Her Gün 1 Deney, 1 Oyun

Çevrimdışı pamiraaa

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
# 22 Oca 2019 13:29:40
Günün Deneyi;

YAĞMUR YAĞDIRALIM

Büyük bir cam kavanoz ve küçük bir kap çıkartın. Hazneyi suyla doldurun ve yaklaşık üç dakika mikrodalgada ısıtın. Isıtılan sıcak suyu cam kavanoz içine döküp bir tabak ile örtün.

Üstü kapalı kavanozu bir iki dakika bekletin. Ardından kabı dolduracak kadar buz küpü atın. Kaptaki buz, kabı çok soğuk yapar, bu da kavanozdaki sıcak havanın yoğunlaşmasına ve su damlacıkları oluşturmasına neden olur.

Soğuk hava sıcak havayla karşılaştığında yağmur yağacaktır.

Çevrimdışı pamiraaa

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
# 23 Oca 2019 21:26:48
Günün Oyunu ;

YATTI KALKTI

En az altı kişi ile oynanır.

Oyun için tüm oyuncuların sığabileceği geniş bir ortam gerekmektedir.

Oyuncular kendilerine birer sebze, meyve ya da çiçek adı seçerler. Örneğin adı "lahana" olan oyuncu önce arkadaşlarından hangisinin adını söyleyeceğini düşünür ve onun adını söyleyerek oyuna başlar.

"Lahana, yattı kalktı biber yatsın kalksın."der ve kendisi yatıp kalkar. Hemen ardından adı biber olan oyuncu aynı sözleri bir başka arkadaşının adını söyleyerek yineler."Biber yattı kalktı domates yatsın kalksın".

Oyun böyle devam eder. Şaşıran oyuncu yanmış olur, oyun dışı kalır ya da oyuncular tarafından seçilen cezayı görür.

Sıkılana kadar oynanabilir.

Çevrimdışı pamiraaa

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
# 26 Oca 2019 18:01:18
Günün Oyunu;

CÜMLEYEN

En az iki kişi ile oynanabilen bir grup oyunudur.

Her oyuncu, (örneğin 10 tane) küçük kağıda birer kelime ve kelimenin yanına, kelimenin kullanım zorluğuna göre 1-5 arası bir puan yazar. Kağıtlar katlanarak bir torbaya/kaba konur ve karıştırılır.

Daha sonra her oyuncu sırayla torbadan belli sayıda (örn. 8 ) kelime çeker ve kısıtlı bir süre (örn. 1 dk.) içinde, bu kelimelerden mümkün olduğunca çok sayıda kullanarak bir cümle kurar. Cümlenin yalnızca bu kelimelerden oluşması gerekir. Kelimelere ek getirmek serbest tutulabilir.

Süre sonunda her oyuncu cümlesini yüksek sesle okur.

Diğer oyuncuların çoğunluğu cümlenin anlamlı bir cümle olduğunu kabul ettiği takdirde, cümle sahibi kullandığı kelimelerin puanlarının toplamı kadar puan alır.

Çevrimdışı pamiraaa

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
# 26 Oca 2019 18:15:28
Günün Deneyi;

KAVANOZDA HORTUM YAPALIM

Malzemeler ;
Kapaklı bir kavanoz, su, sıvı sabun ve sirke

Yapılışı ;

Kavonozun içini su ile dolduruyoruz.Suyun içine bir miktar sıvı sabun ve bir miktar sirke ilave ediyoruz. (Sirke çok az olacak.1 çay kaşığı yeterlidir. )
Daha sonra kavanozun kapağını kapatıp çalkalıyoruz. Kavonozu yere bıraktığımızda oluşan hortumu gözlemleyebiliriz.

Çevrimdışı pamiraaa

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
# 26 Oca 2019 19:12:32
Günün Oyunu;

ÇİZDİR

İki takımla oynanan en az dört kişilik bir çizmece oyunudur.

Takımlar sırayla diğer takımın seçtiği bir nesneyi çiz(dir)erek bulmaya çalışır. Sırası gelen takımdan bir kişi anlatıcı, bir kişi de çizici olur.

Anlatıcı, diğer takım arkadaşlarını görmeyecek bir şekilde, mesela arkası dönük olarak, diğer takımın kendisine söylediği nesneyi sadece geometrik ifadeler kullanarak tarif eder.
Çizici bu tariflere göre çizimini yapar.

Önceden kararlaştırılan süre dolduğunda veya anlatıcı çizimin tamamlandığını söylediğinde, nesneyi bulmaya çalışan takım bu nesnenin ne olduğunu tahmin eder. Doğru tahmin takıma bir puan kazandırır ve sıra diğer takıma geçer.

Çevrimdışı pamiraaa

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
# 26 Oca 2019 19:27:34
Günün Deneyi;

SİHİRLİ ÇUBUK ŞEKER

Malzemelerimiz:
1 adet çubuk şeker
1 adet limonata bardağı
Yemeklik yağ (ayçiçeği yağı ya da zeytinyağı)

Deneyimizi yapmak için:
Yarısına gelecek şekilde limonata bardağına yağı koyunuz.
Çubuk şekeri bardağın içine koyunuz. Yağın yüzeyine baktığınızda şeker ortasından kesilmiş gibi gözükecektir.
Çocuğunuzu biraz daha şaşırtmak için şekeri bardağın kenarına yaslayınız (Düzgün bir şekilde yaslanması için şekeri alt kısmından biraz eğerek bardağın dibine oturtabilirsiniz.) Bardağın kenarına bakınız ve bardağı yavaşça döndürünüz. Şekerin bir pastel boya kalınlığı gibi genişlediğini ya da bir çubuk makarna gibi inceldiğini görebiliyor musunuz? Ya tamamen görünmez kılabiliyor musunuz?

Açıklamamız:

Aslında hepimiz bir bardak suyun içindeki kaşığın nasıl kırılmış gibi gözüktüğünü biliriz. Bunun sebebi, suyun ışığı kırarak nesnelerin kırılmış gibi gözükmelerini sağlamasındandır. Peki deneyimizde neden su değil de yağ kullandık? Çünkü yağ, suya göre ışığı daha fazla kırmaktadır. Hatta o kadar fazla kırar ki bardağa doğru açıdan bakarsanız, bardağın içindeki nesneyi kaybolmuş gibi görebilirsiniz.

Çevrimdışı pamiraaa

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
# 27 Oca 2019 12:29:03
Günün Oyunu;

ARTI EKSİ

İki kişilik bir yaz çiz oyunudur.Sözel versiyonunu da oynamak mümkündür.

Oynamak için her oyuncuya bir kağıt ve kalem gerekir.
İki oyuncu da 4 basamaklı birer sayı tutup, bunu rakibinin görmeyeceği şekilde bir kenara yazar.
Tutulan sayının ilk basamağı sıfır olamaz ve sayı içinde aynı rakam sadece bir kez bulunabilir.

Oyuncular sırayla tahminde bulunarak rakibinin sayısını bulmaya çalışırlar. İlk bulan kazanır.
Sırayla oyuncular bir tahmin yapar ve diğer oyuncu yapılan tahmin ile tuttuğu sayı arasındaki ortak rakamlara göre ipucu verir.

İpucunun ne olacağı belli bir kural ile belirlenmiştir. Her ikisinde de bulunan ve aynı basamakta yer alan (yani yeri de doğru olan) rakam sayısı ARTI; her ikisinde de bulunan fakat farklı basamaklarda yer alan (yeri doğru olmayan) rakam sayısı EKSİ olarak ifade edilir.
Örneğin tutulan sayı 2483, yapılan tahmin 8253 olsun. Bu durumda iki sayıda ortak olan ve yeri de doğru olan sadece bir rakam vardır (3). Her iki sayıda da ortak olan fakat yeri yanlış olan rakam sayısı ise ikidir (2 ve 8 ). Buna göre 2483'ü tutmuş olan oyuncu, 8253 tahmininde bulunan oyuncuya ipucu olarak "ARTI 1, EKSİ 2" demelidir. Eğer tahmin ile tutulan sayı arasında ortak hiçbir rakam yoksa, ipucu olarak SIFIR denir.

Oyunda iyi tahmin yapmak kadar ipuçlarını doğru vermek de önemlidir. Bu yüzden oyuncuların oyun boyunca yaptıkları tahminleri ve karşılığında aldıkları ipuçlarını düzenli bir şekilde kağıtlarında tutmaları önemlidir. İki oyunluk bir Artı-Eski şablonu hemen aşağıda.

Oyun sonunda yapılan kontrolde (istemeden de olsa) bir oyuncunun yanlış ipucu verdiği ortaya çıkarsa, oyuncuların ortak kararına göre ya o el geçersiz sayılır ya da rakibini yanılttığı anlaşılan oyuncu hükmen yenik sayılır.

Sayılar yerine harflerle oynamak mümkün. Bu versiyonda oyuncular anlamlı kelimeler tutar ve anlamlı kelimelerle tahmin yaparlar.

Çevrimdışı pamiraaa

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
# 27 Oca 2019 12:50:02
Günün Deneyi

STATİK ELEKTRİK OLUŞTURALIM

Malzemeler ;
2 adet metal para ( 1 lira ve 50 kuruş)
1 adet plastik bardak
1 adet kibrit
1 adet balon

Yapılışı ;

50 kuruşu masaya yatay şekilde koyuyoruz.Üzerine 1 lirayı dik konumda yerleştiriyoruz.1 liranın üzerine kibritimizi dikkatlice yerleştirdikten sonra üzerine plastik bardağımızı kapatıyoruz.

Şişirilmiş balonu saçımıza ya da yün bir kazağa sürtüp statik elektrik elde ediyoruz.Balonu plastik bardağa yaklaştırdığımızda bardağın içindeki kibritin hareket ettiğini gözlemliyoruz.

Çevrimdışı pamiraaa

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
# 27 Oca 2019 13:59:38
Günün Oyunu  (Bonus Oyun )

HARF DÖŞEME

İşte size en az 2 kişilik basit ama bir o kadar eğlenceli bir oyun.

Oyunculara birer kağıt-kalem tedarik edilir.
Her oyuncu kendi kağıdına, içine harfler yerleştirilecek 5x5'lik boş bir tablo çizer (aşağıda çizilmiş hali var).

Oyuncular sırayla birer harf söyler ve her oyuncu söylenen harfi elindeki tablonun istediği karesine yerleştirir. Amaç, yukarıdan aşağıya ve soldan sağa olabildiğince çok sayıda ve uzun kelime oluşturmaktır.

Tablonun tamamı dolduğunda, her oyuncu kendi tablosunda oluşturduğu anlamlı kelimelerin harflerinin toplamı kadar puan alır.

Çevrimdışı pamiraaa

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
# 27 Oca 2019 14:45:01
Günün Deneyi (Bonus Deney  [linkler sadece üyelerimize görünmektedir.] )

Deney için isim bulamadım [linkler sadece üyelerimize görünmektedir.] öğretmenim  :)

Malzemeler ;

1 bardak, sıvı yağ, bebek yağı, buz.(Tercihen gıda boyası da kullanılabilir)

Yapılışı;
Bardağımızın tabanına gıda boyası damlatıyoruz. (Bu kısmı deneye güzel bir görsellik kazandırıyor. ) Bardağın yarısına kadar sıvı yağ koyuyoruz.Kalan yarısına da bebek yağı dolduruyoruz.Bardağımızın içine 1 kalıp buz atıyoruz.

Buz kalıbı bardağın ortasında asılı kalacaktır.Buzun erimesini izlediğimizde buz damlaları bardağın tabanına ulaşır ancak buz asılı kalmaya devam eder.

Çevrimdışı pamiraaa

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
# 28 Oca 2019 13:15:01
Günün Oyunu;

SORU CEVAP

En az beş kişi ile oynanan bir grup oyunu. Ne kadar kalabalık, o kadar iyi.

Gerekli malzemeler: her oyuncu için iki parça boş kağıt ve bir kalem.

Kağıt kalemler taksim edilir. Her oyuncu elindeki kağıtlardan birine bir soru, diğerine bir cevap yazar. Soru ve cevap birbiri ile alakalı olmak zorunda değildir. Fakat olabildiğince yaratıcı, yer yer absürd soru ve cevapların makbule geçme ihtimali yüksektir.

Herkes soru-cevabını yazdıktan sonra sorular bir yere, cevaplar bir yere toplanır. Ardından her oyuncu soru ve cevap kümesinden rastgele birer kağıt çeker.

Çekilen soru ve cevaplar sırayla yüksek sesle okunur. Tüm soru-cevaplar okunduktan sonra herkes favori soru-cevap çiftine oy verir. En çok oyu alan soru-cevabın yazarları birer puan alır.
Yeni kağıtlar ve yeni soru cevaplarla yeni bir tura başlanır.

Çevrimdışı pamiraaa

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
# 28 Oca 2019 13:28:45
Günün Deneyi;

Malzemeler;
Bebek yağı, gıda boyası,asprin,bardak ve su

Bardağın tabanına birkaç damla gıda boyası  damlattıktan sonra, yarısına kadar bebek yağı,kalan yarısına ise su dolduruyoruz.

Bardağımızın içine 1 adet asprin atıp tepkimeyi gözlemliyoruz. Oluşan görüntü tam bir görsel şölen.

Çevrimdışı pamiraaa

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
# 28 Oca 2019 23:35:23
Günün Deneyi;

STATİK ELEKTRİK İLE KARABİBER TOPLAYALIM

Malzemeler ;
Tuz,Karabiber ve Balon

Tuz ve karabiberi bir tabağın içinde karıştırıyoruz. Statik elektrik elde etmek için balonumuzu şişirip saçımıza sürtüyoruz.

Elektrik yüklenen balonumuzu tuz ve karabiber bulunan tabağa yaklaştırdığımızda balon tabaktaki karabiberleri kendisine çekip toplayacaktır.

Oldukça basit ve eğlenceli bir deneydir.

Çevrimdışı pamiraaa

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
# 28 Oca 2019 23:49:34
Günün Deneyi  ;

PATLAMAYAN BALON

Malzemeler ;
Balon ve raptiye ( 10 adet)

Deneyin püf noktası raptiyelerin aynı boyda olması ve birarada durması arkadaşlar.Basit bir fizik kanununu küçük yaştaki çocuklara bu şekilde kavratabiliriz.

Çivilerin üzerine yatıp gösteri yapan insanların zarar görmeyişinin nedeni de bu fizik kuralıdır.

Raptiyelerin sayısı ne kadar çok olursa o kadar iyi olur. Raptiyeleri biraraya toplayıp şişirdiğimiz balonu hızlıca raptiyelerin üzerine bastırırsak balonun patlamadığını gözlemleyeceğiz. Ancak tek bir raptiye kullanırsak balon anında patlar.

Çocukların bir sihirbazlık gösterisi gibi ilgiyle izlediği bir deneydir.

Çevrimdışı pamiraaa

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
  • 12.351
  • 84.552
  • Özel Eğitim Öğrt.
# 28 Oca 2019 23:59:33
Günün Oyunu;

NOKTA KARE

İki kişiyle oynanır.
Normal şartlarda gerekli malzemeler bir kağıt, iki kalemden ibarettir.

Kağıt üzerine, eşit aralıklarla yatay ve dikey sıralar halinde uzanan noktalar konarak herhangi ebatta dikdörtgen bir noktalar silsilesi oluşturulur. Oyuncular sırayla, kağıt üzerindeki komşu herhangi iki noktayı, yatay veya dikey bir çizgi çekerek birleştirirler. Eğer çekilen çizgi, komşu dört noktayı birleştirerek kare oluşmasını sağlarsa, bunu yapan oyuncu oluşturduğu kareyi kendi karesi olarak işaretler (örneğin karenin içine adının baş harfini yazar) ve bir çizgi daha çekme hakkı kazanır. Oyun, alandaki tüm noktalar birleştirilene kadar sürer. Amaç, mümkün olduğunca çok kare oluşturmaktır, oyun sonunda en çok kareyi oluşturmuş olan oyuncu kazanır.

Oyunun süresi noktalardan oluşan alanın ebadına göre değişir.

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK