İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı emine5564

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 243
  • 294
  • 243
  • 294
12 Ara 2010 00:19:06
Gülüşte öğretmenim .resim de olur farketmez.Kendilerini önce resimle tanıtırlar sonra yazarak anlatırlar.Ancak sayı denk gelmiyor.Bunun için ne düşünüyorsunuz.

Çevrimdışı ahusenk

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 81
  • 33
  • 81
  • 33
12 Ara 2010 00:33:14
GÜLÜŞTE hocam biz severek mektup arkadaşınız oluruz.Düşünürseniz Adres
 ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU  1/B SINIFI  KOCAALİ/SAKARYA ;)

Çevrimdışı gülüşte

  • Uzman Üye
  • *****
  • 359
  • 202
  • 359
  • 202
12 Ara 2010 00:33:35
yapacak bişey yok . başka kutu açacaz:)
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Gülüşte öğretmenim .resim de olur farketmez.Kendilerini önce resimle tanıtırlar sonra yazarak anlatırlar.Ancak sayı denk gelmiyor.Bunun için ne düşünüyorsunuz.

Çevrimdışı gülüşte

  • Uzman Üye
  • *****
  • 359
  • 202
  • 359
  • 202
12 Ara 2010 00:34:04
mevcudunuz kaç öğretmenim?
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
GÜLÜŞTE hocam biz severek mektup arkadaşınız oluruz.Düşünürseniz Adres
 ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU  1/B SINIFI  KOCAALİ/SAKARYA ;)

Çevrimdışı kardelen0720

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 301
  • 507
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 301
  • 507
  • 3. Sınıf Öğretmeni
12 Ara 2010 00:39:02
Hocam teşekkür ed
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Hocam size 2 ders sürecek bir etkinlik öneririm.Mantığı dediğiniz gibi kavradı ise şunu yaparak sadece sesi verdiğinizde açık heceye sesi  eklemeden ulaşabilirler.Şimdiye kadar öğrendiğimiz sesli harfleri tahtayı bölüp yazsın kutu içine.Yanına oklarla sessizleri ekleyip kapalı heceye hemen ulaşırlar.Bu çalışma 1 dersinizi alır.Diğer ders ise sessizleri kutunun içine alın yanına oklarla öğrendiğimiz seslileri getirip heceleri oluşturun.L sesinden başlayın mesela le la li lo lu lı ... lll  aaa demelerine izin vermeyin.Hemen bir defada söylemelerini bekleyin.Diğer seslerde de bunu devam ettirip heceleri oluşturunca o tahta yazılı kalsın ve kelime oluşturmaya başlayın.Hem tekrar etmiş hem de hecelemeyi vermiş olursunuz .Sesleri ve eklemeyi biliyor madem tek iş heceyi fark etmekte.Kelimelerde farklı renklerle yazın ve tahtada okuma yaptırırken kırmızıyı oku maviyi oku gibi yönlendirmeler yapın diye naçizane önerim olabilir...Umarım işe yarar.
Hocam çok teşekkür ederim.Evde hazırlayıp eve de versem iyi olacak sanırım.

Çevrimdışı ozlm

  • Üye
  • *
  • 17
  • 11
  • 17
  • 11
12 Ara 2010 01:50:38
Arkadaşlar Alemsiniz.benimde Sizden Eksik Kalır Yanım Yok.gecenin Bu Saati Oldu Hala Uykum Yok Çocukları Düşünmekten.bir Aşık Olunca Mı Uykusu Kaçar İnsanın?bence 1.sınıfı Okuturken De Kaçar....sizce?

Çevrimdışı macellan72

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 218
  • 80
  • 218
  • 80
12 Ara 2010 02:36:49
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Arkadaşlar Alemsiniz.benimde Sizden Eksik Kalır Yanım Yok.gecenin Bu Saati Oldu Hala Uykum Yok Çocukları Düşünmekten.bir Aşık Olunca Mı Uykusu Kaçar İnsanın?bence 1.sınıfı Okuturken De Kaçar....sizce?

:=)) bence uyusan iyi olur

Çevrimdışı macellan72

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 218
  • 80
  • 218
  • 80
12 Ara 2010 02:57:32
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Öğretmenim tam olarak ne demek istediğinizi anlamadım diyebilirim.Eğitimi bir bütün olarak düşünmek gerekir.Tabii ki aile işin içine girmezse öğretmen ne kadar çabalasa da istediği verimi elde edemeyebilir.Sonuçta bu sistem  mayıs ayına kadar çocukların okuma yazma sürecinin devam edeceğini söylüyor.Elbette ki özel sorunu olmayan tüm çocuklar okumaya geçecek.Ama işin içine aile desteği,okulun teknolojik donanımı vs girerse amaca daha çabuk ulaşıyorsunuz.Öğrencilerim genellikle sakin,ilgili,aileleri de eğitim seviyeleri düşük olmasına rağmen benim yönlendirmelerimi çok iyi bir şekilde takip ederler.İlk grup sesten itibaren herhangi bir sorun,sınıf düzeyinden geri kalma,vb aklınıza gelebilecek ne varsa öğrencinin velisi ile sürekli görüştüm,ek çalışmalar verdim.Veliler de ne dediysem yaptılar.Şu anda sınıfımda belirgin bir seviye farkı yok.Üç öğrencim geri durumda. Onların da özel durumları var ama onlarla da ayrı çalışmalar yapıyorum.Diğer öğrencilerim ilk grup  sesten sistemi çözmeye başladıkları için,şimdi geri kalan sesleri sürekli öğrenme merakındalar.Okuyabildiklerin i anladıklarında çok hoşlarına gidiyor.Bu yüzden Dediğim gibi geri kalan 20 kişi ğ ve j de takılıyor.Diğer sesleri zaten öğrendiler.Bu yüzden seslerin yazılışını göstermek amacıyla günde iki ses verip son gruba geleceğim.Bundan sonra da serbest okumaya geçip hızlı okuma,anlama çalışmalarına başlayacağım.Bütün derslerde projeksiyonu kullanıyorum ve çok yararını gördüm.Tüm sesleri videolardan verdim.Matematik dersinde ,Hayat B.,Müzik vb sürekli kullanıyorum.Beslenme yaparlarken de çizgi film,masal vb izletiyorum.Bütün bunlar bir araya gelince,hiç zorlanmadan bu süreci atlattığımızı düşünüyorum.

benim yaklaşık 40 öğrencim var köyde 5 yıl çalıştığım için sanırım şehirdeki okula hala adapte olamadım.ama bizim okulda 9 şube var onların durumu benimki gibi belki1-2 tanesi benden iyi olabilir.çocuklara yeterince vakit ayıramıyorum çünkü hepsine yetişemiyorum 5 er dakika ayırsan 200 dakika yapar öğretmenler odasına gittiğim zaman yerimde kalkamıyorum yorgunluktan anca ozaman oturabiliyorum aslında o kadarda yaslı değilim 33 yaş..evde sürekli kitap okuyup arastırma yapmak istiyorum ama hanımımın oturma izni olmadığındasn 3 aydır suriyede bu yüzden ev işleri yemek bulaşık futbol deyince anca bu saatte egitimhaneye girebiliyorum zaten o yüzden özel mesaj yazın dedim.
ben sizin bana söylediğinizin aynısını yaptım önce yapamadılar ertesi gün 6 kişi yapamadı.bunu ısrarla yaparsam eminim rayına oturacaktır.bir ses verdiğimizde onunla ilgili bütün kelimeleri ve cümleleri yapmak gerekiyormu bende her sese 2 gün ayırıp seslerden sonra kitap okumalarla pekiştirme yapsam nasıl olur.sınıf içi disiplinide dayaktan daha etkili bir bir yöntem biliyormusunuz  bazen çocuklar küfürleşince yada kavga edince dayanamıyorum bildiğiniz sınıfta uygulayıp başarılı olduğunuz yöntemler varmı yada şahit olduğunuz.

Çevrimdışı macellan72

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 218
  • 80
  • 218
  • 80
12 Ara 2010 02:58:37
ayrıca özel mesaj nasıl yazılıyor onuda söyleseniz mutlu olurum

Çevrimdışı wanted1

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 3.442
  • 3.859
  • 3.442
  • 3.859
12 Ara 2010 10:42:27
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
sesleri takvimine uygun sindire sinsire vermek daha doğru... o zaman öğrenciler arasında uçurum olmaz diye düşünüyorum...seslerin bitiminde hepsi okumaya geçmiş olur.. bir iki özel çocuklar hariç...
katılıyorum öğretmenim.. acele etmeye hiç gerek yok..

Çevrimdışı cigaerkan

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 325
  • 150
  • 325
  • 150
12 Ara 2010 11:47:21
sayın hocalarımm öğrencileri ekleyerek okuyan birçok arkadaşımız var anlaşılan.Benimde öğrencilerim bu şekilde ne versem okuyorlar..Hece hece okumaya dönmeli miyim,bu aşamada ne yapmaalıyım???

Çevrimdışı yesil_t_c

  • Uzman Üye
  • *****
  • 959
  • 1.850
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 959
  • 1.850
  • 3. Sınıf Öğretmeni
12 Ara 2010 12:10:42
7 tane hiç okuyamayan bebeğim var. bunlardan 3 tanesi çabalıyor ama daha kavrayamadılar. onlar artık açılsın istiyorum. yarın yeni bir haftaya başlıyoruz. inş yaşadığımız haftaların en güzeli olur.

Çevrimdışı ALATURKAAA

  • Uzman Üye
  • *****
  • 519
  • 265
  • 519
  • 265
12 Ara 2010 12:33:42
Ekleme yöntemiyle okutuyorum ben hala..Hece çalışmaları için erken değil mi.İki iki heceleri veririz.Ama tek sesli heceler de var.Üç sesli heceler de.Çocukların aklı karışmaz mı??

Çevrimdışı daphnis35

  • Uzman Üye
  • *****
  • 389
  • 586
  • 389
  • 586
12 Ara 2010 12:43:53
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
benim yaklaşık 40 öğrencim var köyde 5 yıl çalıştığım için sanırım şehirdeki okula hala adapte olamadım.ama bizim okulda 9 şube var onların durumu benimki gibi belki1-2 tanesi benden iyi olabilir.çocuklara yeterince vakit ayıramıyorum çünkü hepsine yetişemiyorum 5 er dakika ayırsan 200 dakika yapar öğretmenler odasına gittiğim zaman yerimde kalkamıyorum yorgunluktan anca ozaman oturabiliyorum aslında o kadarda yaslı değilim 33 yaş..evde sürekli kitap okuyup arastırma yapmak istiyorum ama hanımımın oturma izni olmadığındasn 3 aydır suriyede bu yüzden ev işleri yemek bulaşık futbol deyince anca bu saatte egitimhaneye girebiliyorum zaten o yüzden özel mesaj yazın dedim.
ben sizin bana söylediğinizin aynısını yaptım önce yapamadılar ertesi gün 6 kişi yapamadı.bunu ısrarla yaparsam eminim rayına oturacaktır.bir ses verdiğimizde onunla ilgili bütün kelimeleri ve cümleleri yapmak gerekiyormu bende her sese 2 gün ayırıp seslerden sonra kitap okumalarla pekiştirme yapsam nasıl olur.sınıf içi disiplinide dayaktan daha etkili bir bir yöntem biliyormusunuz  bazen çocuklar küfürleşince yada kavga edince dayanamıyorum bildiğiniz sınıfta uygulayıp başarılı olduğunuz yöntemler varmı yada şahit olduğunuz.
Öğretmenim,ben de önceleri bir sese bir hafta zaman ayırdım inanın.Her hafta bir ses,sonra bir sese üç gün derken şimdi ilerliyorum hızlı bir şekilde.Siz de acele etmeyin.Zaten bir noktadan sonra çocuklar sizden önde gitmeye başlayacak.Önemli olan başta iyice öğrenmelerini sağlamak.Ben ilk gün sesi veriyorum,sonra açık ve
kapalı heceler.Önce okutup ,bakarak yazdırıyorum.Sonra karışık olarak dikte ile.Sesleri iyice sezdirerek,Sonra kelimelere geçiyorum.İki heceli,üç heceli.Yine dikte ,sesleri iyice vurgulayarak.( SSSuuuunnnna  ) gibi.Sonra zaten tek söylemede yazıyorlar.Onlar yazınca tahyaya yazıyorum yine sesleri vurgulayarak okuyoruz.Bunu cümle ve metinde de uyguluyorum.Tombala oynatabilirsiniz.Kelime tombalası hoşlarına gidiyor.Küçük ödüller verin,doğru okuyup yazana.Çıkartma,şeker vb. Mutlaka ev çalışması verin.Velilerle sık görüşün.Sesle ilgili her kelimeyi vermeyin. Örneği ss verdiniz, se,sa,su ,si vb  gibi açık hecelerden oluşan kelimelere birer tane, yine as-es us vb kapalı hecelerden oluşan kelimelere birer tane vermeniz yeterli.Okumayı da gruplara bölün.40 kişi günde 8 kişi eder 5 gün için.Her gün resim veya serbest oyun dersinde beslenmede  8'er kişiye okutursunuz ,okumalarını da not alın tek tek.Kim nasıl okuyor nerede takılıyor.Bir sonraki haftada takibi daha kolay olur.Yavaş yavaş rayına girer.Ama evde velilerin ilgilenmesi çok önemli.

Çevrimdışı grknzylmz

  • Aktif Üye
  • **
  • 21
  • 29
  • 21
  • 29
12 Ara 2010 13:06:24
arkadaşlar ben 4.grup harfleri bitirdim,hatta okuma yazma çözen 15 öğrencim bile var,kurdele takacam onlara,diğerleride biraz çalışsınnn,gerçi onları da ben çalıştıracam,tam gün eğitim yapan bir okuldayım,öğle araları yemek yemiyecem çalıştıracam artık:)

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK