İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı heleni48

  • Üye
  • *
  • 8
  • 13
  • 8
  • 13
09 Ara 2010 22:04:02
slm.ben aranıza yeni katıldım.çok güzel çalışmalar var. aama sohbete katılamıyorum.birileri bana yardımcı olabilir mi

Çevrimdışı kardelen_4410

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.452
  • 2.278
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 1.452
  • 2.278
  • 1. Sınıf Öğretmeni
09 Ara 2010 22:06:46
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
slm.ben aranıza yeni katıldım.çok güzel çalışmalar var. aama sohbete katılamıyorum.birileri bana yardımcı olabilir mi

Hoş geldiniz öğretmenim günlüğümüze....

Çevrimdışı ozge_ogr

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
09 Ara 2010 22:07:40
HOŞGELDİNİZ?
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
slm.ben aranıza yeni katıldım.çok güzel çalışmalar var. aama sohbete katılamıyorum.birileri bana yardımcı olabilir mi

Çevrimdışı eski2603

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 58
  • 50
  • 58
  • 50
09 Ara 2010 22:08:27
bende de nasrettin hoca cd var ben iki bilgiyayarda kurdum kullanıyorum.içinde çıkan kurum aşamalarına uyarak kurun hocam ilk kurulum 15 dakika sürüyor.cd en fazla 2 bilgiyasara kuruluyor ona dikkat edin.

Çevrimdışı kardelen_4410

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.452
  • 2.278
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 1.452
  • 2.278
  • 1. Sınıf Öğretmeni
09 Ara 2010 22:10:00
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
hocam ben sene başında nasrettin hoca cd aldım birtürlü kuramadım bilgisayar kabul etmedi format atayım  ondan sonra yine başaramadım
Hocam bilgisayarınız vista mı ? Nasrettin hoca kullanırken cd takılı olmalı ama keloğlan için kurmanız yeterli. Telefon ile kod almayı deneyin teknik servisi var oraya yönlendirirler ve halledersiniz.Madem almışsınız kullanırsınız umarım en yakın zamanda

Çevrimiçi hepzaman

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.768
  • 26.095
  • 4. Sınıf Öğretmeni
  • 1.768
  • 26.095
  • 4. Sınıf Öğretmeni
09 Ara 2010 22:11:11
heleni48 aramıza  hoşgeldiniz:)))

Çevrimdışı yurekveren48

  • Uzman Üye
  • *****
  • 399
  • 1.813
  • 399
  • 1.813
09 Ara 2010 22:14:28
haleni48 aramıza hoş geldiniz

Çevrimdışı ulkem

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 173
  • 76
  • 173
  • 76
09 Ara 2010 22:14:49
haftasonu ödevi hazırlayan arkadaslar paylaşabilir mi?özellikle k  y  s   harfleri içeren

Çevrimdışı kardelen_4410

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.452
  • 2.278
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 1.452
  • 2.278
  • 1. Sınıf Öğretmeni
09 Ara 2010 22:16:46
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
haftasonu ödevi hazırlayan arkadaslar paylaşabilir mi?özellikle k  y  s   harfleri içeren
Hocam ben hazırladım ama alıntı olduğu için eklemedim.Ama isterseniz fikir olması açısından ekleyebilirim.

Çevrimdışı yurekveren48

  • Uzman Üye
  • *****
  • 399
  • 1.813
  • 399
  • 1.813
09 Ara 2010 22:19:24
ulkem hocam sayfa 729 da haftasonu ödevi hazırladım ı ve y ağırlıklı indirip bazı yerleri düzeltip s de ekleyerek düzeltebilirsin

Çevrimdışı ulkem

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 173
  • 76
  • 173
  • 76
09 Ara 2010 22:21:36
kardelen hocam paylaşabilir misiniz 2 saattir siteye bakıyorum.

Çevrimdışı konuk35

  • Bilge Üye
  • *****
  • 1.346
  • 2.800
  • 1.346
  • 2.800
09 Ara 2010 22:23:25
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Hep okuyorum fakat yazma fırsatı bulamadım.İlk defa ses temelli cümle yöntemi ile 1. sınıf okutuyorum.36 öğrencimden 26 tanesi sesleri birleştiriyor ve hangi harfi verirsem alıyor.Çok üstünde durmama rağmen yazıları pek iyi değil.Kalan on öğrencim çok vahim görünüyor.Aile ilgisiz çocukların iki tanesi kaynaştırmaya aday.Ve genel olarak "y" ve "ı" sesinde karıştırmaya başladılar.Bu durumda yarın "s" harfini verecektim ama galiba vermeyeceğim.Bu iki harfi pekiştirmek için neler yapabilirim.Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim. :)

Öğretmenim yazı zamanla düzelse de erkenden düzeltmek için

kelime, cümle ve metin çalışmalarında seri bir yol izlemektense, şematik bir görünüm verirseniz;

............        .............        ............(kelime tekrarı)
............................. ........................(2-3 cümle tekr.)
............................. ........................
............................. ........................ gibi bir düzen, ilk etapta gerekli tekrar ve göze hitap eder.

Sonra, zamanla cümle-metin yazma çalışmaları hızlandıkça yazılar kendiğinden düzeliyor öğretmenim.

Bunun dışında;

Bariz hataların anında düzeltilemesi,

Özel isim ve satır aralıklarına dikkat çekme,

İyi örneklerin övgüye layık olduğunun sınıfa hissttirilmesi (diğerlerini de küstürmeden)

Hataları düzeltirken, mümkün olduğunca kurşun kalemle kelimenin tümünün doğru yazılarak gösterilmesi,

Çok geride olan, yavaş yazanlar için diğerlerinden daha basit örnekleri bizzat defterlerine arada bir yazıp aynısını isteme,

Kendimiz, tahtada yazdığımız örnekleri özenle yazmaya dikkat etme,

Yazısı çok düzgün olanların hatalarını düzelteyim derken, daha iyi yazamayacaksak hiç dokunmamaya,

Çok iyi yazı örneklerinde ufak tefek hataları düzeltirken kurşun kalem dışında başka kalem kullanmamaya (ille de renkli kullanıyor isek, kaliteli, akmayan bir kalem olmasına),

Son olarak, arada bir ödüllendirme de çok etkili oluyor öğretmenim.

İyi çalışmalar..


Çevrimdışı yurekveren48

  • Uzman Üye
  • *****
  • 399
  • 1.813
  • 399
  • 1.813
09 Ara 2010 22:26:19
arkadaşlar ben hergün söyle bir çalışma yapıyorum çok faydası oluyor. tahtaya

Ya-ren yu-mur-ta al-ma şeklinde yazıp önce ben okuyorum heceleye heceleye sonra 4 -5 kişiye okutuyorum.daha sonra öğrenciler aynı şekilde yazıyorlar. daha sonra altına birleştirilmiş şeklini yazıyorum.

yaren yumurta alma. diye bunuda önce ben okuyorum.sonra 4-5 kişiyede daha okutuyorum.daha sonra bunu da defterlerine yazıyorlar.bu şekilde bir derste 8-9 cümle yazıyoruz.sonra ki ders te ise çocuklara hikaye kitaplarını açtırıyorum.çocuklara ben tamam diyene kadar okuyacaksınız diyorum. 15 dakika falan okuyorlar 15 dakika sonra sıkılıyorlar.bu 15 dakika içinde onlar okurken bende önceki derste yazırdığım cumleleri herkese rast gele 2-3 cümle okutturuyorum.15 dakika sonra resim defterlerini açtırıyorum. onlar resim yaparken.az önceki okudukları hikayeleri okutuyorum. 5-6 dersi bu şekilde geçiriyorum.çok faydalı oluyor

Çevrimdışı drnz

  • Uzman Üye
  • *****
  • 434
  • 528
  • 434
  • 528
09 Ara 2010 22:28:09
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arkadaslar okadar sıkıntılıyımkı hıc okula gıtmek ıstemıyorum, ne yapcagımı bılmıyorum ınanın gıt gıde saglıgım bozuluyor benım 12 öğrencim var 2 sı problemli kaldı 10 bunların  5 tanesı ıyı kımı zaman hecelıyorlar kımı zaman ses eklıyorlar serbest bırakıyorum, kalan 5 tanesı ses ekleyere k okuyor  bır unlu bır unsuz olunca sorun yok ama ıkı unsuz harf yan yana  gelınce orn tırmık kelımesını okurken tır   ın yanına m sesını eklemeye calısıyo ve tırım dıyor hece hece okutmaya calıstıgımdada bastakını unuttum dıyo ne yapmalıyım bılmıyorum okul mudururmuz bana destek olacak yere cok ustume gelıye ı harfındeyım ve kasabadayım cok gerıde oldugumu soyledı haftada ıkı uc ses ver dıyor ozel okul gıbı dıyor,sankı her cocugun kapasıtesı bır,kendı kızıda 1 deymıs okumaya gecmıs hemde 40 kısılık sınıfta herkes gecmıs tabı öğretmenlerı 33 yıllık deneyımlı bır ogretmenmıs, salı gunu tum gun agladım ve benı o halde sınıfa gonderdı, her gun buyuk bı stres altında okula gıdıyorum, lutfen arkadaslar yardımcı olun kalan o 5 öğrenciyle ne yapmalıyım
öğretmenim söylenenlee kulak asmayın.sınıfınızı en iyi siz bilirsiniz.kimin ne dediği önemli değil...unutmayın hepimiz aynı sıkıntıları yaşıyoruz.yalnız değilsiniz...kendinizi sağlığınızı bozacak kadar üzmeyin..hem çok yakında bu sıkıntılarımız geçecek inşallah.....

Çevrimdışı Eslem21

  • Aktif Üye
  • **
  • 34
  • 26
  • 34
  • 26
09 Ara 2010 22:28:53
geriye doğru saydırmada hiç zorlanmadım.ben10 9 8 7 .....demeye başlayınca yüksek sesle herkes yerine koşuşuyor 3 2 1 0 çiçek deyince çiçek oluyorlar bu benim herkes yerine geçsin ve konuşmasın taktiğim ;Dburda öğrendiğim bazı teknikleri sınıfımda uyguluyorum örneğin yer değiştirme .sınıf kalabalık veli okur yazar oranı dolayısıyla desteği düşük olunca iş başa düşüyor öğrencimin okul formasına ait hırkasını aldım giydim kollar kısacık :Dben öğrenciyim  siz öğretmen dedim kelime sildirmece oyunu oynadık önceki ders tahtaya yazıp okuttuğum metin vardı onlar bir yandan kelime söyleyebilmek için metni okuyor bir yandanda benim bilerek yaptığım yanlışları düzeltiyorlar çok eğlendik ama bir yandanda gözüm kapıda biri gelip beni ohalde  görecek diye :-[diğer ders onlara' çocuklar balık ikram ettiler tenefüste kılçığı boğazıma takıldı beni çok rahatsız ediyor kkkk kkk deyip durdum ben kkk çıkmıyor dedikçe onlar örtmennnimm ekmek ye su iç çıkar diyordu :Dmüdürü çağırın kkk zorlanıyorum dedim tam giden oluyordu ki bugün öğreneceğimiz ses k sesi deyince biran durup sonra gülmeye başladılar  inanaın 2 günde verebileceğim heceleri iki ders saatinde verdim ben söyledim onlar yazdı.onlarla çocuk olmak şakalaşmak eğlenerek öğrenmek işin sırrı bu galiba ;)

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK