İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı kardelen1616

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 199
  • 663
  • Müdür Yetkili
  • 199
  • 663
  • Müdür Yetkili
06 Ara 2010 19:26:12
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
şahin hocam özür dilerim adresi yanlış yazmışım  
eğitim.gov.tr kitaplar ve seslendirmeler var. Tekrar özür dilerim zamanınız çalmak istemezdim afedersiniz.
eğitim.gov.tr bakın :-[
hocam öğretmen girişinden tc no ve şifre istiyor fakat üye olma gibi bi yer bulamadım ben

Çevrimdışı beylerbeyim

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 52
  • 65
  • 52
  • 65
06 Ara 2010 19:28:38
muarmı hocam teşekkürler, ancak ben o yöntemi zaman zaman uyguluyorum zaten. Faydası olmuyor değil tabii, ama sıra kendilerinin yazmasına gelince çoğu yazamıyor yine.

Çevrimdışı TugraÖzyıldız

  • Bilge Üye
  • *****
  • 10.285
  • 16.961
  • Birleştirilmiş Sınıf
  • 10.285
  • 16.961
  • Birleştirilmiş Sınıf
06 Ara 2010 19:29:42
durum hep aynı ama özet de formül de hep  aynı ;)

her gün önce sınıftaki öğrenilen kelimeleri cümleleri heceleri vs yaptığınız çalışmaları bir defa bile olsa(ki bunu 5-10 dakika gibi bir sürede yapmanız mümkün) okutun,bir süre sonra adına ne derseniz deyin otomatikleşiyor çocuklar,durumu zayıf olanlar bu sayde hızlanmaya,durumu iç açıcı olmayanlar ise az da olsa bişeyler kapmaya başlıyorlar...

her gün en az 1 ders saatinizi(ki sınıfın durumuna,mevcuduna,o anki ruh hallerine vs bağlı olarak 2 saat de olabilir) dikteye ayırınız,bunu yaparken de 2 kelimeli cümleler kullanarak başlayın,sık  kullandığınız sık yazdırdığınız kelimeleri seçmenizde (bu işlem daha çok sınıfın geneline göre geri kalan öğrencileri şahlandırmak için kullanılır) yarar var,hem bilenler daha iyi pekiştirmiş olucaklar,hem de bilmeyenler için geri dönüşlü (önceki öğrenilenleri hatırlama) bir işlem olucaktır...

kısa cümlelerden sonra uzun cümleleri seçmekte fayda var,bu ,öğrencilerinizi zorlamayacaktır...öğrenci kısa cümlelerle endine güveni geldiğinde uzun cümleleri daha az hatayla yazıp okuyacaktır...

dikteyi uygulamadan önce dikte yapacağınız kelimeleri öğrencilere göstermeniz (çok az bir süre için mesela 1 dakika boyunca) daha sonra da bu kelimelerden oluşan dikte cimlelerini sormanız öğrenci için de sizin için de olumlu yönde etki edecektir,şöyle ki bunları bilecek,unutmayacak,zihninde canlandıracaktır,gün geçtikçe bu süreyi kısaltın,öğrencilerinizi dikte yapmadan önce uyarın,ardından dikteye geçin...

çok kalabalık sınıflarda söylediklerimin hepsi havada kalabilir(buna hak veriyorum ) ama makul düzeydeki sınıflarımızda bunları her gün belirli bir disiplin doğrultusunda uygularsanız ve de birazcık sabrederseniz görüceksiniz ki öğrencileriniz her geçen gün daha iyiye gidecektir...

hepinize başarılar kolaylıklar diliyorum arkadaşlar...

Çevrimdışı nero81

  • Aktif Üye
  • **
  • 31
  • 32
  • 31
  • 32
06 Ara 2010 19:33:48
kelime diktesi çok etkili oluyor.hatta ben onlara söyletiyorum.her öğrencinin tahtada bir kelimesi olmuş oluyor.hem daha zahmetsiz
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Öncelikle bütün eli öpülesi arkadaşlarıma selam olsun!
Sormak istediğim hususa gelince:
Hikaye kitaplarındaki metinleri iyi kötü okuyabiliyorlar, ama sıra o metinlerdeki cümleleri dikte etmete gelince tıkanıp kalıyorlar. Nerde hata yaptım, hangi aşamayı eksik bıraktım acaba? Cümle dikte ettirmek yerine, acaba önce bol bol kelime mi dikte ettirsem?
Değerli fikirlerinize muhtacım arkadaşlar...

Çevrimdışı yesil_t_c

  • Uzman Üye
  • *****
  • 959
  • 1.850
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 959
  • 1.850
  • 3. Sınıf Öğretmeni
06 Ara 2010 19:34:51
benim 46 öğrencim var. 37 öğrencimle d sesindeyiz. 9 kişide tık yok. çok üzülüyorum. bu 9 kişiden 5 kişi al el at et okuyor ama la le ta te okuyamıyor bir türlü. bu 5 kişiyi kazanmak istiyorum. .alıyorum yanıma 5 dk boyunca te hecesine bakıp kendi kendine ttt eeee diyor ama birleştiremiyor. sesleri ekleyerek denedim o da olmadı. yardım edebilirr misiniz

Çevrimdışı livan08

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 155
  • 417
  • 155
  • 417
06 Ara 2010 19:40:23
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
benim 46 öğrencim var. 37 öğrencimle d sesindeyiz. 9 kişide tık yok. çok üzülüyorum. bu 9 kişiden 5 kişi al el at et okuyor ama la le ta te okuyamıyor bir türlü. bu 5 kişiyi kazanmak istiyorum. .alıyorum yanıma 5 dk boyunca te hecesine bakıp kendi kendine ttt eeee diyor ama birleştiremiyor. sesleri ekleyerek denedim o da olmadı. yardım edebilirr misiniz
aynı sorun bende vrdı 2 öğrenci veli yardımıyla evdetekrar yaptırarak aştım bu sorunu ancak 1 öğrencim başaramadı sürekli veli ile işbirliği içindeyim ama öğrenci almak istemiyor daha elimden bir şey gelmiyor

Çevrimdışı yesil_t_c

  • Uzman Üye
  • *****
  • 959
  • 1.850
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 959
  • 1.850
  • 3. Sınıf Öğretmeni
06 Ara 2010 19:45:42
livan08 hocam teşekkür ederim. zaten bu öğrencilerimde veli desteği sıfır. keşke birleştirmeyi anlasalar, keşfetseler ben ilerletirim. ama olmuyor bir türlü. bir öğrencim var. akşama kadar peşimde. beni okut öğretmenim diye el gösteriyorum okuyor ama le gösterince yine el diyor. ne yapacağımı şaşırdım. :(

Çevrimdışı yesil_t_c

  • Uzman Üye
  • *****
  • 959
  • 1.850
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 959
  • 1.850
  • 3. Sınıf Öğretmeni
06 Ara 2010 19:48:38
konuk35 hocam siz ne önerirsiniz bana. Her öğrencinin okuma zamanı farklı biliyorum. ama peşimde çok dolanıyorlar okumak için. sonra okuyamadığını kendileri de farkedince kötü oluyor. dikte yaptırıken de sürekli yazıp yazıp gösteriyorlar ama yanlış oluyor. artık daha fazla hevesleri kırılsın istemiyorum

Çevrimdışı livan08

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 155
  • 417
  • 155
  • 417
06 Ara 2010 19:52:44
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
livan08 hocam teşekkür ederim. zaten bu öğrencilerimde veli desteği sıfır. keşke birleştirmeyi anlasalar, keşfetseler ben ilerletirim. ama olmuyor bir türlü. bir öğrencim var. akşama kadar peşimde. beni okut öğretmenim diye el gösteriyorum okuyor ama le gösterince yine el diyor. ne yapacağımı şaşırdım. :(
yanlış bir teknik ama bende işe yaradı hocam e gelince le olur a gelince la olur şeklinde tekerleme dibi ezberlettim başta zorlanan öğrencilerim bu şekilde birleştiriyorlardı. öğrenince kendiliğinden birleştirdiler ve tekerlemeye ihtiyaç kalmadı.

Çevrimdışı arzu48

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 129
  • 179
  • 129
  • 179
06 Ara 2010 20:02:04
merhaba arkadaşlar okuması çok iyi olup diktede beni hayal kırıklığını uğratan öğrencilerim var. bu konyu nasıl aşabilirim?

Çevrimdışı sezyum_888

  • Üye
  • *
  • 19
  • 10
  • 19
  • 10
06 Ara 2010 20:03:39
u harfindeyim artık haftada  2 ses vereceğim..

Çevrimdışı talhakübra

  • Uzman Üye
  • *****
  • 224
  • 307
  • 224
  • 307
06 Ara 2010 20:06:28
Bugün Güzel Geçti. I Sesini Verdim .çabuk Kavradılar

Çevrimdışı yakamoz33

  • Uzman Üye
  • *****
  • 288
  • 1.174
  • 288
  • 1.174
06 Ara 2010 20:16:46
Bu gün metin çalışması yapıp, y sesini verecektim. hepsi ay yağmur kayık bunlarda y sesi var diye başladılar. kısa bir tekrar yaptık, y sesine geçtik. Kabus gibi oldu. ne doğru dürüst hece çalışabildik,ne kelime oluşturduk,ne yaptık bende bilmiyorum.çok zor birün geçirdim. yarın baştan başlayacağız, yapacak birşey yok artık.

Çevrimdışı yesil_t_c

  • Uzman Üye
  • *****
  • 959
  • 1.850
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 959
  • 1.850
  • 3. Sınıf Öğretmeni
06 Ara 2010 20:24:16
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
merhaba arkadaşlar okuması çok iyi olup diktede beni hayal kırıklığını uğratan öğrencilerim var. bu konyu nasıl aşabilirim?

hocam benim sınıfımda da diktede sorun vardı en başta. şimdi artık rahatladık. ben t sesindeyken dikte yapmaya başladım. ilk birkaç gün hece dikte ettik. sonra basit kelimelerle başladık kelime diktesine. örneğin nane kelimesini yazdırırken ilk önce na, sonra ne yazacağız diyordum. sonra bu sorun da aşıldı. yazabilen öğrenci sayısı zamanla artıyor.dikte hep birkaç ses arkdan geliyor zaten. sonra yavaş yavaş 2 kelimeli 3 kelimeli cümleler yazdık.
bir de ben yazabilen öğrenciye minik bir yıldız veriyorum. dikte sonunda hepsini doğru yazabilen öğrencilerimi tahtada alkışlatıp çikolata veriyorum. çok etkili oluyor. sonunda da diyorum ki bu arkadaşlarınız ödevlerini bakmadan yazmışlar. o yüzden çikolata aldılar. sonra bir baktım evde herkes annesine bana bakmadan yazdır ben sınıfta yazamıyorum diyormuş. zamanla gelişiyor hocam. peşini bırakmayın diktenin. iyi çalışmalar

Çevrimdışı livan08

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 155
  • 417
  • 155
  • 417
06 Ara 2010 20:25:44
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Bu gün metin çalışması yapıp, y sesini verecektim. hepsi ay yağmur kayık bunlarda y sesi var diye başladılar. kısa bir tekrar yaptık, y sesine geçtik. Kabus gibi oldu. ne doğru dürüst hece çalışabildik,ne kelime oluşturduk,ne yaptık bende bilmiyorum.çok zor birün geçirdim. yarın baştan başlayacağız, yapacak birşey yok artık.
aynı olay bende de oldu bugün susmadılar onda da var bunda da var diyerek. tabi güzel bu diktede daha iyi yazarlar sesi hissederlerse ama bende derse geçemedim. fotokobi verdim y sesi ile üstünden geçme onu yaptılarda biraz sustular. aynen yarın hece kelime cümle yapıp s sesinin yazımına geçeceğim

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK