Birgün eşi Mevlana hazretlerine sorar ;
- Bu kadar aşıksın Mevlaya, şükürler olsun bu aşkı yaşayıp yaşatana..
'' Peki bana ne kadar aşıksın '' diye sorar..
Mevlana şöyle cevap verir ;
Sen benim ;
-Yaratan’dan ötürü yaradılanı sevişim,
-Bir adım gelene on adım gidişimsin…
-Ve herkesi olduğu gibi kabul edişimsin…
Sen benim;
-Bugünüme şükür,
-Yarınıma dua edişim,
-Azla yetinişim,
-Çoğa göz dikmeyişimsin,
Ve Sen benim ;
Kapanmayan AVUÇ içimsin..!
***