Uzaktan Eğitim 31 Mayıs'a Kadar Devam Edecek

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, koronavirüs tedbirleri çerçevesinde okullardaki eğitime ara verilerek başlatılan uzaktan eğitim sürecinin takvimine ilişkin açıklama yaptı.

Bakan Selçuk yaptığı açıklamada uzaktan eğitimin 31 Mayıs'a kadar devam edeceğini açıkladı. Bakan Ziya Selçuk sözlerini şöyle sürdürdü:

''LGS tarihi ile ilgili hafta başında yapılacak kabine toplantısı sonrasında Sayın Cumhurbaşkanımız bir açıklama yapacak. Sosyal mesafe konusunda arkadaşlarımızla beraber simülasyonlar yapıyoruz. Her türlü tedbiri en güçlü şekilde alacağız.

Sınıf geçmeyle ilgili birinci dönemde alınan notlar geçerli olacak ve öğrencilerimiz not ortalamaları kaç olursa olsun sorumlu olarak bir üst sınıfa geçecekler. Dolayısıyla ikinci dönemde not verilmesi söz konusu değil. Birinci dönemin notları geçerli. Öğrencilerimiz sıkıntıya girmesinler. Diyelim ki bir zayıf notu olması durumu söz konusu ise herhangi bir şekilde üst sınıfa geçecekler.''

  • 23 0
  • 29 Nisan 2020 10:50 18.989
  • Aktif Haberler
  • servet1903
    01 Mayıs 2020 13:36
    1 1
    Uzaktan eğitimin kademe kademe uzatılması çok normal. Ne demelerini bekliyoruz ki. Okulların açılmasını beklemeyin tarzı bir açıklama mı?
    Umut veren açıklama yapmaları gerekiyor ve öyle yapıyorlar.
  • Dyolcu
    01 Mayıs 2020 12:43
    10 0
    Faturalar düzenli geliyor . elektrik ,doğal gaz, internet, su...vb
    Henüz bir maske gelmedi.
    Faturaları düzenli gönderen sistem maskeleri gönderemiyor mu , yoksa göndermiyor mu bilmiyorum.
  • naciekinci
    01 Mayıs 2020 10:14
    5 0
    Maskeyi iki kere internetten ve eczaneye de tembihlememe rağmen halen alamadım.
  • brsbrs42
    30 Nisan 2020 21:35
    8 0
    Kırk defa başvurdum, eczaneden de sordum, henüz bir tane maske alamadım. Hâlâ okul açılır/açılsın diyenler var.
  • gazel78
    30 Nisan 2020 20:59
    2 6
    Bu ara her yoruma bol çarpı geliyor.Millet gergin belli oluyor.
  • BAYRAM ALİ
    30 Nisan 2020 15:48
    8 0
    Mayıs ayı sonundaki muhtemel haber;
    "Uzaktan Eğitim dönem sonuna Kadar Devam Edecek"...
    öğrenciler karnelerini e-okul'dan alacak.
  • muallim024
    30 Nisan 2020 11:25
    19 0
    Bayrama kadar her haftasonu sokaga cikmak yasak, hatta bayramin oldugu hafta 9 gun tatil bile gündemdeyken bakanin bu aciklamayi yapmaktaki sebebi nedir acaba, velilerin gazini mi almaya çalışıyor!!
    Bizim millete her sey normal iş bitti algisi vermeyin, bir kac gündur iyiye gidiyoruz denildi herkes disarilarda geziyor, nerdeyse 2 aydir evinden çıkmayan insanlarin, enfekte olmus 7428 saglik calisaninin, günlerdir esini cocuklarini görmeyen saglik personelinin kul hakkina giriyorsunuz yaziktir ayiptir, okullara 1 haziranda açmak da aynen bu hakkina girmek olur,
    Okullarin bir an önce açılmasını isteyenlerin derdi nedir gercekten cok merak ediyorum??
  • İMPARATOR1
    30 Nisan 2020 08:49
    12 0
    Haziranda da okul açılmaz.
  • seyfi ünaldı
    30 Nisan 2020 03:39
    2 14
    Bakan Bey okulların 1 Haziranda açılabileceğini söyledi canlı yayında. Bu başlıkta yaptığım ilk yoruma çarpı atan 60 arkadaşıma selam olsun. Ben sadece bir tahminde bulunmuştum. Yapılan resmi açıklama da tahmin niteliğinde.
    Bu kararın doğruluğu ya da yanlışlığı apayrı bir tartışma konusu.
  • daywalker_01
    29 Nisan 2020 23:40
    20 2
    Herkes farklı konuşuyor kanallarda.bilim kurulu üyeleri eylülden önce olmaz diyor sonra 1 Haziran muhabbeti geçiyor.3 hafta oldu maskeye basvurali Amerika bile aldı ben hala alamadım....
  • zb77
    29 Nisan 2020 23:26
    3 9
    Ben 1 haziran olmasa bile 15 haziran gibi 2 haftalık bir telafi yapılabileceğini, en kötü ihtimal eylül ayında erken açılıp haftasonları yapılabileceğini öngörüyorum. Bu süreç bize gösterdi ki öğretmensiz okulsuz öğrenme çook zor.
  • renve
    29 Nisan 2020 23:07
    9 1
    Bu çok hassas bir durum, sorumluluğu çok ağır. Bence salgım tamamen bitmeden açılmaması.
  • ozlemmis
    29 Nisan 2020 22:55
    16 0
    Biz 45 gündür burnumuzu zor zamanda o da sakınarak çıkalım. Millet mis gibi rahat. Dün komşumuz komşuya ziyarete gitmiş. Oh gidiş gelişler mi başlamış deyince, maşallah apartmanımızda virüs yok dedi :)) Çocuklar apartman bahçesinde bisiklet, top nerdeyse her şey eskisi gibi bu iki gündür. İstanbul'u da haberlerde görünce bu gidişle eylülde açılsa iyi dedim. Valla en güzeli köye tayin isteyip büyükşehrin derdinden kurtulmak
  • aytevinya
    29 Nisan 2020 22:17
    17 0
    Arkadaşlar, zorunlu çalışanın maske temini bile bu kadar sıkıntılıyken 18 milyon öğrencinin * okulun açık olduğu her güne bir maske bile muazzam bir bütçe demek. Dezavantajlı bölge okullarındaki hijyen kuralları ihlali tek başına felaket demek. Velhasılıkelam eğitime başlamak için sorunlarımızın çözümü pek mümkün görünmüyor. Hepimiz yavrularımızı özledik ama sabır. inşallah biran önce aşı bulunur
  • göbekligeneral
    29 Nisan 2020 20:25
    25 1
    vaka sayısı 1 olunca okullar kapatıldı hatırlarsanız.vaka asla 0(sıfır) olmadan asla açılamaz.açılır diyenler nerede,neyin kafasını yaşıyorlar.
  • mstykt
    29 Nisan 2020 19:31
    13 2
    Okul sezonu kapandi artık bu saklanamaz.Eylul ekime kademeli dikkatli bir sekilde uygulamalarla yeniden döneceğiz insallah.
  • taylantaylan
    29 Nisan 2020 19:16
    7 5
    Zeki2976 görüşünüze katılıyorum okul açıldıktan sonra sınıf 2 ye bölünüp ayrı ayrı ders yapılmadı doğru olur çocuk okulda yemek yememeli ve az kalmalı
  • askmen38
    29 Nisan 2020 18:09
    20 1
    Birakalim Hazirani ; Eylule, Ekime acilirsa sukredelim. Artik Marttan oncesine donus zor. Tamamen sifirlanmasi ve normal hayata donus 1 yil sonraya ancak. Karamsarlik olarak dusunmeyin ama salginlar tarih boyunca kisa vadede etkisini yitirmemis.
  • ölecek adam
    29 Nisan 2020 18:07
    13 2
    Bu dönem kapandı, okullar açılmaz artık; Eylülde açılabilecek mi asıl soru bu bence.
  • tarkan61
    29 Nisan 2020 17:11
    16 1
    Okulları bu şartlarda açılması imkansız ! Virüsün ülkemizdeki durumu hala plato durumunda...Açmaya karar vermek faciaya neden olabilir..İnşaallah eylüle kadar sıfır seviyesine yaklaşır...
  • saniye83
    29 Nisan 2020 17:07
    23 1
    Hem bir veli hem bir öğretmen olarak risk sıfıra inene kadar okulların kapalı olmasından yanayım. Benim sınıfım 45 kişi ve sabahçı kısmımız ortaokul olarak devam ediyor, okul mevcudunu da tahmin edersiniz artık.Hepimiz bir şekilde imkanlarımız dahilinde çocukları öğretim sürecinde tutuyoruz. Ama eminim ki her şey bitip ,kafamız rahat bir şekilde okula başladığımızda fazlasıyla kapatacağız o açığı zaten. Her şeyin başı sağlık :)
  • hamurcu38
    29 Nisan 2020 16:33
    7 8
    LGS ertelenmemeli..gerekli önlemler dahilinde ve sosyal mesafe kuralı uygulanarak yapılmalı..bizleri psikolojik olarak virüsten daha fazla etkileyen bu sınav tedbirler alınarak zamanında yapılmalı !
  • aysgl5959
    29 Nisan 2020 16:31
    14 9
    Ogrt de psıkolojısı bozuldu galiba
    Yorumları okudum, once saglik yazmış carpılamıslar, okullar acılmasın demıs carpılamıslar, e acilsin demiş yine carpılamıslar. Nasıl mantık bu :))))
  • dalambert
    29 Nisan 2020 16:27
    5 1
    Sınıf mevcutlarını bir zahmet azaltın.
  • gkhn38
    29 Nisan 2020 16:05
    18 4
    çocukların taşıyıcılığının çok yüksek olduğunu biliyorlar. tamamen bitmeden açılması mantıksız. 1 çocuk okulda ki herkese rahatlıkla bulaştırır. 8 ve 12 sınıflar sınav hazırlığı var tamam seyrek sınıflar oluşturulabilir ama işlenen yere kadar sorumlu tutuldular o konuda karara vardılar da daha ne diye okulları ha bire uzatıp duruyorlar. Diğer sınıfların sınav dertleri yok. uzatmanın da anlamı yok 2.5 aylık konu bu çocukları alim yaptırmaz. italya noktayı koydu tamamen kapattılar okulları. bazı ligler futbolu bile bitirdi bunlar uzatıp duruyorlar. Koyun son noktayı daha neyi bekliyorsunuz.
  • leb
    29 Nisan 2020 16:02
    12 1
    Okular açılır ve salgın devam ederse siz çocuğunuzu okula gönderir misiniz ?Olaya böyle bakmak lazım.Virüsün ilerleyen süreçte nelere sebep olacağı halen bilinmiyor ve İngiltereden virüsün direkt değil fakat dolaylı olarak çocuklarda hastalıklara neden olduğu belirtilmekte.Virüs basit veya ağır bir gripten çok daha fazlasına neden olurken okula dönüşte o kadar kolay olabilecek bir süreç değil.Okula dönüşte sınıf mevcutları, okuldaki hijyen imkanları ve öğrencilerin kişisel el temizliğinin sürekliliği vb. Maalesef bunları öngörmek zorundayız.İnşallah en kısa sürede öğretmen ve öğrenci hep birlikte okullarımızda oluruz.
  • zeki2976
    29 Nisan 2020 15:55
    6 9
    Açılsa bile kalabalık sınıflarda eğitim zor. Bence Haziran ayında açılsa da sabahçı öğlenci olmalı 3 er saat ders görmeliler. Benim sınıf 35 kişi(1. sınıf) 17 sabahçı 17 öğlenci 3 er saat.
  • öffpüff
    29 Nisan 2020 15:47
    3 6
    Kimseyi eleştirmicem...herkesin kendine göre bir bildiği var bir de devlet aklı var.mevlam görelim neyler.neylerse güzel eyler.
  • Oguz3838
    29 Nisan 2020 15:31
    26 2
    Bazı arkadaşlar, ufak bir risk kalsa bile bu riskin okul ortamında çığ gibi büyüyeceğinin farkında değiller galiba. Canlarının sıkılmasına veriyorum böyle yorumları. Eğitim sistemimiz zaten sarmal bir sistem. Bu sene işlediğimiz konuyu ertesi sene biraz genişleterek veriyoruz. Biraz daha fazla çabayla kapatılır açıklar, meraklanmayın. Yeter ki sağlık gitmesin.

    Hem aklen hem bedenen sağlıklı günler.
  • naciekinci
    29 Nisan 2020 14:58
    12 5
    Eylül Ekim bide bence sıkıntı olabilir 2. dalga durumu vs. Bekleyip gorecegiz. Umarım her şey düzelir işimize gücümüze bakarız.
  • dalambert
    29 Nisan 2020 14:35
    28 3
    Arkadaşlar eğitim sistemimiz çok iyi gibi telafiyi konuşuyoruz.40-50 mevcutlu sınıflarda telafi yapılsa ne yapılmasa ne.Önce sınıf mevcutlarını 20 bandına nasıl çekeriz onu düşünsünler,öğretmenler gerekeni yapar zaten.Ne telafiymiş arkadaş.Atomu parçalayacaz sanki.Herşeyin başı sağlık;her şey halledilir.Sağlıklı günler.
  • gazel78
    29 Nisan 2020 14:35
    8 5
    Aslında okulların açılmasını insanlar normal hayata geçiş olacağı için istiyor.Her şey yolunda mesajıdır okulların açılması.Olmayınca ister istemez gerililiyor herkes.Bir ay daha umutlar ertelendi,özgürlükler ertelendi.
    Sağlık olsun beklemeye devam ne yapalım elimizden bir şey gelmiyor
  • sinanoktay
    29 Nisan 2020 14:27
    28 1
    TAMAMEN bitmeden okullar açılmamalı. 1 çocuk bütün okula bulaştırır
  • servet1903
    29 Nisan 2020 14:03
    3 3
    Okulların açılacağını ben de sanmıyorum ama yine de bunu süreç gösterecektir. İyileşme ve vaka sayısına bağlı herşey. Dün açıklanan sayılara göre yeni vaka sayısı ile iyileşen sayısı arasında yaklaşık 2700 fark var. Açıklanan vaka sayısında daha da düşme olur da fark artmaya devam ederse durum değişebilir. Herşeyin hayırlısı
  • cnn35
    29 Nisan 2020 13:59
    34 2
    Başka ülkelerde çocuklarda koronavirus nedeniyle oluşmuş yeni tip tehlikeli bir bulaşıdan bahsediliyor. Ben çocuğumu bu vakalar bitmeden, aşı, önlem vb. olmadan okula göndermem. Herşeyin başı sağlık. Yaz süreci öğrencilerimiz öğrendiklerini unutup geliyorlar zaten. Sıkı bir telafi eğitimle Eylül-Ekim gibi yoluna koyulmalı herşey. Mayis-Haziran telaşını bir türlü anlayamıyorum...
  • KUTLU
    29 Nisan 2020 13:45
    14 1
    Okullar açılmaz eylüle kadar. İnşallah o zamana kadar da bu bela defolur gider...
  • bekhas
    29 Nisan 2020 13:39
    53 2
    Bazı arkadaşlarımız ne olursa olsun okullar açılsın modunda yorumları da değişmiyor sadece aylar değişiyor :)

    - Nisan ayında okullar açılmalı
    - Mayıs ayında okullar açılmalı
    - Haziran ayında okullar açılmalı
    - Temmuz ayında okullar açılmalı
    -Ağustos ayında okullar açılmalı
    -Başlarım salgınına gerekirse maske takarım açın okulları :D:D

    Arkadaşlar herşeyin başı sağlık, canlar söz konusu;
    sizin okul özleminiz ya da evde sıkılmanız yüzünden ; milyonlarca öğrencinin - velinin - öğretmenin - ailenin ve ülkenin geleceği tehlikeye atılamaz.
    Bu tehdit bertaraf olana kadar okullar açılmayacak kendinizi buna alıştırın..
  • AKAK
    29 Nisan 2020 13:09
    13 1
    "Sınıf geçme ile ilgili birinci dönemde alınan notlar geçerli olacak. Öğrencilerimiz not ortalaması kaç olursa olsun bir üst sınıfa geçecekler. Birinci dönemin notları geçerli. Bir zayıf not olması durumu söz konusu ise sorumlu olarak üst sınıfa geçecekler." açıklaması haziran ayında da okullar açılmayacak demektir aslında. İnşallah eylüle kadar her şey yoluna girer.
  • muallim024
    29 Nisan 2020 13:01
    19 1
    Aşı bulunmadan okullar acilmaz tahminimce, milyonlarca öğrenci, onlarin velileri, bir milyon öğretmen, servisler, trafik, toplu ulasim, lokantalar, markatler, kargaşa vs vs vs vs bunlari düşününce virüsun aşısı bulunmadan kaç tane dalga ile karşılaşacağımızı bilemeyiz
  • öğretmenbursa
    29 Nisan 2020 12:51
    15 14
    Arkadaşlar bakıyorum herkes görüşünü ifade ediyor.Burası güzel ama eleştirinin dozunu lütfen kaçırmayalım.Bizler eğitimci olarak tabi ki okulların açılmasını istiyoruz.Burada olağan üstü bir durum var.Benimde çeşitli okullarda okuyan üç çocuğum var.Tabi ki eğitimleri aksadı.Ama olaya sağlık boyutuyla bakarsak ''Her şeyin başı sağlık''.Gerisi zaten telafi edilir.Benim görüşüm öğretmenleri haziranda okullarına çağırırlar,sene sonu çalışmaları yapılır ve tekrar tatile girilir.Eylülde tekrar okullarımızda oluruz ancak öğrencilerin eylül ayında okullarda olacağına pek ihtimal vermiyorum.
  • HAMZA97
    29 Nisan 2020 12:48
    4 5
    En mantiklisi eylul de acilnasi
  • reeemat
    29 Nisan 2020 12:46
    1 9
    Türkiye deki toplam vaka sayısı 1000 - 2000 sayısına kadar gerileyecek ki okullar açılsın.
  • narlıca35
    29 Nisan 2020 12:34
    5 2
    Okullar eylülde açılır
  • narlıca35
    29 Nisan 2020 12:31
    11 3
    Okulların Eylül ayına kadar açılmaması lazım, sonrasında da sınıflar gruplara ayrılıp öyle ders yapmalı.
  • göbekligeneral
    29 Nisan 2020 12:09
    6 6
    sayın başkanın açıklamasından zaten anlaşılmıştı.sürpriz olmadı.
  • muallim024
    29 Nisan 2020 12:07
    30 1
    Vaka sayisi daha halen 3 binlerde geziyor daha virus tamamen bitmedi, aşı bulunmadi, büyükşehirlerde insanlar deliler gibi sokaklarda maskesiz tedbirsiz geziyor halen haziranda okullarin acilmasindan bahsediyoruz mümkün mu Allah aşkına, hadi acildi 3 hafta icin neyin riskini alacağız, bakan daha önce cocuklarin temmuz agustosta tatilleri alinmayacak diye eylul ekim gibi planlama yapiyoruz dedi en iyimser ihtimal, 100 yil da görülen bir afet var ortada ve bazi arkadaslar inatla okullarin acilmasi derdinde gelen çocuklari kendinizi ailenizi hic mi düşünmüyorsunuz varsin bu bir iki ay da bu sekilde geçsin elbette acildiginda takviler eksra calismalar yapariz yapılır
  • kaansaatci
    29 Nisan 2020 12:06
    16 2
    Eylül'de bile açılacağı şüpheli.
  • seyfi ünaldı
    29 Nisan 2020 12:01
    6 24
    "Bir şekilde açılacak" yorumum bir tahmindi. Belli tedbirler alınarak, belki kademe kademe. "OKULLARIN AÇILMASINDAN YANAYIM ya da DEĞİLİM" demedim. Niye bu kadar öfkelendiniz anlamadım. Karantina germiş camiayı.
    Bence okullar açılmayacak...
  • hagrid34
    29 Nisan 2020 11:48
    21 2
    Mayıs ayı sonunda yapılacak açıklama : Okullar EYLÜL de açılacak. :)
  • naciekinci
    29 Nisan 2020 11:28
    27 4
    Haziran'da 18 gün için risk almazlar. Alinmamali da bu kadar emek veriliyor pandemiden kurtulmak için. Geçmişte yaşanan İspanyol Gribi'ni incelerseniz, salgın ilk aşamada kontrol altına alınıyor ancak insanlar tamam deyip rahat hareket edince 2. aşama maalesef dünyaya çok pahalıya mal oluyor. Gevşeme kademe kademe ve çok kontrollü olması gerekir. İspanyol gribi esas ölümler yaz ve sonbahar döneminde olmuş bir salgın 2. aşaması itibariyle. Yazın ne olacağını yaz gelmeden bilmek mümkün değil. Allah yardımcımız olsun.
  • seyfi ünaldı
    29 Nisan 2020 11:02
    3 63
    Haziranda bir şekilde okullar açık olacak...
UYARI: Yayınlanan haberler, Egitimhane.Com'un görüşlerini yansıtmaz. Yazılan yorumlar, onaylanmış olsalar bile yazanın sorumluluğundadır.

Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK