Gün ışıyor, ama içimde ışıyan en ufak bir zerre yokken alıp başımı gitmek geliyor bu dünyadan
O sırada, en yüce kelâmın şu âyeti karşıma çıkıyor:
Biz senin göğsünü açıp genişletmedik mi? Belini büken yükü hafifletmedik mi? (el-İnşirah, 1-3)
Elbette zorlukla beraber bir kolaylık vardır. Muhakkak ki, zorlukla beraber bir kolaylık vardır. (el-İnşirah, 5-6)