Hobi Bahçesi

Çevrimdışı m3r52

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.770
  • 15.703
  • 4. Sınıf Öğretmeni
  • 1.770
  • 15.703
  • 4. Sınıf Öğretmeni
# 01 Tem 2017 21:07:39
Toprağın şu geçirgenliği neden azalır.Gübre konulması gerekiyor acaba.Bilen biri var mi

Çevrimdışı 07tuna

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.020
  • 3.611
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 1.020
  • 3.611
  • 2. Sınıf Öğretmeni
# 01 Tem 2017 21:37:37
Benim de balkonda yetiştirdiğim domates,feslegenlerin yapraklarına bir şey dadanmış. :(  Domates yaprakları delik deşik,fesleğenlerin ise tüm yapraklarını yemiş sadece dalları kalmış.Bugün domateslerin saksısında 3,4 cm lik yeşil kurtçuk buldum.  :-\Kurtçuğu balkondan aşağı yolladım.Hayatını kaydırdım mı bilmem. :o  Ev yapımı ilaçla ne yapılabilir?Yavrularımı yedi bitirdi yavvv :'(

Çevrimdışı celil65

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.564
  • 4.608
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 1.564
  • 4.608
  • 1. Sınıf Öğretmeni
# 02 Tem 2017 12:54:33
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Toprağın şu geçirgenliği neden azalır.Gübre konulması gerekiyor acaba.Bilen biri var mi
Toprak işlenmezse (Çapalama, havalandırma gibi) su geçirgenligi azalır. Çapalar ve yanmış çiftlik gübresi ile desteklerseniz problem çözülür. Saksıda ise topragını degiştirmenizi ve saksıyı büyütmenizi tavsiye ederim.

Çevrimdışı celil65

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.564
  • 4.608
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 1.564
  • 4.608
  • 1. Sınıf Öğretmeni
# 06 Tem 2017 15:34:00
Üzgünüm, kirazlarım kurtlanmış(iki tane) Bir sezonluk emekler boşa gtti.😢

Çevrimdışı sınıfçı

  • Üye
  • *
  • 21
  • 18
  • 21
  • 18
# 06 Tem 2017 16:15:09
Ben saksıdaki bitkilerim böceklenince sirkeli su sıkmıştım. Her bitkiye yada böceğe olur mu bilmiyorum.

Çevrimdışı abt

  • Bilge Üye
  • *****
  • 7.722
  • 45.495
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 7.722
  • 45.495
  • 2. Sınıf Öğretmeni
# 06 Tem 2017 17:42:18
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Toprağın şu geçirgenliği neden azalır.Gübre konulması gerekiyor acaba.Bilen biri var mi
Tarla toprağının geçirgenliğinin azalması yanlış zamanda yanlış sürmekten olur. Toprak ağırken sürülürse pulluk seveiyesinin altına basınç yapar. sonunda toprak sıkışır. Bitki kökleri bu ''yeraltı gaysısı'' bölgesini geçemez verim düşer. Önlem olarak
1- Toprak tavlı iken sürülür
2- Problemli arazilerde dipkazan çekilir...

Çevrimdışı abt

  • Bilge Üye
  • *****
  • 7.722
  • 45.495
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 7.722
  • 45.495
  • 2. Sınıf Öğretmeni
# 06 Tem 2017 17:51:48
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
biber , patlıcan ,domateslerimizi ektik.
Bir tarafta damlama boruları dururken arık yapmak çelişmiş öğretmenim. Domates ve patlıacan dikim aralığı40-45cm, sıra aralığı 80-90cm gayet randumanlı. Sulamayı da damlama ile, arık yapmıyorum yıllardır. Çapalaması da kolay oluyor...

Çevrimdışı m3r52

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.770
  • 15.703
  • 4. Sınıf Öğretmeni
  • 1.770
  • 15.703
  • 4. Sınıf Öğretmeni
# 06 Tem 2017 23:09:03
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Tarla toprağının geçirgenliğinin azalması yanlış zamanda yanlış sürmekten olur. Toprak ağırken sürülürse pulluk seveiyesinin altına basınç yapar. sonunda toprak sıkışır. Bitki kökleri bu ''yeraltı gaysısı'' bölgesini geçemez verim düşer. Önlem olarak
1- Toprak tavlı iken sürülür
2- Problemli arazilerde dipkazan çekilir...
Çok bilimsel yorum yapmışsınız hocam.Tarımı bitirdim açık öğretimde ama dediklerinizi tam anlamadım.
Yani çözüm yollarını.Biraz daha açıklayıcı bilgiler verebilir misiniz

Çevrimdışı gülşen hoca

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 679
  • 453
  • 679
  • 453
# 06 Tem 2017 23:19:33
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Tarla toprağının geçirgenliğinin azalması yanlış zamanda yanlış sürmekten olur. Toprak ağırken sürülürse pulluk seveiyesinin altına basınç yapar. sonunda toprak sıkışır. Bitki kökleri bu ''yeraltı gaysısı'' bölgesini geçemez verim düşer. Önlem olarak
1- Toprak tavlı iken sürülür
2- Problemli arazilerde dipkazan çekilir...
öğretmenim ziraat mezunu musunuz

Çevrimdışı tarkan555

  • Bilge Üye
  • *****
  • 13.941
  • 16.311
  • 13.941
  • 16.311
# 07 Tem 2017 00:24:42
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Tarla toprağının geçirgenliğinin azalması yanlış zamanda yanlış sürmekten olur. Toprak ağırken sürülürse pulluk seveiyesinin altına basınç yapar. sonunda toprak sıkışır. Bitki kökleri bu ''yeraltı gaysısı'' bölgesini geçemez verim düşer. Önlem olarak
1- Toprak tavlı iken sürülür
2- Problemli arazilerde dipkazan çekilir...

Yanlış zamanda tarlayı surme olayinda bu yanlis zaman topragin neminin en fazla oldugu zaman mı ?

Çevrimdışı abt

  • Bilge Üye
  • *****
  • 7.722
  • 45.495
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 7.722
  • 45.495
  • 2. Sınıf Öğretmeni
# 07 Tem 2017 02:08:15
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Çok bilimsel yorum yapmışsınız hocam.Tarımı bitirdim açık öğretimde ama dediklerinizi tam anlamadım.
Yani çözüm yollarını.Biraz daha açıklayıcı bilgiler verebilir misiniz
Bahsettiğim şeyler yöresel ifadeler olabilir. Taban gaysısı demek bizim yörede ağır toprakta, yani ilkbaharda aşırı nemli arazide, toprağı  sürme sonunda oluşan 35-40 cm derinlikteki toprağın sıkışması sonunda olur. Bu  oluşum yer üstü sularının geçirgenliğini ve bitki köklerinin tabana geçişini zorlaştırır. Sulama sonunda, bu katmanda sular birikir, bitki köklerinin çürümesine varan zarar oluşturabilir. Ayrıca bitki kökleride bu katmandan tabana geçmekte zorlaşır.
 Bu katmanı kırmak için ''Dipkazan'' denilen pullukla genelde temmuz sonunda toprak sürülür.

Çevrimdışı abt

  • Bilge Üye
  • *****
  • 7.722
  • 45.495
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 7.722
  • 45.495
  • 2. Sınıf Öğretmeni
# 07 Tem 2017 02:09:21
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Yanlış zamanda tarlayı surme olayinda bu yanlis zaman topragin neminin en fazla oldugu zaman mı ?
Aynen belirttiğiniz gibi sayın öğretmenim.

Çevrimdışı abt

  • Bilge Üye
  • *****
  • 7.722
  • 45.495
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 7.722
  • 45.495
  • 2. Sınıf Öğretmeni
# 07 Tem 2017 02:12:05
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
öğretmenim ziraat mezunu musunuz
Hayır, Ama çiftçi çocuğuyum, hayatım tarım ve hayvancılıkla iç içe geçti... Şuurlu bir üreticiydim. Şimdi sadece evin bahçesinde uygulama yapıyorum...

Çevrimdışı firuza

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 1.540
  • 4.255
  • 1.540
  • 4.255
# 07 Tem 2017 08:17:07
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Hayır, Ama çiftçi çocuğuyum, hayatım tarım ve hayvancılıkla iç içe geçti... Şuurlu bir üreticiydim. Şimdi sadece evin bahçesinde uygulama yapıyorum...
Günaydın Abt hocam, arada bilgilerinizden/deneyimlerinizden yararlanmak isteriz, sakıncası olmaz umarım. :) :) :D :D

Çevrimdışı abt

  • Bilge Üye
  • *****
  • 7.722
  • 45.495
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 7.722
  • 45.495
  • 2. Sınıf Öğretmeni
# 07 Tem 2017 12:22:29
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Günaydın Abt hocam, arada bilgilerinizden/deneyimlerinizden yararlanmak isteriz, sakıncası olmaz umarım. :) :) :D :D
Müsait oldukça memnuniyetle öğretmenim. Etiketlerseniz haberim olur, bildiğim kadarıyla yardımcı olurum... :)

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK