İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı arzu48

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 129
  • 179
  • 129
  • 179
05 Ara 2010 18:47:56
merhaba arkadaşlar serbest etkinlik planını gecen hafta müfettiş aylık yapılması gerektiğini söyledi yıllık olarak hazırlanması sakıncalıymış bununla iilgili sizler neler yapıyorsunuz?

Çevrimdışı wanted1

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 3.442
  • 3.859
  • 3.442
  • 3.859
05 Ara 2010 18:48:58
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
merhaba arkadaşlar serbest etkinlik planını gecen hafta müfettiş aylık yapılması gerektiğini söyledi yıllık olarak hazırlanması sakıncalıymış bununla iilgili sizler neler yapıyorsunuz?
bende yıllık var , sırası geldikçe aylık olarak düzenliyorum öğretmenim..

Çevrimdışı NİL35

  • Yönetim Ekibi
  • *****
  • 11.018
  • 107.137
  • 11.018
  • 107.137
05 Ara 2010 18:52:31
Merhaba Arzu ögretmenim,serbest etkinlik dersi için aylık faaliyet raporu isteniyor,haklısınız.

[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]

linkte örnekler var,isterseniz inceleyin,
umarım işinize yarar.

Çevrimdışı KARDELENDİ

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 336
  • 1.107
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 336
  • 1.107
  • 3. Sınıf Öğretmeni
05 Ara 2010 18:54:20
Bende de yıllık olarak hazır var. Şu an da Aralık 2010'un çıktısını aldım. ( Ne kadar da ukalalar; "Aylık olarak zümre öğretmenlerince yapılır" dendi ya.......)

Çevrimdışı KARDELENDİ

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 336
  • 1.107
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 336
  • 1.107
  • 3. Sınıf Öğretmeni
05 Ara 2010 18:56:43
Öğretmenlere ukalalık, bilgiçlik taslamadan( Eski alışkanlıkları) duramazlar. Arzu48 öğretmetmenim, siz bildiğinizi yapın ister aylık; isterseniz yıllık. Kapı aynı yere açılıyor nasılsa. Onlar "At Gözlüklerini" daha çıkarmamışlar sanırım.

Çevrimdışı NİL35

  • Yönetim Ekibi
  • *****
  • 11.018
  • 107.137
  • 11.018
  • 107.137
05 Ara 2010 19:02:50
Kimler  kardelendi  ögretmenim,müfettişlerimiz mi?

Çevrimdışı asenas

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 170
  • 151
  • 170
  • 151
05 Ara 2010 19:04:51
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
evet hemde çok yanılıyosunuz lütfen okuduklarınızı tekrar okuyun..

başarının ilerde olmakla alakalı olduğunu söylediğimi hatırlamıyorum.. sanırım siz öyle anladınız.. 1.dönem okuma yazmaya geçilmiş bir sınıfın önünde koskocaman bir ikinici dönem vardır..

ben ilk okuyan öğrencinin en çalışkan olacağını söylemedim.. yazdığım mesajları tekrar okuyunuz..

Söylemediğiniz şeyleri söylediğinizi iddia etme durumunda kalmış gibi hissettim kendimi.Elbette ne söylediğiniz ortada.Ama ben dediklerinizden bunları çıkardım.

Tartışmak adına yazmıyorum da 1. dönem okuma yazma işi biterse 2. dönem koskoca bir süreden bahsediyorsunuz.Okuma yazma işi hallolmuş yani ileride olan bir sınıf normalde hala okuma yazma işiyle uğraşan sınıflara göre daha faal ve aktif olacağından diğer sınıfa göre başarılı olması muhtemel olduğunu düşündüğünüzden hareket ettim.

Yani bunu söylemeniz gerekmiyor ki bunu söylediklerinizden böyle yorumladım.

Ayrıca aslında o yazıyı yazma amacım topiği geriye doğru okuduğumu ve bir üyenin gereksiz biçimde neredeyse hergün 1 ses verdiğini yazdığını ve buradan çıkan polemik üzerine ben de o mesajı yazdım çünkü bazı arkadaşlar panik yazılar yazmıştı.Ben de bu paniğe istinaden o yazıyı yazdım sonuçta tüm sınıfın 2. döneme okuma yazmayı kavraması diye birşey söz konusu olamaz.Kendime de seslendiğimi dahi belirttim bunları yazan biri olarak o tür mesajlar beni bile ister istemez olumsuz etkilemekte.

Çevrimdışı arzu48

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 129
  • 179
  • 129
  • 179
05 Ara 2010 19:05:25
teşekkürler arkadaşlar paylaşımlarınız için.. birde okumaya geçirme konusunda acele etmemem gerektiği öbür yıla bile öğrencinin gecebileceğini söyledi..bende beş yıla yaymaya karar verdim harfleri:)

Çevrimdışı asenas

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 170
  • 151
  • 170
  • 151
05 Ara 2010 19:15:44
Ayrıca samimi olarak büyük çoğunluk neredeyse okuma yazma dışında başka ders yapmadığını açıklıyor ben de dahil.

Neyin yarışını yaptırıyoruz ki küçücük çocuklara okuma yazma eğitimi ağılıklı olarak niye 2. döneme de devrolmasın.Öğretmenler bile kendi arasında benim çocuklarım kasımda okudu aralıkta okudu yarıştırmacasına giriyor.Bu neyin ölçütu ki.

Şimdi kim açıklayabilir benim öğrencilerim bu güne dek okuma yazma eğitiminden hiç sıkılmadı ya da ev çalışmalarında sıkılmıyor diye.Yani bu konunun tartışmalı olduğunu düşünüyorum.Keşke öğrencilerimize oyun ve eğlence ile okuma yazma öğretebilsek zamanla kendimizi çok sınırlamadan.

Yine mesela anasınıfından öğrencinin çok hazırlanmadığını düşünüyorum oyun boyama vs ağırlığının dışına çıkılmalı. Avrupa da anasınıfından itibaren yabancı dil eğitimi dahi verildiğini biliyoruz.

Çevrimdışı sahin

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 438
  • 112
  • 438
  • 112
05 Ara 2010 19:19:42
meb okutan arkadaşlar....meb türkçe ilkokuma yazma kılavuz kitabı sizin okulunuza geldi mi?

Çevrimdışı yakamoz33

  • Uzman Üye
  • *****
  • 288
  • 1.174
  • 288
  • 1.174
05 Ara 2010 19:23:40
değerli zümrelerim bende sizlr gibi okuma yazma öğretimi yarışını kendi içmde yaşayıyorum.Ama günde bir ders mutlaka matamatik yapıyorum. geometrik şekiller,uzamsal ilişkiler, sayılar toplama ve çıkarma konularını işledim ve işlemeye devam ediyorum. Hayat bilgisi dersini ilk ders yapmıyorum ama konulrı yarım ders olsun hergün işliyorum. resim müzik yada sınıf oyunu oynamaya zaman ayırıyorum.Bunları yapmayınca sınıf verimi zaten düşüyor. çocukların okuma yazma etkinliği dışında birşeyler yapmaları motivasyonlarını yükseltiyor  zaten. görüşmek üzere.

Çevrimdışı yakamoz33

  • Uzman Üye
  • *****
  • 288
  • 1.174
  • 288
  • 1.174
05 Ara 2010 19:25:39
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
meb okutan arkadaşlar....meb türkçe ilkokuma yazma kılavuz kitabı sizin okulunuza geldi mi?
Geldi hocam bursa da var. dinleme metinlerine eğitek.meb.gov .tr de ulaşabilirsiniz. seslendirme güzel.

Çevrimdışı asenas

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 170
  • 151
  • 170
  • 151
05 Ara 2010 19:28:12
Anasınıfından gelen öğrencilerim var resim yapmak istemiyor mesela.O kadar çok resim yapmışlar ki.Resimlerine bakıyorum aynı pastel boya ile tek renk ile ev,çocuk resmi yapıyor böyle birşey olabilir mi? Hiç müdahale edilmediğini düşünüyorum.Ya da çok aşırı yapıldığını.

Yani eğer bizden 3 ay içinde okuma yazma bekleniyorsa öyle hissediyorsak anasınıfından bazı kazanımların elde edinilmesi önemli olmalı.

Anasınıfından bitik gelen öğrenciler de olmuyor değil orada da sorunlar var demek ki.Anasınıfına gitmemiş ama öyle istekli öğrencilerim var ki.Eğitim öğretimimiz sanki el yordamıyla ilerliyor.

Okulu eğitimi öğretimi sevdireceğimiz yerde çocukları soğutuyoruz.

Çevrimdışı KARDELENDİ

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 336
  • 1.107
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 336
  • 1.107
  • 3. Sınıf Öğretmeni
05 Ara 2010 19:40:37
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Anasınıfından gelen öğrencilerim var resim yapmak istemiyor mesela.O kadar çok resim yapmışlar ki.Resimlerine bakıyorum aynı pastel boya ile tek renk ile ev,çocuk resmi yapıyor böyle birşey olabilir mi? Hiç müdahale edilmediğini düşünüyorum.Ya da çok aşırı yapıldığını.

Yani eğer bizden 3 ay içinde okuma yazma bekleniyorsa öyle hissediyorsak anasınıfından bazı kazanımların elde edinilmesi önemli olmalı.

Anasınıfından bitik gelen öğrenciler de olmuyor değil orada da sorunlar var demek ki.Anasınıfına gitmemiş ama öyle istekli öğrencilerim var ki.Eğitim öğretimimiz sanki el yordamıyla ilerliyor.

Okulu eğitimi öğretimi sevdireceğimiz yerde çocukları soğutuyoruz.
Öğretmenim size katılıyorum. Sizin yazdıklarınıza ek olarak; kalem tutma, yazarken sırada oturma düzeni, rakamların yazımı.... Dediğiniz gibi vermişler ellerine pastel boyayı; ev yapın, çiçek yapın .... yapın. Kendinizi ifade edin, hayalinizdeki ..... yapın dememişler. Yeni Okul Öncesi programı' nı inceledim. İçerik olarak bayağı iyi. Ancak uygulayıcı değişmedikçe ki bizim gibi sınıf öğretmenlerinde de değişime inat edenler var: eğitim-öğretim çok yavaş ilerler. Ama değişecekler...

Çevrimdışı sahin

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 438
  • 112
  • 438
  • 112
05 Ara 2010 19:43:39
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Geldi hocam bursa da var. dinleme metinlerine eğitek.meb.gov .tr de ulaşabilirsiniz. seslendirme güzel.

tşk ederim hocam.şu an siteyi inceliyorum ama gözüme çarpmadı tam olarak nerede?

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK