İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı wanted1

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 3.442
  • 3.859
  • 3.442
  • 3.859
07 Ara 2010 20:46:54
benim kişisel görüşüm dikte, okumadan daha önemli..

bakmadan yazabilen zaten okuyor demektir..

Çevrimdışı didemce

  • Aktif Üye
  • **
  • 34
  • 27
  • 34
  • 27
07 Ara 2010 20:48:52
arkadaşlar birşey sormak istiyorum . bazı zümrelerim . mantığı çözen öğrencilere daha işlemediğimiz sesleri vermişler . benim de sınıfımda iyi öğrenciler var bunu nasıl yapacağım sesi  miş hissettireceğim. bide bu çocuklar ben sınıfla ders işlerken ne yapacak anlamadım . bana bir açıklama yaparsanız sevinirim :-*

Çevrimdışı ulkem

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 173
  • 76
  • 173
  • 76
07 Ara 2010 20:49:43
Arkadaşlarr Bir Öğrencim Var Okumada Sıkıntısı Çok Fazla Yok Ama Diktede Yazamıyor?
bunun Bir Açıklaması Var Mıdır?
bu Çocuk Hep Mi Ezber Yaptı Şimdiye Kadar Çıkamadım İşin İçinden..

Çevrimdışı yaren30

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 538
  • 3.565
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 538
  • 3.565
  • 2. Sınıf Öğretmeni
07 Ara 2010 20:51:15
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
sevgılı zumrelerım matematıkte ve hayat bılgısınde hangı konulardasınız? lutfen cevap !
hocam hayat bilgisi yaşasın cumhuriyet matematikte 9 ve 0 rakamını verdim...

Çevrimdışı ecrinh

  • Bilge Üye
  • *****
  • 3.288
  • 10.087
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 3.288
  • 10.087
  • 1. Sınıf Öğretmeni
07 Ara 2010 20:52:54
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Arkadaşlarr Bir Öğrencim Var Okumada Sıkıntısı Çok Fazla Yok Ama Diktede Yazamıyor?
bunun Bir Açıklaması Var Mıdır?
bu Çocuk Hep Mi Ezber Yaptı Şimdiye Kadar Çıkamadım İşin İçinden..
hocam öyle öğrenciler çok okumada sorun olmuyor ama yaz deynce yazamıyor.okuma yaptırırken özellikle yüksek sesle okuma yaptırın kendi ağzından çıkan sesleri duysun.dikte yaptırırkende okuduğunuz seslere bastırın,seslerin sırasına dikkat etmesini söyleyn.bol dikte ile düzelecektir bu sorunda.

Çevrimdışı ulkem

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 173
  • 76
  • 173
  • 76
07 Ara 2010 20:59:41
tesekkürler hocam..çok sağolun.yani normal sayılabilir bir durum mu diye sormuştum.

Çevrimdışı konuk35

  • Bilge Üye
  • *****
  • 1.346
  • 2.800
  • 1.346
  • 2.800
07 Ara 2010 21:02:49
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arkadaşlar bir şeyi merak ediyorum.harfler arttıkça uzun kelimeler çıkıyor karşımıza. diktede uzun kelimeler yazdırılmalımı? kelebek, memleket, internet, etkinlik...yoksa kısa hecelerden devam mı etmeli*?uzun kelimeleri yazdırayım diyorum çileden çıkıyorum.acaba üstünde durmalımıyım yoksa sonra kendileri yazar duruma gelir mi acaba? ne yapmalı?
Uzun kelimelerde ısrar etmeden, kolaydan zora doğru bir yol izlemeliyiz öğretmenim. Çalışmalar ilerledikçe çocuklar da yavaş yavaş uzun kelime ve cümlelere hazır hale gelirler öğretmenim.

Örnek
e
el
ele
ala
a-la
Ela
lale
Ali
Talat


el ele.
Ela al.
Ali el et.
Ali Ela el ele.

Örnek olsun diye bu şekilde yazdım öğretmenim, kolaydan zora demek istediğim bu. Bu küçük adımlarla ilerleme okuma ve yazma sürecinin tümü için geçerli (ölçülü, artırımlı ilerleme=yapılandırma, normal hayatlarımızda hepimiz uygularız, çocuklar için de aynı kural geçerli)

Kolay gelsin öğretmenim, iyi çalışmalar..

Çevrimdışı *HAYAT*

  • Uzman Üye
  • *****
  • 3.172
  • 3.277
  • 3.172
  • 3.277
07 Ara 2010 21:03:12
oyy oyyy hepsi bende maşallah..5 öğrencimde sen bozukluğu var..r-l ler yok,1 tanesi hepten ters :S:S  1 tanesi ise herşeyi ters..tahtaya yazdıklarımın hiçbirini düzgün yazamıyor..anca deftere yazarsam o da eh idare eder..:S:S:S
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Hocam özel eğitim seminerinde öğrencileri 1. sınıfta rama yollamanın pek anlamı olmadığı en az 1 sene beklemenin yararlı olacağını söylemişlerdi. Benimde harfleri çıkaramayan çok öğrencim var özellikle bir tanesi kek e tet diyor ve bunda ısrarlı :)

Çevrimdışı wanted1

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 3.442
  • 3.859
  • 3.442
  • 3.859
07 Ara 2010 21:05:41
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Uzun kelimelerde ısrar etmeden, kolaydan zora doğru bir yol izlemeliyiz öğretmenim. Çalışmalar ilerledikçe çocuklar da yavaş yavaş uzun kelime ve cümlelere hazır hale gelirler öğretmenim.

Örnek
e
el
ele
ala
a-la
Ela
lale
Ali
Talat


el ele.
Ela al.
Ali el et.
Ali Ela el ele.

Örnek olsun diye bu şekilde yazdım öğretmenim, kolaydan zora demek istediğim bu. Bu küçük adımlarla ilerleme okuma ve yazma sürecinin tümü için geçerli (ölçülü, artırımlı ilerleme=yapılandırma, normal hayatlarımızda hepimiz uygularız, çocuklar için de aynı kural geçerli)

Kolay gelsin öğretmenim, iyi çalışmalar..
dikte de ilk önce öğrencilere özgüven verilmeli.. kolaydan zora doğru yapmak doğal olarak bu özgüveni veriyor öğrencilere..

Çevrimdışı nazlıcan.

  • Üye
  • *
  • 4
  • 9
  • 4
  • 9
07 Ara 2010 21:25:11
Dikte de ben de sorun yaşıyorum arkadaşlar. Ne yapacağımı bilmiyorum böyle olunca inancımda kırılıyor. Aslında çook şey beklemiyorum sadece öğrendikleri seslerle ilgili çalışmlara katılsınlar istiyorum. Kelimeyi yazdırırken hece hece söylüyorum sonra da  sesleri çıkarıyorum bi kısmı yazıyo ancak. Değerli öğretmenlerim başka ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?

Çevrimdışı ozge_ogr

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
07 Ara 2010 21:39:52
allahım ben mi çok sakin biriyim sizleri görünce bu kadar panik ben kendi rahatlığım dan utanıyorum valla.gerçekten sakin olun 4 yıllık tecrübe ile sabittir ki. okumayı hızlandıran sorun olmadan dikteyi yazıyor.......
yani 4 kere birinci sınıf okutmanın tecrübesi.yoksa 14 yıl:))
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Dikte de ben de sorun yaşıyorum arkadaşlar. Ne yapacağımı bilmiyorum böyle olunca inancımda kırılıyor. Aslında çook şey beklemiyorum sadece öğrendikleri seslerle ilgili çalışmlara katılsınlar istiyorum. Kelimeyi yazdırırken hece hece söylüyorum sonra da  sesleri çıkarıyorum bi kısmı yazıyo ancak. Değerli öğretmenlerim başka ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?

Çevrimdışı kardelen_4410

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.452
  • 2.278
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 1.452
  • 2.278
  • 1. Sınıf Öğretmeni
07 Ara 2010 21:41:06
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Dikte de ben de sorun yaşıyorum arkadaşlar. Ne yapacağımı bilmiyorum böyle olunca inancımda kırılıyor. Aslında çook şey beklemiyorum sadece öğrendikleri seslerle ilgili çalışmlara katılsınlar istiyorum. Kelimeyi yazdırırken hece hece söylüyorum sonra da  sesleri çıkarıyorum bi kısmı yazıyo ancak. Değerli öğretmenlerim başka ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?
Hocam hangi sestesiniz ?Ben diktede belli bir sesten sonra artık cümle şeklinde söyleme taraftarıyım .Heceleri ve sesleri çocuk siz söyledikten sonra tekrar ederek kendisi bulsun diyorum.

Çevrimdışı asenas

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 170
  • 151
  • 170
  • 151
07 Ara 2010 21:45:40
Arkadaşlar bazen boş bulunuyoruz ama burada konuşulanlar öneriler bizi kendimize getirip uyarıyor.Bu yönüyle çok önemli bir işlevi var topiğin ayrıca terapi gibi de algılıyorum.

Arkadaşımız sınıfa yayınevlerinin verdiği okuma afişlerine okuyan çocukların isimlerini yazıyorum demişti ben de bugün uyguladım okumak için sıraya girdiler okuyup isimlerini yazdırmak için.

Demek ki bu uygulama dahi bu işin bir yarış, eğlence, zevkli bir etkinlik hale getirilmesinden geçtiğini bize tekrar anımsatmalı bunu hiç gözümüzden kaçırmamalıyız.Rekabet başarı yarış vs unsurları abartmadan çocuğun bunların altında ezilmesine müsade etmeden.

Yine bazı arkadaşlar kendileri ile kuşkuya düşüyor zaman zaman ben de yaşadım yaşıyorum zaman zaman bu duyguyu ama elimizden geleni yapıyoruz hatta fazlasını çocuklarımızın okumaması için hiç bir neden yok.Okuyacaklar.

Burada gözden kaçırdığımız bu hatayı başta ben de yaptım.Direkt zordan başladım öğrenmesi lazımdı yazması gerekir gibi tek bakış açısı.

Kelime diktesini bi yana bırakın 10 cümle 130-140 seslik bir yazılı.Tabi döküldüler ben de isyanlar.

Küçük küçük adımlar ve minicik yüreklerde kendine güven duygusunun gelişmesini beklemek yani SABIR SABIR sabredeceğiz ki onlar da bu işi kotarmanın şifresini çözecek.

Çevrimdışı macellan72

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 218
  • 80
  • 218
  • 80
07 Ara 2010 21:48:48
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Bugün yaptığım dikte çalışmasını ekledim.33 kişiden hatasız yazan 30 kişi.
 Bugün çocukları tek tek yanıma aldım,okudukları sesleri kontrol ettim.Dün y sesini vermiştim. 24 kişi son iki sese kadar gelmiş. 6 kişi benimle beraber y  sesinde. iki kişi y den üç ses  falan geride.Bir öğrencim RAM 'a gidecek,ilk üç seste takılmış durumda.Yarından itibaren her gün bir ses verip bitirmeyi düşünüyorum.ses verip metin dikte ettiricem.Diktede zaten hiç sorun yok,sesleri de çoğu bitirmek üzere.Benimle  y de olanlar da sesi verince okuyup yazıyor.

6 yıl köyde çalıştığımdan kendimi yetirince geliştiremedim bunun zorluğunu yaşıyorum  hocam nasıl becerdiniz   bizi aydınlatırmısınız.belki sizden bir şeyler öğrenip bunu öğrencilerimizi daha iyi eğitmek için kullanabilirim.özelime yazsanız sevinirim çünkü mesajı göremeye bilirim

Çevrimdışı asenas

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 170
  • 151
  • 170
  • 151
07 Ara 2010 21:52:55
Diktede sorun yaşayan arkadaşlar 5 cümle yazdıracaksa 3 cümle çocukların iyi kavradığı ses ve hecelerden oluşsun 2 cümleye de yeni seslerden hecelerden oluşan kelimeler serpiştirilsin mesela.

Her dersin başında ders ne olursa olsun 2 cümle yazdırılabilir toplamda 8-10 cümle hergün yazılmış olur.

Bunun gibi ya da daha farklı uygulamalar yapılabilir.Ama dikte önemli elbette.Çünkü ezberden kurtarmanın da bir yolu.Çocuklar okumada ezberliyor ezber ezber gidiyor mantığı kavramak yerine.

Ama dikteyi az da yapsak bu çocuklar eninde sonunda okuyacak bunun rahatlığını hissederek sınıfa girmeliyiz.''girmeliyim''

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK