Öğretmenlerin Yaz Dönemi Mesleki Çalışma Programı Yüz Yüze ve Çevrim İçi Olacak

Milli Eğitim Bakanlığınca, normalleşme süreci kapsamında 1 milyona yakın öğretmenin yaz dönemi mesleki çalışmalarının, 22-30 Haziran'da yüz yüze ve çevrim içi olarak düzenlenmesi kararlaştırıldı.

MEB Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Adnan Boyacı, öğretmenlere yönelik yaz döneminde düzenlenecek mesleki eğitim programının detaylarına ilişkin açıklama yaptı. Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının kontrol altına alınması için uzaktan eğitim süresinin 19 Haziran 2020'ye kadar uzatıldığını hatırlatan Boyacı, normalleşme süreci kapsamında da öğretmenlerin mesleki gelişimlerine ilişkin hazırlık yaptıklarını söyledi. Bu kapsamda Bakanlıkta görevli yönetici ve öğretmenlerin mesleki çalışmalarını 22-30 Haziran 2020 tarihlerinde kendi okullarında yapacağını bildiren Boyacı, "Salgın nedeniyle idari izinli olduğu dönemde görev yaptığı ilden ayrılanlar bulundukları illerdeki okul ve kurumlarda mesleki çalışmalarını yapabilecek. Görevli olduğu ilden başka ilde mesleki çalışma yapacak öğretmenlerin https://mebbis.meb.gov.tr  adresi başvuru modülü üzerinden mesleki çalışma yapmak istedikleri okul müdürlüklerini tercih edecekler." diye konuştu. 
 
Boyacı, bu yılki mesleki gelişim programına ilişkin, "Sadece bu döneme özgü olarak öğretmenlerimize halihazırda yürütülmekte olan mesleki gelişim programları yüz yüze yapılacağı gibi online olarak da sunulacak. Online eğitimler, Mebbis modülünden öğretmenlere duyurulacak." dedi.
 
 
  • 4 28
  • 08 Haziran 2020 20:56 31.982
  • Aktif Haberler
  • Nhlzkrya
    13 Haziran 2020 21:52
    2 1
    Haziran semineri online olmalı bu konuyu tekrar gündeme getirmeliyiz
  • dalambert
    11 Haziran 2020 21:57
    4 2
    Meb'in işlerine akıl sır ermez arkadaşlar,Allah yar ve yardımcımız olsun.Cem Yılmaz'ın bir filminde şöyle bir replik vardı."En azından hayattayız;buda bir şey be abi."
  • cihangir4010
    11 Haziran 2020 21:01
    6 3
    meb'in İlla Okulda olacak durumu devam mı ? arkadaşlar:) Biz okulda olmazsak anlamıyoz hiç bir şeyi, onlarda haklı! Herşey uzaktan olurken bunlar yakınlık peşinde
  • karaipkorsanı
    11 Haziran 2020 18:59
    14 0
    Bu işi sendikalar çözer. Sendikalar bu işler için vardır. Hiç sendikalardan bu yönde açıklama veya talep geldi mi. 20 yıllık öğretmenim, ögretmenliğimin tamamına yakın bir sendikaya da üyeyim. Ne yalan söyleyeyim bu 20 yılda sendikaların ne iş yaptıklarını anlamadım Öğretmenleri temsil ettiklerini söyleyen sendikalar öğretmenler için neler yapıyor, sendikalarda aktif olarak çalışan öğretmen arkadaşlarım açıklarsa sevinirim.
  • anemos
    11 Haziran 2020 13:27
    19 1
    Sadece şu konuyu merak ediyorum.Madem okullar bu kadar güvenli ve öğretmenlerin bir araya gelmesinde sıkıntı yoksa Bakan Bey neden öğretmenlerle bir arada olmak yerine video konferans yoluyla görüşüyor.Öğretmenlerle olan bütün görüşmeleri hep bu şekilde.
  • halil_41
    11 Haziran 2020 12:18
    5 20
    Evet,seminerlerin yüzyüze olacağını söyledi.
    Arkadaşın dediği gibi bu ülkede çalışan tek meslek grubu biz değiliz.
    Şuan okullarda öğrenci olmadığı için korkulacak bir durum da bulunmuyor.
    İlla ben gitmek istemiyorum diyen varsa da rapor alabilir.
  • hayze
    11 Haziran 2020 10:57
    6 1
    Okullarda YKS ve LGS sınavları için dezenfeksiyon işlemi yapılıyormuş.LGS sınavından sonra tüm öğretmenler kullanacak okulu, bizden sonrada tüm YKS öğrencileri kullanacak.Ardı ardına bu kadar çok kişi tarafından kullanılan ortamda dezenfeksiyonun her kullanımdan sonra yapılması gerekir.Boş durduktan sonra yapılması pek işe yaramaz şu durumda.
  • kahraman111984
    11 Haziran 2020 09:31
    22 2
    DİKKAT!!!
    Bugün akşam saatlerinde SİVAS POSTASI GAZETESİ´ne ulaşan bir habere göre, MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, 1 milyon öğretmene yapmayı planladığı seminer çalışmasını yüz yüze olmaktan çıkarıp, ONLİNE yapmayı düşündüğü yönünde…

    Konu ile ilgili ÜST DÜZEY BAKANLIK yetkililerine ulaşan SİVAS POSTASI, bu yönde bir hazırlığın olduğu ve nihayi kararın ise CUMA günü açıklanacağı görüşlerini dile getirdiler.

    SEMİNERLERİN sonbahara ertelenmesi gereğini dile getiren konunun uzmanları, 1 Milyon kişilik bir ortak hareketliliğin ikinci dalgaya neden olabileceği ve bunun da pek çok riski taşıyabileceği yorumları yapılıyor.
  • seyfi ünaldı
    11 Haziran 2020 08:51
    9 4
    Yıllardır yapılan sene sonu semineri için "çocuk" sebebini ortaya atmak komik oluyor. İtiraz sebebimiz "salgın" ise kimse itiraz etmemeli.
  • aayygg
    11 Haziran 2020 08:35
    10 6
    Arkadaşlar kimse kusura bakmasin ama artik şu "cocugum var cocugum noolacak?"sözlerinden fenalik geldi....Sağlikcinin,polisin,bankacinin,fabrikada calisanin cocugu yok mu ? ögretmenlerin tamamina genelleme yapanlar da haksiz degil bence...

    Hocam aynen....
    Size katılıyorum...
    O yüzden kopyala yapıştır yaptım
  • beren72
    11 Haziran 2020 01:02
    5 10
    Arkadaşlar bakanımız açıklamış zaten böyle bir şeyin olamayacağını seminerlerde okullara gidileceğini..Kocaeli'ndeki öğretmenlerle toplantıda sorulmuş ve gidileceğini belirtmiş. Eğitimhane'den bir arkadaş yazdı kendisi de toplantıdaymış..Halil hocam sizdiniz sanırım değil mi?Tartışmaya gerek yok gideceğiz maskeleri takıp..
  • halil_41
    10 Haziran 2020 17:22
    13 9
    Öğretmenin de interneti yoksa artık ne diyeyim kendimizi bu kadar da düşürmeyelim.Bu nedir ya!
  • Ayse balan
    10 Haziran 2020 16:36
    18 5
    Mesele tamamen çocuk değil zaten. Herkesin sıkıntısı farklı.
    Ulaşımı bu dönemde daha da zor olan bir köy okulunda görev yapmaktayım. Altı üstü 5 öğretmeniz... Servisler şu an bizi almıyor mesafe gereği.. Özel aracımız da yok.Özel aracı olan ögretmen arkadaşlarımız da haklı olarak bizimle birlikte gitmek istemiyor. Bari il içinde de istediğimiz okulda seminer alsak. Ya da seminer almak istemeyenlerin ek dersi kesilse. Güya seminer tablosu dolu dolu, uygulamada çay, kahve,pasta,börek.. Köy yerinde ne açıkhava konseri, ne pikniği. Bize gerçekten faydası olsa keşke! Zevkle gideriz sayın hülya_01.
  • hayber_38
    10 Haziran 2020 16:14
    3 23
    Çocuğumuzu koyacak biyer yok. Seminer uzaktan da yapılabilir ama internetimiz yok. Çocuğu da tek başına evde bırakamayacağımıza göre. Devlet düşünsün.
  • beren72
    10 Haziran 2020 16:07
    14 5
    Hülya Hanım öğretmen misiniz merak ettim??? İki dakika düşünüp bir haftanın kar-zarar dengesini yapabilirsiniz sanırım..
    Diğer mesleklerin de keşke bu imkanı olabilse ama maaalesef...Madem bizim var neden online olmasın seminerler yapmayın lütfen..Kullandığımız sınıfları daha sonra sınava girecek öğrenciler kullanacak..Pandemide günlük vaka sayısı artarken 5 gün için, imkan varken riske bir çok öğretmeni ve karşılaştığı kişileri atmaya değer mi???
  • istanbul77
    10 Haziran 2020 15:59
    18 3
    Olay pandemi felan da değil aslında. Ogretmenler seminerlerin şu haliyle sabah gidip selamlaşıp eve gelmekten ibaret olduğunu çok iyi biliyor.Hal böyleyken insanları okulda toplama fikri öğretmen ve eğitim lehine görünmüyor.Tamamen gereksiz göstermelik işlerden birisi. Yanlıştan dönüleceğini düşünüyorum... Okulda çay içip sohbet etmeyi özleyen meslektaşlarım bugün de gidip bu özleminizi giderebilirsiniz...
  • hayber_38
    10 Haziran 2020 15:53
    3 5
    Çocuğumuzun suçu ne hülya hanım
  • hülya_01
    10 Haziran 2020 15:33
    23 37
    Arkadaşlar kimse kusura bakmasin ama artik şu "cocugum var cocugum noolacak?"sözlerinden fenalik geldi....Sağlikcinin,polisin,bankacinin,fabrikada calisanin cocugu yok mu ? ögretmenlerin tamamina genelleme yapanlar da haksiz degil bence...
  • vince15
    10 Haziran 2020 14:28
    25 4
    Biz öğretmenler işimize bakıyoruz zaten;ne demek istenildiğini anlamayanlara kendimce anlatmak isterim.On binlerce öğretmenin anlatmak istediği konu bu işlerin okula gidilmeden de verimli bir şekilde yapılabilecek olmasıdır.Mesleki çalışmaları uzaktan yapma isteğimizin nedeni de bütün dünyayı etkisi altına alan bu salgın sürecinin hem bizler hem de dışarıda karşılaşabileceğimiz kişiler açısından riskin büyümesini engellemektir.Sonuç olarak evde çalışmalarımızı yaparsak hem işlerimizi yapar hem de risk oluşturmayız. Okulda çalışmalarımızı yaparsak yine işlerimizi yapar ama büyük bir risk oluştururuz.Umarım anlamayanlara anlatabilmişimdir.Anlamak istemeyenler de risk falan umrumda değil biz gidiyoruz onlar da gitsin mantığındalar. Malesef kin sağlığın önüne geçmiş durumda.
  • feusa
    10 Haziran 2020 10:04
    12 22
    Öyle yorumlar yapılıyor ki sadece gülüyorum bir şeyi anlamamakta nedir bu ısrar bu virus bugün var yarın yok değil bugün neyse eylül dede ekim dede o 60 günde mucize beklemeyelim maskeni tak sosyal mesafene uy işine bak.
  • hayber_38
    09 Haziran 2020 23:38
    8 8
    Çocuksuz seminer olur mu? Nereye bırakacağız? Çılgınlık resmen.
  • naciekinci
    09 Haziran 2020 23:33
    25 4
    Her gün 1000 civarı vaka gelen bir ortamda seminerlerin online şekilde yapılacağına inanıyorum. Önümüzdeki hafta netleşir her şey.
  • pphammer2
    09 Haziran 2020 23:30
    0 1
    mebbisden başka il için başvuru yapabilen oldu mu?
    Çoğu il kapalı. Batmanda açık okul var.
  • hayze
    09 Haziran 2020 22:56
    1 4
    Belge teslim edeceğiz ya
  • Kış Güneşi
    09 Haziran 2020 22:51
    21 9
    Ben nereye, çocuğum oraya.Kimseye güvenipte cocugumu birakamam.Seminer yuz yuze olacaksa basiretli buyuklerimiz bunlari da hesaba katmislardir diye düsunuyorum.Seminerlerde cay kahve,sohbet oldugunu hepimiz biliyoruz.Ici dolu,cok verimli seminerler yapmiyoruz.Ozellikle yaz semineri...Coronaya ragmen bu neyin inadi anlamiyorum.Ya iptal et ya da online yap.Seminer olmazsa egitim sekteye mi ugrayacak.Sagliktan ötesi boş.
  • hayze
    09 Haziran 2020 22:41
    2 2
    3 farklı yazı dolaşıyor, hâlâ bir beylik yok.Net bir sonuç çıkaran var mı bu yazılardan?
  • übübü
    09 Haziran 2020 22:12
    4 6
    Çocuklar şimdiye kadar seminere gelmiyor muydu?
  • esneyenesek
    09 Haziran 2020 21:26
    16 5
    Bazı sendikaların her zamanki gibi hiç sesi çıkmıyor :) sasirmadim
  • deco67
    09 Haziran 2020 20:53
    16 4
    Seminerler uzaktan eğitimle olmalı
  • hayber_38
    09 Haziran 2020 20:47
    12 7
    Çocuğumuzu nereye bırakacaz. Devlet büyükleri bunu düşünüyor mu acaba? Hadi seminer demeyle nolcak?
  • dicey
    09 Haziran 2020 20:08
    11 8
    öğretmen anneler ne yapacak acaba? bunu düşündünüz mü hiç? 3 yaşındaki kızımla mı gideceğim? hiç sanmıyorum.
  • tarkan61
    09 Haziran 2020 19:43
    9 5
    Seminer online olmalı...Ancak seminer yüz yüze olursa okullarda ögretmen sınırlamasi olmali !
  • ssedaa
    09 Haziran 2020 18:54
    0 7
    Seminer için limit koymak nedir yaa
  • erdem33
    09 Haziran 2020 17:48
    14 3
    Seminerler online olmalı.
  • ütopya27
    09 Haziran 2020 14:12
    12 1
    @aliyildirim.66 öğretmenim,
    Farklı düşünmüyoruz size katılıyorum.Sağlık tabii ki daha önemli ama kazanılmış haklarımızı da tartışmaya açmamalıyız.Ben de bunun için öğretmenlerin %81'inin (bir internet sitesinin dijital anketine göre) istediği gibi seminerler online yapılsın diyorum.
  • aliyildirim.66
    09 Haziran 2020 13:47
    10 0
    @ütopya27 öğretmenim;
    Benim söylemeye çalıştığım şey; sahip olduğumuz hakların bizzat kendi elimizle tartışmaya açılmasıdır.

    Bu süre boyunca sadece öğretmenler evinde kalmış üstelik yan gelip yatmış gibi davranılıyor. Oysa 1 Haziran 2020 tarihine kadar tüm kamu kurumları dönüşümlü olarak çalışıyordu. 1 Hazirandan sonra da risk grubunda olan kişiler asla iş yerlerine getirilmedi.

    Meselenin ek ders olmadığını, sağlığımızın her türlü maddi kazanımdan daha önemli olduğunu görelim artık.
  • carpediem03
    09 Haziran 2020 13:12
    19 1
    Toplantılar uzaktan olacak, seminerler yüz yüze. Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu. Toplantı yaparken risk var da seminer yaparken yok mu ?
  • Oguz8
    09 Haziran 2020 12:29
    12 0
    Öğretmenlerin kafasını her konuda türlü yemeğine çeviren Meb yöneticileri utanır mı acaba? Herkes birbirine bir şeyler soruyor her konuda. Tek bir net işi olmaz mı bir kurumun..
    -Hiç sanmam! Ama insan şu platforma bir bakar ya. Bunca öğretmenin vebalini nasıl ödeyecekler..
  • ütopya27
    09 Haziran 2020 12:28
    7 7
    @aliyildirim.66 Çok doğru söylediniz hocam,'seminerler kaldırılsın.ek ders de istemeyiz ' diyenler,MEB bir gün bu söylediklerinizi işitip madem ki öğretmenler buna razılar deyip ek dersinizi kesiverince bu kez de 'Ek dersimiz kesildi' diye bağırırlar! Kazanılmış haklarımızı kendi elimizle vermemeliyiz...
  • hayber_38
    09 Haziran 2020 12:25
    8 7
    Seminere çocuklarınızı getirmezsiniz umarım.
  • php_korsan
    09 Haziran 2020 11:30
    17 2
    Kendileri bilir.Biz paşa paşa gideriz.Hele ki benim okul.100 personel+50 çocuk+okul apartmanların arasında olduğu için buna 100 veli+100 öğrenci de ekleyelim.Şahane bir ortam.
  • aliyildirim.66
    09 Haziran 2020 11:26
    17 3
    cmustafaengin ve o arkadaşım gibi düşünenlere basit bir soru: Olayın ek ders ücretine getirilip bağlanması, toplu sözleşme ile sahip olduğunuz hakları tartışmaya açmaktan başka bir işe yaramaz.

    İşi getirip ücrete bağlamak, mesleğimize/meslektaşlarımıza saygısızlıktır.

    Okulda olmadığımız dönem boyunca sadece burada, "Eğitimhane" de paylaşılan çalışmalara ve öğretmenlerin diğer çalışmalarına bakarsanız ne kadar büyük bir iş yapıldığını görürsünüz. Henüz ek ders tartışmaları başlamamışken bile öğretmenler çalışmalara başlamıştı zaten.
  • bilimciyim
    09 Haziran 2020 11:09
    34 3
    Ebaa canli ders uzerinden yapilsin topantilar. Bu donemde eba uzerinden en az 2 adet seminer izledik. Ve kimin yapip kimin yapmadigi belliydi. Koy ne vermek istiyorsan Ebaya izlesin ogretmen. Egitimin uzaktan yapildigina inaniyorsun da seminerin yapildigina mi inan miyorsun?:))))) guluyorum artik.
  • zeynepgulsu
    09 Haziran 2020 11:07
    36 1
    Turkiye'de her an hersey degisebiliyor malum.Son gune kadar hemde.Seminerlerin de degisecegini ,yuz yuze olmayacagini düşünüyorum.
  • NURSEL EROĞLU
    09 Haziran 2020 10:37
    9 3
    Evimizin Yanındaki Okulda Seminere Katılsak Boşuna Yollarda Olmasak Daha İyi Olmaz Mı?
  • ütopya27
    09 Haziran 2020 10:13
    5 1
    OYGM(Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü) seminerlerin yüz yüze yapılacağını söylerken,OGM(Ortaöğrenim Genel Müdürlüğü) kurul toplantılarının dijital ortamda yapılacağını söylüyor.Hangisine uyacağız?
  • zekiye75
    09 Haziran 2020 10:02
    28 1
    kendileri toplantilari telekonferans yoluyla yaparken ogretmenleri biraraya getirecekler. sizin caniniz can da bizimki ???
  • teacherman911
    09 Haziran 2020 09:46
    11 0
    tereddüte düşülen konular yazısında seminerden sonra video konferansı yapılacağı yazıyor şimdi okulda toplanıp seminer yapıp dağılıp evde mi toplantı yapıcaz.
    ikincisi seminer yazısında 3.gün zümre toplantıları var tereddüt yazısında eylülde yapın diyor gelde çık işin içinden
  • ütopya27
    09 Haziran 2020 09:43
    16 1
    @cmustafaengin Siz aldığınız ücreti haketmediğizi düşünüyorsanız bağış yapabilirsiniz.Aynı derece ve kademedeki bir bekçi,bir öğretmenden 400 TL fazla maaş alıyor.Yorumu size bırakıyorum.
  • Oguz8
    08 Haziran 2020 22:22
    36 1
    Tamamen çevrimiçi olsa kim, ne kaybederdi..
  • öznur33
    08 Haziran 2020 22:12
    24 2
    Hala okulda olacagiz yani hayret
  • cmustafaengin
    08 Haziran 2020 21:42
    51 12
    Ben Kasyerili olarak şunu deyim 1 Milyon öğretmen 7 gün ek ders alsa kişi başı 21 saat ek ders. Yani 21 Milyon saatlik ek ders! Yahu ne gerek var? Hem aylardır bir nevi olmadık ek ders alıyoruz hem de şimdi bir anda sıkıntı falan büyür, ne gerek var ki? Keske MEBBİS de KATILMAK İSTEMİYORUM butonu olsa. Ya bir de bugüne kadar seminerde atom parçalayan okul falan varsa lafım yok da , işlenmemiş 2. Dönemin ne semineri!
  • mstykt
    08 Haziran 2020 21:09
    61 7
    Vaka sayisi son 3 gündür artışa geçmişken ne kadar doğru bir karar oldu tartışılır...
UYARI: Yayınlanan haberler, Egitimhane.Com'un görüşlerini yansıtmaz. Yazılan yorumlar, onaylanmış olsalar bile yazanın sorumluluğundadır.

Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK