İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı yasin1907

  • Aktif Üye
  • **
  • 43
  • 8
  • 43
  • 8
09 Ara 2010 13:10:35
Arkadaşlar bir sorum olacak, ben şu an rrrr dayım birleştirilmiş sınıf. Öğrencilerim verdiğim her harfle diğer harfi birleştiriyor ama iki, üç, dört heceli olunca zorlanıyor hatta dört hecelilerde bakakalıyor hatta alakasız bir şey söylüyor. ne yapmam lazım ? Lütfen tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum. Yeni sese geçmelimiyim?

Çevrimdışı liff

  • Bilge Üye
  • *****
  • 4.251
  • 13.081
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 4.251
  • 13.081
  • 3. Sınıf Öğretmeni
09 Ara 2010 13:13:31
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Arkadaşlar bir sorum olacak, ben şu an rrrr dayım birleştirilmiş sınıf. Öğrencilerim verdiğim her harfle diğer harfi birleştiriyor ama iki, üç, dört heceli olunca zorlanıyor hatta dört hecelilerde bakakalıyor hatta alakasız bir şey söylüyor. ne yapmam lazım ? Lütfen tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum. Yeni sese geçmelimiyim?

öğretmenim birleştirmeyi öğrendilerse işiniz kolaylamış demektir..uzun heceli kelimeleri okumaları da zamanla hızlanacaktır..uzun heceli kelimeleri okuturken elinizle hece hece göstererek okutun,diğer heceleri kapatarak yani..bence diğer harfe geçin..

Çevrimdışı mavii84

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 55
  • 156
  • Müdür Yardımcısı
  • 55
  • 156
  • Müdür Yardımcısı
09 Ara 2010 13:14:00
hocam ben de 1-2-3-4-5.sınıf birarada,ben d'yi verdim.uzunları okuyamamaları normal,oralara takılıp kalmayın,zamanla uzunları okurlar,kısa kısa okuyolarsa o yeter,harflari geciktirmeyin bence,2 yıldır 1.sınıf okutyorum durum bu,stres yapmayın uzunları daha cok 2.dönemde okurlar kendileri

Çevrimdışı mavii84

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 55
  • 156
  • Müdür Yardımcısı
  • 55
  • 156
  • Müdür Yardımcısı
09 Ara 2010 13:15:51
sesleri geciktirmeyin,uzunları okuması için,birleştrebilyosalar tamam demektir,

Çevrimdışı yasin1907

  • Aktif Üye
  • **
  • 43
  • 8
  • 43
  • 8
09 Ara 2010 13:25:21
peki hocam yazmayı napcaz? uzun heceleri (2-3 heceli) okuyamayan öğrenci  yazamayacakta. zamanla yazmalarıdamı düzelir?

Çevrimdışı mavii84

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 55
  • 156
  • Müdür Yardımcısı
  • 55
  • 156
  • Müdür Yardımcısı
09 Ara 2010 13:41:28
bakınız burda dosyalar bölümünde ilkokuma yazmayla alakalı güzel etkinlikler var,hem okuma hem yazma,üzerinden gidecek cok etkinlik var,önce üzerinden gittirin,sora küçük kelimelerden oluşan cümleleri agzınızdan ses temelli olarak siz söleyin onlar yazmaya calıssın,örneğin  Ali ata ot at,AAAllliii  aatttaaa ooottt aaattt diye söleyin onlar ilk zorlanır ama sora oturur,hata yapan cok cıkar ama zamanla düzelir

Çevrimdışı mavii84

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 55
  • 156
  • Müdür Yardımcısı
  • 55
  • 156
  • Müdür Yardımcısı
09 Ara 2010 13:43:32
bunun faydasını özellikle 2.sınıfta görürsünüz,iyiki ben demişim onlar yazmıs dersiniz,zaten söylediginizi yazyolarsa o sesi tamamen halletmiş demektir

Çevrimdışı yasin1907

  • Aktif Üye
  • **
  • 43
  • 8
  • 43
  • 8
09 Ara 2010 14:35:59
teşekkürler hocam....

Çevrimdışı yelizece

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 175
  • 46
  • 175
  • 46
09 Ara 2010 14:45:47
her gün ilkders dikte yaptırıyorumhemde daha önce hiç yazmadıkları kelimeleri.fazla aceleye gerek yok okımları ilerledikçe dikteyi daha kolay hallediyorlar

Çevrimdışı eucly79

  • Uzman Üye
  • *****
  • 2.847
  • 2.099
  • 4. Sınıf Öğretmeni
  • 2.847
  • 2.099
  • 4. Sınıf Öğretmeni
09 Ara 2010 14:57:30
birleştirilmiş sınıfta okuma yazma çalışmalarında dikteye fazla zaman ayıramıyordum.
şöyle bir yola başvurdum.
pazartesi sali bir ses verip çarşamba perşembe diğer sesi veriyorum,bu 4 gün hece-kelime ve 1+1 metin okuma ve yazdırma yapıyorum.

cuma gününü tamamen metin okuma ve dikteye ayırıyorum.

Çevrimdışı daphnis35

  • Uzman Üye
  • *****
  • 389
  • 586
  • 389
  • 586
09 Ara 2010 15:09:46
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
selam dostlar, okumaya geçen öğrencileri sınıfta açıklayıp onure etmeli miyiz yoksa görmezden mi gelmeliyiz havalara girip dersten koparlar mı ilk kez 1, sınıf okutuyorum  cevaplarınızı bekliyorum

29 harfi-sesi  öğrenip okumaya geçen öğrenci sayım bugün itibariyle 10 kişi oldu.7-8 kişi de   ğğ ve  jj sesinde takılıyor.Sınıfta ses olarak bugün dd verdim.Yarın da ö  ve bb sesini aynı anda vereceğim.Zaten biliyorlar ,yazımı üzerinde duruyorum.Okumaya geçenlere sınıfta küçük bir kutlanma yapıyoruz.Pasta kesip ve mum üflüyorlar.Eğlenceli bir kutlama yapıyoruz. Hediyeler alınıyor.Çok hoşlarına gidiyor,diğerleri de müthiş hevesleniyor.  .

Çevrimdışı yurekveren48

  • Uzman Üye
  • *****
  • 399
  • 1.813
  • 399
  • 1.813
09 Ara 2010 16:06:55
merhaba arkadaşlar y sesini vrdim çocuklar ara sıra bazı harfler unutuyorlar

Çevrimdışı yurekveren48

  • Uzman Üye
  • *****
  • 399
  • 1.813
  • 399
  • 1.813
09 Ara 2010 16:11:56
arkadaşlar çocukların okumaları nasıl.n asıl okuyorlar

Çevrimdışı fatihyalçınkaya

  • Uzman Üye
  • *****
  • 692
  • 1.080
  • 692
  • 1.080
09 Ara 2010 16:12:42
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arkadaşlar çocukların okumaları nasıl.n asıl okuyorlar

berbat

Çevrimdışı fatihyalçınkaya

  • Uzman Üye
  • *****
  • 692
  • 1.080
  • 692
  • 1.080
09 Ara 2010 16:13:04
s sesini yazamıyorlar

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK