İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı konuk35

  • Bilge Üye
  • *****
  • 1.346
  • 2.800
  • 1.346
  • 2.800
07 Ara 2010 21:55:18
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Dikte de ben de sorun yaşıyorum arkadaşlar. Ne yapacağımı bilmiyorum böyle olunca inancımda kırılıyor. Aslında çook şey beklemiyorum sadece öğrendikleri seslerle ilgili çalışmlara katılsınlar istiyorum. Kelimeyi yazdırırken hece hece söylüyorum sonra da  sesleri çıkarıyorum bi kısmı yazıyo ancak. Değerli öğretmenlerim başka ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?
Hergün birkaç cümle ve kısa metin yeterince okutup yazdırmak da dikteye destek bir çalışma olur öğretmenim.

Ayrıca diktede verdiklerimizi birkaç defa tekrarlayıp yazmalarını isterken, söyleme biçimimizi de bütün, parça, bütün mantığına uygun kullanmalıyız öğretmenim.

Örnek

Tuna nar tat.   1.söyleme-normal (bütün)

Tuna      nar     tat.  2.söyleme-vurgulu-(parça)

Tuna nar tat.   3.söyleme-normal (bütün)

Şeklinde yapılırsa, hem cümlenin bütünü hem de kaç parçadan oluştuğu konusunda çocuklar zihinlerinde gerekli kodlamayı yaparlar öğretmenim.

Basit olanlardan başlanırsa, üç-beş dikteden sonra öğrencilerimiz bunu alışkanlık haline getirip daha kolay yazmaya başlarlar.

Kelime dikteleri ile en basitinden başlayıp, kolaydan zora doğru bir yol izlenmeli diye düşünüyorum öğretmenim.

İyi çalışmalar..

Çevrimdışı 33kalemdar

  • Bilge Üye
  • *****
  • 2.452
  • 5.174
  • 2.452
  • 5.174
07 Ara 2010 22:00:37
slm arkadaşlar bizde herşey yolunda gidrken son verdiğim  y,d,ö ve b seslerini bir türlü akıllarında tutamıyorlar ve karıştırıyorlar.bu konu hakkında ne yapabilirim

Çevrimdışı fatihyalçınkaya

  • Uzman Üye
  • *****
  • 692
  • 1.080
  • 692
  • 1.080
07 Ara 2010 22:03:56
nasıl oluyor bu?iki üç kişi yanlış diğerleri full...bravo arkadaşlar

Çevrimdışı fatihyalçınkaya

  • Uzman Üye
  • *****
  • 692
  • 1.080
  • 692
  • 1.080
07 Ara 2010 22:05:19
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
slm arkadaşlar bizde herşey yolunda gidrken son verdiğim  y,d,ö ve b seslerini bir türlü akıllarında tutamıyorlar ve karıştırıyorlar.bu konu hakkında ne yapabilirim

yeterince hızlı gitmişsiniz.yeni harf vermeden,karıştırdıklarını tekrar yaptırabilirsiniz.

Çevrimdışı kardelen0720

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 301
  • 507
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 301
  • 507
  • 3. Sınıf Öğretmeni
07 Ara 2010 22:11:10
Hocam içimi rahatlattınız benimkilerde hep öyle okuyorlar.Sanki heceleme daha seri okutur gibi geliyor.

Çevrimdışı daphnis35

  • Uzman Üye
  • *****
  • 389
  • 586
  • 389
  • 586
07 Ara 2010 22:14:45
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
nasıl oluyor bu?iki üç kişi yanlış diğerleri full...bravo arkadaşlar
Bunu bana yazmışsınız anlaşılan.Çok güzel oluyor öğretmenim.Dikte ile ilgili hiç sorunum olmadı çünkü Ela 'dan beri hiç bakarak yazdırmadım..Bu yüzden çocuklar bile yazı yazıyoruz deyince bakmadan yazacaklarını biliyorlar.Bugün dikte çalışmam tekrar ekliyorum.

Çevrimdışı muallim_24

  • Aktif Üye
  • **
  • 41
  • 27
  • 41
  • 27
07 Ara 2010 22:15:13
rahat olun,paniğe gerek yok,kim geçmemiş ki okuma yazmaya.

Çevrimdışı sukrusarıkaya

  • Aktif Üye
  • **
  • 41
  • 27
  • 41
  • 27
07 Ara 2010 22:15:40
Azim, sabır ve çalışma ile oluyor arkadaşım. Zamanı iyi kullanmayı ve gereksiz birsürü etkinliği yapmamayı gerektiriyor. Zamanı iyi kullanmayı bilen arkadaşlar için hiçbir problem yoktur. Her grubun sonunda mutlaka tekrar yapalım. Öğrencilerimizi değerlendirelim. Ortalama öğrenci seviyesine göre hareket edelim. Ne çok iyilerle övünelim, ne de geride kalanlara üzülelim. Ortalamayı tutturmaya çalışalım. Her sesi bir etkinlik ;(tekerleme, şiir, şarkıvb.) mutlaka yaptıralım. Sesi verirken mesela s veriyoruz, bu sesi en iyi çağrıştıracak varlıkla beraber veriyoruz. s sesine örnek yılan sesi yılan görseliyle birlikte verilmeli ki öğrenci ileriki günlerde bu sesi hemen çağrışım yoluyla bulabilsin. Başarılar diliyorum herkese...

Çevrimdışı muallim_24

  • Aktif Üye
  • **
  • 41
  • 27
  • 41
  • 27
07 Ara 2010 22:21:13
Önemli olan işin mantığını çocuğa kavratmak,mekanizmayı çözen çocuk okuma yazma öğrenme işini kolaylıkla götürür.Ses kartlarıyla bol bol ses yapıştırma çalışmaları yapın.İşiniz çok kolaylaşır.Kolay,anlaşılır,çocuk dünyasına has metin çalışmaları,öğrenciyi sıkmadan yapılan dikte çalışmaları çok faydalı olur.Tüm meslektaşlarıma ,bu kutsal görevde başarılar dilerim.Allah yardımcınız olsun.

Çevrimdışı GözdeS

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 131
  • 44
  • 131
  • 44
07 Ara 2010 22:24:35
ben de yarın s sesine geçicem.22 öğrencim var.bunların 9-10 kişisi ile çok güzel dikte yapabiliyoruz.6-7 kişinin yanına gidip çoooook hecelersem yazabiliyorlar.onlara daha ister yani.kalan 5-6 kişi ile de öğle aralarımı feda edip ekstra çalışma yapıyorum.o 5-6 kişi sesleri tanıyor ikili,üçlü heceleri birleştirip okuyabiliyor.ama diktede zorlanıyorlar.allahtan sesleri karıştırmadılar.bazen çok moralim bozuluyor.ne yapıcam bu zor öğrenenleri diyorum.bazen olacak diye umutlanıyorum.velilerle her günümüz toplantı şeklinde nerdeyse.zihnim yorgun,ben yorgun.hepimize kolay gelsin

Çevrimdışı mamoste80

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 270
  • 166
  • Okul Müdürü
  • 270
  • 166
  • Okul Müdürü
07 Ara 2010 22:28:00
selam arkadaşlar
ikinci kez 1 leri okutuyorum ama delirmeye ramak kaldı. Dikte namına birşey yaptıramıyorum. Beyler ve hanımlar hiç zahmet edipte yazalım demiyorlar. İzin versem ders boyunca e yazar siler tekrar e yazar. Çok iyi öğretmen olduğumu iddia etmiyorum ama ilk tecrübem de değil daha önce 100 de 100 başarı elde ettim  okumada sorun olacağını sanmam zamanla olur ama şu dikte yokmu orkulu rüyam oldu artık. Çarşamba günlerini dikte günü ilan ettim.keşke dikte ölse diktesiz hayat ne güzel olurdu.

Çevrimdışı fatihyalçınkaya

  • Uzman Üye
  • *****
  • 692
  • 1.080
  • 692
  • 1.080
07 Ara 2010 22:31:08
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Bunu bana yazmışsınız anlaşılan.Çok güzel oluyor öğretmenim.Dikte ile ilgili hiç sorunum olmadı çünkü Ela 'dan beri hiç bakarak yazdırmadım..Bu yüzden çocuklar bile yazı yazıyoruz deyince bakmadan yazacaklarını biliyorlar.Bugün dikte çalışmam tekrar ekliyorum.


size yazmamıştım ama dikkate aldığınız için teşekkür ederim.tabiki güzel oluyordurda ben eleştirmek için söylememiştim gerçekten anlamaya çalışıyorum çünkü büyük başarı

Çevrimdışı rdenizv

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 2.493
  • 1.980
  • 2.493
  • 1.980
07 Ara 2010 22:31:36
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
allahım ben mi çok sakin biriyim sizleri görünce bu kadar panik ben kendi rahatlığım dan utanıyorum valla.gerçekten sakin olun 4 yıllık tecrübe ile sabittir ki. okumayı hızlandıran sorun olmadan dikteyi yazıyor.......
yani 4 kere birinci sınıf okutmanın tecrübesi.yoksa 14 yıl:))

Yıllar ve daha önce okutmuş olmak insanı rahatlatıyor.Kimi arkadaşlarımız ilk kez okuttukları için yeterli veli desteği olmadığı için normaldir tedirginlik ya da panik atak halleri,çıldırmaları.1. sınıf okuturken hepsini yaşayacaksınız.Daha yaşamadıklarınız da var.
Okuyacaklar ,kesinlikle okuyacaklar!!Sonra hızlı okumuyorlar diye şikayet edeceğiz,sonra kelimeleri sayacağız dakikada okudukları ..

Sözün kısası her yaşadığınız ,acı ve zor da olsa bir tecrübe olacak,sonraki yıllarda kendinize gülecek.Neler başardığımıza bakın bir, ilk sayfalarda yazdıklarımıza....
Üstelik binlerce zümremiz var,hepimiz birbirimizden o kadar şey öğreniyor,çözümler buluyoruz ki aşamayacağımız hiç bir engel yok.Kimin başı sıkışsa bir Hızır öğretmen arkadaşımız var nasıl olsa.Başarılar dilerim.

Çevrimdışı muallim_24

  • Aktif Üye
  • **
  • 41
  • 27
  • 41
  • 27
07 Ara 2010 22:34:25
Sayın GözdeS rumuzlu öğretmenim,üzülmenize ,stres yapmanıza gerek yok.Toprağa tohumları ektiniz,onları şefkatle,merhametle ,azimle ve sabırla suladınız.Tohumlar filizlendi,fidan oldu,fidanlar ağaca ve meyveye...Kimi zamanında verdi,kimi de uygun zamanı bekliyor.Zamanı geldiğinde onlarda meyve verecek.Moralinizi yüksek tutun.Allah yardımcınız olsun.

Çevrimdışı ahusenk

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 81
  • 33
  • 81
  • 33
07 Ara 2010 22:36:00
macellan hocaya inanan var mı?ben inanmak istemiyorum...

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK