görev yerini terk edemezse bizlerde eğitim öğretim yılı başladığı andan itibaren görev yerimizi terkedemeyiz. Bu yapılması gereken bir kural zaten. Hadi onu geçtim, bizler okullarımıza gitmeden planlamaları nasıl yapacağız. Bu gitmeyelim, uzaktan olsun diyen arkadaşlar bu yıl farklı bir durum var. Hazır olduğumuzu düşünüyor musunuz? Lütfen bizler bu kadar vahim durumda mıyız? Bizler eğitimciyiz, atanmadan her türlü şartta çalışabilmeyi göze alarak geldik. Bizler toplumun yapı taşlarını, gelecek nesilleri yetiştiriyoruz. Dikkat edelim pandemi sürecinde yspmamız gerekenlere ve gidelim görev yerlerimize. Yazık, yazılanlara damı üzül müyorsunuz? Neden kendimizi bu durumlara düşürüyoruz. Bizler içselleştirmezsek bazı şeyleri, çocuklara nasıl içselleştireceğiz?Lütfen daha fazla kendi mesleğimizi küçültmeyelim.
  • eskiyol
    17 Ağustos 2020 09:25
    11 8
    Sosyal mecralarda seminer okulda olmalı diyenlerden bazılarının profiline baktım. Kimisi İzmir'de çalışıyor kimisi müdür, müdür yardımcısı kimisi özel okulda çalışıyor. İstemeyenler de haliyle memleketinden uzakta çalışan öğretmen arkadaşlar ağırlıkta. Amacım bir kısmı yaftalamak değildir. Seminer okulda olmuş olmamış şu saatten sonra önemi kalmadı. Öğretmeni son bir kaç gündür bu gündemle hedef tahtasına oturtan doğru düzgün rahatlatıcı bir açıklama yapmayan öğretmen camiasını gereksiz yere bölen (aslında camianın bir bütün olduğu tartışılır) MEB bu süreci yönetememiştir.
  • ekremerden
    17 Ağustos 2020 08:38
    13 14
    Yani şimdi öğretmenlerin görev yaptıkları yerde oturdukları ev yokmu ne demek bir kaç gün için ordan oraya gelmeye calısilacak tekrar geri dönülecek. Artık bi zahmet görev yerimize dönelim
  • tahir1699
    17 Ağustos 2020 04:30
    12 8
    MALABADİ
    Bu ne teslimiyetçiliktir böyle!!!
    ''Gel derlerse gideriz, git derlerse gideriz.''
    Bir öğretmenin bu sözleri sarf etmesi çok talihsiz olmuş.
    Öğretmenler olarak her birimizin sendikaları var.
    Sendikalarımıza baskı yaparak daha vahim olayların önüne geçebiliriz.
    Bir çok ilde yeni yasaklar konurken öğretmenlere güç gösterisi yapmak
    sizce doğru bir yaklaşım mı?
    Yarın bir öğretmenim virüsten dolayı vefat ederse bunun hesabını kim verecek?
  • tahir1699
    17 Ağustos 2020 04:06
    8 1
    olur-42...
    Öğretmen camiası dimdik ayaktadır.
    Yerlerde sürünen bu camiayı parçalamaya, bölmeye çalışan, yaptığı açıklamalarla öğretmenlerimi değersizleştirme gafletinde bulunan
    art niyetli bir avuç şahıstır.
  • tahir1699
    17 Ağustos 2020 03:59
    7 3
    Bu haberi beğenen 19 kişi öğretmen değil herhalde.
    Yoksa 30-40 öğretmenin bir salona sıkıştırılmasına onay vermezdi.
  • barca43
    17 Ağustos 2020 03:35
    1 1
    Seminer bu tartışmalardan sonra online olur mu bilmem yıl sonu semineri önce okulda sonra değiştirilerek uzaktan yapılmıştı.Bakalım bu sefer nasıl olcak ama seminer konusunda bakanlık daha ciddi görünüyor baştan gevşek tutarsak sonu gelmez diyor herhalde.Okulda olursa gideriz yani önlemlerimi alırım okuluma giderim
  • dürüst
    17 Ağustos 2020 02:27
    11 2
    seminer , kimseye faydası olmayan, dostlar alışverişte görsün misali bir iş.eba kopup duruyor, hiç bir sayın eğitimcimizin verdiği o çok yararlı dersleri izleyemedik, meb yazılı hiç bir kılavuz dağıtmıyor, dağitin bir kılavuz öğretmen her yerde internet endişesi olmadan yaralansın. herhalde böyle yararlı olacak bir çalışma için kaynak yoktur. öğrenmişler bir online kelimesi.başka bir şey bildikleri yok. Uzaktan eğitimin çok kısıtlı öğrenciler tarafından yaralanıldığı ortada. 21 eylülde başlayacağı varsayılan yüzyüze eğitim için 24 ağustosta öğretmenleri okula toplamanın ne anlamı var. hep eleştirilen yan gelip yatan öğretmenler bu günkü profları yetiştirenler değil mi. kolayı var, öğretmenlerin yerine imam kardeşlerimizi, 35 yıllık öğretmenden daha fazla maaşla işe başlayan polis abilerimizi veya bütün gün dairede çalışıp işe öğretmen gibi eve iş, dosya taşıyan memurlarımızı 1 hafta okula gönderin telafi eğitimi yapsınlar. eğitim yapılanmayan bütün zamanların eksiğini kapatıverirler. Allah sağlık versin hepinize. şu okullar sağlıkla açılır da öğretmen günah keçisi olmakta kurtulur inşallah.
  • metzel
    17 Ağustos 2020 01:36
    9 3
    81 il başkanını pandemi sürecinde bulundukları ilden hareket ettirmeyi tehlikeli gören MEB yönetimi 1 milyon öğretmenin 5 günlük hareketini doğal karşılıyor. Mantık dışı bir yaklaşım.
  • cihangir4010
    17 Ağustos 2020 00:27
    2 2
    Memleketinizden rapor almak daha kolay olur, Yaz tatilinde alınan raporlar geçerli oluyor. Unutmayın,
  • cimbom_80
    16 Ağustos 2020 22:41
    18 0
    Seminer gerekli ancak;
    Şu virüste elzem mi?
    Yüzyüze toplantı vs tehlikeli olmaz mı?
    Toplantı olmayacaksa, online seminer daha mantıklı değil mi?
    Hepsini geçtim, seminer neden 21 eylül evvelindeki haftada olmaz?

    Naçizane düşüncem, 'öğretmenlere hayat kebap! oh' algısını yıkmak için yani diğer memurların laf yapmasını nispeten azaltmak için okuldayız.
  • m.19
    16 Ağustos 2020 20:55
    5 0
    jara20us öğretmenim ağzınıza sağlık.Gerçekten duygularımı ifade etmişsiniz.
  • jara20us
    16 Ağustos 2020 16:35
    38 1
    Şöyle bin civarı öğretmenin ölüm haberini almadan durulmayacak öğretmen düşmanlığı. Yahu toplantı dediğiniz şey online olabilecek bir şey ki bütün devlet adamları bu yöntemi kullanıyor. Öğretmen çok önemli değil tabii yarısı ölse 2 aya tüm açık kapatılır. Malum salgın var, herkes de dediğiniz gibi tatil bölgelerini gezmedi. Şu ortamda öğretmeni toplantı için okula çağırmak gerekli mi? Tabii ki değil. Ama öğretmenin vali ya da kaymakam emrinde emireri gibi kullanılmasına tepki göstermeyen bakanımızın iki seminer döneminde de öğretmenleri okullarda toplamak istemesi şaşırtmıyor. Vatandaşımız da herkesin bildiği gibi kendi iyiliğinden çok başkasının kötülüğüne olacak şeylerden mutlu oluyor. Ben neden ölüyorum demezler, öğretmen neden ölmüyor diye isyan ederler.
  • gülgülgül1923
    16 Ağustos 2020 16:30
    1 2
    Eşinin tayini çıkmış,o ile taşınmış ve özür grubu tayinine başvuranların durumu nasıl olacak acaba?
  • öğretmen3444
    16 Ağustos 2020 15:22
    2 10
    Arkadaslar seminer 5 gun ama sonrasindada gorev yerlerimizde olacagiz.bu sebeple seminer online degi.sahada bizlerede gorev verilecegini duydum
  • yolcu-42
    16 Ağustos 2020 15:10
    4 6
    Yorumlara bakınca herkes patron gibi konuşuyor.Halimize şükredelim, işimize sahip çıkalım, dört elle sarılalım.Ne diyor bu ???? Diyen olursa facebook özel okul öğretmenler birliği sayfasına üye olup ordaki yazılanları okusun.
  • anemos
    16 Ağustos 2020 15:05
    16 2
    Evde kronik rahatsızlığı olan yakınım var.Onun için mi endişe duyayım kendim için mi ?Sanki virüsü biz çıkarmışız gibi zindan ettiler yazı.Yok öyle mi yok böyle mi ?Daha yeni iki doktor vefat etti.Onlar bu işi bilen bu işin içinde olan kişiler onlar kendilerini bu virüsten koruyamazken biz nasıl koruyalım.Tek maskemiz var.Onunda koruyuculuğu bir yere kadar.Bu virüsün şakası yok.MEB toplantılarını neden online yapıyor? Madem ortam bu kadar güvenli onlarda yüz yüze yapsın ki inandırıcılığı olsun.☹️
  • m.19
    16 Ağustos 2020 13:57
    20 1
    Bence şu karmakarışık durumda ortadan kalkmalı artık.Sadece Temmuz ayında sıkıntı yoktu.Onun dışında sürekli okullar açılacak mı açılmayacak mı? Seminerler yüzyüze mi olacak uzaktan mı? Benim oturduğum şehir ile okulum aynı ilde her ne kadar mesafe uzak olsa da.Ya dışardan gelecek olanlar ne yapacak ? Ayrıca çok bencilsiniz keyfinize düşkünsünüz şu meslek grubunda şöyle oluyor onların canı yok mu diyen insanları hiç anlamıyorum.7 sene önce kanser tedavisi gördüm buna rağmen kronik hastalığım var sınıfına giremiyorum, evde 65 yaş üstü annem var.Kendi sağlığımı geçtim eve hastalık getireceğim diye aklım çıkıyor.ABD’de okullar açıldı, ölümler arttı.Sınıfta bir çocuk hastalansa zaten bütün Sınıf karantinaya alınacak.Halen bu şartlar altında bir hafta git ne olacak diyenleri gerçekten anlamıyorum.Herkes evinin dibindeki okula gitmiyor, herkesin kendi aracı yok.
  • deckard
    16 Ağustos 2020 12:30
    18 2
    Öğrenciler ölmesin okulları 21 eylüle erteleyelim.
    Öğretmenlere bir şeyler olmaz 24 Ağustosta 5 günlüğüne okullara gelsinler.

    Bakanlık bu semineri yapacağını mı sanıyor?Öğretmenlerin çoğu o hafta için rapor alacaktır.
  • HAMZA97
    16 Ağustos 2020 09:20
    1 1
    İlısik kesinceye kadar seminer kendi okulunuzda olur
  • enisse
    16 Ağustos 2020 08:44
    0 2
    Eş durumu tayini isteyeceğim ile taşındım, semineri o ilde alma durumum olabilir mi?? Özür grubu isteyenler için seminer durumu nasıl olacak bilen varsa lütfen yardım?
  • gulteknkaya
    16 Ağustos 2020 08:33
    4 0
    Pandemi gider gitmesine de ortalıkta demir perde parti komiseri gibi yazanlar ya da bekçi murtezalar diyelim ürpertiyor beni
  • askmen38
    16 Ağustos 2020 06:33
    11 0
    Asil curcuna okullar yuzyuze egitime basladiginda olusacak, veliler okulun kapisinda, okulun icinde, teneffuslerde. Birbirinize yaklasmayin, dokunmayin, uzak durun tarzinda uyarilar. Kimisi maskesini unutur, kimi yere dusurur hep bunlarla karsilasacagiz. Hep bir tedirginlik, endise olacak alisincaya kadar. Cocuk okula velisi tarafindan hasta hasta gonderilecek okulda atesi cikacak mesela velisini arayacagiz veli bizi suclayacak okulda hastalandi, okula gonderdigimde bir seyi yoktu tarzinda. Kisacasi zor bir yil bizi bekliyor.
  • hayber_38
    16 Ağustos 2020 00:58
    1 1
    Huuuuuu!!! Öğretmenler odası yine coşmuşş :)
  • OKYANUS88
    16 Ağustos 2020 00:10
    5 1
    Dumanburak arkadasim tebrikler gercekten parmaklarina beynine saglik...
  • bekhas
    15 Ağustos 2020 23:51
    5 0
    Karubnamud isminiz degisik olsa da mesajiniz ve tespitleriniz on numara . Duygularimiza tercuman oldunuz.. :))
  • karubnamud
    15 Ağustos 2020 23:40
    30 12
    Mesele artık okulların açılıp açılmaması ya da öğretmenlerin semineri değil, en sonda söyleyeceğimi en başta söyleyeyim öğretmen olamayıp hasetlenenenler çatlasın patlasın!! Asıl mevzuya gelecek olursak, pek tabiki hemen hemen tüm sektörler mecburen iş başında, özellikle bazı meslek grupları corona ya karşı yüksek risk grubunda bulunuyor, özellikle sağlık çalışanlarımiza minnettarız, fakat vaka sayısı veya yoğunluğu istenilen noktada olmadığı için, yüz yüze olması planlanan telafi eğitiminin uzaktan eğitime dönüp, binlerce öğretmeni 5 günlüğüne yer değiştirerek, virüsün yayım hizini artırmış olmuyor muyuz, tabiki bizlerde artık görev yerlerimizde olmak istiyoruz, fakat bu hareketlilik sonucu sayısız öğretmen ya da idareci covid 19 sonucu yaşamını yitirirse ne olacak, milli eğitim bakanlığı okulların belirlenen şartlarla 21 Eylül de yüz yüze açılacağını ilan etti, bu minvalde seminerler illaki yapılacaksa 14 ünde olması daha mantıklı değil mi, 5 günlüğüne yer değiştirip tekrar memleketlerine dönecek binlerce öğretmenin 2. Hareketliliği başka yayilimlara neden olmayacak mı, bana göre burda mesele üzüm yemek değil bağcıyı dogmek, öğretmen camiasında da zaten düşmana gerek yok, kendi meslektaşlarimiz ziyadesiyle bunu başarıyor
  • zeugma
    15 Ağustos 2020 23:39
    10 1
    Okulların erken açılması ve bir hafta öncesinden seminerin verilip hemen telafi egitime baslamak için öğretmenleri 24 ağustosta çağırdılar yoksa normalde 31 ağustosta acilacakti . Suan okullar eylülün sonuna ertelendi de seminer neden geriye alınmadı yada normal başlaması gereken eylüle alınmadı? Ağustosun hikmeti ne
  • zekiye75
    15 Ağustos 2020 22:54
    8 1
    o degil de bugun bir doktor daha ölmüş daha 47 yasinda. aaaaa yoksa bu isin sakasi yok mu ne...
  • HAMZA97
    15 Ağustos 2020 22:49
    1 1
    Kronik hastaligi olanlar gorev yerlerinden ayrilmadan semineri evde yapar idare cagirirsa okula gider
  • tarkan61
    15 Ağustos 2020 22:39
    18 2
    Kamoyuna bir seyler kanitlamak...bakin ögretmenler de okullarda demek icin 1 milyon ögretmeni ve cocuklarini hareketlendirmek büyük risktir ! İspat için Can tehlikeye atilmaz atilirsa bedelini tribüne oynayanlar öder...
  • olur_42
    15 Ağustos 2020 21:40
    24 33
    Neymis memleketinde olanlar 1 hafta için gidip geri mi gelevekmis kardeşim sen ogretmensin tatil bitti gorev yerinde dur artik bu ne biçim is ya öğretmenliği kotu gostermeyin artik
  • olur_42
    15 Ağustos 2020 21:37
    16 39
    O kadar özel sektör ise gidiyor memur gidiyor biz öğretmenler 1 hafta için aglayip duruyoruz gitmeyelim diye sonrada ogretmenler neden kötü görünüyor yok yatan görünüyor ya yeter artık bakanimiz 1 hafta gelin demiş gerekli gereksiz deyip durmayinda is yapin ya
  • cihangir4010
    15 Ağustos 2020 21:20
    13 3
    Haziran ayında çok isteklilerdi illa seminer diye ama vakalar bu sayılaraa yakındı iptal oldu!! yine oyle olacak bu hafta içi açıklama gelir meraklanmayın! korona olan arkadaşlarım var okula nasıl gidecekler!!! İmkansız!!! ek ders vermiyecekler!
  • artteacher8282
    15 Ağustos 2020 19:54
    0 3
    Bir sorum var
    Sinif 40 kisi 20 20 bölündü yarı evde yarı okulda aynı sınıfa iki ayrı ders mi verilecek verilirse 2 ders bir saat mi sayılacak ?
  • HAMZA97
    15 Ağustos 2020 19:50
    6 2
    Mesleki çalismalar okulda olacak ozaman okullari açin herkes sendikasini arasin uzaktan olmali
  • Zorbey11
    15 Ağustos 2020 19:18
    9 0
    Hafta ortası değişebilir karar. Çünkü dışarıdan gelen virüslü öğretmenler illaki olacaktır ve bunlar ortama yayacak.. Umarım en güzeli olur.. Sağlık herseyden önemli old için devletimiz en doğru kararı verecek diye düşünüyorum
  • gulteknkaya
    15 Ağustos 2020 18:53
    3 0
    Yüzyüze eğitim 31 ağustosta başlanacak diye 24 üneydi bu uygun olmamış memuru aha da söyledim fikrimi .
  • hagrid34
    15 Ağustos 2020 18:17
    30 2
    Meslek hayatımda iki şeyin niçin var olduğunu anlayamadım. Biri seminer diğeri sınıf defteri...
  • sametyegül
    15 Ağustos 2020 17:39
    14 43
    Bakanligin okullari acmakta kararli oldugunu gostermek, olumlu bir sinerji olusturmak adina boyle bir karar aldigini dusunuyorum. Bize dusen gorev pandemi surecini dogru yoneten, ogretmenini hicbir sekilde magdur etmeyen bakanimiza destek olmaktir
  • aretias28
    15 Ağustos 2020 17:22
    17 4
    Sen istiyor yüzyüze seminer,o zaman ben kesin takacak çift majke
  • ufukbey
    15 Ağustos 2020 16:27
    7 3
    Kronik rahatsızlığı olan öğretmene seminer var mi
  • MALABADİ
    15 Ağustos 2020 16:24
    20 38
    Hepimiz memuruz kural koyucu değil uygulayıcılarız.gel derlerse gideriz gelmeyin derlerse gitmeyiz.neyin tartışması yapılıyor.Yöneticilerden, Bilim kurulundan daha mı iyi bilenler var.varsa da söylesinler bilelim.Bu süreci devletimizin en iyi şekilde yürütmüştür.ama insanların umursamazlığı virüsle mücadele de sıkıntı oluşturmaktadır.
  • kaansaatci
    15 Ağustos 2020 16:18
    18 57
    Plajlara, parklara, pazarlara, kafelere, spor salonlarına gidiyoruz. Okula da gidebiliriz diye düşünüyorum. Bir yerden başlamak lazım.
    Her kelimesine katılıyorum
  • m.19
    15 Ağustos 2020 16:17
    26 2
    Oraya buraya gidersek diye konuşulmuş da.Ben bu süreçte sadece beş defa dışarıya çıktım ve hiçbiri de park, plaj vb değildi.geçmişte kanser hastalığım Ve kronik hastalık sayılmıyor son iki senede tanı konmadığı için.ayrıca okula iki otobüsle gidip gelmem gerekiyor.Bir başka konu tamam gerçekten gidilmesi gerekiyorsa gidelim de sizce bir faydası olacak mı?
  • tarkan555
    15 Ağustos 2020 16:13
    22 2
    Hadi ilk gün öğretmenler kurulunu topladık siniflari dagittik ders programi taslagini yaptik .Geri kalan gunler ne yapacagiz yine hayali piknikler muze gezileri mi yapacağiz : ))))) o degil de bu is cok rahat uzaktan da yapilabilirdi ...Benlik bir durum yok her gun okula gidiyorum tek idareci olarak gorevim zeten . Ama 700 km den ve 400 kusür kilometreden gelecek ögretmen arkadaslar ? Tahminim 5 gunluk doktor raporu alacaklar gibime geliyor .
  • beren72
    15 Ağustos 2020 16:09
    28 2
    Plaja,parka keyfi gidiyorsunuz gitmeyin siz de!!
    Okullar ile keyfi gidilen yerleri nasıl aynı kefeye koyarsınız?
    Seminer için okullara gidilecekse gideriz fakat gerçekten büyük risk alınıyor bence..Öğretmeni tehlikeye atarsanız okulları açmak hayal olur
  • reeemat
    15 Ağustos 2020 16:08
    3 6
    Kervan yolda düzülür.
  • navle
    15 Ağustos 2020 16:02
    10 1
    @naciekinci bey her yere aynı şeyi yazmışsın. Okulda internet yok ki dediğin gibi ofis tarzı olsun. Akıllı tahtadan bile ancak evde bilgi indirip o şekilde faydalanıyoruz. Yani dediğin gibi olması için önce meb her okula süper hızlı internet sağlaması lazım çünkü aynı anda bir sürü öğretmen yüklenecek. Yani dediğin şey hayal. Telefonlara sağlanan internette bir sınıfta çekiyor bir sınıfta çekmiyor bazı yerde çekiyor bazı yerde çekmiyor.
  • OKYANUS88
    15 Ağustos 2020 15:45
    18 2
    Sayin "cold " bubişin ciddiyetini bilen gitmiyor o dediginiz yerlere... ben evimde tikili kaldim aylarca annem babam risk grubu hasta etmiyim diye. Ogrencilerimi mezun edemedim sorumsuz insanlar yuzunden!! Ogrencileri koruyorsak ogretmen ve diger calisanlari da korumaliyiz. Bulundugumuz yerlerde okul yok mu??? Elbette bulundugumuz yerde seminer alabiliriz ya da online olabilir. Lutfen özveri sorumluluk lutfen
  • davlumbaz
    15 Ağustos 2020 15:39
    15 18
    Çok fazla çarpı alacağımı biliyorum ama yazmadan geçemeyeceğim. Tüm karantina kurallarına uyup dikkat edenlere sözüm yok. Salgın başlangıcında öğretmenler memleketlerine giderken hastalık yok muydu? O zaman yayılmıyor muydu? Vefa destek grubunda görev alamam, kronik hastalığım var diyenlerin sınav görevlerine, yüzyüze seminerlere koşa koşa gitmesi... Ben yapamıyorum deyip canlı derslere katılmayanlar, sağlık için evde kal diyenlerin bir bir tatil beldelerine akın etmesi... Öyle bir algı oluşturduk ki, öğretmenler yattığı yerden para alıyor dendi. Şimdi madem 31 Ağustos'ta uzaktan eğitim başlıyor, hazırlanan program dahilinde her öğretmen bir sınıfta uzaktan dersini yapar. Ders saatinde okulda olur. Teknik aksaklıklardan dolayı canlı ders yapamayanlar da yapmış olur. Sınıfta tek başına olacağı için risk de olmaz. Bir kere de böyle deneyelim. Akla yakın olan bu. Bir hafta için gitmem diyenler 1 hafta sonra canlı ders için gelir, olur biter.
  • alikk
    15 Ağustos 2020 15:38
    10 2
    Herkesi evinde iki saat okula gitmekten eriniyor veya yazlığında tatilinden feragat etmekten eriniyor sanıyor bu millet, adam doğu da öğretmen ve belli ki seyreltilmiş planda dahi yüz yüze baslamayacak nice öğretmenler varken 5 iş günü 3'er saatlik program için herkes kendi okuluna demek yatıyorsunuz hadi direk okulunuza demektir benim gözümde
  • AZADE44
    15 Ağustos 2020 15:34
    17 1
    Seminer yüz yüze olacaksa yüz yüze eğitimin başlayacağı 21 eylülden önceki hafta 14 eylülde olmalı. fikrine katılıyorum
  • mustafa_tekman
    15 Ağustos 2020 15:31
    10 1
    Evi okula yakın olanlar için fazla sorun olmaz da doğu illerinde ki köylere gidecek arkadaşlar için zor olacak, git bir hafta seminer yap sonra 3 haftalığına memlekete dön , 14-18 eylul de yapılması daha uygun olurdu.
  • pattaban
    15 Ağustos 2020 15:28
    10 1
    Memleketlerinde olan bizler için sıkıntı. 5 gün için o kadar yol git sonra geri gel.Yüz yüze seminer olsun ama okul açılmadan bir hafta önce olsun ki sınıflarımızın hazırlıklarını yapalım.Bilet rezervasyonumu yaptım her ihtimale karşı.Son dakika değişiklik olur diye bekliyorum.
  • cold
    15 Ağustos 2020 15:25
    24 43
    Plajlara, parklara, pazarlara, kafelere, spor salonlarına gidiyoruz. Okula da gidebiliriz diye düşünüyorum. Bir yerden başlamak lazım.
  • trk3351
    15 Ağustos 2020 15:05
    43 4
    Bazı arkadaşlar durumun ciddiyetinin farkında değil bulunduğumuz süreç basit bir salgın değil insanlar hayatlarını kaybediyor ve kaybetmeye de devam ediyor hiçbir öğretmen görevden kaçmaz biz de çocuklarımızı özledik açılsın istiyoruz ama sağlık her şeyin başında geliyor. ee millet tatile gidiyor okullar niye kapalı diyebilirsiniz ancak yanlışa yanlışla örnek veriyorsunuz.
  • takirasa
    15 Ağustos 2020 14:40
    24 2
    Seminer yüz yüze olacaksa yüz yüze eğitimin başlayacağı 21 eylülden önceki hafta 14 eylülde olmalı. Uzaktan eğitim için uzaktan seminer yeterli.
  • mosit
    15 Ağustos 2020 14:22
    19 6
    Çok mantıklı olmadı diye düşünüyorum. Öğretmenlerin görüşleri 1 milyon fikire benzer bir anketle alınabilirdi. En azından 1 milyon kişi daha güzel bir çözüm bulurdu.
  • bir adam
    15 Ağustos 2020 14:21
    2 7
    Tatile gidenler gidecek sanırım seminere. Ben öyle anladım.
  • olur_42
    15 Ağustos 2020 14:14
    21 27
    Öğretmen camiasinin neden ayaklar altinda olduğunu yorumlari okuyarak bit kez daha utanarak anlıyorum bu ne arkadaşlar ya yeter ya bir haftada gidin ne olacak.. haklısıniz seminerler verimsizdi bugune kadar ama bu sefer belki olmayacak o kadar ozel sektör iscisi polisi memuru doktoru gidiyor geliyorda siz 1 haftanin pesine dusmussunuz bu ne bu kadar benmerkezcilik olmaz.. neymis ben korona tedbirini uyguluyordum yine uygula arkadaş gidip dedikodu yapacam diye sokulma zumrene alla alla
  • van6565
    15 Ağustos 2020 14:10
    11 4
    Küçük mahallelerde bulunan okullarda seminer yaparken öğrenci ve velilerde öğretmeni ziyaret etmeye gelecektir. Etkileşim muhakkak olacaktır. Umarım okullarda sağlıklı bir şekilde önlem alınır.
  • eskiyol
    15 Ağustos 2020 14:05
    36 3
    Benim şahsi fikrim bakan bey ve ekibi aldıkları kararları kamuoyuna göre sürekli değiştiriyorlar. Bu da bakanlığa olan güvensizliğe sebep oluyor. Sürecin en başından beri netlik yok. İşleri kolay değil tabiki de fakat bakanlık süreçte net olmalı. Seminerler yüz yüze ise kesin ifadelerle sebepleri açıklanır. Çoğu insan memleketinde. Otobüsle uçakla dönmek zorunda olacaklar var. Sen üç gün sonra pardon uzaktan olacaktı dersen insanları perişan edersin
  • naciekinci
    15 Ağustos 2020 13:59
    21 11
    Hocam sadece 5 gün seminere katılma olmayacak. Daha önce okumuştum kaynağı hatırlayamadım öğretmenler internet imkanımız var, yok, vs bu durumların önüne geçmek adına okullarda uzaktan eğitimi vereceğiz bence. Yani ders günlerinde okula gideceğiz gibi duruyor. Mantıklı da. Çünkü keyfi olarak canlı derse girmeyen birçok öğretmene tanık oldum. Sosyal bilgiler lazım değil deyip Mayıs ayında sosyal bilgiler dersini hem de 8 lere bırakan sosyalci, keyfi olarak okul müdürüne haber verme gereği duymadan uzaktan ders yapmayacam diyen İngilizceci. Gördüm hepsini. Devlet uzaktan eğitimi okulda yaptırma hakkı var. maalesef suistimali ben bu kadar gorduysem sizler de gormussunuzdur. Ama özel durumu olan, evden ders yapacağım diye kesin taahhüt verene de kolaylık sağlanmalı bu da kişisel fikrim.
  • huseyinyesilot
    15 Ağustos 2020 13:58
    28 6
    Seminerler de keşke verimli olsa içim yanmaz.Macera aramaya gerek yok.Görev yeri dışında olan binlerce öğretmeni okullara topla,sonra seminer bitti de geri gönder.Ondan sonra da 21 Eylül'e kadar uzaktan eğitim yap.Şaka gibi...
  • OKYANUS88
    15 Ağustos 2020 13:42
    22 4
    Ornek veriyorum ogretmen arkadaslarimizdan turkiyenin bi ucundan bi ucuna 5 gun seminere katilmak icin gelenler olacak. Virus tasinmasi icin buyuk firsat bu. Buyuk hata... bakanimiz cok iyi islere imza atsa da bazı ayrintilar bilerek kaciriliyor gibi...
  • metzel
    15 Ağustos 2020 13:35
    34 2
    Bu karardan Meb'in okulları ertelerken sadece öğrencilerin sağlığını düşünmüş olduğunu anlıyoruz.
  • göbekligeneral
    15 Ağustos 2020 13:31
    21 4
    Corona şindiden ellerini ovuşturmaya başlamıştır.
  • hazer
    15 Ağustos 2020 13:30
    22 1
    16 yılını çalışacak bir öğretmen olarak seminer döneminin ne işe yaradığını anlamadım...ya kaldırılmalı ya da içi daha etkili hale getirilmeli ...
  • öğretmen1934
    15 Ağustos 2020 13:25
    19 1
    Umarım bu yanlıştan dönülür.
  • HAMZA97
    15 Ağustos 2020 13:24
    10 0
    Bu hafta aciklanir millet kafasina göre haber yapiyor burasi Türkiye 31 Ağustosta yuzyuze egitim den di uzaktan yapilacak bakanlik bir an once aciklama yapmali doguya gidecek ögretmen çok
  • mrcmrt
    15 Ağustos 2020 13:09
    19 2
    Toplantılar online, okullar uzaktan, seminerler yüz yüze.
  • ayşe_naz
    15 Ağustos 2020 13:08
    2 7
    Meb tweet attı an itibariyle . Hepimiz okullardayız
  • naciekinci
    15 Ağustos 2020 13:04
    6 2
    Bence boşa tartışıyoruz 24-28 Ağustos ta okula gideceğiz. 28 Ağustostan sonra ne olacak esas ona bakmak lazım.
  • taylantaylan
    15 Ağustos 2020 12:50
    2 3
    Yüz yüze ya da uzaktan olduğu yakında duyurulur ne derlerse onu yaparız fakat okul açılışında seminer yıl sonu semineri gibi boş ve gereksiz olmuyor yapılması gereken işler oluyor yüzyüze olması benim açımdan sorun değil
  • carpediem03
    15 Ağustos 2020 12:33
    29 1
    omer9 hocam uzaktan seminer yalan da yakından olanı çok mu gerçek? Hatta bana göre uzaktan olanı yakından olanına göre daha gerçekçiydi.

    Benim için çok farketmiyor küçük bir köy okulundayım. Genel duruma bakacak olursak 200 öğretmeni olan okullar var, şehir dışında olanlar var. 1 hafta için bu kadar insanın hareketine ve riske gerek yok.
  • 1ABCD1
    15 Ağustos 2020 12:28
    13 1
    Bakana dayandırılan, tekrar değerlendirilecek diye haber vardı. Büyük ihtimal haftaya uzaktan olduğu açıklanır. Yüz yüze diye açıklayan milli eğitim müdürlükleri de açıklamalarını kaldırdı.
  • naciekinci
    15 Ağustos 2020 12:25
    6 4
    Öğretmenler uzaktan eğitim sürecini evlerden değil okullarda sınıflarından yürütecek diye bir yazı okumuştum kaynağı da hatırlayamadım. Uzaktan eğitime giren, girmeyen, imkanım var, imkanım yok tartışmasının önüne geçmek adına bu yapılacak bence. Sınıf ofis mantığıyla çalışabiliriz. Ya da okula gelmek istemiyor iseniz dışarda kendi imkanınız ile bağlantı kuracaksınız diye taahhüt de isteyebilirler. Bekleyip göreceğiz.
  • Mercury
    15 Ağustos 2020 12:16
    34 1
    Öğretmenlerin çalışma saatleri , seminerleri niye bu kadar dert nedeni oldu ki ? Biz herhangi bir meslekte çalışanların nasıl çalıştığını konuşuyor muyuz ? Ya da ilgileniyor muyuz ? Bütün dertler bitti öğretmenlerin semineri konu oldu ... açsınlar okulları gidelim ...
  • denis
    15 Ağustos 2020 12:11
    3 2
    Haberin kaynağı yok
  • denis
    15 Ağustos 2020 12:10
    4 2
    Bakanlığın sitesinde böyle bir açıklama yok.Haberin kaynağınıda paylaşırmısınız lütfen?
  • 26_gezo
    15 Ağustos 2020 12:02
    7 6
    eğer okulda olursa ek ders yok diye herkes rapor alır. Okula benim gibi 3 5 kişi gider. Bence boşuna yapmasınlar yaparlarsa 21 ağustosta hastanelerde epey yoğunluk oluşur. Sağlam öğretmenlerde covid kapar
  • mehmetalibozlu
    15 Ağustos 2020 12:01
    9 31
    Uzaktan hiçbirşey olmaz tamirci çırağını yetiştiremez doktor hastasını muayene edemez öğretmenler kendi kendine evde eğitici video izleyemez yani et ete değecek
  • hayber_38
    15 Ağustos 2020 11:51
    3 3
    omer09, hocam biz zoom üzerinden 3 saat öğretmenler kurulu yaptık. Neden yalan?
  • pisko1978
    15 Ağustos 2020 11:47
    2 2
    Nerede yayınlanmış bu açıklama haber yaparken kaynak belirtin millette bilsin...Ya da linki ekleyin
  • omer09
    15 Ağustos 2020 11:41
    13 50
    Uzaktan seminer yapılacağına hiçbir şey yapılmasın daha iyi. Kendimizi kandırmayalım uzaktan seminer koca bir yalan. Bence alınan karar doğru. Seminer olacaksa bu okulda yapılmalı. Bakanlık eğer seminer başlama tarihinden 2 gün önce yine uzaktan olacak gibi bir açıklama yaparsa ciddiyetini -en azından benim gözümde- kaybeder. Haziran dönenimde bu durumu çok kötü tecrübe ettik. Bakanın yaptığı açıklama bir gece yarısı yardımcısı tarafından değiştirildi.
  • navle
    15 Ağustos 2020 11:39
    23 2
    Eğer yüzyüze yapılacaksa bunu sırf öğretmenleri kıskananlar öğretmen düşmanlarını bi nebze olsun susurmak için yapacakalrdır.
  • ezooosss
    15 Ağustos 2020 11:35
    5 8
    En mantıklısı 15 eylülde yüzyüze seminer
  • metzel
    15 Ağustos 2020 11:34
    11 3
    MEB'in böyle bir açıklaması yok. Uzaktan mı yüz yüze mi henüz belli değil.
  • polipost19
    15 Ağustos 2020 11:32
    9 0
    resmi kaynak hiçbir yerde yok ama tüm sitelerde haber var
  • mayk27
    15 Ağustos 2020 11:30
    18 3
    3 hafta uzaktan eğitim olacaksa öğretmenlerin okula 1 hafta için toplanması gerekli mi?Haziran semineri de yüz yüze olacaktı ama uzaktan yapıldı.
    Amaç Temizlik,hijyen ve salgın döneminde eğitim içerikli videoları ,slayt vb şeyleri izletmekse her yerden izlenebilir ,okul idaresinin eğitime hazırlık ile ilgili diyecekleri varsa uzaktan da iletilebilir,sorumluluk sahibi her birey görevini yüz yüze kadar etkin ve etkili olamasa da uzaktan yapabilir.Sadece 10-15 değil 100 den fazla öğretmeni olan okulları da düşünelim
UYARI: Yayınlanan haberler, Egitimhane.Com'un görüşlerini yansıtmaz. Yazılan yorumlar, onaylanmış olsalar bile yazanın sorumluluğundadır.

Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK