Mevzuatta Olmayan Uygulama: Sınıf Anneliği

Mevzuatta Olmayan Uygulama: Sınıf Anneliği

  • 25 12
  • 01 Aralık 2023 18:01 16.181
  • Aktif Haberler
  • yildirayg
    15 Aralık 2023 20:52
    2 0
    Mevzuatta Sınıf Annesi yok ama mevzuatı güncel yaşama göre değiştirme durumu var. Bizim hikayemiz de tamamen toplumsal bir bakış açısıyla işlenmiş.

    Mevzuatta nasıl okul aile birliği başkanı varsa, sınıf aile birliği başkanı mevcut. Günümüzde sınıf veli toplantısına genelde anneler katılıyor. Hal böyle olunca sınıf aile birliği başkanı genelde kadınlar oluyor, sınıf aile birliği başkanı yerine daha kolay ve hatta daha anlamlı bir isim olan sınıf annesi ismi ortaya çıkıyor. İşte bütün mesele bu.
    Ayrıca yıllar boyu sınıf toplantılarına katılan çoğunluk erkekler olsaydı. Şimdi söylenen ve kaldırılan durum sınıf babalığı olurdu. (B evreninde durum bu :)
  • delikuuurt
    11 Aralık 2023 21:07
    6 4
    Sinif annesi ogretmen icin bir yardımcıdır o kadar angarya is var ki para toplamak ders esnasında bir kaos oluşturuyor basli başına hele ki 1.sinif öğretmeni iseniz sinif annesi tam bir kurtarıcı oluyor biz
  • erays
    11 Aralık 2023 17:44
    3 2
    Bitti, gitti, iyiydi hoş idi.
  • hknsay54
    06 Aralık 2023 15:59
    10 5
    Zaten sınıf annesi dedik bu icadı biz cikardik.Sonra veliler okulun her yerinde görülüp işlerimize karışmaya başladılar.Etkinlik, para toplama adı altında veli ipleri eline bir aldı olaylar buralara kadar geldi.Kitapci 9 ayda anca satacağı kitapları öğretmene 10 günde sattiriyor.
  • Flotus
    06 Aralık 2023 15:42
    8 8
    Sınıf için fotokopi çekiyoruz,birinin para toplaması lazım. Kimseden 1 kuruş bile toplamam. Kim toplarsa toplasın fotokopi parasını ödesin beni alakadar etmiyor. He eğer fotokopi de çekmeyin derlerse tamam o zaman derim.
  • OmehD8
    06 Aralık 2023 14:03
    15 0
    Maddi şeyler içeren Okul Aile Birliği vs gibi eğitim-öğretim harici işler kaldırılmalı.
    Her şey dönüp dolaşıp öğretmenin üstüne biniyor.
    Sonra da neden eğitim böyle...

    Ben kendi işi hariç başka şeylerle uğraşan başka meslek görmedim.
    Ama öğretmen her şeyi yapar.
  • irish
    06 Aralık 2023 12:02
    10 3
    Okul aile birliği uygulaması kaldırılsın o zaman.
  • masalcam
    05 Aralık 2023 22:22
    12 4
    Merhabalar, bizde de sınıf annesi/temsilcisi iki yıldır var. Her işinize karıştırmazsanız çokta faydalı oluyor en azından para muhabbeti için velilerle işiniz olmuyor. Büyük ihtimale de bu tür sorunların önüne geçmek için böylesi bir yol bulunmuştur. Herkesin çalışma düzeni kendisi için kıymetlidir.
  • ölecek adam
    05 Aralık 2023 20:56
    10 4
    Anlaşılan sınıf annesi tarihe karıştı. Acaba sınıf halası veya dayısı serbest mi?
  • mefa
    05 Aralık 2023 19:00
    2 1
    Konya MEM den gelen yazıda Bir velinin İl Milli Eğitime mailden yazdığı şikayet dilekçesi ekliydi. Uzunca bir şikayet dilekçesi vardı. Sınıf Annesi konusundaki şikayetini yazmış.
  • hknsay54
    05 Aralık 2023 18:23
    1 1
    Bugün bize de yazı geldi
  • OmehD8
    05 Aralık 2023 10:12
    9 0
    Hemfikir olduğumuz konularda bile farklı kelimeler kullanarak ayrışıyoruz :)
    Kolay oyacak şey değil bu. Bizim meslek grubu gerçekten bambaşka...
  • cmustafaengin
    05 Aralık 2023 01:17
    23 0
    Öğretmenlere mevzuatta verilen Önem Verilsin o halde! Velimi üzeni ben de üzerim denilmesin! Cimer şikayetlerinde kanıt yoksa, ihbar asılsız ise şikayet edene ceza verilsin?
  • kenankadal
    05 Aralık 2023 01:06
    14 2
    valla bu mesleğin iyice cılkı çıktı.çöpçülerin bile bu kadar işine karışılmıyor.İyi olan her şeyi alın tabii..dümdüz memur olacaksın.Sınıfa gir çık bu kadar.
  • D.Hoca7
    04 Aralık 2023 20:31
    21 0
    Öğretmenlerin yaptığı angaryalar için 2’şer 3’er yardımcı atansın o halde her öğretmene. Çünkü eğitim öğretim faaliyeti dışında yüzlerce angaryamız var
  • ÇEŞMELİ 47
    04 Aralık 2023 11:35
    7 0
    Sınf anneliği değilde sınıf temsilci veli olayı var neden yok sayılıyor biz sınıf annesi diyoruz mevzuuatta yok değil,daha düne kadar müfettişlerde tutanaklarda belirtin, sınıf temsilci velinizi seçtiğinize dair tutanaklarda belirtin diyorlar dı,ama bazı sınıf anneleri olayı tamamen eline almış tüm planlamayı yapanlarda var bu yanlış sonuçta,ben ne para toplarım nede elime alırım ,vakitte ayıramam gerekli ve ihtiyaçlık bir durum,sosyal medyadan dolayı bu yazı yayımlanmıştır çocukları sosyal medyada hangi vasıfla yayımlıyor hakkı yok
  • romeoly
    04 Aralık 2023 10:30
    3 6
    Değerli emekçi dostlar,naçizane tavsiyem "öğretmenlik meslek kanununda "görev ve sınırlarımız bellidir.Buna istinaden bu zamana kadar ne sağlık formu topladım ne okul önü yaya zımbırtısına katıldım ne de angarya nöbet tuttum .Sınıf içi ihtiyaç ve etkinlikleri ise dönemlik bütçe belirleyerek sınıf annelerine yaptırdım.Ne geziden geri kaldık ne de sınıf içi materyalden ,idarenin ,velinin istediği kullanılabilir öğretmen modeli bende hiç olmadı,sizlere de tavsiye ederim.
  • Sencer Melik
    04 Aralık 2023 09:03
    10 10
    Öğretmenliğe başladı başlayalı sınıfın annesi de benim babası da benim öğretmeni de.Sinemaya mı gidilecek parasını getiriyor. Fotokopi kağıdını herkes 1 top alıyor. kaynak kitabı kitapçıdan alıyor. Okul aidatını kendileri ödüyor. Yeme içme işini de kendileri ayarlıyor getiriyor. Anneye babaya ne gerek var?
  • zuzu6777
    03 Aralık 2023 23:23
    10 3
    Sınıfın ihtiyacını karşılamak öğretmenin görevi değildir.Ya veliler ya idare temin eder.Ben hiç para toplamam elimi de sürmem.Verilen maaş 50 bin 60 bin olsa bazı ihtiyaçlar öğretmenlerce bile karşılanabilir.Ya da bu işler için ödenek verseler.Oyüzden sınıf anneliiiği var.Ben şimdiye kadar girmedim böyle işlere ama bütçem kaldırmıyor alamıyorum.Alabilmek için sınıf annrsi lazımsa onu yaparız.
  • KAPTAN82
    03 Aralık 2023 19:31
    13 0
    aslında yazı net. öğretmen eğitim öğretim programında yer alan esaslar göre diyor.... keşke o çizginin dışına çıkan hiçbir şeye karışmasak. zorlanmasak.
  • balamirkan
    03 Aralık 2023 18:36
    14 2
    kimse sınıf anneliğinin hangi ihtiyaçtan ortaya çıktığını, sınıf annesine ihtiyaç olmaması için yapılması gerekenleri ele almıyor.
  • nadir.009
    03 Aralık 2023 16:38
    20 1
    Geziye para ,sinemaya para ,müzeye para,kaynak kitap para ,fuara para,yazıcıya para,okula para,anneler gününe para ,eğitim dışı bütün faliyetler para ,sanki keyfimizden istiyoruz .özel okul gibi eğitim istiyorlar ucu bir şekilde paraya gidiyor mecbur.30-40 çocuğu hayvanat bahçesinde kim idare edebilir ya da tiyatro gösterisinde bırakın işimizi yapalım .kimseye akıl vermeyin imkan verin.kapali sporsalonu atölyesi bahçesi olmayan okul dolu bu memlekette.İnsanlari kandırmayın öğretmenler elinden geleni yapıyor.sinif dışı umrumda olmaz mı diyelim
  • niluferr
    03 Aralık 2023 16:10
    3 2
    Ümit Üstel hocam, "sinif ihtiyacini karsilamak ogretmenin işidir" derken ne demek istediniz?
  • niluferr
    03 Aralık 2023 14:54
    1 1
    KDesigner hocamin yazdigi her satirina katiliyorum. Kesinlikle oyle...
  • KDesigner
    03 Aralık 2023 13:12
    24 1
    Ümit üstel hocam, para toplama işlerine öğretmenler asla girmemeli, başına dert açar, öğretmenin tek yaptığı iş eğitim-öğretim işleri olmalı, kanunen de böyle zaten. Sınıf annesinin yaptığı işleri öğretmenin yapması asla kabullenilmemeli, öğretmenlerin itibarının düşme sebeplerinden birisi de böyle "aman ne olacak, parayı da ben toplayayım, sınıf ihtiyaçlarını da ben karşılayayım, okulu,sınıfı vb de ben boyayayım.." diye diye kendi göreviyle alakası olmayan işleri yapması
  • vayvay
    03 Aralık 2023 10:57
    7 1
    ümit üstel hocam parayı siz toplamayın komisyoncuya çıkar adınız. Ne çıkarı varda topluyor derler arkanızdan. çıkarı olmasa toplamazderler.
  • ümit üstel
    03 Aralık 2023 10:40
    2 13
    KDesigner hocam. Haklısın ama şöyle bir durum da var. Öncelikle sınıfın ihtiyaçlarını karşılamak öğretmenin işidir... sınıf annesi, sınıf babası ya da sınıf dayısı artık her neyse onun işi değil. etkinlikler için para toplama olayı bazı sınıflarda olabilen bişey. ben kendim topluyorum mesela. para işine bulaşmak istemeyen öğretmenler olabilir, bu doğal bişey. ama yanlış olan, bir etkinlik için para toplama işi ya da "öğretmene herhangi bir nedenle hediye alma" işi olunca sınıf annesi denen kişinin tüm velilere iban gönderip "şu kadar parayı şu zamana kadar gönderin" diyerek emri vaki yapması; para göndermeyen ya da "gönderemeyen" velinin ya da velilerin ise dışlanması; daha da beteri, öğrenci ya da öğrencilerin "velisi para göndermedi" diye sınıf içinde "ezilmesi" gibi hadiselerin olmasıdır. sınıf annesi vaar, sınıf annesi var. kendini "sınıfın sahibi" gibi gören kişiler olabileceği gibi hakikaten o sınıf için bişeyler yapmaya çalışan ve bu yolda da kimseyi üzüp kırmayan kişiler de var...
    kaynak kitap için para toplarken alamayan öğrencilere kendi cebinden harcayıp alanı da duydum; alamıyorsa benim meselem değil deyip kenara çekileni de duydum...
  • KDesigner
    03 Aralık 2023 10:38
    13 7
    Arkadaşlar çarpı koyacağınıza soruya cevap verirseniz sevinirim: sınıf annesi olmazsa sınıf annesinin yaptığı işleri kim yapacak?
  • Can Yongası
    03 Aralık 2023 09:53
    4 5
    Heee, ben başöğretmen olamadım diye beni cıvata sandınız ellem, bura Ankara siz Yozgat'a gelin de ben sizi göreceem. Ödenek yok, bi şey yok ondan sonra geliyorsunuz benden başarı bekliyorsunuz. Çek çek bunu da çek, ne yazıyo burda: Cimer. Heee yazıyom mu yazmıyom mu bahacaaz, benim amcam il milli eğitim müdürü Duran Kaya, bahacaaz..

    ( Çok mantıklı cümlelerim de vardı aslında, yazıp ziyan etmek istemedim.)
  • OmehD8
    03 Aralık 2023 03:32
    23 1
    Yine herkesin haklı olduğu bir konu daha :)

    Nedeni ne biliyor musunuz arkadaşlar?
    Herkesin görevini bir şekilde öğretmenin üzerine atması. Polis bile okul geçidi görevlisi eğitimi vererek görevini öğretmene atmıyor mu?
    Ben doğudayken bu eğitimi vermişlerdi her okuldan bir öğretmene ve yelek vs giyerek okul önünde çocuklar gidene kadar araç durdurma vs yapmıştık.
    Sağlıkçıların yapması gereken bir çok işlemi de yapıyoruz.
    Diğer bir çok kurumun yapması gereken işleri de yapıyoruz.
    Öğretmenliği o kadar sündürdüler, mesleki tanımını öyle bozdular ve öğretmenler de o kadar her şeye sessiz kaldı ki.
    Görev tanımımızın içine her şey sığar oldu.
    Bunun en büyük suçlusu da bizleriz. Her denileni ''Elimize mi yapışacak, yapıverelim.'' diye diye yaptık.
    Sonuçlarını yaşıyoruz.
    Boya. badana, soba yakma, temizlik, güvenlik...
    Özellikle köyde, birleştirilmiş sınıflarda görevli öğretmenlere yapılanlar zulüm gibi.
    Tek bir kuruş ek ödeme dahi olmadan...
    Onu da geçtim mesleğini yapabilmek için cebinden para harcayarak tüm bunlara maruz kalıyoruz.
  • KDesigner
    03 Aralık 2023 01:14
    5 7
    derty12, ben de sizin gibi düşünenleri anlamıyorum mesela. Sınıf anneliğinin kötü tarafları var tamam ama iyi tarafları da var, mesela ihtiyaçlar ve çeşitli etkinlikler için velilerden para toplama gibi... Eğer sınıf annesi yoksa bu işleri kim yapacak? Öğretmenlerin bu işleri yapmak gibi bir görevi yok ama bu işlerin de yapılması gerekiyor, yapılmadığında sanki sorumlusuymuş gibi yine ilk öğretmenlerden soruluyor, bunlara çözüm getirmeden sınıf anneliği kaldırılsın demek kolay
  • derty12
    02 Aralık 2023 22:15
    10 7
    Bazı arkadaşları anlamıyorum, bu yanlış uygulamayı savunmak için başka yanlış uygulamaları örnek gösteriyorlar, iki yanlış bir doğru etmez. Sınıf anneliği yanlış bir uygulamadır...
  • niluferr
    02 Aralık 2023 21:59
    11 1
    Mevzuatta ilkokulda sinav yok ama ilcemiz her ay daha 2.sinifta olan cocuktan test cozup optige isaretlemesini istiyor. Bir de cagirip hesabini soruyorlar toplantida. Birlestirilmis siniftaki 2.sinif cocugunun neti neden kolejdekinden dusukmus? Aynen hep mevzuata gore hareket ediliyor evet.
  • cbci
    02 Aralık 2023 18:49
    7 2
    Mevzuatta olmayan birçok şey gerek valilik gerekse kaymakamlıklar tarafindan dayatilarak zorla yaptırılıyor. Bu mevzuatta yok dersek de mobbinge uğruyoruz. Kala kala sınıf anneliği mi kalmış eleştirecek. Yıllardır gayri resmi olan birşey. Benim sınıfımda da var ama sadece bana yardımcı olarak var. Sınırını aşacak olursa ben hemen uyarıyorum zaten. Böyle saçma sapan şeyleri çok fazla gündemde tutmamak lazım
  • OmehD8
    02 Aralık 2023 18:15
    16 0
    Öğretmenin görev tanımında olmayan ama öğretmenin üzerine yıkılan angaryalar da kaldırılmalıdır.
  • tarkan61
    02 Aralık 2023 12:19
    15 2
    Resmiyette Sınıf anneliği diye bir şey yok...Yalniz velilerle iletisim için bir çok resmi olmayan ,öğretmene yıkılan durumlar durumlar var...! Böyle durumlar için var sınıf veli temsilciliği kavramı...
  • müdüryetkisiz
    02 Aralık 2023 08:21
    6 2
    Genelde müdürler aidat toplamak için zorunlu tutuyorlardı. Son ikisi sınıfımda dedikodu , fitne ,kavga çıkarmaktan başka bir işe yaramadılar.
  • vayvay
    02 Aralık 2023 07:53
    37 2
    O zaman okullar ne ad altında olursa olsun sınıf öğretmeninden:
    para toplama
    sene sonu kermes
    yerli malı haftası
    gezi
    sınıf boyama
    sınıf iç pano kamera vb
    temizlik malzemesi
    tuvalet kağıdı
    çöp kovası , poşet
    okul aile birliğine üye
    mezuniyet vb tören
    okulda tiyatro bileti satma
    her hafta bir resim şiir yarışması
    VB....
    İSTEMEYECEK....
  • smyi
    01 Aralık 2023 23:01
    14 9
    Bence doğruyu yapmak için illaki birilerinin yasak getirmesini beklemeyelim. Sınıf annesi uygulaması yanlış bir uygulama.
  • OmehD8
    01 Aralık 2023 22:41
    14 8
    Yaptıran öğretmenin de kendine saygısı yoktur.
    Mesleği böyle böyle alaşağı ettiniz.
    Kendinize gelin artık.
    Her furyaya kapılmak öğretmenliğin neresine sığıyor.
  • mosit
    01 Aralık 2023 22:20
    31 3
    Öğretmenden eğitim öğretim dışında bütün organizasyon işlerini alın sınıf anneliği gibi kavramlara gerek kalmayacaktır. Sınıf anneliği zaten öğretmenlik dışında bizden istenen işlerin organizatörlüğünün getirdiği soruna bulunan çözümdür. Sistem sorun üretiyor. Sonra resmi yazı ile üretilen sorunun çözülmesini bekliyor. Gerçekçi olup öğretmeni angarya işlerden sorumlu tutma işi bırakılırsa bu tarz yönetmelik dışı işler ortaya çıkmaz.
  • mektupat
    01 Aralık 2023 22:10
    9 5
    gereksiz bir uygulamaya son verdirecek yazi cikti nihayet.
  • hazanın dünyası
    01 Aralık 2023 21:03
    2 10
    O çocuğun haklı olduğunu biliyordum. Bu yazı onun için çıkarıldı. Çocuğu al aşağı eden klavyeci zihniyeti kınıyorum.
  • KDesigner
    01 Aralık 2023 20:25
    12 2
    Bu işin bu kadar kolay olduğunu bilmiyordum. Sınıf anneliği kötü, yasaklayalım, sorun çözülzün bitsin.. Biz de mesela sınıfta yaramazlık yapan varsa sınıfta yaramazlığı yasakladım diyelim sorun çözülsün bitsin, iş bu kadar kolay🙂
  • hülya77
    01 Aralık 2023 19:55
    15 6
    Hic yapmadim yapmayi da cok dogru bulmadigim bir uygulama
UYARI: Yayınlanan haberler, Egitimhane.Com'un görüşlerini yansıtmaz. Yazılan yorumlar, onaylanmış olsalar bile yazanın sorumluluğundadır.

Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK