İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı rıza61

  • Uzman Üye
  • *****
  • 522
  • 748
  • 522
  • 748
21 Ara 2010 19:19:54
Sevgili zümre arkadaşlarımız...
    Okumaya geçmeye başladılar.Korkmayalım bu iş çözüldü. Bu nedenle bizde yardım ederek, 36 öğrencisi bulunan zümredaşıma sesleniyorum. Kardeş sınıf yapalım. Yeni yılda kart atalım. Tanıştıralım. Bölge ayrı olursa ileride sosyal bilgiere de şimdiden katkısı olur.
   Hepimize kolay gelsin....

Çevrimdışı daphnis35

  • Uzman Üye
  • *****
  • 389
  • 586
  • 389
  • 586
21 Ara 2010 19:20:16
İyi akşamlar herkese. Arkadaşlar Hızlı Okuma kitabı aldırmayı düşünüyor musunuz?Yaypa yayınlarından getirdiler ,hoşuma gitti.Fiyatı da 4 lira.Sipariş vermeden önce başka önerisi olan var mı acaba diye bir sorayım dedim.Ayrıca acilen matematik cd  eğitim seti almak istiyorum,sınıfta projeksiyonda kullanmak için.Kullanan arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum.teşekkür ederim.

Çevrimdışı fmerve

  • Bilge Üye
  • *****
  • 5.128
  • 7.189
  • 5.128
  • 7.189
21 Ara 2010 19:23:19
daphnis35 hocam benım cd m var ama hıc kullanmıyorum okuma yazmadan matematık yapamıyorum keloglan matematik ülkesinde gercekten cok guzel ben bıle heveslenıyorum

Çevrimdışı konuk35

  • Bilge Üye
  • *****
  • 1.346
  • 2.800
  • 1.346
  • 2.800
21 Ara 2010 19:28:04
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
haklısınız konuk35 öğretmenim dogru soyluyorsunuz ama işte... insanın içi rahat etmıyor, zavallı kuzucuklar ogleden sonra sureklı yanıma gelıp ogretmenım beden varmı dıye soruyolar bı bakmısımkı onluk bıle gıymeden suslenıp gelmısler :)

Bilgiyasayarınız varsa, haftada en az bir film, (serbest etkinlikler dersinde olabilir mesela), biraz da harçlık getirsinler (ya da evden birşeyler, atıştırmalık) sinema günleri niyetine.... çok da faydalı olur.

Çocuk şarkıları varsa elinizde, bazen ara verip derslere, örneğin resim yaparken müzik de dinletilebilir (bir öneri sadece) v.s çalışmalarla çocuklar okulda inanın zamanla zevk alarak, isteyerek, hevesle çalışacaklardır.

Yine de bir sıkıntınız olursa yazın öğretmenim, bunun için buradayız.

Ayrıca öğretmenim elinizde hazır okuma seti varsa; bunların genellikle 1,2,3,4 .kitapları hece, kelime, birleştirme mantığına göre hazırlanır, tüm sınıfa topluca sesli ve sessiz olmak üzere aradabir okutursanız okuma hızı ve heceli ve kelimeyi-tüm okumaya epey yararı olur. Hangi çocuk hangi hızda ise o kitapcığı 2-3 gün çalıştırın derim.

Hazır setiniz yoksa, okuma-yazma öğreniyorum kitabının ilk sesten itibaren oluşan cümle ve metinlerini baştan sona (gelinen sese kadar) okumalarını (bunu bir ders saatinde yapabilirsiniz) sağlayın. Tüm çalışmaları toparlar. Aradabir kısa-3-4 cümlecik basit metin yazdırma da iyi olur.(hafta sonu ödevi olarak da verilebilir.)

Çocuklar çalışmalardan bunaldıkları vakitleri dikkate alıp, çalışma ne olursa olsun minimuma indirmek, olumlu etki yapar öğretmenim.

Bazı saatleri de tamamen sınıfça eğlenme-dinlenmeye ayırmak gerekir zaman zaman. Çocuklar eninde sonunda okuyup-yazabilecekler öğretmenim, canınızı sıkmayın, herşey olur istediğiniz gibi; zamanla :)

Çevrimdışı zelera

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 379
  • 412
  • 379
  • 412
21 Ara 2010 19:29:27
merve hoca, 2 haftadir matematik de isliyorum hayat bilgisi de gorsel sanatlarda ve o kadar isimi kolaylastiriyor ki bu dersler , daha az gergin oluyorum etkinliklerle ogrencilerin farkli ozelliklerini goruyorm okuma yazmada basariili olamayan maematikde cok iyiydi cocuga okuma yazmada da bi guven geldi boylece gorsel sanatlarda kardan adam yaptik yilbasi karti hazirladik kardes sinif ayarladik cuma gunu gonderecegiz kartlari .Surekli okuma yazma yaptiriyordum  ayni yerde durmus kalmis gibiydik simdi o rutin bitti tavsiye ederim herkese tum dersleri yaptirin
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
daphnis35 hocam benım cd m var ama hıc kullanmıyorum okuma yazmadan matematık yapamıyorum keloglan matematik ülkesinde gercekten cok guzel ben bıle heveslenıyorum

Çevrimdışı ALATURKAAA

  • Uzman Üye
  • *****
  • 519
  • 265
  • 519
  • 265
21 Ara 2010 19:32:34
Arkadaşlar benim öğrencilerin yazıları çok kötü.Sürekli yazma çalışması yaptırıyorum.Çare olur mu.

Çevrimdışı daphnis35

  • Uzman Üye
  • *****
  • 389
  • 586
  • 389
  • 586
21 Ara 2010 19:36:54
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
daphnis35 hocam benım cd m var ama hıc kullanmıyorum okuma yazmadan matematık yapamıyorum keloglan matematik ülkesinde gercekten cok guzel ben bıle heveslenıyorum

Teşekkür ederim öğretmenim.Keloğlan' ı internette inceledim.Paket şeklinde satılıyor ve kurulumu yapılıyor anladığım kadarıyla.

Çevrimdışı kardelen_4410

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.452
  • 2.278
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 1.452
  • 2.278
  • 1. Sınıf Öğretmeni
21 Ara 2010 19:37:31
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
İyi akşamlar herkese. Arkadaşlar Hızlı Okuma kitabı aldırmayı düşünüyor musunuz?Yaypa yayınlarından getirdiler ,hoşuma gitti.Fiyatı da 4 lira.Sipariş vermeden önce başka önerisi olan var mı acaba diye bir sorayım dedim.Ayrıca acilen matematik cd  eğitim seti almak istiyorum,sınıfta projeksiyonda kullanmak için.Kullanan arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum.teşekkür ederim.
Hocam ben kullanıyorum keloğlan eğitim cdlerini burada çok soruldu ve ben çok açıklama yaptım .Tanıtım ücreti isteyeceğim edusoft tan.Ben çok memnunum her gün mutlaka yapalım istiyorlar oyun sandıkları için.Kesinlikle mükemmel matematiği gerçekten sevdiriyor.Ayrıca orada işledikten sonra dersi işlemesi tahtada yapılan etkinlikler daha da kolaylaşıyor... Herkese tavsiye edebilirim...

Çevrimdışı tulyum

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 188
  • 266
  • 188
  • 266
21 Ara 2010 19:39:13
ben de yazmadan yani dikteden dertliyim 30 öğrencim var b deyim10 tanesi bütün harfleri okuyor 29 harfi 10 tanesi de şimdiye kadar olanları okuyor 10 tanesi ise harfleri tanıyor ve de yavaş da olsa okuyor benim derdim dikte dikte yapmaya korkuyorum dikte yaparken yazamadıklarında onları çok üzüyorum akşam eve geldiğimde ise kendim daha çok üzülüyorum ne yapayım siz bu sorunu nasıl aştınız nasıl dikte çalışmaları yaptırıyorsunuz yardımm

Çevrimdışı ersan6949

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 29
  • 396
  • 29
  • 396
21 Ara 2010 19:41:29
sevgili meslektaşlarım 1. sınıf kazanım formları hazırlayan varmı? varsa rica etsem paylaşırmısınız

Çevrimdışı rıza61

  • Uzman Üye
  • *****
  • 522
  • 748
  • 522
  • 748
21 Ara 2010 19:41:42
ALATURKAA Zümremize, sürekli yazdırma yorar bıkkınlık verir.Çocuklar özenmezler yazılarına. Hem yavaş hemde iki çizgi arasına alt çizgiye oturtun yazıyı deyiniz. Bu hatırlatma sürekli olmalıdır.Ben bazen şöyle söylüyorum "Yazınız güzel olsun cebiniz para dolsun" etkili oluyor.
    Tüm öğrencilerin yazılarını birer birer kontrol edip hatalarını anında kontrol ediniz..Sınıf çok olsa da izlemeliyiz.Bağlantıları filan..

Çevrimdışı hulyago

  • Uzman Üye
  • *****
  • 331
  • 449
  • 331
  • 449
21 Ara 2010 19:47:32
bence de matematiği sevdirmenin en güzel yolu keloğlan matematik ülkesinde cd si. demosunu indirmiştim daha önce çocuklar hoşlanacak mı diye. biraz izlettim bayıldılar. cd yi aldım ben de. iki bilgisayara kurulabiliyor. evdeki bilgisayarıma da kurdum. 6 ve 4 yaşında iki çocuğum var, onlar da çok şey öğreniyor bu cd den.

Çevrimdışı ayten42

  • Aktif Üye
  • **
  • 46
  • 15
  • 46
  • 15
21 Ara 2010 19:47:58
arkadaşlar klavuz kitabın başında olan ölçekler var mı toplu olarak

Çevrimdışı kardelen_4410

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.452
  • 2.278
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 1.452
  • 2.278
  • 1. Sınıf Öğretmeni
21 Ara 2010 19:50:17
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arkadaşlar klavuz kitabın başında olan ölçekler var mı toplu olarak
Hocam şu sayfada bir arkadaşımız paylaşmıştı bir sayfa sonrasında da matematik var ben onları görünce daha farklı bir şey yapmaya gerek duymadım..
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]

Çevrimdışı konuk35

  • Bilge Üye
  • *****
  • 1.346
  • 2.800
  • 1.346
  • 2.800
21 Ara 2010 19:52:52
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Arkadaşlar benim öğrencilerin yazıları çok kötü.Sürekli yazma çalışması yaptırıyorum.Çare olur mu.

Yazma işini biraz azaltmanız çözüm olabilir öğretmenim.

Bunun dışında yazma çalışmalarında:

Kısa, klişe (benzer) uzunlukta cümlelerle çalışma,

Hece sayısı az kelimelerle kurulan sade cümleler,

Kısa, öz anlam içeren kısa cümleler,

Bilinen kelimelerden 3-4 kelimelik cümle dikte çalışmaları,

Tahtayı iyi kullanma; hem alan hem de yazı stili olarak sadeliği ön plana alma,

Her öğrenciden aynı miktarda yazı çaılşması beklentisine son,

Her ders, hergün yazma faaliyetine son verme

...............v.b tutumlarımız yazıyı düzeltmede etkili olur diye düşünüyorum öğretmenim :)

Kolay gelsin, kusurlarımız olmuşsa afola ;)

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK