Kaybetmeyi bilmek; seçmeyi bilmediğimizden, beceremediğimizden ötürü değil; vazgeçmek zorunda olduğumuzdan dolayı maruz kaldığımız bir yenilgi olduğunu bilmek demektir.
Verdiklerin karşısında aldıkların, aldıkların karşısında da verdiklerin var. Yani her şeyin bir bedeli var. Bedelsiz özgürlük bile olmaz… Ve şunu sakın unutma; kuşun bile uçabilmesi için önce tutunduğu dalı bırakması gerekir…
Kahraman Tazeoğlu'nun BAMBAŞKA adlı kitabından...