Uzman Ve Başögretmenlik Süreci

Çevrimdışı kralls

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.517
  • 2.813
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 1.517
  • 2.813
  • 1. Sınıf Öğretmeni
26 Ağu 2022 23:23:44
Twitter yine yikiliyor iki baslik trend
mebogretmeninidinle
mebpromosyonlariyenile

Çevrimdışı murat5535

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 799
  • 803
  • 799
  • 803
26 Ağu 2022 23:46:17
Burada amaç tamamen sayısal veri. Ne okuduğunun önemi yok bakanlık için yeter ki yüksek lisans yap.

1.si yeni atanan öğretmene 10 yıl süre veriliyor. Bu sırada yüksek lisans yaparsan alanın önemli değil sınava girmeyeceksin uzman olacaksın. Bir çok kişi yüksek lisansa böyle bir teşvik olmasa yapmayı düşünmeyecekken şimdi yapmaya başlayacak. Şu anda meb de 90.000 yüksek lisanslı öğretmen varmış. Yarıya yakını idareci veya idarecilik düşünen öğretmenlerdir. Sebebi de Eğitim yönetimi vb alanlarda yüksek lisans yapan idarecilere ek puan verilmesinden dolayı. Bir çok tanıdığım idareci sadece bu alanlarda yüksek lisans yaptılar. Öğretmenler de yüksek lisans yaparsa ek dersi %5 artırımlı alıyordu ocakta %7 oldu. Yani öğretmen için yüksek lisans yapmanın cazip bir yönü yoktu. Şimdi bu düzenlemeyle dolaylı olarak yüksek lisansa öğretmenler yönlendirilmiş olacak.  2.si yüksek lisans yapmamış 10 yılı geçmiş öğretmenler bu yıl sınava girdi geçemedi. Seneye tekrar sınava girmek mi yoksa yüksek lisans yapmak mı mantıklı? sınava girmese maddi olarak kayıpta. Aynı işi yaptığı arkadaşından her ay 2.000 eksik alacak. Sınava girse tekrar kazanamama durumu var. En iyisi yüksek lisans yapmak diyerek okulda varsa arkadaş grubuyla bir yüksek lisansa başvuracak. 4 5 aylık uzman öğretmenlik farkına yüksek lisans yaparak emekliliğe kadar bu ücreti almaya devam ediyorsun.
3.sü artık emekliliği yaklaşmış kişiler bu sistem emekliliğe de yansımadığı için onlar yüksek lisans süreciyle pek uğraşmazlar. Onlar da sınava girip başarısız olurlarsa onları da velinin öğrencinin okul idaresinin gözünde yetersiz gösterip emekliliğe yönlendirmeye çalışabilirler. Bu sayede Bakanlığın istediği OECD ülkelerindeki yüksek lisanslı öğretmen oranları yakalanmış olur. Aslında hakkımız olan bütün öğretmenlere verilmesi gereken maaş artışını bu şekilde vererek yüksek lisansı da aradan çıkartacaklar. Adına da kariyer sistemi denilen ama asıl mantığı sınav mı yüksek lisans mı kıdem yılı mı olduğu bile belli olmayan bir sistemi öğretmeni dayatıp şu kadar öğretmenimiz yüksek lisans yaptı bizden önce şu kadardı diyerek üzerimizden siyaset yapacaklar.

Çevrimdışı KASIM05

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 410
  • 794
  • 410
  • 794
26 Ağu 2022 23:51:29
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
sınava girip 68 alıp uzman olamayıp bizim hoca uzman olamamış diyen veliye yazdıklarınızı söylerim. hani anlatamamışız ya belki anlarlar.
Değerli öğretmenim, benim bu formda yazdığım mesajları okuma imkanınız olsa bu sitsteme en çok karşı çıkanlardan olduğumu ve şu anda da sizin gibi düşündüğümü anlarsınız. Bizim istek ve düşüncelerimiz var, bir de mevcut gerçekler var. Sınavdan 68 alınca anlatmak var ama, benim demek istediğim; bu saatten sonra sınavdan 90 alıp uzman olunca da o veliye  aynı şeyi anlatabilmektir," ben sınav kazandım diye bu işin uzmanı olmuş olmuyorum,  ....  arkadaşım belki özel durumundan dolayı sınavı kazanamadı ama o benden 10 yıl daha kıdemli, bu meslekte o benden daha uzmandır, bizim meslekte sınavla uzman olunmaz" diyebilmektir önemli olan. İşte biz o zaman " birlik " olabiliriz. İşte o zaman şimdi söylediklerimiz daha çok anlam kazanır. Eğer sınavı kazanan 15 yıllık meslektaşım, sınavı kazanamayan 25 yıllık meslektaşımdan kendini üstün görmeye başlarsa, bizim burada konuştuklarımızın hiç bir önemi kalmaz değerli öğretmenim.  Şimdiki durumda sınava hiç girmeyince o aynı veli sizin sınavdan korktuğunuz girmediğinizi düşünecek, o zaman ne anlatacağız, işte efendim sistem yanlıştı ben buna inanmadığım sınava gşrmedim vs vs. Maalesef bu söylemler bu saatten sonra çok anlamlı olmayacaktır kamuoyu nezdinde. Benim burada ve  yukarıda anlatmak istediğim kesinlikle bir temenni değil, yaşanan bir olay ve buna bağlı bir öngörümü anlatmaya çalıştım sadece.
Biz kimseye bir şey anlatmak zorunda değiliz diyenler için, hayır bunu düzgün ve anlaşılır şekilde anlatmalıyız ki, varsa bir yanlış düzelsin. Ancak burada şu var, sınav istemeyen biri şunu kendine sormalıdır; ben neden sınavı doğru bulmuyorum? Eğer cevabı " işte sınavı geçemem insanlar ve öğrenciler benim hakkımda olumsuz şeyler düşünürler" vs tarzındaysa biraz kendini revize etmelidir bana göre. Ben neden doğru bulmuyorum?
1-) Kariyer alanla almayanın aynı işi yapacak olması
2-) Alınan ünvanın emeklilikte geçerli olmaması
3-) Alan dışı yl ile uzman olunması ( hatta buna başka fakülte bitirip benim eğitim fakültesinde aldığım formasyon derslerini yl olarak alanlar dahil)
4-) İleride yaşanacak bir durum; 8 yıl çalışıp uzmanlık sınavına bile giremeyen birinin 11. yılında müfettiş olup başöğretmeni eğitim öğretim yönünden de denetleme yetkisine haiz olmasının oluşturacağı garip bir durum ortaya çıkması.
......
Ben hep bu şekilde " neden doğru bulmuyorum" kısmını örneklendirmeye çalışıyorum. Yanlış olduğunu düşündüğüm konuları ifade ediyorum ama var olan kanuna da saygım var ve kendimi kanuna uymakla yükümlü görüyorum.

Çevrimdışı ukeless

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 100
  • 716
  • 100
  • 716
26 Ağu 2022 23:52:21
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Twitter yine yikiliyor iki baslik trend
mebogretmeninidinle
mebpromosyonlariyenile

Twitter yıkılıyor takan yok
Çünkü bize BAKAN yok

Çevrimdışı m_aslan

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 512
  • 418
  • 512
  • 418
26 Ağu 2022 23:55:41
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Twitter yıkılıyor takan yok
Çünkü bize BAKAN yok
Sayın bakan göreve ilk geldiğinde açıklama yapmıştı twitter vs. kullanmayacağı yönünde. Şimdi sebebi daha iyi anlaşılıyor. Niye başını ağrıtsın...

Çevrimdışı KEŞİF

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.593
  • 6.915
  • 4. Sınıf Öğretmeni
  • 1.593
  • 6.915
  • 4. Sınıf Öğretmeni
27 Ağu 2022 00:09:18
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Sayın bakan göreve ilk geldiğinde açıklama yapmıştı twitter vs. kullanmayacağı yönünde. Şimdi sebebi daha iyi anlaşılıyor. Niye başını ağrıtsın...
Kullanmasa da bilgi veriliyordur

Çevrimdışı ücü

  • Bilge Üye
  • *****
  • 12.567
  • 55.909
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 12.567
  • 55.909
  • 1. Sınıf Öğretmeni
27 Ağu 2022 02:32:33
İş çığrından çıktı  :'(

Çevrimdışı karacelikzırhı

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 213
  • 193
  • 213
  • 193
27 Ağu 2022 02:35:25
niye çığrından çıksın ki.sendikasi mahkemeye gitsin.

Çevrimdışı davlumbaz

  • Moderatör
  • *****
  • 4.998
  • 7.724
  • 4.998
  • 7.724
27 Ağu 2022 02:39:20
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
İş çığrından çıktı  :'(
Çekirdeğimi alıp şikayet butonuna çökmeye gidiyorum.

Çevrimdışı ücü

  • Bilge Üye
  • *****
  • 12.567
  • 55.909
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 12.567
  • 55.909
  • 1. Sınıf Öğretmeni
27 Ağu 2022 02:51:05
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
niye çığrından çıksın ki.sendikasi mahkemeye gitsin.

Artık dikiş tutmuyor öğretmenim.

Çevrimdışı davlumbaz

  • Moderatör
  • *****
  • 4.998
  • 7.724
  • 4.998
  • 7.724
27 Ağu 2022 03:04:46
Üşenmedim bütün yorumları tek tek okudum bir tanesinde itleri peşine takmışsın diyen bir tweet vardı. Önce o hesabı, ardından bu hesabı şikayet edip engelledim. Şikayetlere de uzun uzun açıklama yazdım. Birşey olacağından değil de tarafım belli olsun misali...

Çevrimdışı filiz_07

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 2.663
  • 6.667
  • 2.663
  • 6.667
27 Ağu 2022 06:52:16
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
İş çığrından çıktı  :'(
rezil bir trolmus

Çevrimdışı The_Must

  • B Grubu
  • 537
  • 2.951
  • 537
  • 2.951
27 Ağu 2022 08:42:53
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
İş çığrından çıktı  :'(
işte bu cümleleri herkese söyletmek için kariyer ve sınav sistemi ilüzyonunu yarattılar. hâlâ sınav, hala kaynak diye söylenen meslektaşlar yakında meslek kalmayacak. neyin uzmanı olacaksınız o zaman.

Çevrimdışı The_Must

  • B Grubu
  • 537
  • 2.951
  • 537
  • 2.951
27 Ağu 2022 09:03:43
Şimdi bu şahıs tüm öğretmenlere hakaret ediyor da savcılar, hakimler niye tutuklamıyor. malum ışık hızında yargı sistemimiz var. başkasına işletilen kanunlar nerede hani bu tiplere işletilmiyor. bu tweeti tüm haber kanallarına, köşe yazarlarına iletmek gerek. hedef öğretmenler ve öğretmenliktir.

Çevrimdışı sufkta

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 10.012
  • 37.081
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 10.012
  • 37.081
  • 3. Sınıf Öğretmeni
27 Ağu 2022 09:06:56
Eylül ayında bir şeyler olur gibime geliyor

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK