İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı isyeya

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 73
  • 31
  • 73
  • 31
24 Ara 2010 20:14:53
öğrencilerime sesi verince artık hemen okuyorlar okuma mantığını anlamış durumdalar. kararsız kaldığım yer isi şu: hergün bir ses versem sesleri karıştırrırlar mı? bugün  ç sesini verdim.

Çevrimdışı ms2509

  • Uzman Üye
  • *****
  • 534
  • 1.296
  • 4. Sınıf Öğretmeni
  • 534
  • 1.296
  • 4. Sınıf Öğretmeni
24 Ara 2010 20:15:01
ben dikte yaptırırken önce cümlenin tamamını söylüyorum.daha sonra kelime kelime söylyorum,bazılarına da hece hece söylüyorum.

Çevrimdışı daphnis35

  • Uzman Üye
  • *****
  • 389
  • 586
  • 389
  • 586
24 Ara 2010 20:17:36
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
2 öğrencim süperler ne söylesem yazıyor ama diğerleri için teker teker sesleri söylemem gerekiyor.aslıda dikteyede çok erken başladım niye böyle oldu anlamadım....15 tatil hiç gelmese.....

Sesleri tek tek söylemeyi bıraksanız diyorum.Belki de öyle kolaylarına geldikleri için  yazmıyorlardır.Benim de bir kız öğrencim sürekli yazanıyorum deyip bekliyordu.Hiç yazmıyordu,hatta bazen ağlıyordu.Annesi ile konuştum,evde de yazmıyormuş,sıkıldım deyip,ağlayıp halasına kaçıyormuş,yani halasının  evi alt katta ona gidiyormuş.İkisi ile de konuştum,halasını  okula çağırdım,kesinlikle annesi izin vermeden kabul etme dedim.Okulda da bir süre bekledi bekledi yazmadı,yazmadı hiç üstüne gitmedim.Bir süre sonra yazmaya başladı.Şimdi de diktede çok iyi.

Çevrimdışı yesil_t_c

  • Uzman Üye
  • *****
  • 959
  • 1.850
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 959
  • 1.850
  • 3. Sınıf Öğretmeni
24 Ara 2010 20:17:51
hocam sonra yazanlar yazamayanlara yardımcı oluyor. yanındaki arkadaşına heceliyor. diğeri de mantığı anlayınca bu iş ilerler inş:)

Çevrimdışı yesil_t_c

  • Uzman Üye
  • *****
  • 959
  • 1.850
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 959
  • 1.850
  • 3. Sınıf Öğretmeni
24 Ara 2010 20:27:06
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
öğrencilerime sesi verince artık hemen okuyorlar okuma mantığını anlamış durumdalar. kararsız kaldığım yer isi şu: hergün bir ses versem sesleri karıştırrırlar mı? bugün  ç sesini verdim.

hocam ben şöyle düşünüyorum. her güne bir ses verip çocukların kafalarını karıştırmya ne gerek var. zaten sesleri bitirsek de hızlandırma ve dikte çalışması yapmayacakmıyız. başlayalım hızlandırmaya, hemm de planlayıp sesleri verelim. günde bir ses olacağına haftada 2 ses verin, sağlam olsun. her güne 1 seste okuyorlar ama diktede sorun oluyor. yavaş olsun sağlam olsun bence.

Çevrimdışı demiroksit

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.128
  • 5.160
  • 1.128
  • 5.160
24 Ara 2010 21:13:40
Bugün tahtaya
Dana
Dayım ile dedem dana aldı. Danaya ot at. Dana mö dedi.
yazdık. Sonra da bir çocuk dayı, bir çocuk dana bir çocuk da dede oldu. Birkaç kez oynadık. En sonunda da ben dede oldum. Dersten mutlu ve sıkılmamış şekilde çıktılar.

Çevrimdışı buse_m

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.571
  • 3.531
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 1.571
  • 3.531
  • 1. Sınıf Öğretmeni
24 Ara 2010 21:46:27
DAPNİS öğretmenim insan ağrının ilçesinin köyünde türkçe konuşmakta zorluk çeken öğrencilere okuma yazma öğretirken sizlerin başarılarını duymak şaşırtıcı oluyor. İnsan inanamıyor. Ah ah daha da iyi olurlar inşallah. Darısı bize diyeceğim  ama zor görünüyor. Artık olabildiği kadar ilerleyeceğiz. Ama olsun çocuklarımı seviyorum :)

Çevrimdışı eda11

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 368
  • 118
  • 368
  • 118
24 Ara 2010 21:51:38
arkadaşlar okumaya geçen öğrenciler için farklı planlarınız var mı?kurdele ,elma kızartma ,okuma belgesinin dışında farklı ne yapılabilinir?

Çevrimdışı gumanim03

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 285
  • 138
  • 285
  • 138
24 Ara 2010 21:53:17
bekleme hocan düz yazıyı okuyabilirler

Çevrimdışı wanted1

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 3.442
  • 3.859
  • 3.442
  • 3.859
24 Ara 2010 22:29:54
önemli olan sizin verdiğiniz değil öğrencinin ne aldığıdır öğretmenim.. öğrenci alıyorsa hergün bir ses verebilirsiniz..

Çevrimdışı umutzorlu

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.558
  • 30.163
  • 12.558
  • 30.163
24 Ara 2010 22:41:26
Salı günü biz "ş" sesine geçeceğiz. Okuma yazma çalışmalarına beraber devam ediyoruz.

[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
önemli olan sizin verdiğiniz değil öğrencinin ne aldığıdır öğretmenim.. öğrenci alıyorsa hergün bir ses verebilirsiniz..
Bu sözünüze katılıyorum ,ileriye gidip tekrar dönmektense sınıfın seviyesine göre gitmek daha mantıklı

Çevrimdışı daphnis35

  • Uzman Üye
  • *****
  • 389
  • 586
  • 389
  • 586
24 Ara 2010 22:47:42
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
DAPNİS öğretmenim insan ağrının ilçesinin köyünde türkçe konuşmakta zorluk çeken öğrencilere okuma yazma öğretirken sizlerin başarılarını duymak şaşırtıcı oluyor. İnsan inanamıyor. Ah ah daha da iyi olurlar inşallah. Darısı bize diyeceğim  ama zor görünüyor. Artık olabildiği kadar ilerleyeceğiz. Ama olsun çocuklarımı seviyorum :)

Öğretmenin vakti zamanı gelince her çocuk bu duruma gelir.Tabii ki ülkemizimn her yerinde koşullar aynı değil.Ama inanın  ki sizin öğrencileriniz de mutlaka sizin verdiklerinizi alıyordur.<ilerleme hızları aynı olmasa sa sonunda hepsi aynı duruma gelirler.Yavaş yavaş da olsa onlardaki gelişmeleri mutlaka göreceksiniz.Çocuklar insanı öyle şaşırtıyor ki. Bizim rehber öğretmenin RAM a gönderelim dediği öğrencim b sesine kadar okumayı başardı.Moralinizi bozmayın.yapammıyor dediğiniz çocuk bile mutlaka kendi içinde çok büyük adımlar atmıştır.Başkalarıyla kıyaslamak doğru değil.Her çocuk kendi içinde değerlendirilmeli.Ben bu kızım için umutsuzluğa kapılmadım ailesine de sene sonuna kadar çok zamanımız var ,acele etmeyin dedim.Siz de bir süre sonra gerçekten şaşıracaksınız emin olun.hepsi çiçek gibi açılacak mutlaka.Koşulsuz sevgi ve sabır çok önemli.

Çevrimdışı makber_46

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 101
  • 54
  • 101
  • 54
24 Ara 2010 23:09:32
arkadaşlar ü harfindeyim sınıfım birleştirilmiş,8 tane 1.sınıf var.1 tanesi hariç hepsi önce içinden okuyor sonra dışına söylüyor.genel itibari ile doğru okuyorlar ama bu benim iyice sinirlerimi bozdu zamanla düzelir dedim ama böyle kalacak diye de korkmaya başladım.Nedir yanlış yaptığım arkadaşlar.Düzelirler mi yakında?

Çevrimdışı Fehaş

  • Bilge Üye
  • *****
  • 3.128
  • 9.523
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 3.128
  • 9.523
  • 1. Sınıf Öğretmeni
24 Ara 2010 23:27:30
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
öğrencilerime sesi verince artık hemen okuyorlar okuma mantığını anlamış durumdalar. kararsız kaldığım yer isi şu: hergün bir ses versem sesleri karıştırrırlar mı? bugün  ç sesini verdim.

 bu hafta hergün bir ses verdim... 4 ses kaldı.. inşallah yeni yıla ses vedrmekten kurtulmuş girecem.. ama 2 öğrencimle çok uğraşacam.. bir an önce onlarla özel ilgilenmek adına harf vermeyi hızlandırdım.. çünkü diğerlerine harf vermenin anlamı yok okuyorlar..

Çevrimdışı yafes09

  • Üye
  • *
  • 22
  • 9
  • 22
  • 9
24 Ara 2010 23:30:06
ben siyah kartonun üzerine küçük küçük yıldızlar yaptım tabi herkesin 1 yıldızı var okumaya geçenlerin yıldızını parlatıyorum.folyo ile büyük yıldızlar yapıp onları yapıştırıyorum...

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK