Konu: İlk Okuma Yazma Günlüğü 2019-2020  (Okunma sayısı 199980 defa)

hüsniyemus

  • Aktif Üye
  • **
  • İleti: 40
  • Teşekkür 33
    • Çevrimdışı
  • # 24 Eki 2019 00:24:55
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Bu uygulamayı velilerimizin telefonuna yüklemelerini istemiştim.Birçoğu yükledi ama 'hocam çocuğum bundan çok zevk aldı,çok güzelmiş,hocam çokta güzel okuyor' diyen velilerin çocukları ne hikmetse birleştiremiyor bile...program ters tepti galiba :) işin esprisi bir tarafa bazı çocuklar hiçbirşeye ihtiyaç duymadan kendiliğinden işi çözüp tıkır tıkır okurken bazılarına okumayı öğretmeye çalışmak deveye hendek atlatmak gibi birşey...
hocam telefonum ıphone appstore da bulamadım

hüsniyemus

  • Aktif Üye
  • **
  • İleti: 40
  • Teşekkür 33
    • Çevrimdışı
  • # 24 Eki 2019 01:45:53
Hocalarım öğrenilen bütün kelimeleri deftere yazdırıyor musunuz ve kaç satır yazdırıyorsunuz? Bana bir harf öğretiminde bi hafta yetmiyor siz nasıl yürütüyorsunuz bu işi

mcoskun

  • Uzman Üye
  • *****
  • İleti: 1.086
  • Teşekkür 1610
    • Çevrimdışı
  • # 24 Eki 2019 07:05:34
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Hocalarım öğrenilen bütün kelimeleri deftere yazdırıyor musunuz ve kaç satır yazdırıyorsunuz? Bana bir harf öğretiminde bi hafta yetmiyor siz nasıl yürütüyorsunuz bu işi

Ben artık kelime yazdırmıyo Rum. Tahtada sözcüğü oluşturup hemen cümle içinde kullanıyoruz. Oluşturduğumuz cümleyi iki defa yazıyoruz ve bolca okuyoruz. Akşama bu cümleleri dikte ödevi olarak veriyorum. Harf öğretiminin sonunda mini bir dikte sınavı yapıyorum eğer çoğunluk iyiyse yeni harfi veriyorum.

olizvel

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • İleti: 1.163
  • Teşekkür 2783
    • Çevrimdışı
  • # 24 Eki 2019 07:27:01
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
İyi akşamlar.Okuma yazma sürecinde her gün olmazsa olmazlar neler.Yani her gün dikte okuma şart mı ya da başka bir uygulama?Bir de dikte de hala lale yazamayan öğrenci var i sesindeyken.Onunla a sesinden mi devam etmeliyim yoksa zamanla yazabilir mi sınıftan ayırmayayım mı?
Hocam ben ilk dönem öğrencileri birlikte ilerletirim hep.
Okumaya geçemeyen cocukla 2. Dönem ayrı çalışırım.
Haftada 2 ya da 3 kez sınıfta dikte yaparım.
Her gün ödev olarak veririm ama.
Sabah ilk ders önce öğrendiğimiz sesleri sonra acik kapali heceleri tekrar ederiz. Sonra yeni çalışmalara geçeriz.

Günaydın zümrelerim.
Mutlu bir gün diiyorum.

befes

  • Aktif Üye
  • **
  • İleti: 50
  • Teşekkür 101
    • Çevrimdışı
  • # 24 Eki 2019 07:38:11
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
hocam telefonum ıphone appstore da bulamadım
Iphone için farklı değildir heralde hocam,uygulamanın fotosunu ekleyeyim becerebilirsem.Birde böyle bakın bakalım.

haticedivril

  • Aktif Üye
  • **
  • İleti: 39
  • Teşekkür 12
    • Çevrimdışı
  • # 24 Eki 2019 13:38:19
Arkadaşlar küçük n sesini yazarken elini kaldırıp mi ikinci adımı yaptırdınız

ashar

  • Aktif Üye
  • **
  • İleti: 19
  • Teşekkür 59
    • Çevrimdışı
  • # 24 Eki 2019 16:02:50
Geçen Gün Öyetmenim Diyen Bir Öğrencim Sırada Ağlamaklı Duruyor. Çok Saf Temiz Kalpli Bir Çocuk. Noldu Dedim. Öyetmenim Özüy Diyeyim. Siz Deftere Bakmadan Yazın Dedniz Ama Ben Yanlışlıkla Gözümü Açtım Dedi. Güne Bomba Gibi Başladım.

gokkanarya

  • Aktif Üye
  • **
  • İleti: 111
  • Teşekkür 175
    • Çevrimdışı
  • # 24 Eki 2019 16:04:32
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Arkadaşlar küçük n sesini yazarken elini kaldırıp mi ikinci adımı yaptırdınız
evet

memedoo

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • İleti: 192
  • Teşekkür 55
    • Çevrimdışı
  • # 24 Eki 2019 16:36:26
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
hocam nezamana kadar ezbere kelime okuyacaklar harfler ilerledikçe kelimeler çoğalacak çocuk hangibirini ezberleyecek belli süreden sonra çocuk tıkanır geri dönmek zorunda kalırsınız bence birleştirme mantığını kavratmalısınız
Sıkıntı orda zaten hocam birleştirme çalışması yapıyorum sürekli ama tık yok ezber hep

memedoo

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • İleti: 192
  • Teşekkür 55
    • Çevrimdışı
  • # 24 Eki 2019 16:37:47
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
hocam kelin ilacı olsa başına sürer misali bizimki.Ama yinede naçizane fikrimi belirteyim faydası olur mu olmaz mı bilemem.denemekten zarar gelmez.Bu çocuklara bu işi çözdürene kadar her yol mübah :) Ben hergün tahtaya şimdiye kadar öğrendiğimiz harflerin hepsinin 2 harfli açık ve kapalı hecelerini tahtaya yazarak başlıyorum güne.Ben yazarken okuyorlar sonra ben yavaşça birleştirerek okuyorum sonra tekrar onlara üçer kez beşer kez neyse topluca okutuyorum.2 harfi birleştiremezse mantığı çözebilmesi çok zor öğrencilerin...kolaylıklar diliyorum.
Ben de ara ara bu yönteme benzer şeyler yapıyorum ama sanki duvara anlatıyorum bu kadar da olmaz diyorum bazen ilgi sıfır

memedoo

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • İleti: 192
  • Teşekkür 55
    • Çevrimdışı
  • # 24 Eki 2019 16:39:05
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Hocam hangi harftesiniz ki?
Bence İ sesinden itibaren ezberlemeleri çok çok zor.
Kelimeler çok fazla.

Harfleri tanısınlar bir gün birinde mantığı çözecekler elbet diyorum ben..

Hepsini değil zaten ezberleyebildiklerini ezberliyorlar birleştirme çalışması yapıyorum ama ezberi okuma sanıyorlar kolaylarına gidiyor ezber

olizvel

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • İleti: 1.163
  • Teşekkür 2783
    • Çevrimdışı
  • # 24 Eki 2019 17:30:57
Aşı oldular bugün.
Sınıfın yarısı ağla, ağla içleri dışına çıktı.
Üzerine nöbetçiydim.
Davranışlar da çok yordu.
O sesini yazdık zaten tanıyorduk ama hiç beni mutlu eden bir gün değildi.
Bilmiyorum gidiyoruz ama doğru mu gidiyoruz, nereye gidiyoruz Allah'a emanet..

genedrom

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • İleti: 94
  • Teşekkür 68
    • Çevrimdışı
  • # 24 Eki 2019 18:01:45
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Aşı oldular bugün.
Sınıfın yarısı ağla, ağla içleri dışına çıktı.
Üzerine nöbetçiydim.
Davranışlar da çok yordu.
O sesini yazdık zaten tanıyorduk ama hiç beni mutlu eden bir gün değildi.
Bilmiyorum gidiyoruz ama doğru mu gidiyoruz, nereye gidiyoruz Allah'a emanet..
olup gidiyor hocam üzme sakın canını

olizvel

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • İleti: 1.163
  • Teşekkür 2783
    • Çevrimdışı
  • # 24 Eki 2019 18:10:38
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
olup gidiyor hocam üzme sakın canını
Aslında garip bir şekilde doluyum hocam.
Açayım bir dram filmi ağlayıp rahatlayayım.
Dün birleştirme konusunda az açılma gördüm nasıl mutlu oldum.
Davranışlar da daha iyiydi.
İyi olacaklar diye umutlanmıştım.
Bugün hiç mutlu olacağım bir şey olmadı.
Ödevlere 10 kere oku yazıyorum.
Bugün okuyamıyor. Kaç kere okudun diyorum 1,2,3..

Velisine lafım geçmiyor yavrusuna mı geçecek duygusu..
Böyle günler moralim yerle bir oluyor.. :(
Bugün de böyle işte..

gokkanarya

  • Aktif Üye
  • **
  • İleti: 111
  • Teşekkür 175
    • Çevrimdışı
  • # 24 Eki 2019 18:34:36
Bugün 10 tane suriyeliyle uğraşmaktan ders işleyemedim arkadaş bukadar mı kavga edilir. Ya kafamı Bi çeviriyorum pat küt .. Valla boğacaktım. Çocuk değil bunlar🙄🙄 gözünün içine baka baka insanı deli ediyorlar. Hiç bişey yapmadıkları gibi herkese zarar veriyorlar.. Bunlar yuzunden öğretmenlikten soğudum resmen. Gitsinler artık ülkelerine lütfennnnn

 

Egitimhane.Com ©2006-2023