İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı elif33_

  • Aktif Üye
  • **
  • 51
  • 34
  • 51
  • 34
12 Ara 2010 16:36:38
slm arkadaşlar
performans ödevi vediniz mi
neler vediğiniz konu olarak
paylaşırsanız sevinirim

Çevrimdışı adarolcay

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 14
  • 83
  • 14
  • 83
12 Ara 2010 16:59:59
konuk35 hocam sizin önerileriniz çok yerinde ve öğretici öncelikle teşekür ediyorum...sınıfımda yaptıgım çalışmaları size aktarmak istiyorum ve yorumlamanızı rica ediyorum.hocam sesi verdikten sonra (y sesine bu hafta geçiyorum) ulaşmamız gereken heceyi söylüyorum tahtada kim yazacak diyorum biri çıkıp yazıyor,sonra üç sesli heceyi tekrarlıyorum kim yazacak diyorum biri çıkıp yazıyor böylece yazdıgımız hecelerden hem kapalı hem açık hecelere ulaşıyoruz...kelime çalışmasına geçmeden önce çoşkunun cd sini izlettiriyorum orada kelime okuma,seslerden istenilen kelimeyi yazma ,hecelerden istenilen kelimeleri yazma çalışmalarını yapıp.daha sonra ben söylüyorum onlar bakmadan defterlerine yazıyorlar (kolay kelimerden başlıyorum)bana getirip gösteriyorlar doğru yapanlar + alıyor her kelime için ortalama bekleme sürem oluyor,kelimeri önce bütün sonra heceleyerek söylüyorum..aynı çalışmayı cümledede devam ettiriyorom önce cd izliyorlar okuyorlar.sonra bakmadan yazma çalışması,en son artık metin okuma yapıyoruz...sınıfım 35 kişi bunların 3 tanesi her konuda iyi,14 ü zaman zaman diktede ufak hatalar yapabiliyolar,5 i bazen okuyor ancak bakmadan yazamıyor.bazen kopuyor.geriye kalan 13 kişide ses soluk yok...ben ne yapcam bilemiyorum hepsine ayrı ayrı yetişmeye çalışıyorum...ne ypabilirim beklemede olan çocuklarım için önerdiğiniz bir yöntem varmı? şimdiden çok tşk ederim..

Çevrimdışı yelizece

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 175
  • 46
  • 175
  • 46
12 Ara 2010 17:07:19
Dikte Çalışmalarını Sesle İlgili Kelime Türetirken Yapmakta Çok Etkili Luyor

Çevrimdışı adarolcay

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 14
  • 83
  • 14
  • 83
12 Ara 2010 17:16:08
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Dikte Çalışmalarını Sesle İlgili Kelime Türetirken Yapmakta Çok Etkili Luyor
gbende dediğiiz gibi yapıyorum hocam

Çevrimdışı yesil_t_c

  • Uzman Üye
  • *****
  • 959
  • 1.850
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 959
  • 1.850
  • 3. Sınıf Öğretmeni
12 Ara 2010 17:19:21
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arkadaşlar benım de 39 öğrencım var sınıf hakimiyetinde çok zorlanıyorum bazı gunler eve ağlayarak donuyorum sınırlerım cok gerılıyo hepsıyle yakından ılgılenemedıgım ıcın uzuluyrum gecen dıktede de yapamayan öğrencılerden dolayı sıkıldım herhalde ben oğretemıyorum dıyorum ne olur bana akıl verınn

hocam benim de bazı öğrencilerim ben yanında durup söylersem yazıyor yoksa yazmıyor. ben de onların yanına hızlı ve doğru yazabilen öğrencilerimi oturttum. önce kendileri yazıyorlar sonra arkadaşlarına yazdırıyorlar heceleyerek. iyi olan öğrencim tekrar etmiş oluyor, diğeri de yazmış oluyor, ben de mutlu oluyorum :)

Çevrimdışı selcuk

  • Uzman Üye
  • *****
  • 6.271
  • 1.461
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 6.271
  • 1.461
  • 1. Sınıf Öğretmeni
12 Ara 2010 17:26:58
y sesını nası hıssetıtırısek daha kalıcı oluyor arkdaslar???

Çevrimdışı yesil_t_c

  • Uzman Üye
  • *****
  • 959
  • 1.850
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 959
  • 1.850
  • 3. Sınıf Öğretmeni
12 Ara 2010 17:27:27
hocam eğer sıkıntınız diktedeki gürültüyse ben her doğru yazana, yazdığı kelimenin üstüne minik bir yıldız atıyorum. dikte bitince bütün kelimeleri doğru yazana, şeker ya da çikolata veriyorum. bu arada yazan öğrencilerim yıldızı alıp rahatlayınca, ben diğerleriyle ilgilenirken gürültü yapıyorlar. ben de konuşanın defterlerinden yıldızı siliyorum. geçen hafta da defteri alıp göstermeye yanıma gelenler için yaptım aynı şeyi. yıldızı silince çikolatayı kaybediyor. bu taktiğin sonunda biraz olsun sessizliği sağlayabildim.

aslında ben çocukları kısıtlamayalım, konuşsunlar istiyorum. sonuçta çocuk onlar put gibi durduramayız ama rahat bırakınca da sağlıklı bir ders ortamı sağlanamıyor. dengeyi kurmak lazım sanırım.
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arkadaşlar benım de 39 öğrencım var sınıf hakimiyetinde çok zorlanıyorum bazı gunler eve ağlayarak donuyorum sınırlerım cok gerılıyo hepsıyle yakından ılgılenemedıgım ıcın uzuluyrum gecen dıktede de yapamayan öğrencılerden dolayı sıkıldım herhalde ben oğretemıyorum dıyorum ne olur bana akıl verınn

Çevrimdışı sevtap aratma

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.258
  • 1.521
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 1.258
  • 1.521
  • 1. Sınıf Öğretmeni
12 Ara 2010 17:29:21
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
2 sorum olcak arkadaslar...

bende su kelımelrın dıktelerınde zorlanıyorumm..kar tal derken tal hecesını yazamıyorlar..2 sessız ortada seslıden olusan heceyı yanıı..
ne onerıırsınız arkadaslar..???

ayrıcaa okurkende ıkı sessızın yanyana oldugu kelımelerde zorlanıyorlarr..attı gıbı
buna ne onerırsınızz aacabaa ???
hocam burda ihtiyacınız olan 3 harfli hecelri kavratmak ... onu kavrayınca ancak kar ve tal yazıp birleştirerek kartal yazarlar. 3 harfli heceleri yazmakta mı zorlanıyrlar tam olarak? eğer öyleyse ben bunu şöyle çözdüm. kaaaaaaaa deyince ayağa kalkıyorlar  ben rrrrrr dediğim an oturacaksınız diyorum oyunlaştırıyrm kaaaaa yazıyrm tahtaya rrrr ekleyip söylediğim an oturuyrlar. şaşırtıyrm bazen söyleyecek gibi yapıyrm falan böyle çok hoşlarına gidiyr her 3 harfli hecede bunu ısrarla yapın onu çözersiniz. 2 sessizin yan yana gelmesine gelince bunu çözünce o da kendiliğinden çözülüyr bu yöntemi deneyn emn olun iyi olacak.

Çevrimdışı leopar

  • B Grubu
  • 332
  • 345
  • 332
  • 345
12 Ara 2010 17:31:17
1. sınıflara performans ve proje ödevi vermedim bu dönem. Vermiş olsam bile kendileri yapamazlar zaten . evde veliler yapıyor. Aranızda proje ve performans ödevi veren ve tek tek her öğrenci için değerlendirme ölçekleri hazırlayanlar var mı?

Çevrimdışı yesil_t_c

  • Uzman Üye
  • *****
  • 959
  • 1.850
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 959
  • 1.850
  • 3. Sınıf Öğretmeni
12 Ara 2010 17:32:07
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
y sesını nası hıssetıtırısek daha kalıcı oluyor arkdaslar???

hocam sınıfta elinize bir şey batmış gibi ayyyyyy dedim. ayyy ayyy çok ağrıyor diye uzattım. sonra bakın elime nolmuş. baktılar tek tek. bir şey olmamış diyorlar, tabii ben yine arada ayyy ayyy diyorum y sesini bastırarak. sonra hep beraber bir şey olmadığına karar verince acaba biz hangi sesi öğrenecek olabiliriz diye sordum. "ay" demediler, yyyy dediler.

Çevrimdışı Fehaş

  • Bilge Üye
  • *****
  • 3.128
  • 9.523
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 3.128
  • 9.523
  • 1. Sınıf Öğretmeni
12 Ara 2010 17:32:17
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
2 sorum olcak arkadaslar...

bende su kelımelrın dıktelerınde zorlanıyorumm..kar tal derken tal hecesını yazamıyorlar..2 sessız ortada seslıden olusan heceyı yanıı..
ne onerıırsınız arkadaslar..???

ayrıcaa okurkende ıkı sessızın yanyana oldugu kelımelerde zorlanıyorlarr..attı gıbı
buna ne onerırsınızz aacabaa ???

 çok vurgulayarak okuyun öğretmenim... birde hatırlatmalar yapın...
 karrrrrr  tttaaallll gibi...atttttttt   ttttııııı....  veya o anda bir hareket , canlandırma yaparsanız, bir dahakinde unutmazlar....

Çevrimdışı selcuk

  • Uzman Üye
  • *****
  • 6.271
  • 1.461
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 6.271
  • 1.461
  • 1. Sınıf Öğretmeni
12 Ara 2010 17:33:45
hımm..yarın bı deneyım bakım.saol hocamm

Çevrimdışı sevtap aratma

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.258
  • 1.521
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 1.258
  • 1.521
  • 1. Sınıf Öğretmeni
12 Ara 2010 17:35:32
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
evt hocam 3 harflılerı yazamıyorlarr
ben de de öyleydi hocam her üç harfli hece için ayağa kaldırdım oyun oynadım böyle 1 dk anladılar mantığı deve cüce gibi düşünün

Çevrimdışı mmayka

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 196
  • 91
  • 196
  • 91
12 Ara 2010 17:57:22
Arkadaşlar dökümanlara da yazdım ama cevap gelmedi.Meb yayınlarının görsel sanatlar ve beden eğitimi günlüklerine ihtiyacım var.

Çevrimdışı yurekveren48

  • Uzman Üye
  • *****
  • 399
  • 1.813
  • 399
  • 1.813
12 Ara 2010 19:04:19
merhaba arkadaşlar pazartesi günü geldi çattı rüyamızda bile minikleri görür olduk valla.s deyip 14 harfe giriş yapacam çarşanba d cuma da ö diye hesaplıyorum hayırlısı işallah

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK