Konuşsam dilimyanar, sussam kalbim.
Önce duruyorum.
Sonra susuyorum.
İçimden çıkanlafların etrafı ,yangın yerine çevireceğini
düşününce kilit vuruyorum dilime.
Sonra Yan diyorum içime.Sadece sen yan..
Ve Dayan diyorum gönlüme..
Herkes mutlu olsun.Sen dayan..!
AşK dedigin ya Allahtan gelmeli
ya Allah için olmalı
Ya da Allaha ulaştırmalı;yoksa yerle bir olmalı
..
Yangın yerine bak!
Ateşten, külden, kordan ne var elinde!
Pervane değilsen yaklaşma sakın ateşe!
Canı teslime hazır değilsen ben Aşkım deme kimseye.
Aşk gelmesin seninle dile. İncinmesin ne gül ne de diken seninle!
Ayağıma diken batacak diyorsan düşme çöle.
Talipsen kara bahta, kör talihe,
Dinle!
Ve semaya dursun yürekler aşkın önünde
..
HZ. MEVLANA