İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı ecrinh

  • Bilge Üye
  • *****
  • 3.288
  • 10.087
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 3.288
  • 10.087
  • 1. Sınıf Öğretmeni
02 Ara 2010 17:40:45
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
yoksa ben zorla olacak demıorum kı cocuklara yapalım hatta bugun zorla matemtık ıslettırdıler tamamen dersı sevme ve ılgı meselesı
hocam benim çocuklarda seviyor ama günde 2 ses veremiyoruz demek ki sorun bizde

Çevrimdışı sahin

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 438
  • 112
  • 438
  • 112
02 Ara 2010 17:41:03
ne zaman sesin yazılışı ,ne zaman okunuşu, ne zaman kelime ,ne zaman cümle oluşturuyorsunuz hayret ettim.2 günde 1 ses bitiriyoruz .hızlandık diye seviniyordum.hala kaplumbağa gibi yavaşmışım....

Çevrimdışı nurdacelik

  • Üye
  • *
  • 17
  • 8
  • 17
  • 8
02 Ara 2010 17:41:16
elat inorm ukıysd tamam günde 3 dersi türkçe dersi yaptım 1. ders ses veriyorum 2 ders kelime oluşturuyorum. ve oluşturduğum kelimeleri silip dikte yaptırıyorum 3. ders metin çalışması ve öğrendiimiz sesin zambak videosundan oyunları oynuyorum. gündaş setinin yarıını derste bitirmis oluyoruz yarısını akşama ödev veriyorum.

sınıfımda 5 seviye grubu var.
1. seviye 4 kişi ( uzun kısa büyük harf düz yazı dinlemiyor okuyor yazıyor)

2. seviye 5 kişi ( bazen uzun kelimelerde (kalanlardan-uslanmasılar) gibi kelimeleri  zorlanıyorlar ama 3 heceleri 2 şer harfli ise rahat okuyorlar kaleme gibi düz yazılarıda okuyabiliyorlar)

3. seviye 4 kişi 2 hecelileri çok rahat okuyorlar biraz uzun veya işin içinde merter gibi 2 sesisiz yanyana gelmişse zorlanıyorlar.

4. seviye 6 kişi geçiş aşamasınlar. içerinde okuyorlar bazen cesaret edip söyleyemiyorlar. ama 2 heceli kelimeleri içlerinde birleştirebiliyorlar ve dışlarında söyleyebiliyorlar bazı sesler tam oturmadığı için y gibi benden yardım istiyorlar. ama bu 6 kişinin 3 ü dikte çalışmalarında ilk 8 e girer çünkü velileri çok ilgili.

5 seviye 4 kişi çümleyi havada söyle birleştirsin sen ona kıt ır de o sana kıtır der ak ın de akın der veya us an de ayrı ayrı o sana usan diye birleştirir. ama harflere baktıklarında okuyamıyorlar ama 1-2 hafta içinde olacaklar.

3 yıldıur birleştirilmiş sınıflarda 1. sınıf okuttum tecrübeme göre ilk dönem öğrencilerimin (inşallah) hepsi okumaya geçecekler. yüzde seksenide dikte çalışmasında başarılı olacaklar çümkü günde bir ses vereceğim ve aralık 23 te bütün harfler bitmiş olacak. geri kalan 20 iş günnü dikte okuma yarışması dikte oyunları oynayacağız.

Çevrimdışı ecrinh

  • Bilge Üye
  • *****
  • 3.288
  • 10.087
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 3.288
  • 10.087
  • 1. Sınıf Öğretmeni
02 Ara 2010 17:46:15
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
yoksa ben zorla olacak demıorum kı cocuklara yapalım hatta bugun zorla matemtık ıslettırdıler tamamen dersı sevme ve ılgı meselesı
hocam günde 2 sesi nasıl veriyosunuz ayrıntılı olarak cevap verirmisiniz mesela bir a sesini nasıl işliyorsunuz sesi hissettirme,yazdırma,hece oluşumu açık kapalı heceleri kavratma bunları nasıl yapıyorsunuz bir günde 2 ses için bizde o yöntemi uygulayalım

Çevrimdışı canegt

  • Bilge Üye
  • *****
  • 2.904
  • 12.101
  • 2.904
  • 12.101
02 Ara 2010 17:51:06
Ben şok durumundayım günde iki sesle,ama nurdaçelik hocamı okuyunca da öğrencilerini yakın takibe almış tecrübeli bir öğretmenim i okuyunca yok hata kesinlikle bende diyesim geliyor.Ben yine de öğrencilerimiz seviyesine göre gideyim diyorum.

Çevrimdışı derico

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 213
  • 112
  • 213
  • 112
02 Ara 2010 17:53:32
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
ne zaman sesin yazılışı ,ne zaman okunuşu, ne zaman kelime ,ne zaman cümle oluşturuyorsunuz hayret ettim.2 günde 1 ses bitiriyoruz .hızlandık diye seviniyordum.hala kaplumbağa gibi yavaşmışım....
bence gayet normal hocam. ben de 2 günde 1 harf veriyorum şimdi.

Çevrimdışı ecrinh

  • Bilge Üye
  • *****
  • 3.288
  • 10.087
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 3.288
  • 10.087
  • 1. Sınıf Öğretmeni
02 Ara 2010 17:53:42
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Ben şok durumundayım günde iki sesle,ama nurdaçelik hocamı okuyunca da öğrencilerini yakın takibe almış tecrübeli bir öğretmenim i okuyunca yok hata kesinlikle bende diyesim geliyor.Ben yine de öğrencilerimiz seviyesine göre gideyim diyorum.
bencede hocam öğrenci seviyesine göre gidilmeli,ama baha hocam günde 2 sesi hangi yöntemi kullanarak vermiş merak ettim açıklarsa bizde tecrübelerinden yararlanabiliriz

Çevrimdışı Baha123456

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 165
  • 30
  • 165
  • 30
02 Ara 2010 17:56:05
cd den sesı verıom hcam sonra ıkıncı ders ders kıtabını yapıoruz sonra  3. ders zakbak yapıoruz dergı hepsı degıl kalanıı evde gunde ıkı ses buhafta 2 gun oldu oda ö ve ü daha once o ve u yu ogrendıklerı ıcın yazım falan hıc ugrasmadık okuma ıle ugrastık yoksa ıkı ses kolay degıl öğrencılerı yarıstırmıyorum hatta kızdıgım oluyor cok hızlsınız bıraz yavas yazın dedıgım de oluyor bırde seslerı verıom artık kendılerı acık kapalı farketmıyor bırlestırıyorlar cocukların asırı ılgısıde okuduklca cok hoslarına gıdıyor cok ıcten ogretmenım dıorlar yanı yoksa sıhırlı degnegım yok sevıyelerı bırde zekıler aılelerı ılgılı bu da cok etkılı velıler ben cagırmadan gelıyorlar koyde olmama ragmen bu iş boyle sızın gıbıde olabılırdı cocukların durumun gore ılerlıyorum yoksa yokk hatta kızımın bırı mudurun kızı en yavasıda o yanıı kendı kendılerıne yarıs yapıolar o ayrı bısey ne kadar da kızsam cocuklara dınlemıyorlar okuma ısteklerı cok ama ınsallah gıtmez bu kı gıtmemesı ıcın bol bol eglencede yapıorum bunu da bılın hangı oğretmen tepesıne bı cocugun cıkmasınaızın verır kı dusununn ıltıfat cok edıorum papatyam ackım cıkolatm yakısıklım bu cumlelerle dunyalar sankı onun olyor elımı tutmaktan cok hoslanıyorlar sızı uzmeyecegız ogretmenım cok calısacgız dıyorlar sevgı sadece bırde cok ılgı gosterıorumm tek tek surayı sole boyle yap ıncelıyorumm ama mesel yarın harf ogrenmek yok sadece tekrar hıkaye okuma hep eglence yapacagım hem eglenıoz hem oğrenıyozzz samata gırgır ders verımlı oluyor

Çevrimdışı Baha123456

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 165
  • 30
  • 165
  • 30
02 Ara 2010 17:57:48
hocam bızım oğrencıler şans mı nedır ılgılerı alakaları cok ıyı bır ögrencımde ıse n sesındeyım oğretemıom cocuklardan kaynaklı bızımkısı
13 tanesıde ılgılı baska bır sey yok bızde

Çevrimdışı sirine_40

  • Uzman Üye
  • *****
  • 2.229
  • 2.051
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 2.229
  • 2.051
  • 2. Sınıf Öğretmeni
02 Ara 2010 17:58:47
arkadaşlar yıllık ve günlüklerimin başına feci bişe geldi burda önerebileceğiniz iyi bir günlük yıllık plan var mı??? alakasız oldu ama acil yardım bekliyorum...:(

Çevrimdışı sirine_40

  • Uzman Üye
  • *****
  • 2.229
  • 2.051
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 2.229
  • 2.051
  • 2. Sınıf Öğretmeni
02 Ara 2010 17:59:27
burda yani dosyalar bölümünden önerebileceğiniz???

Çevrimdışı polin

  • Aktif Üye
  • **
  • 8
  • 40
  • 8
  • 40
02 Ara 2010 18:00:07
Arkadaşlar bir günde iki sesi nasıl veriyorsunuz.Hayretler içinde kaldım.Şu işin sırrını çalışmalarınızı paylaşında bizde günde iki değilde bir harf verelim .Ben şu anda k sesindeyim.Yarın ı vermeyi düşünüyorum.

Çevrimdışı sahin

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 438
  • 112
  • 438
  • 112
02 Ara 2010 18:00:35
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
bence gayet normal hocam. ben de 2 günde 1 harf veriyorum şimdi.

ı harfini bugün bitirdim.ama yarın tekrar yapıcam.geride olan öğrencilerim var aralarının çok açılmasını istemiyorum.birkaç hafta sonrada haftada 3 harf veririz...... :D

Çevrimdışı Baha123456

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 165
  • 30
  • 165
  • 30
02 Ara 2010 18:01:18
mesele kagıt ıslerını mudurumuz sevmıyor plan falan ben hesap verırım sız oğrencılerle ılgılenın dıor kagıt ıslerı ıle pek ugrasmıoruz bıle

Çevrimdışı sude_naz20

  • Uzman Üye
  • *****
  • 611
  • 1.302
  • 611
  • 1.302
02 Ara 2010 18:04:42
baha hocam tüm zeki öğrencileri siz almışsınız..ne diyeyim tebrikler ben hala u sesindeyim ve normal olduğumuzu düşünüyorum.

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK