ŞEMS'İN ŞEYTANINI YENMESİ
Şems gençlerle sohbet ederken,gençlerden birisi Şems'e sorar;
- Sen nasıl bu yola girdin,ne yaptın da şeytanını alt ettin?
- Anlatayım,dedi Şems.Sonra biraz gülerek biraz da kısık bir sesle;
- Siz yaşlarda bir gençtim.Bir gün şeytan yanı başıma geldi ve bana sordu,"Bugün ne yemek yiyeceksin?" Cevap verdim:"Kendi etimi yiyeceğim."
Şeytan şaşırdı tekrar sordu,"Peki bugün ne giyeceksin?" Aynen cevap verdim:"Kefenimi giyeceğim"
Şeytan daha çok şaşırdı ve son ümitle sordu:"Peki söyle bakalım,bu akşam nerede yatacaksın?"Hemen cevabı yapıştırdım:"Kendi mezarımda!"
Şeytan benden uzaklaşırken şöyle mırıldandı:"Seninle de bir şey konuşulmaz ki!"