öğretmenim bilgimi paylaştım ama okumadınız galiba ilik nakli için aynı kan grubu olmasına gerek yok zaten nakil olan kişinin kanı verenin kanına dönüşür yani atıyorum sizin kan grubunuz A dırB olana verdiğiniz zaman onun kan grubuda A olur bunun için doku uyumu önemlidir. yanlış bilinen bir bilgi ise ilik nakli organ nakli değildir verici sadece kan verir uygun ise en fazla yarım saatlik bir işlemle ya direk ilik alınır yada damar yolu ile alınır sonra kendi günlük hayatınıza dönersiniz en fazla 3 günde toparlanırsınız.ilik bankası antalya ve ankara ibnisina da var. size yakın bir üniversite hastanesine giderseniz yardımcı olurlar sanıyorum maalesef ülkemiz bu konuda çok duyarsız. yurt dışından uygun ilik bulunuyor yavrularımıza da ülkemizden bulunmuyor ya ulaşılamıyor gönüllülere yada vermekten vazgeçiyorlar bize 8 aydan sonra bulundu dediler 2 ay oldu hala kesin sonuç gelmedi keşke sesimizi duyursak da ilik bankalarının sayısını artırsak.her ay en az 3 yeni tanı geliyor bizim bulunduğumuz merkeze allah kimseye vermesin ama sayının da her geçen gün arttığını göz ardı etmemek lazım
Görmemiştim öğretmenim sadece iki yerde mi yani türkiye de ilik bankası

yazık ama gerçekten çok fazla duymaya başladım özellikle çocuklarda yakınlarda olsa daha kolay olurdu uzak hepsi de bana ama üniversiteye gidersem oraya bir soracağım .
Dediğiniz gibi ülkemizde belki iliği uyan çok ama başımıza gelmeden farkına varamıyoruz belki allah korusun başıma gelmedi ama gelseydi kızardım ilgisiz davrananlara ... İlik örneği vermek bile zorken bulmak ne kadar kolay olabilir ki...