İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı pirpir42

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 449
  • 493
  • Müdür Yetkili
  • 449
  • 493
  • Müdür Yetkili
12 Ara 2010 21:54:18
arkadaslar yarın y sesini verecem.hissetttirmeyi nasıl yapmalıyım.yardım ederseniz sevinirim

Çevrimdışı ozge_ogr

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
12 Ara 2010 21:55:48
ya bende istemiyom kar tatili mar tatili.....9 tane sesimiz kaldı hergün bi sesle olayı kapatacam:))))

Çevrimdışı konuk35

  • Bilge Üye
  • *****
  • 1.346
  • 2.800
  • 1.346
  • 2.800
12 Ara 2010 21:56:12
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
konuk35 hocam sizin önerileriniz çok yerinde ve öğretici öncelikle teşekür ediyorum...sınıfımda yaptıgım çalışmaları size aktarmak istiyorum ve yorumlamanızı rica ediyorum.hocam sesi verdikten sonra (y sesine bu hafta geçiyorum) ulaşmamız gereken heceyi söylüyorum tahtada kim yazacak diyorum biri çıkıp yazıyor,sonra üç sesli heceyi tekrarlıyorum kim yazacak diyorum biri çıkıp yazıyor böylece yazdıgımız hecelerden hem kapalı hem açık hecelere ulaşıyoruz...kelime çalışmasına geçmeden önce çoşkunun cd sini izlettiriyorum orada kelime okuma,seslerden istenilen kelimeyi yazma ,hecelerden istenilen kelimeleri yazma çalışmalarını yapıp.daha sonra ben söylüyorum onlar bakmadan defterlerine yazıyorlar (kolay kelimerden başlıyorum)bana getirip gösteriyorlar doğru yapanlar + alıyor her kelime için ortalama bekleme sürem oluyor,kelimeri önce bütün sonra heceleyerek söylüyorum..aynı çalışmayı cümledede devam ettiriyorom önce cd izliyorlar okuyorlar.sonra bakmadan yazma çalışması,en son artık metin okuma yapıyoruz...sınıfım 35 kişi bunların 3 tanesi her konuda iyi,14 ü zaman zaman diktede ufak hatalar yapabiliyolar,5 i bazen okuyor ancak bakmadan yazamıyor.bazen kopuyor.geriye kalan 13 kişide ses soluk yok...ben ne yapcam bilemiyorum hepsine ayrı ayrı yetişmeye çalışıyorum...ne ypabilirim beklemede olan çocuklarım için önerdiğiniz bir yöntem varmı? şimdiden çok tşk ederim..

Rica ederim öğretmenim, karşılıklı paylaşım sadece. Belirtiğiniz duruma göre naçizane düşüncemi sıralamaya çalışacağım öğretmenim, umarım bir faydası olur.

Anladığım kadarıyla; sesi hissettirme, kelimelerde arama, örnek yazımları, farklı ses ve simgeler içinde arama, ilk hece ve kelimeleri oluşturmada ve metin okumada bir sorun yok, bunlardan fazlasını yaptığınız anlaşılıyor öğretmenim.

Bunlara ek olarak;

*Elde ettiğiniz 4-5 kelimeyi klişe halinde tahtaya yazıp, topluca okuttuktan sonra defterlere yazdırabilirsiniz,
Örnek: yaka    yaka     yaka     yaka
            oyna   oyna     oyna     oyna
            .......    ........     .......     .......

*Ardından bu v.b sıkça kullanılan kelimeleri cümlede kullanmak, cümleleri okutup, yazdırmak,
Örnek:  Ata   yaka   tak.
             Kaya 1 tane yaka al.
             Oya  toka al, tak.
             ......   .......  ....... ......
*Tüm bu çalışmalardan sonra; sesin bolca geçtiği cümlelerden oluşmuş, çok kalabalık olmayan bir metin tahtaya yazıp, topluca okuttuktan sonra defterlere yazdırmak,

*Kelime çalışmasında renklerden de yararlanmak, (renkli yazılmış hece ve kelimelerden oluşmuş metinler içeren okuma kitaplardan da yararlanabilirsiniz- ilk  1,2,3 ve4'ü genelde büyükçe yazılıdır ve çocukların ilgisini çeker)

*Diktede sınıfın ortalamasını tutacak şekilde kelime ve cümlelerden çalışma yapmak, (ortalama kelime diktesi için 10 kelime, cümle diktesi için sayı 4-6 arası olabilir örneğin-diktede sorun varsa cümle çok basit de seçilebilir-amaç çocukları cesaretlendirmek ve bir kez de olsa yapabiliyorum duygusu kazandırmak, sonrası gelir...... )

*Birkaç seste bir genel bir metin (birçok sesin temel kelimelerini içine alacak şekilde) oluşturup, okutmak, mümkünse yazdırmak (hazır metin de olabilir, kendiniz de oluşturabilirsiniz)

*Okuma-yazma-dikte v.b çalışmaları çekici hale getirmek için (yerinde kullanmak koşuluyla) küçük ödüller, aferin, yıldız, güzel yazı ve okumaların sınıfa teşhiri, öğrenci ürünlerinin panoda sergilenmesi, aradabir dinlenme-öğretmen dahil, resim, müzik etkinlikleri, küçük oyunlar oynatma vs. farklılıklarla öğrenme ortamını monotonluktan kurtarma,

*Son olarak hangi çalışma türü olursa olsun; öğrenciye geri dönüt verebilirsek, öğrenci de gelişiminin farkına varır ve eninde sonunda bütün çocuklar (ramlık bir durum yoksa) okuma ve yazmada başarılı olacaktır öğretmenim.

Hepsi aynı anda olur mu?.... hayır öğretmenim, sizin de bildiğiniz gibi; her çocuğun bir zamanı var ve bizler yılmadan, sabırla o zamanı bilerek çalışacağız ve mümkün olduğunca en az hasarla süreci tamamlamaya çalışacağız. Gereksiz kaygılara girmez, rahat çalışırsak, inanıyorum ki tüm öğrencilerimiz (biraz geç-biraz erken hiç önemli değil) okumaya geçecek öğretmenim..

Kolay gelsin, iyi çalışmalar; kusurlarımız olmuşsa da afola öğretmenim :)

Çevrimdışı pirpir42

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 449
  • 493
  • Müdür Yetkili
  • 449
  • 493
  • Müdür Yetkili
12 Ara 2010 21:57:25
arkadaslar yardımmmmm

Çevrimdışı GÜLÜM42

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.217
  • 2.207
  • Birleştirilmiş Sınıf
  • 1.217
  • 2.207
  • Birleştirilmiş Sınıf
12 Ara 2010 22:01:35
bende yardım istiyorum ne yapacağımı şaşırdım arkadaşlar bi akıl verin bana

Çevrimdışı pirpir42

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 449
  • 493
  • Müdür Yetkili
  • 449
  • 493
  • Müdür Yetkili
12 Ara 2010 22:02:48
ama lütfen y sesi için yardım:)))

Çevrimdışı leventoz

  • Uzman Üye
  • *****
  • 708
  • 866
  • 708
  • 866
12 Ara 2010 22:11:14
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
ama lütfen y sesi için yardım:)))
Hocam benim fikrim elini gülün dikenine batıran bir çocuğun ayyyyy :))) demesi ve sonundaki yyyy akıllarında kalıyor denendi ve uygulandı. En güzeli sınıfa bir gül götürün ve kendiniz batırın elinizi:))

Çevrimdışı ozge_ogr

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
12 Ara 2010 22:17:43
bence en yaramaza batırın bakalım nasıl bağıracak hahahahah
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Hocam benim fikrim elini gülün dikenine batıran bir çocuğun ayyyyy :))) demesi ve sonundaki yyyy akıllarında kalıyor denendi ve uygulandı. En güzeli sınıfa bir gül götürün ve kendiniz batırın elinizi:))

Çevrimdışı konuk35

  • Bilge Üye
  • *****
  • 1.346
  • 2.800
  • 1.346
  • 2.800
12 Ara 2010 22:19:34
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
ama lütfen y sesi için yardım:)))

İğne battı taklidi,

Yağmur tekerlemesi,

Gökyüzünde ne var? (resim de olabilir)

Oku neyle atarız?

Seçimlerde sandığa ne atılır?

Kimlerin isminde yyyy var?

  v.b etkinlik ve sorularla yyy sesini rahatlıkla verebilirsiniz öğretmenim..

Çevrimdışı konuk35

  • Bilge Üye
  • *****
  • 1.346
  • 2.800
  • 1.346
  • 2.800
12 Ara 2010 22:31:52
Yarın yeni bir haftaya başlıyoruz arkadaşlar; hepimiz için güzel geçmesi dileğiyle, herkese başarılar..
ve kolay gelsin, iyi geceler.

Çevrimdışı gülüşte

  • Uzman Üye
  • *****
  • 359
  • 202
  • 359
  • 202
12 Ara 2010 22:37:39
ben "yy" sesini hissettirirken.yerde iğrenç bişey gördüm ııyyy dedim. mesela yere tüküren biri diyecektim kiiii.meselaa der demez bıcırığımın biri b.. gördüüüükk diye bağırdı. tutamadım kendimi.aynı öğrencim derste yazı yazarken de durup dururken şunu söylemişti."öğrtmenim abim esrar içiyordu da annem döve döve bıraktırdı"  böyle bir çocuk işte:)
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
bence en yaramaza batırın bakalım nasıl bağıracak hahahahah

Çevrimdışı saraY0655

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 226
  • 255
  • 226
  • 255
12 Ara 2010 23:02:28
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Arkadaşlar ben Konya Ilgın ilçesinde görev yapıyorum Konyanın bazı ilçeleri tatil oldu ama Ilgın ilçesinin tatil olmasını ilk kez istemiyorum çünkü 1. sınıf şekerlerimi düşünüyorum.:)))





bizim okul dün ankara'dan konya'ya günübirlik gezi düzenledi.yollar felaketti,ben bi ara vasiyetimi yazdım .eşime borçlarımı ve evdeki paralarımı koyduğum yeri bildiren mesaj attım:))  o kadar feciydi yani:))çok şükür rabbim çocuklarımıza bağışladı bizi....

Çevrimdışı leventoz

  • Uzman Üye
  • *****
  • 708
  • 866
  • 708
  • 866
12 Ara 2010 23:05:20
SaraY0655 hocam  çok geçmiş olsun :))

Çevrimdışı saraY0655

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 226
  • 255
  • 226
  • 255
12 Ara 2010 23:08:48
çok sağolun leventoz öğretmenim.....

Çevrimdışı bilmeliyim

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 100
  • 632
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 100
  • 632
  • 1. Sınıf Öğretmeni
12 Ara 2010 23:15:06
Özür dileyerek bazı arkadaşlarıma ufak bir hatırlatma gereği duyuyorum.Kelime ve cümleleri öğretirken ses temelli hareket edersek daha faydalı olur kanaatindeyim.Mesela tahtaya yazdığımız cümlenin ilk harfinden itibaren birleştirerek hareket edelim.Heceleri ön plana çıkartırsanız uzun süre öğrencinin heceleyerek okumasının önüne geçemezsiniz.Onun için elimiz ilk harften itibaren sesleri birleştirerek okurken cümlenin sonuna kadar üzerinde hareket etsin.Mesela "karlı" kelimesinde önce elimin altında "k ka kar karl karlı" öğrenci seslerinin birleştiğinigörürken aynı zamanda  okumalı.Sürçü lisan eylediysek affola.

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK