İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı mbebek

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.022
  • 1.417
  • 4. Sınıf Öğretmeni
  • 1.022
  • 1.417
  • 4. Sınıf Öğretmeni
03 Ara 2011 11:28:35
arkadaslar duzenlı gelen 12 öğrencım var 1 tanesı de gelmıyo canı ısterse gelıyo hadı onu cıkarttık kaldı 12 bu kadar cocuktan 8-9 tanesı verdıgım seslerle ılgılı ne olsa okuyo tabı ıclerınde hece hece okuyan da var seslerın tamamını bırlestrmeye calısarak okuyan da fakat anlayamadıgım bı nokta kı aklım almıyo bu cocuklar dıkte de muthıs zorlanıyolar yanı okuyabıldıgı seyı nasıl yazamazlar aklım almıyo haftada 3-4 saat dıkte yaptırmama ragmen..

Çevrimdışı zeynepgulsu

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 23.300
  • 42.364
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 23.300
  • 42.364
  • 3. Sınıf Öğretmeni
03 Ara 2011 11:29:26
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
umutsuz olmak istemiyorum ama burda yazan arkadaşları görünce kebdi halime üzülüyorum :( çocuklar nasıl kavrayıp okumaya başlıcaklar bilemiyorum :(
bu arada yeni sese ne zaman geçiyosunuz arkadaşlar?yani herkese o sesle ilgili hece ve kelimeleri okutup yazdırıp, sınıfın çoğunluğu doğru yapmışsa mı geçiyosunuz?
Ben bu haftadan itibaren sınıfın yüzde 70' i kavramışsa yeni sese geçiyorum.Bunda kriterim de okumaları.Birleştirmeyi kavratmaya çalışıyorum sürekli ezberden gidiyor bazıları.Dikteyi 1 grupta 2 kez yapıyorum.2.grup bitince 2.diktemi yapacağım.

Çevrimdışı metincan46

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 45
  • 330
  • 45
  • 330
03 Ara 2011 11:29:38
H
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
umutsuz olmak istemiyorum ama burda yazan arkadaşları görünce kebdi halime üzülüyorum :( çocuklar nasıl kavrayıp okumaya başlıcaklar bilemiyorum :(
bu arada yeni sese ne zaman geçiyosunuz arkadaşlar?yani herkese o sesle ilgili hece ve kelimeleri okutup yazdırıp, sınıfın çoğunluğu doğru yapmışsa mı geçiyosunuz?
Herkesin okuyup yazmasını beklemek doğru bir yöntem değil.Bazı seslerde %50 bile yeterli.Aynı seste uzun süre ısrar etmek öğrenciyi sıkar, öğretmeni umutsuzlaştırır.Yeni sese geçince eski ses tam anlamıyla pekişmeye başlar.O yüzden aynı seste takılıp kalmayın derim ben.

Çevrimdışı scimen

  • Uzman Üye
  • *****
  • 2.136
  • 2.887
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 2.136
  • 2.887
  • 3. Sınıf Öğretmeni
03 Ara 2011 11:38:28
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Ben bu haftadan itibaren sınıfın yüzde 70' i kavramışsa yeni sese geçiyorum.Bunda kriterim de okumaları.Birleştirmeyi kavratmaya çalışıyorum sürekli ezberden gidiyor bazıları.Dikteyi 1 grupta 2 kez yapıyorum.2.grup bitince 2.diktemi yapacağım.
tek tek yanıma çağırıp okuma yaptırmak çok zman alıyo ben de ilk ders tahtaya tüm öğrendiklerimizi tablo gibi yapıyorum herkese okutuyorum tek tek.bazen teneffüslerde yanıma alıyorum okuma yaptırıyorum.ama dikte çok yapıyorum be hocam.bazen her gün bazen iki güne bi yapıyorum yani.okuyolar ama yazamıyolar resmen çok ilginç bişe gerçekten..annnn nnnneee diyorum a mı yapcaz başa sonra nn mı gelcek diyolar :) ama ilk zamanlara göre daha iyi durumdalar.tabi yıldızlar stickerlar boyamalar vs de etkili oldu :)

Çevrimdışı metincan46

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 45
  • 330
  • 45
  • 330
03 Ara 2011 11:40:56
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Ben bu haftadan itibaren sınıfın yüzde 70' i kavramışsa yeni sese geçiyorum.Bunda kriterim de okumaları.Birleştirmeyi kavratmaya çalışıyorum sürekli ezberden gidiyor bazıları.Dikteyi 1 grupta 2 kez yapıyorum.2.grup bitince 2.diktemi yapacağım.
Dikte çalışmasını sadece okulla sınarlamayın bence.Benim hergün standart ev ödevim "ezbere ,en az 5 cümle yazmaktı" Faydasını çok gördüm. Şimdi sınıfımın çok büyük kısmı hatasız yazıyor.

Çevrimdışı zeynepgulsu

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 23.300
  • 42.364
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 23.300
  • 42.364
  • 3. Sınıf Öğretmeni
03 Ara 2011 11:44:38
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
tek tek yanıma çağırıp okuma yaptırmak çok zman alıyo ben de ilk ders tahtaya tüm öğrendiklerimizi tablo gibi yapıyorum herkese okutuyorum tek tek.bazen teneffüslerde yanıma alıyorum okuma yaptırıyorum.ama dikte çok yapıyorum be hocam.bazen her gün bazen iki güne bi yapıyorum yani.okuyolar ama yazamıyolar resmen çok ilginç bişe gerçekten..annnn nnnneee diyorum a mı yapcaz başa sonra nn mı gelcek diyolar :) ama ilk zamanlara göre daha iyi durumdalar.tabi yıldızlar stickerlar boyamalar vs de etkili oldu :)
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Dikte çalışmasını sadece okulla sınarlamayın bence.Benim hergün standart ev ödevim "ezbere ,en az 5 cümle yazmaktı" Faydasını çok gördüm. Şimdi sınıfımın çok büyük kısmı hatasız yazıyor.
Hocam benim okulum taşımalı.Veliller köylü.Bazıları okuma yazma bilmiyor.İlgilenmiyorlar.Eve verdiğim ödevleri kontrol etmiyorlar.Çoğu etkinliği okulda yapmak zorunda kalıyorum ben de.Verdiğim dikte ödevlerini de öğrenci aklından yazmıyor.Bakarak yazıp geliyor bunu biliyorum.O yüzden vermiyorum.

Çevrimdışı mbebek

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.022
  • 1.417
  • 4. Sınıf Öğretmeni
  • 1.022
  • 1.417
  • 4. Sınıf Öğretmeni
03 Ara 2011 11:48:46
arkadaslar u sesını yenı bıtırdım p.tesı k dıyecez sızce bu donem bıter mı bu sesler ya bı de bu stres sardı benı

Çevrimdışı metincan46

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 45
  • 330
  • 45
  • 330
03 Ara 2011 11:49:41
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Hocam benim okulum taşımalı.Veliller köylü.Bazıları okuma yazma bilmiyor.İlgilenmiyorlar.Eve verdiğim ödevleri kontrol etmiyorlar.Çoğu etkinliği okulda yapmak zorunda kalıyorum ben de.Verdiğim dikte ödevlerini de öğrenci aklından yazmıyor.Bakarak yazıp geliyor bunu biliyorum.O yüzden vermiyorum.
Bırakın bakarak yazsın hocam.Onun da çok faydası olacaktır.Diktede başarılı olmanın tek yolu yazarak çalışmaktır.

Çevrimdışı metincan46

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 45
  • 330
  • 45
  • 330
03 Ara 2011 11:51:55
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arkadaslar u sesını yenı bıtırdım p.tesı k dıyecez sızce bu donem bıter mı bu sesler ya bı de bu stres sardı benı
Bir süre sonra herşey o kadar rayına giriyorki günde bir ses bitiyor.Biz bu haftayı 5 ses ile kapattık.

Çevrimdışı zeynepgulsu

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 23.300
  • 42.364
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 23.300
  • 42.364
  • 3. Sınıf Öğretmeni
03 Ara 2011 11:56:29
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Bir süre sonra herşey o kadar rayına giriyorki günde bir ses bitiyor.Biz bu haftayı 5 ses ile kapattık.
Nerde nasıl bir okulda çalışıyorsunuz hocam?

Çevrimdışı zeynepgulsu

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 23.300
  • 42.364
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 23.300
  • 42.364
  • 3. Sınıf Öğretmeni
03 Ara 2011 11:58:37
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arkadaslar u sesını yenı bıtırdım p.tesı k dıyecez sızce bu donem bıter mı bu sesler ya bı de bu stres sardı benı
Mantığı kavrarlarsa biter.Bitmese de önemli değil hocam.Strese gerek yok.Metin hocamın dediği gibi Vakti zamanı gelince her çocuk okur.Ben bu sözle teselli buluyorum.

Çevrimdışı metincan46

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 45
  • 330
  • 45
  • 330
03 Ara 2011 11:59:51
Maraş'ın, yaklaşık 80 bin nüfuslu bir ilçesindeyim. Okulum ilçe merkezinde ve ilçenin en başarılı devlet okulu.Hem öğrenci hem de veli açısından oldukça iyi bir okul.

Çevrimdışı scimen

  • Uzman Üye
  • *****
  • 2.136
  • 2.887
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 2.136
  • 2.887
  • 3. Sınıf Öğretmeni
03 Ara 2011 12:02:57
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Hocam benim okulum taşımalı.Veliller köylü.Bazıları okuma yazma bilmiyor.İlgilenmiyorlar.Eve verdiğim ödevleri kontrol etmiyorlar.Çoğu etkinliği okulda yapmak zorunda kalıyorum ben de.Verdiğim dikte ödevlerini de öğrenci aklından yazmıyor.Bakarak yazıp geliyor bunu biliyorum.O yüzden vermiyorum.
aynen benim velilerin çoğu okuma yazma bilmiyo ya da türkçe bilmiyo..ben yine de metinler verdiğimde ablası abisi okusun o da bakamdan yazsın filan diye tembihliyorum ama anlıyolar mı bilmem..

Çevrimdışı metincan46

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 45
  • 330
  • 45
  • 330
03 Ara 2011 12:04:35
Biz ses verme işini bitirdik.Cuma günü j sesini verdim. Sınıfım 38 kişi; 35'i okuyor,32'si dikte çalışmalarında çok iyi,3 öğrencim okuyor ama diktede başarıları düşük,3 öğrencim ise henüz 2 grup seslerdeler.Geri kalan bu 3 öğrenciyede hece kitapları aldırdık.Sanırım onlarda birinci dönem okumayı öğrenirler.

Çevrimdışı gökşen11

  • Yeni Üye
  • 4
  • 2
  • 4
  • 2
03 Ara 2011 12:24:50
1.sınıfa Göre Güzel Çizgi Filmler Önerebileceğiniz Neler Var?herkesin Bildikleri Hariç.

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK