İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı yesil_t_c

  • Uzman Üye
  • *****
  • 959
  • 1.850
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 959
  • 1.850
  • 3. Sınıf Öğretmeni
12 Ara 2010 20:21:53
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arkadaşlar ben de s sesindeyim ben bişiy merak ediyorum dikteye çok önem veriyorum fakat bazı öğrencilerim hiç bişiy yapamıyor okuyor ama yapamıyor sınıf mevcudum 25 , 17 öğrencim sölediklerimi yazıyor ama kaln 8 tanesi için ne yapabilirim.

hocam bence o 8 kişinin de mutlaka yazabildiği heceler vardır. o hecelerden başlayın yazdırmaya. diyelim ki "at" kelimesi. ilk önce ne yazcacağız. sonra yanına ne gelecek diye sorarak mantığı kavratabilirsiniz, biraz da okuyorlarsa yazabilirler.

Çevrimdışı KARDELENDİ

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 336
  • 1.107
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 336
  • 1.107
  • 3. Sınıf Öğretmeni
12 Ara 2010 20:28:25
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arkadaşlar ben de s sesindeyim ben bişiy merak ediyorum dikteye çok önem veriyorum fakat bazı öğrencilerim hiç bişiy yapamıyor okuyor ama yapamıyor sınıf mevcudum 25 , 17 öğrencim sölediklerimi yazıyor ama kaln 8 tanesi için ne yapabilirim.
   Öğretmenim, birçok arkadaşım ki yeri geldiğin de bende katılıyorum ama; acaba sesleri sezdirmede acele mi ettiniz? Dikte yaptıracağım diye, sesin hafızaya yerleşmesinde mi sorun oldu? "Sesi verip; ha bire dikte mi yaptırdınız?"

Çevrimdışı kardelen_4410

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.452
  • 2.278
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 1.452
  • 2.278
  • 1. Sınıf Öğretmeni
12 Ara 2010 20:36:25
İyi akşamlar arkadaşlar bir haftasonu daha bitti.Son sayfalara baktım da önerilerden bahsedilmiş.Ben şu an itibari ile eğer kelimenin tamamını biliyorsa bildiği kısmı hecelemeden bilemediği yerde heceleyerek eklemeleri için uğraşıyorum çocuklarımın. Uzun kelimeleri okuyamadıkları hissine kapılmasınlar diye hemen bildikleri kadarını açık bırakıyorum bak burayı biliyorsun deyip söyletiyorum geri kalan kısmını ise hece ekleyerek kelimenin tamamına ulaştırıyorum.Yapabildiklerin i görmek onları da beni de mutlu ediyor.Çünkü sizler de biliyorsunuz.2 dönem bu çocukların yeni okumaya geçtiği düşünülerek hazırlanmış kitaplarla çalışmayacaklar.Çok uzun metinler ve kelimeler görecekler.Ayrıca okumaya geçtikten sonra yapılan çalışmalar ile okuma hızlar gerçekten artırılıyor.Önceki yıl da aynı şekilde uyguladım .2. sınıfta 160 civarında kelime okuyorlardı.Bende olması gereken yerlerde idiler..Artık harfleri daha hızlı vermeye başlayacağım umarım tatile kadar hızlandırma çalışabileceğimiz kadar vaktimiz olur.

Çevrimdışı ozge_ogr

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
12 Ara 2010 20:46:27
kar tatili olan iller var mı:(((

Çevrimdışı KARDELENDİ

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 336
  • 1.107
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 336
  • 1.107
  • 3. Sınıf Öğretmeni
12 Ara 2010 20:53:02
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
İyi akşamlar arkadaşlar bir haftasonu daha bitti.Son sayfalara baktım da önerilerden bahsedilmiş.Ben şu an itibari ile eğer kelimenin tamamını biliyorsa bildiği kısmı hecelemeden bilemediği yerde heceleyerek eklemeleri için uğraşıyorum çocuklarımın. Uzun kelimeleri okuyamadıkları hissine kapılmasınlar diye hemen bildikleri kadarını açık bırakıyorum bak burayı biliyorsun deyip söyletiyorum geri kalan kısmını ise hece ekleyerek kelimenin tamamına ulaştırıyorum.Yapabildiklerin i görmek onları da beni de mutlu ediyor.Çünkü sizler de biliyorsunuz.2 dönem bu çocukların yeni okumaya geçtiği düşünülerek hazırlanmış kitaplarla çalışmayacaklar.Çok uzun metinler ve kelimeler görecekler.Ayrıca okumaya geçtikten sonra yapılan çalışmalar ile okuma hızlar gerçekten artırılıyor.Önceki yıl da aynı şekilde uyguladım .2. sınıfta 160 civarında kelime okuyorlardı.Bende olması gereken yerlerde idiler..Artık harfleri daha hızlı vermeye başlayacağım umarım tatile kadar hızlandırma çalışabileceğimiz kadar vaktimiz olur.
Öğrretmenim, öneri yaşantınıza katılıyorum; 3-4 sesten oluşan hece ve sözcükler için o bebelerin görsel-dilsel gelişimi için de birşeyler yapmak lazım diye, düşünüyorum. Bunlar yapıldığığı süreçte ve sonrasında okumalarını sözcük değil; anladılar mı, diye ölçmek daha iyi olur sanırım!!!!!

Çevrimdışı kardelen_4410

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.452
  • 2.278
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 1.452
  • 2.278
  • 1. Sınıf Öğretmeni
12 Ara 2010 21:05:08
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
kar tatili olan iller var mı:(((
Aman yok olmasın öğretmenim dur bu hafta çooookkkk çalışmamız gerek çooookkkkk

Çevrimdışı baltus

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 168
  • 51
  • 168
  • 51
12 Ara 2010 21:06:07
KARDELEN hocam haftada 2 sese yeni geçtim çoğu zaman haftada 1 ses verdim hocam ama bilmiyorum öle diyorsanız yavaşlayayım mı ama o zaman da diğer çocuklar çok sıkılıyor hocam bilmiyorum

Çevrimdışı KARDELENDİ

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 336
  • 1.107
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 336
  • 1.107
  • 3. Sınıf Öğretmeni
12 Ara 2010 21:09:27
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
kar tatili olan iller var mı:(((
Keşke olsa ( Manisa'ya olursa) çok sevinirim. Tatilleri sevmiyordum.  Sanırım yaşlandım.

Çevrimdışı kardelen_4410

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.452
  • 2.278
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 1.452
  • 2.278
  • 1. Sınıf Öğretmeni
12 Ara 2010 21:13:13
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
KARDELEN hocam haftada 2 sese yeni geçtim çoğu zaman haftada 1 ses verdim hocam ama bilmiyorum öle diyorsanız yavaşlayayım mı ama o zaman da diğer çocuklar çok sıkılıyor hocam bilmiyorum
Hocam siz heceleyerek yazdırdığınızda yazabiliyor mu?
Seslerin üzerine vurgu yaparak söylediğinizde yazabiliyor mu?
Sesi tek başına gösterdiğinizde sesi söyleyebiliyor mu?
Diğer sesler arasından ayırt ediyor mu?
Bu sorulara göre miniğin nerede problemi olduğunu bilebiliriz.Kardelen öğretmenim ne dersiniz ?Bence belki de sesi biliyordur ama eklemede problem olduğu için diktede sorun vardır.

Çevrimdışı KARDELENDİ

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 336
  • 1.107
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 336
  • 1.107
  • 3. Sınıf Öğretmeni
12 Ara 2010 21:16:00
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
KARDELEN hocam haftada 2 sese yeni geçtim çoğu zaman haftada 1 ses verdim hocam ama bilmiyorum öle diyorsanız yavaşlayayım mı ama o zaman da diğer çocuklar çok sıkılıyor hocam bilmiyorum
Öğretmenim, sanırım bulunduğunuz eğitim-öğretim koşulları zorlamaya gelmiyor. Öğretmenim; sıkılan olmaz bu okuma yazma sisteminde.Ama( Çenesi düşük"Zekileri"lerle özel konuşsanız. Onlarda ADAM. Var olanları da yok etmeden; sezdirme-okuma-DİKTE  yapsanız?

Çevrimdışı baltus

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 168
  • 51
  • 168
  • 51
12 Ara 2010 21:29:25
onlara öğretmenlik teklif ediyorum diğer arkadaşlarına yardımediyorlar. ben başlarına gidip heceleme yaptığımda 4 tanesi yazabiliyor diğer 4 tanesi de tek tek ses verdiğimde yazabiliyor sesi tanımakta değil birleştirip yazmada sorunum var  ilgilendiğiniz için teşekkür ederim sezdirmelere daha çok dikkat edeceğim

Çevrimdışı leventoz

  • Uzman Üye
  • *****
  • 708
  • 866
  • 708
  • 866
12 Ara 2010 21:44:38
Arkadaşlar ben Konya Ilgın ilçesinde görev yapıyorum Konyanın bazı ilçeleri tatil oldu ama Ilgın ilçesinin tatil olmasını ilk kez istemiyorum çünkü 1. sınıf şekerlerimi düşünüyorum.:)))

Çevrimdışı wanted1

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 3.442
  • 3.859
  • 3.442
  • 3.859
12 Ara 2010 21:45:40
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Arkadaşlar ben Konya Ilgın ilçesinde görev yapıyorum Konyanın bazı ilçeleri tatil oldu ama Ilgın ilçesinin tatil olmasını ilk kez istemiyorum çünkü 1. sınıf şekerlerimi düşünüyorum.:)))
1.sınıflara 1 gün bile çok önemlidir.. haklısınız öğretmenim..

Çevrimdışı ayten42

  • Aktif Üye
  • **
  • 46
  • 15
  • 46
  • 15
12 Ara 2010 21:47:46
23 tane yürekveren hocam sizde

Çevrimdışı ayten42

  • Aktif Üye
  • **
  • 46
  • 15
  • 46
  • 15
12 Ara 2010 21:50:19
....

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK