İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı ozge_ogr

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
17 Ara 2010 22:48:38
hocam emin olun bunları da arayacağız:))))
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
pzts .....ş..... harfine başlayacağım.yalnız dikkatimi çeken b ve d harfleri bi çok öğrenci tarafından karıştırılıyor.41 öğrencim var.9 tanesini serbest okumada bütün harfleri tanıyorlar.6 öğrencim çok geri.sadece harfleri tanıyorlar.onlara sürekli hece tablosundan çalışmalar veriyorum.hayat bilgisinden aşı konusunu,matematikte onluk ve birlik kavramını işledik ama sınıfın yarısı anlamadı.bundan sonra haftada 3 ses verip ocak ayının başlarında harfleri bitirmeyi düşünüyorum.....ayrıca bilmiyorum nedendir yeni nesil çocuklara pek ısınamadım.daha önce 4 kez birinci sınıf okutmuştum ama bu sene maalesef bana çok itici gelen öğrencilerim bile varrr.

Çevrimdışı macellan72

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 218
  • 80
  • 218
  • 80
17 Ara 2010 22:55:49
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
hocam alta not düşmüştüm mutluyum mutluluğumu paylaşmak isdemiştim sadece..:(((
inanın ard niyetim yoktu.....

allah mutluluğunuzu daim etsin hocam.bayannlar neden  erkek lere göre daha başarılı kahveye takılıp okey oynamadıkları içinmi acaba

Çevrimdışı muallim_24

  • Aktif Üye
  • **
  • 41
  • 27
  • 41
  • 27
17 Ara 2010 23:02:49
Bir öğretmen abimiz,emek harcayıp yapmış.Canlarımıza faydalı olması dileğiyle...

Çevrimdışı ozge_ogr

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
17 Ara 2010 23:04:13
yok hocam alakası yok.....ben bu sene inat ettim.....biz 6 şubeyiz.okulun en ii öğretmenide seçilip verilmiş bazı öğrenciler:)ben yeni geldim okula.seçe seçe almışmillet en son bana kalmış bunlar hani pazarda kalır ya akşam pazarı.:))))
ben de buna çok üzüldüm inat yaptım... velileride gaza getirip sonuç bu işte:))))) geri de kalan velilerin evine gidip veli ziyareti adı altında 2 sınıf annesiyle yarım saat ders çalıştırdım...anneye nasıl çalışılacağını öğrettim......sanırım biraz da hırs dan.....
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
allah mutluluğunuzu daim etsin hocam.bayannlar neden  erkek lere göre daha başarılı kahveye takılıp okey oynamadıkları içinmi acaba

Çevrimdışı dkbservet

  • Üye
  • *
  • 22
  • 4
  • 22
  • 4
17 Ara 2010 23:12:44
Arkadaşlar ben de onluk birlik kavramını somutlaştırarak verme çabasındayım...bugün aşağıdaki şekilde bir ödev verdim..pazartesi çocukların getirdikleri ile birlikte sınıfta görsel olarak anlatmayı düşünüyorum...belki işnize yarar diye verdiğim ödevi kopyalayıp buraya yapıştırdım..
"Sayın Veli;
    Pazartesi yapacağımız etkinlik için bir kısım ev hazırlığı gerekmektedir…Sizden ricam öğrencimle birlikte bu hazırlığı yapmanızdır.Teşekkür ederim..
    *A4 kağıdı büyüklüğündeki bir mukavva kartonun üzerini kaplayacak şekilde renkli karton yapıştırınız.Alacağınız iki adet pet bardağı aşağıdaki şekildeki gibi yapıştırınız.İki bardak da aynı büyüklükte olsun ve birbirine yapışık olmasın.Aralarında iki parmak boşluk olsun.Arkasına da ismini yazarak okula gönderiniz.
    *Tatlım;
      Bu aşamayı senin tek başına yapmanı istiyorum.Hazır mısın, yapacağın işlemi anlatıyorum.109 adet pipeti onarlı gruplara ayırarak paket lastiği ile bağlamanı istiyorum.Toplam on adet onluk pipetin olmuş olacak.Kalan dokuz pipetin de birlik olarak kalsın,onları bağlama…Ayrıca bunları okula gelirken getirmeyi sakın unutma…"
  Ayrıca sene başında alınan fasulye çubukların, çubuklarını da kullandım..paket lastiği ile sınıfta üç tane 10 çubuk yapıp bağlayarak üç adet onluk elde ettik.."herkes 17 yapsın" diyorum ve çocuklar bir onluk ve 7 birliği koyarak yapıyorlar..bayağı kavradılar..bakalım pazartesi de pipet ve pet bardakla yapacağım..umarım işinize yarar arkadaşlar..
kolay gelsin..

Çevrimdışı macellan72

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 218
  • 80
  • 218
  • 80
17 Ara 2010 23:32:11
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
yok hocam alakası yok.....ben bu sene inat ettim.....biz 6 şubeyiz.okulun en ii öğretmenide seçilip verilmiş bazı öğrenciler:)ben yeni geldim okula.seçe seçe almışmillet en son bana kalmış bunlar hani pazarda kalır ya akşam pazarı.:))))
ben de buna çok üzüldüm inat yaptım... velileride gaza getirip sonuç bu işte:))))) geri de kalan velilerin evine gidip veli ziyareti adı altında 2 sınıf annesiyle yarım saat ders çalıştırdım...anneye nasıl çalışılacağını öğrettim......sanırım biraz da hırs dan.....

  dediiniz gibi bazı öğretmenlere öğrenci seçilip veriliyor.okula bende yeni atandım.okulun 1.ayının sonunda öğrenciler sürekli geliyordu bende zaten listemdedir yeni gelmiştir diye önemsemiyordum.merak ettim bana verilen 1.liste ve sonuncu listeye baktım 4 tanesi eski listede yok biri fizik ve yaşça küçük diğeri sağ kolunun işaret parmağı kopmuş bir tanesi tek başına okula gelemiyor sürekli ağlıyor diğerinide yerine oturtamıyordum.annelerinin ağzını aradım meğer diğer bayan öğretmenler başa çıkamadığı öğrencileri biz talihsiz erkek öğretmenlere yolluyorlarmış.bende kalkıp bayanlar daha başarılı diyorum.bu seçme sınıfı eski köyümdeki deli aliye de versem o da öğretir.
 hocam sizi çok taktir ettim sınıf anası seçmişsiniz evlere ziyaret etmeler bende sürekli gidecem aile ziyaretlerine diyorum 3 yıldır geçti.velilerle çok samimiyet kurmak istemiyorum karne doldururken sorun çıkıyor..görv yeriniz neresi hocam

Çevrimdışı daphnis35

  • Uzman Üye
  • *****
  • 389
  • 586
  • 389
  • 586
17 Ara 2010 23:36:06
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]

aslında çok iyi bir fikir hocam hece vazosu hiç düşünmemiştim bunu artık pazartesi uygularım.akşam bir kaç renkli karton aldım resim yeteneğim o kadar iyi değildir ama gene bi vazo çizebilirim herhalde yamukta olsa.unutulan sesli harfler için birebir etkili olabilir..sizin okulunuz hangi ilde acaba sizin çocuklarmı çok zeki bizimkilerin algılama sorunu mu var merak ediyorum.ben batman ın kenar semtinde çalışıyorum çocuklar sanırım dengeli ve düzenli beslemnmedikleri için beyinlerine yeterince elektirik gidemiyor yada geç algılıyorlar.bu sadece benim deil bütün arkadasların problemi.bizim diğer şübemize yeni bi öğrenci geldi geçen hafta erzurumdan çocuk takır takır kitap okuyor.sizi ve o öğrenciinin öğretmenini canı gönülden tebrik ediyorum .takdir  etmemek elde değil.bütün sorun öğrencide mi acaba herhalde sadece okuldaki bilgilerle bu seviyeye gelmediniz.kendinizi geliştirmek için neler yaptınız neler okudunuz..thangi unv yi okudunuz hocam çok soru sordum biliyorum mazur görün

Ben İzmir merkezdeyim öğretmenim.Zamanım oldukça ki oluyor mesleki siteleri,bu tür forumları dolaşıyorum,fikir alışverişi her zaman faydalı oluyor.

Çevrimdışı macellan72

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 218
  • 80
  • 218
  • 80
17 Ara 2010 23:43:21
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Ben İzmir merkezdeyim öğretmenim.Zamanım oldukça ki oluyor mesleki siteleri,bu tür forumları dolaşıyorum,fikir alışverişi her zaman faydalı oluyor.

  evet kesinlikle keşke ben dönemin başında bu tür siteleri gezebilseydim.sanırım pek önemsemedim biraz aşırı bi göven vardı.allaha çok sükür sınıf  genede diğer şubelerden iyi.bu forumdaki diğer arkadaslara göre gerideyim.benimde hayalim emekliliğimi edirnede yapmak.oradaki öğrenciler olayı hemen kapıyor ve yaşlarına göre baya kafa dengi oluyorlar unv deyken stajlar eğlenceli geçerdi.doğu görevini yaptınızmı hocam nerede yaptınız doğu hizmetini

Çevrimdışı aycan konak

  • Bilge Üye
  • *****
  • 2.811
  • 4.745
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 2.811
  • 4.745
  • 1. Sınıf Öğretmeni
17 Ara 2010 23:49:34
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Doğrusu ben 30 küsür kişilik sınıfın hepsinin bu aşamada okumaya geçtiğine filan inanmıyorum.Milletin moralini bozmayın gereksiz yere ,ayıptır.

şuanda 38 öğrencim var ve okumaya geçemeyen hiç çocuğum yok sayın hocam .hem milletin morali bozulsun diye değil uğraşların karşılığını göreceklerini anlatmaya çalışıp moral vermeye çalışıyoruz .art niyetli olmamanızı öneririm

Çevrimdışı daphnis35

  • Uzman Üye
  • *****
  • 389
  • 586
  • 389
  • 586
17 Ara 2010 23:50:10
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
  evet kesinlikle keşke ben dönemin başında bu tür siteleri gezebilseydim.sanırım pek önemsemedim biraz aşırı bi göven vardı.allaha çok sükür sınıf  genede diğer şubelerden iyi.bu forumdaki diğer arkadaslara göre gerideyim.benimde hayalim emekliliğimi edirnede yapmak.oradaki öğrenciler olayı hemen kapıyor ve yaşlarına göre baya kafa dengi oluyorlar unv deyken stajlar eğlenceli geçerdi.doğu görevini yaptınızmı hocam nerede yaptınız doğu hizmetini

Doğu hizmeti yapmadım.İzmir'de başladım göreve .

Çevrimdışı incilala

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 415
  • 2.575
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 415
  • 2.575
  • 1. Sınıf Öğretmeni
17 Ara 2010 23:53:48
onluk birlik kavramı için, fasulye ve çubuklar dışında şöyle bir etkinlik yaptık.
  A4 kağıt üzerine yan yana iki evden oluşan bir çıktı aldım. birlik evine bi renge onluk evini br renge boyadık.  çocuklara farklı sayılarda kibrit çöpleri dağattım. herkes onar onar ayırsın  dedik.  on olanları bantla birarada yapıştırdık. kalanlar yapışmıcak onlar birlik bir başına gezerler. onluklar on başı  gezerler (atmasyon tabirlerle) evlerine gönderdik. birlikler birlik evine onluklar onluk evine.
  okuma yazmada hala yavaşız ama zamanla bazı sorunlar düzeliyor. öğrenciler hecelemiyor ses ekliyorar ama hece olayını kavramaya başladılar.  artık önce sesi sonra birleştirmeyi yapmaktan yada geri dönerek okumaktan sıyrılanlar oldu. çok umutsuz olduğum halde (evde okuma yazma bilen de olmadığı için) kendini aşan bir öğrencim oldu. bir tanesi ise çok iyi olabilcek derken, devamsızlık nedeniyle oldukça geriden takip etmekte. ve birde sınıfıma yeni gelen sınıf tekrarı bir öğrencim varki. durumumuz içler acısı. tüm harfleri biliyor ancak birleştiremiyor. bugün onunla elat grubundan başladık. Talat ı okuyabilit lat ya da ta hecesini okuyamayan bu çocuk için bir kaç öneri almak isterim.
 

Çevrimdışı daphnis35

  • Uzman Üye
  • *****
  • 389
  • 586
  • 389
  • 586
17 Ara 2010 23:54:42
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
şuanda 38 öğrencim var ve okumaya geçemeyen hiç çocuğum yok sayın hocam .hem milletin morali bozulsun diye değil uğraşların karşılığını göreceklerini anlatmaya çalışıp moral vermeye çalışıyoruz .art niyetli olmamanızı öneririm

Ben de katılıyorum size.33 öğrencim var ,20 tanesi bu aşamada değil üç hafta öncesinden beri tam okuyor. 10 öğrencim de benimle beraber gidiyor. h sesindeyim h ye kadar olan herşeyi okuyup,yazabiliyorlar.üç öğrencimin biri ilk grubu okuyor sadece.RAM 'a gitmesi gerek dedi rehber öğretmen.Diğer ikisinin bir tanesi benden üç -dört ses geriden okuyor yazıyor.Diğeri de ondan biraz daha geriden geliyor.Yani bu sistemle bence öğrenciler çok çabuk okuyor.Bunu özz.lisede veya 7-8. sınıfta öğrencisi olan veliler de çok dile getirdi.Diğer çocuklarının daha geç okuduğunu,bu yöntemle şimdi daha çabuk okumaya geçildiğini veliler bile farketti.

Çevrimdışı macellan72

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 218
  • 80
  • 218
  • 80
18 Ara 2010 00:06:32
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Doğu hizmeti yapmadım.İzmir'de başladım göreve .

 doğu hizmeti mecburi değilmi?bence her öğretmenin doğu hizmeti yapması gerek.kıyaslama yapması için yada bilgilerini test etmesi için.ben hasankeyf beşiri şırnak silopi şimdi batman merkez daha önce istanbul gazi mah. ve gaziosmanpaşa suatlar köyünde vekil edirne kara ağaçta ücret karşılığı yaptım.torunlarıma anlatacağım bir sürü hatıram oldu.sizi gaza getirmek için söylemiyorum ama mutluysanız kalın oralarda

Çevrimdışı mersin123

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.998
  • 2.125
  • 4. Sınıf Öğretmeni
  • 1.998
  • 2.125
  • 4. Sınıf Öğretmeni
18 Ara 2010 00:12:49
malesef özellikle merkez okullarda bu öğrenci seçme işini yapıyorlar itiraz edersen idarenin cevabı kendini kanıtlamış bu öğretmen diyorlar tabi sen yeni gitmişsin seni tanıyan yok birde bakıyorsun kendini kanıtlamış dediğin öğretmen ilgili velileri iiyi çocukları almış hiç sorunlu öğrencisi yok her şeyi veliye yaptıırıyor sınıfa bir materyal asmıyor gözü senin materyallerde işte diyorsun nasılda kendini kanıtlamış haksızlık diz boyu gidiyor böylece

Çevrimdışı hulyago

  • Uzman Üye
  • *****
  • 331
  • 449
  • 331
  • 449
18 Ara 2010 00:15:32
ONLUK-BİRLİK KAVRAMI
ben sınıfa iki sepet ve çocuklarımın oyuncak hayvancıklarını götürdüm. masamın üstüne sepetleri yan yana koydum. çocuklar oyuncakları ve sepetleri görünce meraklandılar tabi. önce bu hayvanları biraz konuşturdum. güldürdüm çocukları çok eğlendiler. sonra hayvancıklarımızın yorulduğunu ve artık uyumak için evlerine gideceklerini söyledim. önce hayvanlardan biri atladı sepete. sonra ikincisi, sonra üçüncü, dördüncü, beşinci, altıncı,yedinci,sekizinci ve dokuzuncu. tabi her hayvancık atladığında sordum sepette kaç hayvan olduğunu.  onuncu hayvan da atladı nihayet. sonra minik aslan  on kişinin bu sepette duramayacağını, bu sepete en çok dokuz hayvanın girebileceğini çünkü bu sepetin birlik sepeti  olduğunu anlattı. şu an on kişi olduklarına göre diğer sepete taşınmaları gerektiğini söyledi. tek tek saya saya diğer sepete atladı hayvancıklar. aslancık işte oldu, onluk sepetinde onumuz birden rahatça uyuyabiliriz dedi. sonra horul horul uyumaya başladılar. ben öğrencilere onluk sepetinde kaç hayvanın olduğunu sordum sonra. 1o cevabını alınca,kaç tane 10 var dedim, bir tane dediler. ben tahtaya koca bir 1 yazdım. sonra birlik sepetinde kaç tane hayvan olduğunu sordum, hiç yooook sıfıııır diye bağırdılar, tahtadaki birin yanına koca bir 0 yazdım. çocuklar hep birden 10 oldu diye bağırmaya başladılar. sonra aslan uyandı" evet çocuklar aferin size 1 onluk 0 birlik 10 eder "dedi. birlik sepetine bir hayvan atladı sonra. aynı soruları yine sordum. onluk sepetinde 1 onluk, birlik sepetinde 1 birlik olduğunu söylediler ben tahtaya yazdım. 11 diye bağırdılar. sonra bir hayvan daha atladı. aynı sorular ve 12... 13, 14,15,16,17,18,19 a kadar bulundu. sonra birlik sepetine 10. hayvancık atladı. çocuklar bu hayvancıklar burda uyuyabilir mi diye sordum, hayııır dediler. peki uyumak için ne yapsınlar dedim. onluk sepetine atlasınlar dediler. atlattık hayvanları. bir tane 10 vardı. bir tane daha 10 gitti. saydık 20. peki şimdi onluk sepetinde kaç tane on var? 2 diyince tahtaya kocaman bir 2 yazdım. birlik sepeti boş diyince 0 diye bağırdılar. 0 yazdım 2 nin yanına.20 oldu dediler. sonra aslancık yine uyandı, evet çocuklar 2 onluk, sıfır birlik olunca 20 olur diye son noktayı koydu. böyle anlatınca çok uzunmuş gibi geliyor ama biz bir derste bitirdik olayı diyebilirim. çocuklar çok eğlendiler. yanıtları kendileri buldular. ertesi gün matematik kitabındaki etkinlikleri yaptık. anlamış kuzucuklarım çok sevindim. sepeti olmayanlar iki bulaşık leğeni ve 20 çay bardağıyla da işleyebilir bu konuyu. bence böyle çok etkili oluyor.

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK