-
ebru58 13 Mart 2012 23:07
0 0
72 ayını dolduran 1. sınıfa başlayacak. 60. ayda anasınıfına başlama zorunlu hale getiriliyor. Ama herkes 60 ayını dolduran 1. sınıfa başlayacak diye yorumluyor. Çıraklık yaşının 11'e çekilmemesi ve 2. kademenin açıköğretim imkanından çıkarılması bence olumsuz oldu. Ama ne yapalım, ülkemizdeki muhalefet hala milletin değil kendi çıkarlarının peşinde olan ideolojik tavrını sürdürüyor. Din eğitimininde de reforma gidilmesi gerekiyor. Çocuklarıma din eğitiminin devlet eliyle, sağlıklı bir şekilde verilmesini isterdim.
-
32ısparta32 12 Mart 2012 16:00
0 0
Kardeşim Yapmadan Önce Etraflıca Nolur Bir Düşünün...
-
dsindomae 12 Mart 2012 15:10
0 0
norm fazlası öğretmenleri istihdam için zorunlu emekliliği getirmeliler
-
elif bilge 12 Mart 2012 11:50
0 0
herkes refah içinde yaşamayı hak eder.kimsenin kurduğu hayal ve idealle dalga geçip eleştirmenin bir anlamı yok[7 kişilik araba).devlet,öğretmen ihtiyacı varsa alacak ,emeklilik yasasının değişmesi gerekiyorsa değişecek.çoluk çocuğa karışınca 1200 çok mu anlaşılacak.hepimiz bu şartlarsa 60 yaşında çalışıyor olacağız.önce bir birimizi anlayalım.
-
yakupatci1983 12 Mart 2012 01:23
0 0
Okula başlama yaşı değişmedi
11 Mart 2012 Pazar 23:05
Mevcut ilköğretime başlama yaşı aynen devam ediyor. 72 ayını dolduran çocuklar ilköğretime başlayabilecek.
TBMM Eğitim Komisyonu Sözcüsü ve AK Parti Milletvekili Fikri Işık, "72 ayını doldurmayan bir öğrencinin ilkokula kaydını yaptırması mümkün değil. Dolayısı ile 5 yaşında ilkokul yok. Mevcut ilköğretime başlama yaşı aynen devam ediyor." dedi.
TBMM Eğitim Komisyonu Sözcüsü Fikri Işık, gazetecilere yaptığı açıklamada, "Alt Komisyon'dan geçen metin de Üst Komisyon'dan geçen metin de 5 yaşını bitirip, 6 yaşından gün almayan hiç bir yavrumuzun okula başlamayacağı söyleniyor. Dolayısı ile 5 yaşında ilkokul yok. Bunu herkes böyle bilsin." diye ifade etti.
Mevcut uygulama dışında herhangi bir uygulamanın söz konusu olmadığını kaydeden Işık, "6 yaşına girmeyen hiç bir yavrumuz ilkokula başlamayacak. 72 ayını bitirmeden hiç bir yavrumuz başlamayacak. Şu andaki mevcut düzenleme bunu getiriyor. Mevcut ilköğretime başlama yaşı, aynen devam ediyor." diye konuştu.
http://www.haber10.com/haber/271163/
-
ÖZGE AKYOL 12 Mart 2012 00:14
0 0
norm fazlası öğretmeni kapatılan birleştirilmiş sınıfları yeniden açarak yok etmeyi düşünüyorlarmış?? bireysel bir sınıf ile birleştirilmiş sınıfı arasında her yönden dağlar kadar fark oluyo.. diğer öğrencilerin ulaştığı bir çok şeye o çocuklar ulaşamıyo.. onların tek suçu o köyde yaşamak mı?? yapılan değişiklikler ben yaptım oldu diye yapılmasa biraz daha geniş çaplı düşünülse daha iyi olacağını düşünüyorum.. ve ayrıca biz öğretmen camiasının kafasını neden bu şekilde karıştırıyolar onu da anlamış değilim.. başarı öğretmenin önüne belirsiz durumlar vererek olmaz.. başarı ancak kişi geleceğini rahat bi şekilde görürüse gelir.. lütfen artık daha fazla ayaklar altına almasınlar eğitim konusunu... yeter...
-
sulokarakus 11 Mart 2012 22:59
0 0
norm fazlası olacak olan 64.000 öğretmeni ne yapacaklar?
-
ozgurozen28 11 Mart 2012 19:56
0 0
Ohhhhh Be! Okula Başlama Yaşının Değişmesi İnşallah Uygulanır.çok Yanlış Bir Karardı.
-
batıyakası 11 Mart 2012 17:16
0 0
Bakan Ömer Dinçer “Bugünkü tarih itibariyle Bakanlığımıza bağlı resmi eğitim kurumlarının toplam öğretmen ihtiyacı 108 bin 502’dir” demiş.Şu an görevdekiler emekli olmasa bile 108 502 öğretmene ihtiyaç var.Emeklilik yaşı da 65'e yükseltilmiş , MEB emekli etmiyor , başkaları niye rahatsız oluyor, emeklilik yaşı yükseltilirken neredeydiniz?
-
öle öğretmeni emekli etmek kolay mı diyelim ki öğretmen 1200 tl emekli mmaşına fit oldu emekli olmak istiyor kaç öğretmen emekli olmak ister 50.000 çıkar mı kesin çıkmaz. çıksa bile hükümet bir anda 50.000 öğretmeni emekli edemez 1 öğretmene 40.000 tl emekli ikramiyesi vereceğini düşünürsek ....
en iyisi eğitim sisteminde kademeliye illaki geçeceksin geç kardeşim sınıfçının sınıfına dokunma 5 ten sonra yap kesintini meslek seçimini yani 1+5+3+3 son üç isteğe bağlı olabilir
-
oguzhidiroglu 11 Mart 2012 13:40
0 0
Bir önceki çalıştığım okulda 60 yaşlarında, emekliliği çoktan geçmiş ama emekli olmak istemeyen bir öğretmen vardı. Reklam olmaması açısından marka vermeyeyim ama 25.000 TL değerinde bir arabası var. 50.000 TL değerinde 7 kişilik bir araba alacakmış, ondan sonra emekli olacakmış. Öğretmenler odasına her girdiğimde araba sitelerine bakıyor. Nöbet tutmak istemiyor. Bir toplantıda müdür bey "Herkes nöbet tutacak, bazı arkadaşlar haftada dönüşümlü olarak 2 gün nöbet tutuyor, artık herkes tek gün tutacak" dedi. Bu öğretmenimiz hemen itiraz etti; "Müdür bey 20 yılını doldurana kanun tutmama hakkı veriyor" dedi. Müdür Bey'in cevabı " Nöbet tutamayan öğretmen, sınıfta dersi de anlatamaz, ayakta duramaz. Bu işi yapamayacağını düşünen varsa emekli olsun" dedi. Tabi ki ihtiyacı olduğu için emekli olmayan da var ama emekli yaşı gelen ama emekli olmayan öğretmenlerin büyük çoğunluğunun ihtiyacı yukarıda bahsettiğim arabamın modelini yükselteceğim gibi gerekçeli ihtiyaçlar. Bırakın artık, yeni öğretmenlerin önünü açın, siz de emekli olup rahat edin. 1200 TL emekli maaşı yetmiyorsa, emekli ikramiyenizle kendinize bir iş kurun, bahçe ekin, ticaret yapın, 30 yıl çalışan insan mutlaka birikimini yapmıştır. Bırakın da genç mezunlar da başlasın bir yerden. Öğretmenlik diplomasıyla başka iş yapılmıyor. Bırakın da mezunlar işlerini yapsın.
-
smileplease03 11 Mart 2012 01:29
0 0
Sınıf öğretmenlerini norm kadro fazlası yapmamak adına okula başlama yaşını 1 sene geriye çekme fikri yoğun eleştirlerden sonra geri çekildi. Şimdiki plan norm kadro fazlası olacak olan öğretmenlere yer açmak için "ZORUNLU EMEKLİLİK" İyi güzel de emekli ettiğin adama 1.150-1200 tl gibi bir ücret veriyorsun, adam nasıl emekli olsun? Nasıl bir emekliliktir bu? Yazık...
-
oguzhidiroglu 10 Mart 2012 13:51
0 0
Okula başlama yaşı değişmedi. Teklif geri çekildi.
http://www.haber10.com/haber/270912/
http://www.haberseninle.com/gundem-haberleri-4/09_mart-okula_baslama_yasi_degismedi-haberi-75060.html
-
oguzhidiroglu 10 Mart 2012 13:49
0 0
Konuyu kapatabilirsiniz, okula başlama yaşı değişmedi, okula başlama yaşının değişmesi teklifi dün geri çekildi. Okul öncesi eğitim de zorunlu olmaktan çıkarılmayacak.
-
erdalkanar 08 Mart 2012 23:53
0 0
Arkadaşlar bu işi yapan biz sınıf öğretmenlerinin düşünceleri neden hiç sorulmuyor? Bu işin içine bizler varız.Sınıf öğretmenleri görüşleri mutlaka alınmalı 60 aylık çocuğun küçük kasları henüz kalem tutmaya benim nacizane fikrim yeterli değil.
-
burhancayci 08 Mart 2012 21:29
0 0
Adem bey mesele öğretmenler değil geleceğimiz.
-
yasmin56 08 Mart 2012 16:01
0 0
benim 2007 ekim doğumlu kızım var.ben onu seneye 1.sınıfa gönderemem.çocuk daha anasınıfı çağını atlatmadı.seneye 1.sınıfa giderse öğretmeninin vay haline.yani vay halimize!alt yapısı hiç olmayan çocuklarla,ağlamalarıyla,altlarını ıslatmalarıyla,uyumalarıyla uğraşıcaz.dadı olucaz yani:(
-
Adem YAŞAR 08 Mart 2012 15:05
0 0
Arkadaşlar biz anlaşmalı öğretmen olmadık.Biz her durumda en iyisini yapmakla mükellefiz.
-
bgun35 08 Mart 2012 12:17
0 0
ben anlayamadım gelecek yıl hem 5 hem 6 yaş mı başlayacak 1. sınıfa sınıflar ne olacak o zaman 60-70 kişi mi inanamıyorum bu çocuklara da yazık bize de
-
semfero 08 Mart 2012 08:28
0 0
Bu işi uygulayacak olanların görüşü alınmalaı,masa başından değişiklik yapmak eğitime çok zarar veriyor çok.
-
sinanar5507 08 Mart 2012 03:07
0 0
arkadaşlar 4+4+4 tam anlaşılmadı gibi geliyor bana 5 yaş grubu için okuma yazma faaliyetleri yapılmayacak deniyor. galiba anasınıfı öğretmeni oluyoruz yavaş yavaş.
-
yunusuzun 07 Mart 2012 23:53
0 0
Ben de bir kaç kez 1. sınıf okuttum. Eylül sonrası doğanlar bile zorlanırken 1 yaş küçükler nasıl başaracak. Öğretmenlerin mutlaka görüşleri alınmalı. Biz hatta eylül sonrası doğanların bir yıl sonra kaydedilmesini öneriyoruz.
-
bir de öğretmenlerden başka herkes bi yerlerde çıkıp fikir beyan ediyorlar bizaat öğretmenlere sorulmuyor asıl sahada olan görevde olan öğretmenlerin fikirleri alınmalı
-
kardeşim kpsss eğitim bilimlerinde gelişim psikolojisinde öğrenme psiklojisinde neler öğrnedik neler okmuduk ne demek bu ya bunu konuşanlar teklif edenler bi gelişim ve öğrenme psikolojisi okusunlar bi zahmet
-
hacerkay 07 Mart 2012 20:20
0 0
4+4+4 sözün bittiği yer diye düşünüyorum.biz yaparız olur zihniyeti.Allah sonumuzu hayır etsin. 5 yaşta neden bu kadar ısrar. bunu bize bi anlatan olsa. hangi uzmanlar önermiş bunu çok merak ediyorum.Kitap başında uzman olunmuyor maalesef. esas uzmanlar işi yapanlar ama onları kimse duymak istemiyor...
-
fatih666666 07 Mart 2012 14:10
0 0
bence çoçuklar 1.yaşına kadar anneleriyle kalsınlar sonra biz ilgilenelim okutalım sonrada evlendiririz nasıl olsa görevimiz
-
hikaram 07 Mart 2012 10:58
0 0
Sınıfımda arkadaşlarından 1 yaş büyük olan 3 öğrencim var diğerlerine göre bariz öndeler her açıdan. Ben bile çocuğumu 1 yıl geç göndermeyi düşünüyordum bu yüzden. Bence 72 ayını dolduran ana sınıfına başlamalı,ardından 1. sınıfa. Böylelikle bilmem kaç+ kaç+ kaç olsun bizim için fark etmez. Çünkü belirttiğim şekilde başlayan çocuklara okuma-yazma başta olmak üzere (yeni müfredatın içeriği ne olursa olsun) istenen her şeyi rahatça verebiliriz.
Okullarda oluşacak norm kadro fazlalığına gelince ; Bence kadro sayısı değiştirilmemeli, mevcudu fazla olan sınıflar bölünerek boşa çıkan öğretmen arkadaşlara yeni sınıflar oluşturulmalı. Böylelikle yer değiştirmek istemeyen arkadaşlar madur olmaz. Sınıf mevcutları azaldığı için de eğitimin kalitesi artar.
-
servetname 07 Mart 2012 00:23
0 0
altı yaşında okumayı sökemeyenler 5 yaşında daha mı iyi öğreniyorlar? aslında bunu ortaya koyanlar çıkıp beş yaşındaki çocuğa okuma yazma öğretmeli ve bu işin ne olduğunu anlamalılar. uygulamada yer almayan eğitimciler bu kararı neye dayanarak alırlar anlamış değilim. (ne yani bundan sonra bebelere tuvalet eğitimini de uygulamalı olarak biz mi vereceğiz?)
-
semfero 06 Mart 2012 20:12
0 0
1. sınıfı bu yıl okutuyorum.İnanın canımız çıktı.Bir yaş daha küçük öğrenciler bu meslek çalışanlarını bitirir.Neden sınıf öğretmenlerinin görüşü alınmaz.Neden biz uygulayıcılara sorulmaz.neden? Masa başında oturan,kitap bilgileriyle hareket eden uzmanlarla hareket edilirse bu iş yürümez.Yanlıştan derhal dönülmeli.Tüm sınıfcılar sosyal medyada harekete geçelim.Lütfen bu konuda sessiz kalmayalım.Birbirimizi haberdar edelim.Haydi ne duruyorsunuz.
-
forfa33 06 Mart 2012 19:57
0 0
Sanırım iktidar yeni bir şeylerin peşinde. Bir şeyleri oldu bittiye getirecek. Toplumu 4+4+4 ile meşgul ediyor. Tartışma alevlenince vazgeçilecek, ama bu arada bir takım uygulamalar bir oldu bittiyle sonuçlandırılacak. Bekleyelim bakalım.
-
verda gül 06 Mart 2012 15:59
0 0
ya bir çocuğun elinden oyuncağını almak kalk oyun oynama ders çalış demek çocuğun bütün hayal dünyasını yıkmak demek ben anasınıfı öğretmeniyim 5 yaşında öğrencim vardı uyum sağlayamadıgı için geri kaldıgı için seneye gönderin dedim çünki altını ıslatıyor ve sürekli ağlıyordu.5 yaş, 6 yaşla aynı sınıfta uyum sağlıyamıyor yaa daha bebekler yaa anlamıyorum gerçektenn çok saçmaa... umarım düzeltirler aldıkları bu karar karar degil deli saçması...
-
zeynoom 06 Mart 2012 14:39
0 0
5 yaşında bir kızım var. 40 dakika sırada nasıl oturur, parmak kasları daha gelişmemişken nasıl yazar, tuvalet ihtiyacını nasıl karşılar ?? inanın hayretler içerisinde takip ediyorum... Kesinlikle çok yanlış umarım geç olmadan dönerler... Hayatları sıralarda geçecek olan yavrularımız bu kadar erken okullu olmasın.. Ana sınıfı çok önemli... Oyun çocuklar için en büyük ihtiyaç... Yazık...
-
yasmine ayvaz 06 Mart 2012 13:45
0 0
Yılını tam olarak bilemiyorum ama biz sınıf öğretmenleri olarak biz bu programı uyguladık. Ayrıca 6. yaşında okula gelen çocuklarla ilgili bir program da yapıldı.Ama bu hüsranla sonuçlandı. 23yılın üstünde çalışmışlığı olan arkadaşlar bunu anımsayacaklardır.Ayrıca bunu tartışanlar ,bu konuda fikir beyan edenler kaç defa sınıfa girmişler, kaç defa bir kişi dahi olsa bahsettikleri yaş grubuna ders vermişler.Okulun yoluna bile düşmemiş,Çocuk gelişiminden haberi bile olmayan kişiler ahkam kesiyorlar.
-
aynur01.. 06 Mart 2012 10:21
0 0
parmak kasları gelişmemiş çocuk 1.sınıfta olacak sınıf öğretmenlerinin tayin durumu daha da zorlaşacak Artısı ne bu sistemin ya çıldırıcam ne yapılmaya çalışılıyor
-
*filoz* 06 Mart 2012 00:08
0 0
Ana sınıfları öğrenciler arasındaki düzey farklılıklarının en aza indirilmesi için gerekli bir sınıftır.Ana sınıfları bırakın isteğe bağlı olmasını zorunlu olması gereken bir sınıftır.Bu yasalar çıkarılırken hiç mi pedagoglara danışmıyorlar.Bırakın pedagogları 1.sınıfı bir kez okutmuş bir öğretmen bile o yaştaki çocuğun el becerilerinin gelişmiş olmayacağını, öğretim görmeye hazır olmadığını bilir.Bu yanlıştan elbet dönülecek.Umarım veliler bilinçli olur da ana sınıfını atlayıp minicik çocuklarını heba etmezler.
-
*filoz* 06 Mart 2012 00:06
0 0
Ana sınıfları öğrenciler arasındaki düzey farklılıklarının en aza indirilmesi için gerekli bir sınıftır.Ana sınıfları bırakın isteğe bağlı olmasını zorunlu olması gereken bir sınıftır.Bu yasalar çıkarılırken hiç mi pedagoglara danışmıyorlar.Bırakın pedagogları 1.sınıfı bir kez okutmuş bir öğretmen bile o yaştaki çocuğun el becerilerinin gelişmiş olmayacağını, öğretim görmeye hazır olmadığını bilir.Bu yanlıştan elbet dönülecek.Umarım veliler bilinçli olur da ana sınıfını atlayıp minicik çocuklarını heba etmezler.
-
müdürümsü 06 Mart 2012 00:04
0 0
ben daha kasım doğumlu öğrencime zor yazı yazdırıyorum seneye ne yaparız düşünemiyorum artık ya sabır yabır yok okullar hayat olsun yok il emri kaldırılsın sınunda dağın başında kafayı yedirttiler bize. TEŞEKKÜRLER SAYIN büyüklerimiz.
-
sebocan 05 Mart 2012 22:42
0 0
Bugün bu konu tartışılırken öğretmenlere neden danışılmadığı sorusu üzerine vatandaşın biri ilginç bir cümle kullandı, '' Eğitim, eğitimcilere bırakılamayacak kadar ciddi bir iştir.''
-
ivanavb 05 Mart 2012 19:54
0 0
bence cok guzel oldu
-
ozcanpalu23 05 Mart 2012 19:32
0 0
bu haber çıktıktan sonra inanın ki derslerden soğudum.ya sabır.bunlar ne yapmak istiyorlar anlamadım.o kararı alanlar 5 yaş çocuğuna okuma öğretsinler de görelim.sınıfta ağlayan,altını ıslatan,uyuyan,annemi isterim diyen çocuklarla mı uğraşalım yoksa ders mi anlatalım.
-
yeliss 05 Mart 2012 17:24
0 0
6 yaş grubunu okutmak mı zor...2007li oğlumu okula göndermek mi?kreşe bile türlü nazla giden,beton çocuklarımız...okul öncesi için harıl harıl çalışılırken zorunlu yapılmışken bıu ne şimdi?sürpriz mi?açıkta kalan öğretmenleri de artık geri hizmette kullanırlar...
-
BULUSKMAVİ 05 Mart 2012 16:59
0 0
Alan taramsı yapılmadan öğrencinin pedagojık durumu düşünülmeden ve eğitimin kalıtesi ile ilgili bunca sorun yaşanırken üstüne bunu alelacele şart koşmak hangi mantığa hizmet eder anlamış değilim....hadı bakalım hayırlısı olsun
-
miniminiler 05 Mart 2012 16:19
0 0
neden bu kararlar alınmadan öğretmenlere sorulmuyor.7 yaş çocuğunu bile oyundan alıp ders yaptırması zor olurken şimdi okuldan hepten bıkacak bir nesil yetişecek...
-
ünsal_33 05 Mart 2012 15:18
0 0
ne derlerse yaparız.
-
ozan/serkan 05 Mart 2012 15:16
0 0
5 yaş değil 3 yaşında bile okuturuz okutmaya da gerisi ne olacak bu çocukların.Çocuk illa da 5 yaşında okuma yazma öğrenecek diye birşey yok ki. 4+4+4+4+4+ diye istediğin kadar okuyacak bir süreç var
-
nesli0960 05 Mart 2012 14:59
0 0
harcanacak olan şu nesle acıyorum resmen ....
-
şahsuvark 05 Mart 2012 00:37
0 0
Acaba anasınfı öğretmenlerinin yardımcıları olmasa 25-30 çocukla uğraşabilirler mi?1. sınıf öğretmenlerine de yardımcı verilecek mi?velileri zor günler bekliyor.Bu çocukların beslenmesi, uyku saati, tuvalet ihtiyaçları, mzmızlanmaları...1. sınıf okutuyorum.2 ay boyunca annesini isteyen öğrencilerle uğraştık.yukarıda saydığım ihtiyaçları öğretmene yardımcı vermezlerse, herhalde velileri sıraya koyun, çocuklara onlar ablalık yapsın derler.eğitim-öğretim ise cabası.Korkarımki kaosla sonuçlanacak bu uygulamanın günah keçisi sınıf öğretmenleri olacak
-
vedat_42 05 Mart 2012 00:37
0 0
zaten eğitim konusu herkese sorulur ama bi öğretmenlere sorulmaz herkesin söyleyeceği sözlerde vardır zaten mübarek ülke eğitimcien geçilmiyor sonunda hep heba olmuş bir nesil kalıyor malesef
-
hulya751 04 Mart 2012 23:55
0 0
Eğitim ile ilgili düzenlemeler masa başında oldu bittilerle yapıldığında kısa ömürlü, verimsiz, başarısız oluyor. Tamamen değiştirmek yerine, aksayan, eksik taraflar ayıklanmalıdır. 8 Yıllık eğitimden önce kullanılan sistemde her ünitede öğrenciye konu hatırlatılıyordu. Örneğin matematik dersinde 8 ünite varsa her ünitede doğal sayılar konusu hatırlatılıyor, üzerine eklemeler yapılarak yıl bitiriliyordu. Şimdi kullandığımız sistemde örneğin geometri konusu 1. dönemde işleniyor bir daha ele alınmıyor. Sürekli ödevlerle hatırlatmalarda bulunuyoruz. Şimdi 4+4+4'lü sistemde tekrar müfredat değişecek. Sistemi kökten değiştirmek yerine geleceğimiz olan çocuklarımızı heba etmeden, Türk kültürüne uygun gerçek TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ oluşturulmalıdır. Çocuklarımız kişilerin oyuncağı olmaktan kurtarılmalıdır.
-
taylantaylan 04 Mart 2012 23:09
0 0
5 yaşında okuma öğretilebilir ama neden öğrensinler ki oyun çocuğu bunlar bırakın oynasınlar zaten 65 yaşında emekli olacaklar ne aceleleri var ki
-
kaymak5 04 Mart 2012 22:56
0 0
5 yaşındaki bir çocuğa okuma yazma mı öğreteceğiz? Daha neler göreceğiz...
-
dumar78 04 Mart 2012 21:05
0 0
keşke öğretmenlerimizin görüşleri de sorulsaydı. eğitim yaşının bir yıl erkene alınması çok sakıncalı. çocukları oyun çağında zorla sınıfa getirip sıraya oturtacağız yani. peki o çocuktan ne bekleyebiliriz.
-
alicevik32 03 Mart 2012 22:25
0 0
Bu 60 ayını dolduran öğrencilerin birinci sınıfa alınması millet vekillerinin görüşü mü yoksa eğitim uzmanlarından alınan bilği dogrultusunda mı yapılıyor.Bizler başlarız bir nesili feda eder olmadı der başka bir sistem deneriz.olmadı yenisi giden bizim gençliğimiz.Var olan bir sistem var 5+3 bunda aksayan yanlarını düzenle iyileştir.Bunu anlarımda 4+4 yapmakla mevcud sınıf öğretmenlerini norm fazlası yapmanın anlamını anlamıyorum.Hiç bir alt yapı için bir hazırlık yapılmadan biz eğitim sistemini 4+4+4 yapıyoruz bu kadar basit olmamalı diye düşünüyorum .Saygılarımla
-
asi sandal 03 Mart 2012 18:04
0 0
yakında doğar doğmaz oku diyecekler bu ne şimdi hangi akla hizmet bu yapılanlar?
-
Bende 2. sınıf öğretmeniyim. Aralık doğumlu bir öğrencim var. O da hala kendini toparlayamadı. Allah sonumuzu hayır etsin...
-
leonidask 03 Mart 2012 16:27
0 0
Hocam şimdi nasıl olacak yani?
-
meliketurk 03 Mart 2012 10:26
0 0
1. sınıf öğretmeniyimmmm 4 tane aralık doğumlu öğrencim var okuma oldu ama yazamıyorlar çünkü el kasları yeterince gelişmemiş bencede 5 yaşş çok yanlışş Müfettiş geldi anasınıfına gönderseydinizz dedii 5 yaşa çekince ne yapacağızz
-
NURAY_K 03 Mart 2012 08:43
0 0
psiko motor becerisi gelşmemeiş çocuklara okuma yazma öğretmek nasıl olabilirr...daha eli kalem bile tutamazken çoğunun...bence yanlış...
-
erdalnecla 03 Mart 2012 00:34
0 0
5+3 daha an küçük çocuklar için okuma yazma çok iyi olmaz mı.birde 72 aydan aşağı okuma yazma öğretilmesi gerçekçi değil.
-
5 yaş sıkıntılı olur.Evet bazı çocuklar erken öğrenebilir.Ama umumiyetle çocuklar zorlanacaklar.Bu konu sınıf öğretmenlerine sorulmalı.Uzman akademisyen,profesör, psikolog bunlar hikaye.Uygulayanlara sormadan hareket ediliyor.Bu konu hakkında görüş yzanları tarafsız olması gerekir.
-
yakupatci1983 02 Mart 2012 22:28
0 0
allah hakkımızda hayırlısını nasip etsin
-
bahtiyar bozkur 02 Mart 2012 20:41
0 0
eğitim sistemimiz, eğer 1. sınıfa başlama 5 yaşa inerse bunalımlı ,güvensiz nesillere gebe kalacak...
-
bahtiyar bozkur 02 Mart 2012 20:38
0 0
8 tane 6 yaş grubu öğrencim var,çoğu konuda zorlanıyor ve geç öğreniyorlar,Almanya da 1. sınıfa başlamak için haziran ayının 14 üne kadar 6 yaşını doldurma şartı var,yani şu anda bile biz onlardan 6 ay daha küçük 1. sınıfa başlarken,bunu bir yıl öne çekenler,hangi sınıf öğretmenine sordular bu kanunu çıkartırken....öğretmenler dadı olacak bu gidişle....
-
gazete1 02 Mart 2012 20:22
0 0
kendi kızım 5 yaşını doldurduğunda okula göndermeyeceğim.. hiç 5 yaş çocuğuyla 7 yaş çocuğunun hazırbulunuşluk düzeyleri bir olur mu? Nasıl okuma-yazma öğreteceğiz? 1.sınfa gelen 7 yaş çocuğunun dikkatini derse toplamak zaten zor bir iş. Artık sınıflarda ağlama sesleri annemi istiyorum seslerini duyar gibiyim.. O 5 yaşındaki çocuk sabahın erken saatinde kalkıp( Biz bile öğretmenler zorlanıyoruz bazen kalkmaya) sıraya girip gözlerini ovuşturarak burnu akarak(burun silmeyi bile beceremezler..) sınıfa giracekler 40 dakika ders dinleyecekler bir de el yazısı gibi bir yazıyı yazmak için gün boyu çabalayacaklar..Kesinlikle yanlış alınmış bir karar ..
-
izcizan 02 Mart 2012 17:20
0 0
5 yaşa onay verenler sanırım eğitimin e- sinden bile anlamayan bir komisyon, bu işi bizzat yapan uygulayan öğretmenlere bir sorulmaz mı ya hu,
-
hamurcu38 02 Mart 2012 12:26
0 0
Bu kadar insan bu işe karşı çıkıyorsa vardır bir hikmet,bir kulak verelim diyen birileri çıkmazsa,pek çok çocuğun eğitim hayatıyla oynanacak....
-
Şok üstüne şok!.. Artık insanın da bir bünyesi var. Artık konuşmaya dahi gerek yok!..
-
song41 02 Mart 2012 11:45
0 0
Acaba 5 yaşa onay verenler seneye hem 6 yaş hem de 5 yaş çocukların 1. sınıfa başlayacağının farkındalar mı? Nasıl önlemler alacaklar merak ediyorum doğrusu...
-
fatmagun84 02 Mart 2012 11:14
0 0
Aynı Yılın Ocak Ayında Doğan Çocukla Eylül Ayında Doğan Çocuk Arasında Bile Büyük Farklar Olurken Beş Yaş Çocuğu 1. Sınıfa Nasıl Uyum Sağlayacak Çok Merak Ediyorum.ayrıca Bu Ülkede Neden Hiçbirşey O İşin İçinde Olanlara Danışılmıyor Mesela Bu Konuda Biz Öğretmenlere...
-
şeymasonay 02 Mart 2012 10:54
0 0
yapmayın lütfen yapmayın.benim kendi çocuğum var göndermem çünkü çok erken
-
erdogdu 02 Mart 2012 01:00
0 0
72 Aylıklara Gerekli Eğitimi Verdik.şimdi 60 Aylıklara Mı Eğitim Vereceğiz.arkadaşlar Tek Söz Söylüyoruz Biz Yaptık Oldu Dedirtmemeliyiz.lütfen 4-4-4 Kanunu Geri Çeker Misiniz.
-
Peki müfredatta bir değişiklik düşünülüyor mu? Bilgisi olan var mı? Bu haliyle kaos başlar... 7-12 yaştır somut işlemler dönemi, çok basit değil mi? Umarım müfredat böyle kalmaz en azından 1. sınıflar için...
-
dogan33 01 Mart 2012 19:19
0 0
5 yaş 1.sınıfa hazırlık gibi olacağını , öğretmen olarak okul öncesi öğretmenlerinin görevlendirileecğini , sınıf öğretmenlerinin ise şimdiki sisteme göre 1-2-3 sınıf öğretmenleri olacağını düşünüyorum.eğer böyle olursa norm fazlası 50-60 binden 100-120 bine çıkacak.bir çok problem çıkacak , bu değişim yapılmak istenirken ne alt yapı ne de öğretmenlerin ,eğitim yöneticilerinin fikri alınmıştır. bakanımızın bile yeterli bilgisi yok . fiyasko.... genelde böyle fiyasko durumlarında gündemi değiştirecek bi şey lazımdı . türk lirası yardıma yetişti. türk lirası logosunun değişimi ülkemizin gelişimi kalkınması için olmazsa olmazdı!!!!!
-
haksay37 01 Mart 2012 18:48
0 0
5 yaş ana sınıfı için mi yoksa 1. sınıf için mi? Yani 4 ün içinde 1 yıl ana sınıfı var mı? Buna göre sınıf öğretmenleri 1-3 arası mı olacak? Tüm detayların açıklığa kavuştuğunda burada yayınlanmasını istirham ediyorum.
-
musays 01 Mart 2012 17:06
0 0
AK Parti Kocaeli Milletvekili Fikri Işık başkanlığındaki komisyon çalışmalarını dün sürdürdü. Alt komisyonun raporu gelecek günlerde üst komisyonda ele alınacak.
60 AYI DOLRURAN 1. SINIFA
Alt komisyon, ilköğretimde okula başlama dönemiyle ilgili olarak "5 yaşını bitirdiği yılın eylül ayında başlar" ifadesini ekledi. Değişiklik bu şekliyle çıkarsa, çocuklar, 60 ayı doldurdukları yılın eylül ayında birinci sınıfa başlayacak. Mevcut uygulamada yaş limiti 72 ay.
8 YIL SONRASI AÇIK LİSE
Milli Eğitim Bakanlığının halen 71 ilde uyguladığı okul öncesi eğitimi de zorunlu hale getirmeyen komisyon, benimsediği bu ara formülle zorunlu eğitime alma çağını bir yıl geriye çekmeyi hedefledi.
Diğer değişikliğe göre öğrenciler ilk kademe yerine ilköğretim ikinci kademenin ardından Milli Eğitim Bakanlığının belirlediği açıköğretim programlarına katılabilecek. Teklifte çıraklık yaşını 11e düşüren düzenlemeden de vazgeçildi. Uluslararası Çalışma Örgütünün (ILO) şartlarında en düşük çıraklık yaşı 14 olarak öngörüldüğünden, mevcut uygulamanın sürdürülmesine karar verildi.
Ben 1. sınıf öğretmeniyim. Bir kaç ay küçük olan çocuklar bile okuma yazmaya geçmekte çok zorlanıyor.Kalemi bile doğru düzgün tutamıyorlar, 6 yaşında gelen öğrenciler bile defterdeki çizgilerin içine zor yazıyor. Öğrencilerin parmak kasları gelişmemiş oluyor.
1. sınıfa başlama yaşını 5 yaşa çekmek yanlıştır önce bu işin uzmanlarına öğretmenlere sormalılar.
-
erdem1907 01 Mart 2012 16:29
0 0
yaptık olduk zıhnıyetı devam edıyor.5 yasında kı bır cocuk ıcın nasıl bır hazırbulunusluk oldugu tahmın edılıyorkı ona okuma ve egık yazı ogretebılelım.39 öğrencim var bunu gelecek yıl ıcın dusunelım.bu kadar sayda ve hazır bulunusluk duzeyı olmayan bır sınıfta ogretmen ne kadar cabalarsa cabalasın hazır olmayan ogrencı kalabalık sınıfta malesef cok zorlanacaktır.ıkılı ogretım sorunu cozulmeden ogrencı sayıları en azından 30 altına cekılmeden yapılacak degısklıkler populızmden oteye gecmez gercek sorunlara cozum ıstıyoruz ıdeolojik hedeflerle onlarca ıl heba oldu ve malesef gorunen o kı bu devam edecek.
-
bilgidolu 01 Mart 2012 14:24
0 0
7 den altıya çekilmemişmiydi.anasınıfını kasdetti herhalde 5 yaşla..onunda zorunluluğu kesin değil henüz diye biliyorum...herkes başka bi şey yazıp çiziyor.medyaya da kızıyorum..
-
denizgr 01 Mart 2012 14:13
0 0
5 yaşında herhalde öğrenciyi birinci sınıfa alacaklar. Bu da hazırbulunuşluk açısından zayıf öğrencilerle uğraşmak demek olacak. Anaokulu gibi önemli bir sınıfı derslik yetersizliği var diye zorunlu hale getirmeyen hükümetimiz, ülkemizde ilköğretim ve liselerdeki gerek derslik, gerekse bina açısından var olan eksikliklerden bihaber durumdadırlar...