İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı 19733

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 94
  • 44
  • 94
  • 44
05 Ara 2011 21:05:20
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Bugün için artık bir çok okulda y sesi verilmiş..Şu kesin artık öğrencilern bir çoğu başka sesler olduğunu artık şunu biliyorum. Şunun ismi budur gibi gelmeye başladılar.mantık kavranmış...Şimdi geri kalıp bocalayanlara zaman ayırmak gerek...Çok vurgulu okutmalar yapmak...gibi çalışmalar yararlı olabilir diye düşünüyorum...Bazen insanın keyfi iyi oluyor bazen kötü ama yinede bağırmak azarlamak çocukları hemen durgunlaştırıyor...
hocam vurgulu okutmak nasıl yapılıyor

Çevrimdışı pasaklıprenses

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 341
  • 439
  • Müdür Yetkili
  • 341
  • 439
  • Müdür Yetkili
05 Ara 2011 21:06:06
az önce tablo yaptım:
ton mon lar ler tir tar vs çoğalttım dağıtıcam....
benim tombala yapmaya vaktim  yok 3 sınıf iç içe yetişemiyorum

Çevrimdışı kızlarımcanları

  • Uzman Üye
  • *****
  • 706
  • 1.796
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 706
  • 1.796
  • 1. Sınıf Öğretmeni
05 Ara 2011 21:06:31
k sesini verdim bu gün önce u sesi ile 5 tane cümle ile dikte yaptık 32 öğrenciden 6 tanesinde problem var bazılarını yazabiliyorlar bazılarını yazamıyorlar okumadada 3 öğrenci ama birinden hiç umudum yok
bu hafta öğrenciler iyi olursa 2 ses daha vermeyi düşünüyorum bakalım !!!

Çevrimdışı kaledere5236

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 180
  • 145
  • 180
  • 145
05 Ara 2011 21:08:41
Öğretmenlerim okul-veli sözleşmesi yaptınız mı yeni velilerinizle?

Çevrimdışı geles

  • Uzman Üye
  • *****
  • 759
  • 6.807
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 759
  • 6.807
  • 2. Sınıf Öğretmeni
05 Ara 2011 21:08:57
merhaba zümrelerim müfettişler bugün gelmediler çarşambaya geleceklermiş, gelsinler bakalaım...

Hayat bilgisinden okul yolunda konusunu işledik, dramatize ettik,
matematikten uzunlukları ölçme bitti, tüm çocuklar kulaç, karış ,adım, ayak parmakı uygulamalı olarak öğrendi,
Türkçeden "b" sesini verdim, birleştirme mantığını kavradıkları için çok kolay okuyorlar ama yazmada bir nebze zorlandılar "b" "le" ye dönüştü kimi zaman, resimde harf boyama etkinliği yaptık, son ders hikayenin bugünkü bölümünü okuyup, gün içerisinde öğrendiğimiz konuların tekrarını yaptık,

yarından sonra yetişkinlere okuma-yazma kursum başlıyor, sabah akşam okuma yazma öğreteceğim ,ne güzel :))))

tüm zümrelerime keyifli bir hafta diliyorum...

Çevrimdışı yeni4242

  • Bilge Üye
  • *****
  • 8.472
  • 119.268
  • 8.472
  • 119.268
05 Ara 2011 21:14:28
Vurgulu okumak derken, sesi kavratırken uzattığımız gibi devam etmek...okumaya başlayanlar uzatarak okumayı sevmiyorlar da vurgulu derken onu kastettim..
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
hocam vurgulu okutmak nasıl yapılıyor

Çevrimdışı özfuldem

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 789
  • 1.333
  • 4. Sınıf Öğretmeni
  • 789
  • 1.333
  • 4. Sınıf Öğretmeni
05 Ara 2011 21:17:00
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
k sesini verdim bu gün önce u sesi ile 5 tane cümle ile dikte yaptık 32 öğrenciden 6 tanesinde problem var bazılarını yazabiliyorlar bazılarını yazamıyorlar okumadada 3 öğrenci ama birinden hiç umudum yok
bu hafta öğrenciler iyi olursa 2 ses daha vermeyi düşünüyorum bakalım !!!
  hocam aynı şeylerş yapmışız bugün bende k sesini verdim ve u sesiyle ilgili 5 cümle dikte yaptık.3 öğrencim çok geri benimde.ama onları beklemiorum.artık haftada 3 ses vermeye başlıcam.onlsr da sesleri öğrenirlerse zamanla birleştirmeyi yaparlar heralde

Çevrimdışı scimen

  • Uzman Üye
  • *****
  • 2.136
  • 2.887
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 2.136
  • 2.887
  • 3. Sınıf Öğretmeni
05 Ara 2011 21:17:56
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
öğrencilerim diktede felaket kötüler..bunun için hiiç dikte yapmayı sevmiyorum ya..siz diktede sadece hece ve kelime mi veriyorsunuz yoksa cümle verdiğiniz de oluyor mu.
ben açık ve kapalı heceleri yaptırdım daha iyi yaptılar onu hocam sonra kelimeleri yaptırdım sonra cümle.böyle daha iyi sonuç aldım.tabi 31 kişiden 10 kişi sallama şeyler yazıyo oda ayrı mesele..

Çevrimdışı gmzarnc

  • Üye
  • *
  • 23
  • 8
  • 23
  • 8
05 Ara 2011 21:19:28
aralık ayı serbest etkinlik planı var mı arkadaslar. acil lazım da

Çevrimdışı ftturkkan

  • Aktif Üye
  • **
  • 19
  • 38
  • 19
  • 38
05 Ara 2011 21:27:18
arkadaşlar herşey güzel hoş da bu çocuklar doğru heceemeyi nasıl öğrenecekler :( benimkiler okumasını okuyorlar ama diyelim uzun bir kelime geldi. doğru heceleme yapamadıkları için sadece bakıyorlar :( moralim bozuk. u sesindeyim

Çevrimdışı ehoo

  • Bilge Üye
  • *****
  • 4.049
  • 7.313
  • Müdür Yardımcısı
  • 4.049
  • 7.313
  • Müdür Yardımcısı
05 Ara 2011 21:27:30
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arkadaşlar herşey güzel hoş da bu çocuklar doğru heceemeyi nasıl öğrenecekler :( benimkiler okumasını okuyorlar ama diyelim uzun bir kelime geldi. doğru heceleme yapamadıkları için sadece bakıyorlar :( moralim bozuk. u sesindeyim
ben dikte yaparken heceleme yöntemini uyguluyorum
fakat okurken sesleri birleştirerek okutuyorum
yani diyelim ki kalemini kelimesini okuyacak
ilk önce k
ka
kal
kale
kalem
kalemi
kalemini
öğrencilerim böyle yapınca daha iyi kavrıyorlar
hatta geçen tahtaya telekomünikasyon yazdım
nerdeyse hatasız okuyacaklardı da
çok uzun olduğundan kafaları karıştı:)

Çevrimdışı özfuldem

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 789
  • 1.333
  • 4. Sınıf Öğretmeni
  • 789
  • 1.333
  • 4. Sınıf Öğretmeni
05 Ara 2011 21:41:27
bende dikte yaparken sesleri birleştirerek okuyorum ve onlara da söylüorum söyleyerek yazmalarını.mesela Umut yazarken bi Umu yazıor bazıları onu okutuyorum yanına ekleyeceğimz harfi onlara bulduruorum.sonra ben tahtaya yazarken bazen onlar söylüor ben yazıorum bazende ben de öğrenci oluorum dıştan okuyarak yazıyorum etkili oluyor baya hatta başlarda hiç ii olmayan bi öğrencim beni şaşırttı 5 cümleden 4 dünü kendi yazdı:)

Çevrimdışı 25tülay25

  • Aktif Üye
  • **
  • 24
  • 26
  • 24
  • 26
05 Ara 2011 21:59:29
Biz bugün sss harfini verdik.17 öğrenciden bir kısmı kusursuz dikte yapıyor. Bazılarında bir cümlede bir harf hatası oluyor.Fakat 6 öğrencim ne okuyor ne yazıyor. Harfleri tanıyor fakat birleştiremiyorlar. Lütfen bana birşeyler önerin.

Çevrimdışı serdemcakin

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 544
  • 2.094
  • 544
  • 2.094
05 Ara 2011 22:01:51
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Biz bugün sss harfini verdik.17 öğrenciden bir kısmı kusursuz dikte yapıyor. Bazılarında bir cümlede bir harf hatası oluyor.Fakat 6 öğrencim ne okuyor ne yazıyor. Harfleri tanıyor fakat birleştiremiyorlar. Lütfen bana birşeyler önerin.


Aynı durumdayım hocam.Önerisi olanları seve seve dinlemeye hazırım....

Çevrimdışı rabia22

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.885
  • 2.002
  • 1.885
  • 2.002
05 Ara 2011 22:04:55
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
biz Bugün Sss Harfini Verdik.17 Öğrenciden Bir Kısmı Kusursuz Dikte Yapıyor. Bazılarında Bir Cümlede Bir Harf Hatası Oluyor.fakat 6 Öğrencim Ne Okuyor Ne Yazıyor. Harfleri Tanıyor Fakat Birleştiremiyorlar. Lütfen Bana Birşeyler Önerin.

öğretmenim 2 Li Hecelerle İşe Başlayın.ben Sesleri Birleştiremeyen Öğrencime Yapıştır Oyunu Oynatıyordum.şıu Anda Zorla Da Olsa 5 Harfliler Zaman Zaman 6 Harflileride Zorla Birleştirebiliyor.
bir Eline Bir Harf Diğerine Öbür Harf Üst Üste Getiripp Okuyor Önce Tek Tek Sonra Yapıştırılmış Haliyle.o Şekilde Kavramıştı.umarım İşinize Yarar....

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK