İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı cigaerkan

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 325
  • 150
  • 325
  • 150
27 Ara 2010 23:55:08
arkadaşlar iyi geceler.keloğlan matematik ülkesinde setini kullanan arkadaşların görüşlerini bekliyorum nasıl verimli mi? almalımıyız? saygılar

Çevrimdışı 33kalemdar

  • Bilge Üye
  • *****
  • 2.452
  • 5.174
  • 2.452
  • 5.174
28 Ara 2010 00:02:13
HARFLERİMİZ BİTTİ VE 7 öğrencimize kurdela taktık.boll bol dikte va matematik yapıyoruz artık

Çevrimdışı ajda35

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 7.681
  • 33.299
  • 7.681
  • 33.299
28 Ara 2010 00:04:34
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
HARFLERİMİZ BİTTİ VE 7 öğrencimize kurdela taktık.boll bol dikte va matematik yapıyoruz artık
   hayırlı olsun da hocam,
 kurdela takma, elma kızartma v.b uygulamalar yasak değil miydi, ben mi yanlış hatırlıyorum?

Çevrimdışı sanemsoz

  • Uzman Üye
  • *****
  • 838
  • 581
  • 838
  • 581
28 Ara 2010 00:21:56
ben kurdele taktım bugün kimse bana yasak demedi,ayrıca bi öğretmen olarak gözlemlerim sonucu (bütün çocuklara takmak suretiyle,sadece zamanlama farkını gözeterek) kurdele takmanın çocukları şevklendirdiğini bu noktada öğretmenin tavırlarının önemli olduğunu düşünüyorum. yanlış olduğunu hiç düşünmüyorum. elma kızartma kurdele takma vb etkinliklerin çocuklara şeker verme vsden hiçbir farkı yoktur bence. onda da ödül var,kurdele takmada da,hem şeker verdiğimiz zaman hepsine değil  atıyorum sorulara doğru cevap verenlere,ya da güzel okuyanlara vermiyor muyuz? hem kurdele o zaman daha doğru çünkü kurdeleyi eninde sonunda hepsi takıyor. ilköğretim çağındaki çocuklar siz ne yaparsanız yapın yarış halindedir,onların gelişimlerine özgü bir davranış bu,önemli olan öğretmenin bu başarı isteklerini doğru yerlere yönlendirmektir, olayı çirkin ve kırıcı bir rekabete çevirmeden.

Çevrimdışı serap1985

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 35
  • 138
  • 35
  • 138
28 Ara 2010 00:28:58
arkadaşlar ben birleştirilmiş sınıf okutuyorum okuma yazmaya geçtik oldulça iyi gidiyoruz tek sorunum çocukların yazısı oldukça kötü tek tek ilgilenemiyorum ya da çok az bir zaman kalıyor bi fikri olan var mı teşekkürler...

Çevrimdışı buse_m

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.571
  • 3.531
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 1.571
  • 3.531
  • 1. Sınıf Öğretmeni
28 Ara 2010 00:32:37
AJDA öğretmenim yasak değil hatta önceki yıllarda gelen müfettiş şöyle söylemişti: hocam her harf grubuna bir renk kurdele verin öırenciler okudukça değiştirirsiniz. ve ben bunun faydasını çok görüyorum. Tavsiye ederim.

Çevrimdışı turko_

  • Uzman Üye
  • *****
  • 2.191
  • 1.496
  • Okul Müdürü
  • 2.191
  • 1.496
  • Okul Müdürü
28 Ara 2010 00:33:52
ben matematik ve hayat bilgisini tam işliyorum. zaten herkesin işlemesi gerektiğini düşünüyorum. (istanbuldayım ve 34 öğrenci var) çünkü hep türkçe hep türkçe olmuyor. hem ben hem onlar çok sıkılıyor. serbest etkinlik, müzik, beden, resim de yapıyoruz.
bugün z sesini verdim. 3 öğrencim hariç diğerlerinin büyük kısmı okuyup yazabiliyor. (o 3 öğrencinin 2'sinin velisi ilgisiz, 1'inde zeka sorunu olduğunu düşünüyorum)
ilk dönem bitene kadar tüm sesleri bitiririm inş. 2. döneme hızlı okuma çalışmaları ve okumaya geçemeyen bu 3 öğrenci üstünde duracağım.

Çevrimdışı konuk35

  • Bilge Üye
  • *****
  • 1.346
  • 2.800
  • 1.346
  • 2.800
28 Ara 2010 00:35:43
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
ben hece tablosu kullandırmadım ve şu an bütün öğrencilerim okuyor.ilk 2 gurubun üzerinde çok durdum o sırada okumayı öğrendiler ben ondan sonra harflerin yazılışını verdim.şimdi hızlı okuma etkinlikleri yapıyorum.çocuğun aklında o heceyi ya da kelimeyi kalıcı hale getirmek önemli.ilk 2 gurupta hep kodlama yaptım.l abimin adı levent onun baş harfi,atlet kızımın atletini sınıfa astım üzerine atlet yazdım,sınıfa nar götürdüm soydum yedirdim her birine nar yazdırdım.tabi ki bütün kelimelerde yapmadım bunu ama bu arada atleti mesela öğrenince a-let dediğimde de hiç zorlanmadılar.hııııı atlet -alet falan diye bağlantı bile kurdular.tabi bu benim görüşlerim belki yanlış bişeyler de yapmışımdır  zaman gösterecek::))

Öğretmenim gayet iyi bir yol izlemişsiniz kanaatimce. Çünkü hafızamız anlamlı olmayan hiçbirşeyi hatırlamak istemiyor. Seçici olması yapısı ve işleyişi gereği.
Her kelimenin bir anlam dünyası var (ard ülkesi gibi). Öğrettiğimiz kelimelerin hepsi aslında çocuğun dünyasında hazır olarak vardır. Biz sadece hatırlatıyoruz, bir anlamda rehberlik ediyoruz çocuğa, çünkü henüz soyut düşünemiyor bu yaş çucuğu, öğreniyor sadece.

Bu öğrenmeyi öğrenme aşamasında, benzetmeler, somutlaştırmalar, hayal dünyası oldukça geniş olduğu için; oyunlaştırma da önemli oranda etkili oluyor öğrenmesine.

Bu nedenlerle hece tablosu çok kuru, anlamdan uzak ve mekanik bir öğrenme yolu olarak kalıyor bu işte.
Çünkü ezberlenmiş heceler (yapay bir yapıştırma gibi) yan yana getirilerek okuma teknik anlamda kazandırılıyor bir ölçüde.
Ancak kelimelerin anlam dünyası doğasına uygun oluşturulmadığından ileride ne tür etkilere sebep olduğunu kestiremiyoruz.

Okuduğunu anlayamamak; bu türden bir yan etki olabilir örneğin.
...

Daha ötesini ben de bilemiyorum öğretmenim. Çünkü 1.sınıfta öğretmenim dayanamayıp hece tablosunu elime tutuşturmuştu. (canım öğretmenim..inşallah kafasını duvarlara vurmamıştır...öğretecemm diye)
Birrdennn okumaya geçmişim...anlayacağınız hece tablosuna maruz kalmışım :D
Birkaç renkli sayfası aklımda hala,,, iyi mi yaptı, kötü mü karar veremiyorum... ???

O da bir çözüm, ancak son çare olarak düşünülebilir belki hece tablomuz.

Çevrimdışı sanemsoz

  • Uzman Üye
  • *****
  • 838
  • 581
  • 838
  • 581
28 Ara 2010 00:36:05
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
AJDA öğretmenim yasak değil hatta önceki yıllarda gelen müfettiş şöyle söylemişti: hocam her harf grubuna bir renk kurdele verin öırenciler okudukça değiştirirsiniz. ve ben bunun faydasını çok görüyorum. Tavsiye ederim.

evet bugün müdür yardımcımız da aynı tavsiyeyi verdi,ama ben çoktan kurdeleli rozetlerimi hazırlamıştım,erkeklere mavi kızlara pembe şeklinde,keşke renk renk okuma seviyelerine göre yapsaymışım,okumaları geliştikçe rozetlerin renklerini değiştirirdim,neyse ben de elma kızartırım:)

Çevrimdışı turko_

  • Uzman Üye
  • *****
  • 2.191
  • 1.496
  • Okul Müdürü
  • 2.191
  • 1.496
  • Okul Müdürü
28 Ara 2010 00:38:16
köyde geçen yıl çalıştım. yazıya önem verirseniz işiniz zor. çünkü köy çocuklarının evde çok işleri olur ve ders çalışmaya fırsatları olmaz.
bence sesleri benzetsinler yeter. güzel yazmaları onlara haksızlıktır.
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arkadaşlar ben birleştirilmiş sınıf okutuyorum okuma yazmaya geçtik oldulça iyi gidiyoruz tek sorunum çocukların yazısı oldukça kötü tek tek ilgilenemiyorum ya da çok az bir zaman kalıyor bi fikri olan var mı teşekkürler...

Çevrimdışı MUHAMMED040

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 110
  • 66
  • 110
  • 66
28 Ara 2010 00:41:16
arkadaşlar ben de cümle ve metinle daha anlamlı,akıcı bir okuma kazanılacağı kanısındayım. 5 yıl önce proğramı ilk uygulayanlardanım internetten falan hiiiiç faydalanmadan,kaynak kullanmadan(gece yarılarına kadar metinler hazırlayıp ordan burdan uygun resim keserek) birinci dönem sonunda 30 öğrencimin tamamı da okumuştu.

Çevrimdışı ismil003

  • Uzman Üye
  • *****
  • 2.709
  • 3.343
  • Müdür Yardımcısı
  • 2.709
  • 3.343
  • Müdür Yardımcısı
28 Ara 2010 00:45:24
Hızlı okuma çalışmalarını nasıl, neye göre yapacağız? Hiçbir şey bilmiyorum bu konuda. Her şey bitti ama hızlı ve seri okumada takıldım kaldım. yardımcı olursanız, sevinirim.

Çevrimdışı özlemyurtsever

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 217
  • 1.097
  • 217
  • 1.097
28 Ara 2010 00:55:22
arkadaşlar yeni yıl ile ilgili nasıl1etkinlik hazırlayacaksınız paylaşırsanız sevinirim.

Çevrimdışı konuk35

  • Bilge Üye
  • *****
  • 1.346
  • 2.800
  • 1.346
  • 2.800
28 Ara 2010 00:59:45
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Hızlı okuma çalışmalarını nasıl, neye göre yapacağız? Hiçbir şey bilmiyorum bu konuda. Her şey bitti ama hızlı ve seri okumada takıldım kaldım. yardımcı olursanız, sevinirim.

Mantığı kavramada sorun kalmamışsa tek renk ve ahenkli, ilgi çekici cümlelerden oluşmuş metinler okutun öğretmenim.

Aradabir bu metinleri toplu okutmalarda tekrarlatıp sıkmamak kaydıyla haftada birkaç metinde yazdırırsanız olur sanırım.

Kısa tekerleme ve şiirler de bu iş için ideal araçlar.

Ayrıca akıcı, duru cümle yapısıyla hazırlanmış, öykü, masal, okuma kitapları da işinizi kolaylaştırır.

Büyük punto ile yazılmış olanlardan olmasına da özen göstermeli öğretmenim..

Çevrimdışı konuk35

  • Bilge Üye
  • *****
  • 1.346
  • 2.800
  • 1.346
  • 2.800
28 Ara 2010 01:03:54
Hepinize iyi geceler arkadaşlar, kolay gelsin iyi çalışmalar.

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK