arkadaşlar benım sınıfta dikte problemim var 18 kişiden 16sı okuyor artık yarın ö sesine geçicem ama uzun kelimeleri yazamıyorlar ben tek tek sesleri çıkarınca yazıyorlarlar sızce ne yapmalıyım?
bunun ilacını söyleyim size hocam,aynı sorun iki hafta önce bende de vardı çözdük nihayet.bir gün okumayı falan bir tarafa bırakın,tahtaya geçin ve tüm dikkati toplayarak örnek bir kaç hece diktesi kendiniz yapın ,sonra defteri açtırın ve öğrendikleri el,al,il,ıl,ol,ul hemen arkasından açık heceler le,la,li,lı,lo,lu sonra da açık hecelere ses ekleyerek let,lat,lım gibi hece diktesi yaptırın.her hecede ilk yazdıklarını kontrol edin ve hepsi yarış arabası olsun yarışarak 1 sıra yazsınlar(bu hızlı olmalarını sağlıyor).bunu seslerin tüm heceleri için yapın.ertesi gün kısa kelimelerle 1-2 ders dikte.ertesi gün uzun kelimelerle cümle bile yazdırabiliyorsunuz:)kısa olanları yaptıkça kendilerine güvenleri geliyor.sabırla 2 gününüzü ayırmanız gerekiyor,sinirleriniz bozuluyor,boğazınız acıyor,çocukların elleri acıyor falan ama başarı sağlanıyor.denemenizi tavsiye ederim.ç