İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı karasuebru

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 152
  • 279
  • 152
  • 279
05 Ara 2011 22:09:59
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
ben dikte yaparken heceleme yöntemini uyguluyorum
fakat okurken sesleri birleştirerek okutuyorum
yani diyelim ki kalemini kelimesini okuyacak
ilk önce k
ka
kal
kale
kalem
kalemi
kalemini
öğrencilerim böyle yapınca daha iyi kavrıyorlar
hatta geçen tahtaya telekomünikasyon yazdım
nerdeyse hatasız okuyacaklardı da
çok uzun olduğundan kafaları karıştı:)
kesinlikle bu yöntem uyanık olanlarda işe yarıyor ve hızlı okumaya geçiş oluyor fakat anlamayanlar için çokta birşey ifade etmiyor

Çevrimdışı karasuebru

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 152
  • 279
  • 152
  • 279
05 Ara 2011 22:16:48
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Soruma cevap veren yok mu?Sadece sürekli sohbet edenler mi birbirine cevap veriyor? ::)
her okuyan doğru dikte yapamıyor arkadaşım bende var 3-4 tane birleştirip okuyor ama diktede çok zorlanıyor

[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Soruma cevap veren yok mu?Sadece sürekli sohbet edenler mi birbirine cevap veriyor? ::)

Çevrimdışı vedat_42

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 742
  • 2.873
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 742
  • 2.873
  • 1. Sınıf Öğretmeni
05 Ara 2011 22:17:24
arkadaşlar dikteyi sadece sizin söyleyip öğrencilerin yazması şeklinde algılamayın bir de görseller kullanarak yazmalarını isteyin bi nesnenin resmini gösterin yazmalarını isteyin yada kağıt üzerinde yaptırın bide öyle değerlendirin bi çok şey sizi şaşırtacak

Çevrimdışı gülendam40

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 765
  • 1.177
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 765
  • 1.177
  • 1. Sınıf Öğretmeni
05 Ara 2011 22:19:27
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]

Aynı durumdayım hocam.Önerisi olanları seve seve dinlemeye hazırım....
iyi akşamlarAlın benden de o kadar:)Almayan almıyor.5 öğrencim hiç değişmiyor.Valla her türlü tavsiyeye hazırım :D

Çevrimdışı rabia22

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.885
  • 2.002
  • 1.885
  • 2.002
05 Ara 2011 22:22:12
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Rabia Hocam Özleden Yazamadım Bir De Bunu Dener Mısnız ?
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]

öğretmenim oy verdim.bizim komşu okulumuzda varmış ama siz istediniz size verdim umarım işinize yarar...

Çevrimdışı sporcu_ogrt

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 293
  • 454
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 293
  • 454
  • 2. Sınıf Öğretmeni
05 Ara 2011 22:23:52
Çok Tsk Ederım Hocam Sizin Gibi Duyarlı Meslektalarımz Sayensde Inş Bulacaz 1000 Kşiyi

Çevrimdışı ufme

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 258
  • 436
  • 258
  • 436
05 Ara 2011 22:26:38
okumaya geçenler ikiye ayrılır.-1- herşeyi okuyanlar yani tüm harfleri -2- sadece öğretmenin verdiği sesleri okuyanlar. ben sınıflandırmayı böyle yaptım. . Ama bu çocuklar dakikada kaç kelime okumalı ki bu iş tamam diyelim. yoksa bu hesap için erken mi. bende dakikada 60--80 kelime okuyanda var  4 kelime okuyanda.......

Çevrimdışı rabia22

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.885
  • 2.002
  • 1.885
  • 2.002
05 Ara 2011 22:31:54
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
okumaya geçenler ikiye ayrılır.-1- herşeyi okuyanlar yani tüm harfleri -2- sadece öğretmenin verdiği sesleri okuyanlar. ben sınıflandırmayı böyle yaptım. . Ama bu çocuklar dakikada kaç kelime okumalı ki bu iş tamam diyelim. yoksa bu hesap için erken mi. bende dakikada 60--80 kelime okuyanda var  4 kelime okuyanda.......

bence tüm sesler bitince öyle karar vermeliyiz...

Çevrimdışı sevcoli

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 283
  • 378
  • 283
  • 378
05 Ara 2011 22:35:14
benim öğrencilerimin yarısı artık güzel yazı defterindeki aralıklara uymuyor. mesela "a" yı orta aralığa yapıyor ama üst çizgiye değmiyor.ya da "k" nın kurdalesini küçük yapıyor.doğru aralığa yaptırmak istediğimde çoook yavaşlıyorlar ve dikkatleri dağılıyor.yazıları çirkin değil,biraz erken gibi  ama yazılar karakteristik hale mi geliyor acaba???

Çevrimdışı hassalıyım

  • Üye
  • *
  • 6
  • 5
  • 6
  • 5
05 Ara 2011 22:38:24
Ufme Hocam Özel Okulda Mısınız? 1.sınıf Çocuğu Okumaya Geçtiğinde 20 -25 Kelime Okur.daha İyi Olanları Değişebilir.hele Daha Yolun Başındayız.yoksa Balon Mu?1 De 20-25, 2 De 30-50 ,3 Te 50-75 Olur.

Çevrimdışı aslanss

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.165
  • 728
  • Okul Müdürü
  • 1.165
  • 728
  • Okul Müdürü
05 Ara 2011 22:40:06
Sınıfımda 7 öğrencim var. Biri tüm sesleri tanıyor. Bu öğrencimler ö sesini bitirdik. Bazen günde iki ses bile verdiğim oluyor. 4 tanesi ile u sesini bitirdik. Okumalar yavaş olsa da sesleri tek tek okuyup birleştiriyorlar. Çok okuma yapmadıkları için çok çabuk unutuyorlar. Heceleri öğrensinler diye kendimi paralıyorum ama olmuyor. Tek tek sesleri okuyup birleştiriyorlar her seferinde. Heceyi ya da kelimeyi ilk satırda okuyor, bir alt satırda aynı kelime gene var. Çocuk sanki o kelimeyi ilk kez okuyormuş gibi gene sesleri tek tek vererek okumaya çalışıyor. Aynı kelime bir metinde yedi kez geçiyor ama çocuk yedincide bile hala sesleri tek tek vererek okuyor. Bir tanesi çok kötü. Benim çabaladığım kadar çabalasa şimdiye alim olmuştu. Muhtemelen bu öğrencimi sınıfta bırakacağım. Bir tanesi de çok garip. Bir bakıyorsun çok iyi, bir bakıyorsun ağzından tek kelime çıkmıyor. Beni deli ediyor. Saatlerce sessiz kalıyor. Zorlamıyorum artık kendi haline bıraktım. Ooof of...

Çevrimdışı rabia22

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.885
  • 2.002
  • 1.885
  • 2.002
05 Ara 2011 22:42:17
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
benim öğrencilerimin yarısı artık güzel yazı defterindeki aralıklara uymuyor. mesela "a" yı orta aralığa yapıyor ama üst çizgiye değmiyor.ya da "k" nın kurdalesini küçük yapıyor.doğru aralığa yaptırmak istediğimde çoook yavaşlıyorlar ve dikkatleri dağılıyor.yazıları çirkin değil,biraz erken gibi  ama yazılar karakteristik hale mi geliyor acaba???

kesinlikle öğretmenim yazılar karakteristik hale geliyor.benim öğrencilerimde de aynı sıkıntı oluşuyor,harflerin kafası değmiyor çizgileri kısa kalıyor artık...

Çevrimdışı vedat_42

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 742
  • 2.873
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 742
  • 2.873
  • 1. Sınıf Öğretmeni
05 Ara 2011 22:44:40
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
benim öğrencilerimin yarısı artık güzel yazı defterindeki aralıklara uymuyor. mesela "a" yı orta aralığa yapıyor ama üst çizgiye değmiyor.ya da "k" nın kurdalesini küçük yapıyor.doğru aralığa yaptırmak istediğimde çoook yavaşlıyorlar ve dikkatleri dağılıyor.yazıları çirkin değil,biraz erken gibi  ama yazılar karakteristik hale mi geliyor acaba???
aynı durum çoğu birinci sınıfta görülüyor dediğiniz doğru yazı karakteristik hal alıyor tam bu dönemde öğretmen yazılardaki hataları sık sık hatırlatırsa düzelmeler görülüyor bir de kılavuz çizgili defterlerde öğrencilere sıkılmadan çizgilere uymaları öğretilirse yazılar güzel oluyor

Çevrimdışı 25tülay25

  • Aktif Üye
  • **
  • 24
  • 26
  • 24
  • 26
05 Ara 2011 22:51:19
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Sınıfımda 7 öğrencim var. Biri tüm sesleri tanıyor. Bu öğrencimler ö sesini bitirdik. Bazen günde iki ses bile verdiğim oluyor. 4 tanesi ile u sesini bitirdik. Okumalar yavaş olsa da sesleri tek tek okuyup birleştiriyorlar. Çok okuma yapmadıkları için çok çabuk unutuyorlar. Heceleri öğrensinler diye kendimi paralıyorum ama olmuyor. Tek tek sesleri okuyup birleştiriyorlar her seferinde. Heceyi ya da kelimeyi ilk satırda okuyor, bir alt satırda aynı kelime gene var. Çocuk sanki o kelimeyi ilk kez okuyormuş gibi gene sesleri tek tek vererek okumaya çalışıyor. Aynı kelime bir metinde yedi kez geçiyor ama çocuk yedincide bile hala sesleri tek tek vererek okuyor. Bir tanesi çok kötü. Benim çabaladığım kadar çabalasa şimdiye alim olmuştu. Muhtemelen bu öğrencimi sınıfta bırakacağım. Bir tanesi de çok garip. Bir bakıyorsun çok iyi, bir bakıyorsun ağzından tek kelime çıkmıyor. Beni deli ediyor. Saatlerce sessiz kalıyor. Zorlamıyorum artık kendi haline bıraktım. Ooof of...
benimkilerde aynı durumda on kez aynı kelimeyi okutsan her birinde harfleri tek tek sayıyor. Acaba anormallik bende mi diye düşünüyordum.  Demek ki değilmiş.

Çevrimdışı rabia22

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.885
  • 2.002
  • 1.885
  • 2.002
05 Ara 2011 22:51:42
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Ufme Hocam Özel Okulda Mısınız? 1.sınıf Çocuğu Okumaya Geçtiğinde 20 -25 Kelime Okur.daha İyi Olanları Değişebilir.hele Daha Yolun Başındayız.yoksa Balon Mu?1 De 20-25, 2 De 30-50 ,3 Te 50-75 Olur.

öğretmenim
1. sınıf:50-70
2. sınıf:70-90
3. sınıf:90-110
4. sınıf:110-130
5. sınıf:130-150 diye biliyorum ben...

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK