Özel Eğitim Öğretmenleri Günlüğü

Çevrimdışı Bir Kul

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 129
  • 308
  • 129
  • 308
20 Eki 2025 08:43:49
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Hocam merhabalar. Ben 6 sene özel eğitimde görevlendirme çalıştıktan sonra özel eğitime geçtim. 6 senelik tecrübe tabii ki önemli oldu. Prosedür şöyle: Branş değişikliğinde size muhtemelen 3 tercih hakkı verecekler ve hepsi de uygulama okulu olacak. Yani hepsi de orta-ağır öğrencilerden oluşan bir okul. 3 sene çalıştıktan sonra ancak hafif düzeyli öğrencilerin olduğu alt sınıf diye tabir edilen sınıflara geçebilirsiniz. Uygulama okullarında (öğrencilerin bazıları harici), genelde akademik çalışmadan ziyade davranış çalışması ve günlük hayat becerilerinin kazandırılması çalışmaları sağlanmakta. 1. Kademeyi yani ilkokulu tercih ederseniz genelde beslenme-tuvalet vb çalışmalar ağırlıklı. Tabii ki size düşecek sınıftaki öğrencilerin durumu önemli olmakla birlikte söylediğim konular ile karşılaşmanız %75 ihtimal. Merak ettiğiniz başka konular var ise de yardımcı olabilirim.
Ben bu sene özel eğitimde görevlendirmeyim.hafif  otizm sınıfında gördüğüm kadarıyla aslında orta ağır olan bir kaç öğrenciyi rehabilite etmeye çalışırken diğerlerine bir şeyler öğretmeye çalışıyorsunuz ve mümkün olmuyor.zaten küçücük sınıfta akıllı tahta bile yok ne kadar rehabilite edebilirsiniz ki .siz özel öğretmenleri fikirlerinizle bu bölüme çareler üretmelisiniz

Çevrimdışı mukbilyasamaz

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 386
  • 3.324
  • 386
  • 3.324
20 Eki 2025 09:44:22
Merhabalar. Bir öğrencim var. konuşma ve dil güçlüğü üzerinden raporu var ancak davranışları açısından da bazı anormallikler mevcut. birincisi çok agresif, sürekli arkadaşlarına vuruyor. ısırma, tükürme gibi davranışları da var. biraz kızsak ya da istediği bir şeyi yapmasak bağırarak ağlamaya başlıyor. bir ara tuvaleti bile geldiğinde ağlıyordu. derslerde canı ne isterse onu yapıyor. resim yapacam ben diyor açıyor resim yapıyor. önünden alsak malzemelerini yine avazı çıktığı kadar bağırıyor. bazen garip sesler çıkardığı da oluyor. ders araç gereçleriyle çok fazla meşgul oluyor. ders dinleme çoğunlukla yok. eğlenceli etkinlikler olursa onlara katılmaya çalışıyor. arkadaşlarına arkadan sarılıp havaya kaldırıyor sürekli. daha önce hiç arkadaşı olmamış. aileyle konuştuk onlar da durumun farkında ama diğer velilerden şikayetler gelmeye başladı. okul bahçesinden çıkma, tehlikeli yerlere tırmanma gibi davranışları da var. bu çocuk otistik olabilir mi. ve bu konuda ne yapabiliriz. bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.

Çevrimdışı alikk

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 267
  • 342
  • 267
  • 342
21 Eki 2025 23:50:29
2-3 senede bi hatali sube sayisi girisi nedenli fazla norm derdini cekiyoruz, bakanliktan normlar gelmis gene fazla girilmis bizim sinif, ek5 ile cozulebiliyor mu bu saatten sonra var mi bileniniz hocalarim

Çevrimdışı yoncalodi

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 10.292
  • 18.545
  • Müdür Yetkili
  • 10.292
  • 18.545
  • Müdür Yetkili
22 Eki 2025 14:08:24
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
2-3 senede bi hatali sube sayisi girisi nedenli fazla norm derdini cekiyoruz, bakanliktan normlar gelmis gene fazla girilmis bizim sinif, ek5 ile cozulebiliyor mu bu saatten sonra var mi bileniniz hocalarim
çözülebilir

Çevrimdışı aysehanim1

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 122
  • 80
  • Özel Eğitim Öğrt.
  • 122
  • 80
  • Özel Eğitim Öğrt.
10 Kas 2025 10:24:58
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Merhabalar. Bir öğrencim var. konuşma ve dil güçlüğü üzerinden raporu var ancak davranışları açısından da bazı anormallikler mevcut. birincisi çok agresif, sürekli arkadaşlarına vuruyor. ısırma, tükürme gibi davranışları da var. biraz kızsak ya da istediği bir şeyi yapmasak bağırarak ağlamaya başlıyor. bir ara tuvaleti bile geldiğinde ağlıyordu. derslerde canı ne isterse onu yapıyor. resim yapacam ben diyor açıyor resim yapıyor. önünden alsak malzemelerini yine avazı çıktığı kadar bağırıyor. bazen garip sesler çıkardığı da oluyor. ders araç gereçleriyle çok fazla meşgul oluyor. ders dinleme çoğunlukla yok. eğlenceli etkinlikler olursa onlara katılmaya çalışıyor. arkadaşlarına arkadan sarılıp havaya kaldırıyor sürekli. daha önce hiç arkadaşı olmamış. aileyle konuştuk onlar da durumun farkında ama diğer velilerden şikayetler gelmeye başladı. okul bahçesinden çıkma, tehlikeli yerlere tırmanma gibi davranışları da var. bu çocuk otistik olabilir mi. ve bu konuda ne yapabiliriz. bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.

Yoğun problem davranışı, zarar verme vb olduğu için bu öğrenci kaynaştırma değil özel eğitim okuluna gitmeli. Bunun için tekrar değerlendirme için RAM'a göndermeniz gerekmekte. Okul idaresi ve rehber öğretmen ile birlikte bunun çocuğun yararına olduğunu veliye anlatmanız ve ikna etmeniz lazım. Çocuğu şikayet eder gibi yaklaşmayın. "Özel eğitim okulunda sınıf mevcudu az olur, öğretmen daha çok ilgilenir. Konusunda uzmandır, nasıl yaklaşması gerektiğini daha iyi bllir." gibi fikirler ileri sürerek anlatmaya çalışın derim.

Çevrimdışı Bir Kul

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 129
  • 308
  • 129
  • 308
27 Kas 2025 13:40:12
Sınıfa iki öğretmen girmeye alışamadım. Öğrencilerle fiziksel teması abartılı sözcükleri doğru bulmuyorum.hafif zihinsel sınıfın taliplisi o kadar çok ki.zatem çocuklar da kendini ifade edemiyor .yerimizi sağlamlaştırmak için hoş ve etik değil bunlar.sürekli müdüre şikayet eden de olmak   istemiyorum.

Çevrimdışı cheerfulrobot

  • Üye
  • *
  • 13
  • 9
  • 13
  • 9
05 Ara 2025 20:40:12
Arkadaşlar merhaba. Öğrencisi gelmeyip ek dersi kesilen arkadaşımız var mı?

Çevrimdışı crazy_mali

  • Aktif Üye
  • **
  • 67
  • 32
  • 67
  • 32
08 Ara 2025 09:08:51
Arkadaşlar merhaba. Ortaokul orta ağır otizm sınıfında görev yapıyorum. 1 öğrencimiz var. 18 yaşında ağır otizm tanılı. Özbakımını ve tuvalet ihtiyacını karşılayamıyor. Altına bez bağlanıyor. Konuşma, komut alma yok. Çok hareketli ve vurma davranışı da var. Yeme içme dahi ailesine bağlı. Sene başında okulun bahçesinde ağacın yapraklarını yedi. Kesinlikle eğitime uygun bir öğrenci değil.  2 aydır verilen nesneyi dahi kutunun içine koymayı öğretmedim. Bu öğrenci ile yapılabilecek yaratıcı etkinlik örneklerine ihtiyacım var. Sınıfta başında beklemekten başka şeyler yapmak istiyorum.

Çevrimdışı Harmoni

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 4.358
  • 21.446
  • 4.358
  • 21.446
08 Ara 2025 15:06:59
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Arkadaşlar merhaba. Ortaokul orta ağır otizm sınıfında görev yapıyorum. 1 öğrencimiz var. 18 yaşında ağır otizm tanılı. Özbakımını ve tuvalet ihtiyacını karşılayamıyor. Altına bez bağlanıyor. Konuşma, komut alma yok. Çok hareketli ve vurma davranışı da var. Yeme içme dahi ailesine bağlı. Sene başında okulun bahçesinde ağacın yapraklarını yedi. Kesinlikle eğitime uygun bir öğrenci değil.  2 aydır verilen nesneyi dahi kutunun içine koymayı öğretmedim. Bu öğrenci ile yapılabilecek yaratıcı etkinlik örneklerine ihtiyacım var. Sınıfta başında beklemekten başka şeyler yapmak istiyorum.
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]

[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]

Çevrimdışı starchild

  • Aktif Üye
  • **
  • 72
  • 27
  • 72
  • 27
19 Ara 2025 18:40:46
Arkadaşlar merhaba boş sınıflarda özel eğitim öğretmeni veya yanındaki ücretli arkadaşın  görevlendirmesi ile ilgili bir yanlış algı var. Bunun yanlış olduğunun bildirildiği bir yazı vardı elimde ama bulamıyorum elinde olan varsa bana atabilirse çok sevinirim

Çevrimdışı esmanrn

  • Aktif Üye
  • **
  • 9
  • 59
  • 9
  • 59
19 Ara 2025 21:24:45
arkadaşlar merhaba bir sorum olacaktı.Okulda özel eğitim sınıfı kapanır başka  bir okula öğrencilerle beraber taşınırsa o sınıfın öğretmenleri taşınan okula gitmek zorunda mı ?
Diyelim o okula gittiğinde halihazırda hakkı olan il içi tayin hakkı yanıyor mu yoksa devam mı eder?

Çevrimdışı crazy_mali

  • Aktif Üye
  • **
  • 67
  • 32
  • 67
  • 32
20 Ara 2025 05:24:45
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arkadaşlar merhaba bir sorum olacaktı.Okulda özel eğitim sınıfı kapanır başka  bir okula öğrencilerle beraber taşınırsa o sınıfın öğretmenleri taşınan okula gitmek zorunda mı ?
Diyelim o okula gittiğinde halihazırda hakkı olan il içi tayin hakkı yanıyor mu yoksa devam mı eder?
Hocam aynı durum bikaç sene önce başıma geldi. Okulumuzdaki özel eğitim sınıflarını komple kapatıp başka okula aldılar. Bizim kadromuzda o sınıflarla beraber o okula geçti. İl içi tayin hakkınız sıfırlanmıyor. O konuda içiniz rahat olsun. Eski ve yeni okulunuzda toplam 3 yılı doldurduysanız il içi isteyebiliyorsunuz.

Çevrimdışı matrix71

  • Bilge Üye
  • *****
  • 1.646
  • 6.822
  • Müdür Yetkili
  • 1.646
  • 6.822
  • Müdür Yetkili
22 Ara 2025 09:25:56
Arkadaşlar merhaba. 2. sınıf öğrencim için karneyi nasıl yazmam gerekiyor. Daha önce hiç özel eğitim sınıfında görev yapamadım. Yardımcı olabilir misiniz

Çevrimdışı selcuk

  • Uzman Üye
  • *****
  • 6.271
  • 1.461
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 6.271
  • 1.461
  • 1. Sınıf Öğretmeni
06 Oca 2026 10:47:08
Özel eğitim sınıfı 1. Ve 2 sınıflarda gelişim düzeyi raporunda öğrenci sınıfı çıkmıyor girilmiyor yani neden olabilir ???

Çevrimdışı huseyinoktay

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 147
  • 43
  • 147
  • 43
06 Oca 2026 11:10:56
'Özel eğitim sınıfı 1. Ve 2 sınıflarda gelişim düzeyi raporunda öğrenci sınıfı çıkmıyor girilmiyor yani neden olabilir ??? ''

Bizde de durum aynı hocam. Sabahtan beri herşeyi değiştirdim yine olmadı demek ki genel bir sorun.

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK