İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı cigaerkan

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 325
  • 150
  • 325
  • 150
28 Ara 2010 22:00:13
arkadaşlar ben p harfindeyim öğrencilerim hepsi okuyor ama yavas okuyorlar içlerinde hızlı olanlarda var.Bu aşamada okuma hızları nasıl olmalıdır?bundan sonra her gün ses versem sıkıntı olur mu.görüşlerinizi bekliyorum saygılar

Çevrimdışı incilala

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 415
  • 2.575
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 415
  • 2.575
  • 1. Sınıf Öğretmeni
28 Ara 2010 22:10:53
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
hahahah hocam akşam akşam güldürdünüz beni....allahda sizi güldürsün:)))nerede öğretmensiniz böyle.....
Çankırı'nın bi köyündeyim.. Rabbim beni de güldürür inşallah:)

Çevrimdışı konuk35

  • Bilge Üye
  • *****
  • 1.346
  • 2.800
  • 1.346
  • 2.800
28 Ara 2010 22:12:14
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
ben onuda dedim hocam yapamıyorsan bu işi bırak dediler...ne yazıkki cahil cesareti ile ağızlarına geleni söylüyorlar ve siz buzdolabı gibi oluyorsunuz,ne yazıkki istanbul gibi büyükşehirlerin veli problemleri var:(

Meslek hayatımız boyunca bu tür olaylarla zaman zaman karşılaşacağız maalesef. Böyle durumlarda insanın morelinin bozulmaması elde olmuyor çoğu kez. Yine de çok fazla takılmadan yolumuza devam etmeliyiz öğretmenim. Kendimizi ezdirmemek kaydıyla aldırmazsak, ölçüsüz konuşmaların, yıkıcı eleştirilerin bize zarar vermesi mümkün değil öğretmenim.

............................. .............
İki ay önce bir velimden serzeniş hissettim.  >:( Eşim dedi ki...diye başladı cümleye, biraz kıvrandı...yüklemi getiremedi bir türlü. Yardımcı olayım dedim...Eşiniz ne iş yapıyor?...............iyi eşinize söyleyin işini güzel yapsın. MSJ tam isabet :D
............................. .............
Değerli velim bir süre ortalıkta görünmedi. Sonrası daha bir olumlu gelişme, sözkonusu öğrencimizde ilerleme; velimizde de güleryüz.....Böyle daha iyi oldu sanırım. Bir daha da yüklemsiz cümle kuramadı değerli velim, sağolsun anlamıştı anlaması gerekeni.

Genelde velilerim her türlü desteği verirler, bu örnekte olduğu gibi her yerde birkaç olumsuz, önyargılı yaklaşım sahibi olur ve bu bizi üzmemeli, üzerinde fazla durmayıp morelimizi yüksek tutmalıyız öğretmenim.

Ayrıca arkadaşlar, genel bir gözlemdir bu; fırsat buldukça velilerime de söylerim ''siz öğretmeni nasıl görürseniz, öğrenciniz de öyle tutum geliştirir'' diye.

Ne ilginçtir ki, öğretmeni benimseyen öğrencilerin sınıf ve okul başarısı daima yüksek çıkmıştır gözlemlerime göre.

Düşünüyorum da çocuğun okul başarısı; velinin eğitim-okul-öğretmen üçlüsüne yaklaşımı ile neredeyse eş değerde. Öğrencinin hazır bulunuşluk düzeyi, genel kavrama yeteneği ve gösterdiği performans ne olursa olsun, çevresine göre değişse de öğretmeni benimsemiş bir çocuk için başarısızlık nederedeyse imkansız hale geliyor (istisna-özel durumlar hariç).

Bu nedenle değerli velilerimizle, mümkün olduğunca pozitif ilişkiler kurmak, onları eğitime katmak, hem çocuklarımız; hem de bizim için çok önemli ve de gerekli.

Bu nedenle öğrenciden önce veliyi kazanmak daha bir önem arz ediyor sanırım, arkasından başarı kendiliğinden geliyor.

Başarı ve neşe hepimize nasip olur inşallah..

Çevrimdışı cigaerkan

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 325
  • 150
  • 325
  • 150
28 Ara 2010 22:15:17
konuk35 öğretmenim soruma görüş belirtebilirmsiiniz?

Çevrimdışı Roslinn

  • Üye
  • *
  • 7
  • 5
  • 7
  • 5
28 Ara 2010 22:18:37
 :) :)sınıfımda 3 seviye grubu oluştu.iyi orta kötü
34 kişiyiz.
*17 kişi okumayı söktü.hızlı okumada birbiriyle yarış yapıyorlar.(hızlı okuyan öğrenciyi örnek göstermem diğerlerini de hızlandırdı)
*7 kişi yavaş ta olsa heceleri birleştirip okuyor.
*2 kişi k sesine ke diye okuduğundan tahtaya "sirk" yazdığımda "sirke" şeklinde okuyup beni güldürüyo:)
*7 kişinin velisi dağıttığım fotokopileri günü gününe okutmuyor.Çocuklar da haliyle okumaya geçemedi.
*1 kişi RAM a gitmeli, veliye kaç kere dememe rağmen götürmedi.

sınıf genelinde 10 kişi hariç, diğerlerinden gayet memnunum :) ne görseler okumaya çalışıolar minikler :)

Çevrimdışı psikolojik

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 197
  • 78
  • 197
  • 78
28 Ara 2010 22:23:59
b sesini  vereceğim akılda daha iyi kalması için neler yaptınız?

Çevrimdışı konuk35

  • Bilge Üye
  • *****
  • 1.346
  • 2.800
  • 1.346
  • 2.800
28 Ara 2010 22:31:01
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
teşekür edrim hocam ..yooo henüz sesleri bitirmedim daha bugün b sesini verdim bulunduğum yerin çevresel faktörleri ilerlememi etkiliyor..yinede herşeye rağmen emek vermeye devam diyorum saygılar:))

Sesler konusunda sanırım ben yanıldım öğretmenim, kusura bakmayın :)

Çok geride sayılmazsınız öğretmenim. Ocak sonuna kadar bu 10 kişilik grubun büyük çoğunluğu biraz daha basitleştirilmiş çalışmalarla mantığı kapar öğretmenim.

Okuyanlarla hızlandırma ve anlamaya yönelik çalışmalar; geridekilerle daha basit çalışmalar, 2-3 haftada beklentinizden de öteye olumlu gelişmeleri sağlaması mümkündür. Okuma-yazma sürecinde 1 gün bile çok önemlidir öğretmenim. Bu konuda öğrenciler genellikle süpriz yapar, inanın.

Kolay gelsin, iyi çalışmalar.

Çevrimdışı leopar

  • B Grubu
  • 332
  • 345
  • 332
  • 345
28 Ara 2010 22:32:43
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Meslek hayatımız boyunca bu tür olaylarla zaman zaman karşılaşacağız maalesef. Böyle durumlarda insanın morelinin bozulmaması elde olmuyor çoğu kez. Yine de çok fazla takılmadan yolumuza devam etmeliyiz öğretmenim. Kendimizi ezdirmemek kaydıyla aldırmazsak, ölçüsüz konuşmaların, yıkıcı eleştirilerin bize zarar vermesi mümkün değil öğretmenim.

............................. .............
İki ay önce bir velimden serzeniş hissettim.  >:( Eşim dedi ki...diye başladı cümleye, biraz kıvrandı...yüklemi getiremedi bir türlü. Yardımcı olayım dedim...Eşiniz ne iş yapıyor?...............iyi eşinize söyleyin işini güzel yapsın. MSJ tam isabet :D
............................. .............
Değerli velim bir süre ortalıkta görünmedi. Sonrası daha bir olumlu gelişme, sözkonusu öğrencimizde ilerleme; velimizde de güleryüz.....Böyle daha iyi oldu sanırım. Bir daha da yüklemsiz cümle kuramadı değerli velim, sağolsun anlamıştı anlaması gerekeni.

Genelde velilerim her türlü desteği verirler, bu örnekte olduğu gibi her yerde birkaç olumsuz, önyargılı yaklaşım sahibi olur ve bu bizi üzmemeli, üzerinde fazla durmayıp morelimizi yüksek tutmalıyız öğretmenim.

Ayrıca arkadaşlar, genel bir gözlemdir bu; fırsat buldukça velilerime de söylerim ''siz öğretmeni nasıl görürseniz, öğrenciniz de öyle tutum geliştirir'' diye.

Ne ilginçtir ki, öğretmeni benimseyen öğrencilerin sınıf ve okul başarısı daima yüksek çıkmıştır gözlemlerime göre.

Düşünüyorum da çocuğun okul başarısı; velinin eğitim-okul-öğretmen üçlüsüne yaklaşımı ile neredeyse eş değerde. Öğrencinin hazır bulunuşluk düzeyi, genel kavrama yeteneği ve gösterdiği performans ne olursa olsun, çevresine göre değişse de öğretmeni benimsemiş bir çocuk için başarısızlık nederedeyse imkansız hale geliyor (istisna-özel durumlar hariç).

Bu nedenle değerli velilerimizle, mümkün olduğunca pozitif ilişkiler kurmak, onları eğitime katmak, hem çocuklarımız; hem de bizim için çok önemli ve de gerekli.

Bu nedenle öğrenciden önce veliyi kazanmak daha bir önem arz ediyor sanırım, arkasından başarı kendiliğinden geliyor.

Başarı ve neşe hepimize nasip olur inşallah..


Hocam ben her zaman veliyi işin dışında tuttum ve kesinlikle konuşmalarına fırsat bile vermedim, duymazlıktan geldim onları... Ama yine de öğrencilerim istediğim başarıyı elde etmeye devam ediyorlar. Velilerin eğitime katkısı olmaz olsun. İşe karışınca her şey allak bullak oluyor... Bir kenara çekilmeleri ben,m için her zaman olumlu sonuçlar verdi.
Gölge etme, başka ihsan istemez prensibi burada çok geçerli ve yararlıdır. Veliymiş... Kaç tane veli anlar eğitimden..Biz velilerin işine ne zaman karışıyoruz? Çocuğumla ilgileniyorum kisvesi altında okula sık sık gelen  velilere hiç bir zaman ahkam kesme fırsatı tanımadım... Aklı başında olan veliler  istisnadır tabii.

Çevrimdışı hazer

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 4.009
  • 12.669
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 4.009
  • 12.669
  • 1. Sınıf Öğretmeni
28 Ara 2010 22:36:28
Oooooooooooooooooofffffffffff fffffffffffffffffffffffffffff fffffffffffffffffffffffffffff fffffffffffffffffffffff

sıkıldım Artık

Çevrimdışı *HAYAT*

  • Uzman Üye
  • *****
  • 3.172
  • 3.277
  • 3.172
  • 3.277
28 Ara 2010 22:38:04
küçükkardan adamlar arıyorum arkadaslar..yardımcı olabilecek misinz?

Çevrimdışı sıvaslı

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 94
  • 68
  • 94
  • 68
28 Ara 2010 22:40:17
Arkadaşlar keloğlan matematik çalışmasına nasıl ulaştınız?yardımcı olursanız sevinirim.

Çevrimdışı cigaerkan

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 325
  • 150
  • 325
  • 150
28 Ara 2010 22:42:33
arkadaşlar ben p harfindeyim öğrencilerim hepsi okuyor ama yavas okuyorlar içlerinde hızlı olanlarda var.Bu aşamada okuma hızları nasıl olmalıdır?bundan sonra her gün ses versem sıkıntı olur mu.görüşlerinizi bekliyorum saygılar

Çevrimdışı gonca24

  • Üye
  • *
  • 31
  • 10
  • 31
  • 10
28 Ara 2010 22:44:45
iyi akşamlar noktaları birleştirme bayrak şablonu olan var mı gönderebilir misiniz eğer elinizde varsa teşekkürler

Çevrimdışı yurekveren48

  • Uzman Üye
  • *****
  • 399
  • 1.813
  • 399
  • 1.813
28 Ara 2010 22:45:32
arkadaşlar resimli dikte çalışması hazırladım yarın için hazırlar hazırlmaz sizlerle paylaşmak istedim. ş harfine kadar bütün sesleri içeriyor.

Çevrimdışı fmerve

  • Bilge Üye
  • *****
  • 5.128
  • 7.189
  • 5.128
  • 7.189
28 Ara 2010 22:46:01
cigaerkan hocam nasıl gidiyor calısmalarınız :(

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK